Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: pikaboostitesti: MI Audio Boost 'n' Buff vs. Boss SD-1
1
Spiral
16.03.2010 22:44:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tänään uuden pedaalin ( MI Audio Boost 'n' Buff ) jota piti tietenkin sitten kiireellä testata. Vahvistimina Blackstar HT-5 ja Tech 21 TM60.
Aikamoinen tuo boostin määrä tuossa on, saa olla varovainen ettei vedä etuastetta ihan tukkoon.
http://www.youtube.com/watch?v=X-85uOyVfNg

naavanka_
17.03.2010 09:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin tämmösen testin perusteella vie SD-1 tutoa BnBtä maalein 8-6

Twinkle
17.03.2010 10:05:53 (muokattu 17.03.2010 10:06:16)

Boost buffi kuulostaa persoonallisemmalta kyllä, bossi on enemmän sellainen jokapaikan höylä.

Mielenkiintoista tuossa oli se vaihe, kun tuutattiin TM60:een. Yleinen mantrahan m.netissä on ettei boosterin tuuttaminen trankkuun ole kauhean järkevää. Bossi on kyllä enemmän sellainen laite joka emuloi yliajetun vahvarin soundia samalla kun se vahvistaa signaalia, mutta tuo BnB on ihan täysverinen buusteri kahella patterillakin. Jollei sillä paskota etuasteen signaalia trankkupelissä niin ei kyllä sitten millään.

EDIT: plussaa laitoin, lisää tämmöisiä.

Terry Pantheras
17.03.2010 10:12:36

Boost'n'buff kuulosti jotenkin muhjusemmalta ku SD-1, mutta samalla läskimmältä ja persoonallisemmalta - jos semmosta hakee...

einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
s8na
17.03.2010 12:21:56 (muokattu 17.03.2010 12:23:15)

Ite oon testaillu Mi Audiota verrattuna MXR GT-OD:seen. Ton Boost and buffin hyvä puoli on se, että sillä saa pienen määrän puhdasta boostia leikkaamatta bassoja. Samoin myös äänessä ei oo säröä, mun vahvari oli aika ronkeli boosterin suhteen jos anto säröä mukaan (tai en ainakaan itse pitänyt tuloksesta), Tuo GT-OD toimi niin että basso leikkautui vielä lisää jos särö oli nollissa.

Boost n' buffissa tota hanikkaa kun kääntää tonne puolenvälin tienoille, alkaa tulla lisää trebleä soundiin, joten se voi alkaa kuulostamaan riipivältä. Uudessa versiossa on erillinen ruuvi trebleboostaukseen.

All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Spiral
17.03.2010 12:24:49

Jep, en oikein tajunnut alkuun kuinka baljon botkua tuosta BnBstä lähtee, joten tuli boostattua vähän liikaakiin. Boostin määrä on suurin piirtein sama SD-1sen kans jos vääntää BnB volumen tuonne vähän jälkeen kymmenen. Pitää yrittää ajan kanssa etsiä sopiva boostauksen määrä ettei mene ihan muhjuiseksi tuo alapää, noilla asetuksill apidin minäkin Bossista enemmän, ainakin sointuja soitettaessa.

Frankster
17.03.2010 18:59:32

Itsekin omistan tuon MI Audio BnB -pedaalin. Mulla se on lähinnä poistamassa lopun pedaalilaudan signaalihävikkiä..

Siitä puolimatkasta eteenpäin se on treble booster, ja sillä ei jokaiseen vahvistimeen kannata huitoa (tai no kuka mistäkin tykkää). 'Moderni' putkikampe ei siinä tilanteessa yleensä toimi, saatikka trankkukampe. Mutta kokeileppa pedaalia esim. wanhan plexi-marshallin tai Vox AC30:n kanssa :)

-Frankster

JuSu
18.03.2010 16:21:10

Spiral: Jep, en oikein tajunnut alkuun kuinka baljon botkua tuosta BnBstä lähtee, joten tuli boostattua vähän liikaakiin. Boostin määrä on suurin piirtein sama SD-1sen kans jos vääntää BnB volumen tuonne vähän jälkeen kymmenen. Pitää yrittää ajan kanssa etsiä sopiva boostauksen määrä ettei mene ihan muhjuiseksi tuo alapää, noilla asetuksill apidin minäkin Bossista enemmän, ainakin sointuja soitettaessa.

Juu. Katselin, että aika reippaasti oli hanaa avattu BnB:sta jo valmiiksi suht vahvasti yliajettuun soundiin.

Pitää myös muistaa, että tässä vähän vertaillaan omenoita ja appelsiineja. Vaikka molemmilla haettiin gain boostia, niin kyllähän clean boostin ja overdriven pitääkin toimia eri tavalla.

Mun mielestä BnB on hyvä spedu juuri siksi, että se ei (potikan ekalla puolikkaalla) juurikaan väritä signaalia, vaan ainoastaan boostaa sitä. SD-1 taasen värittää soundia vahvasti. Täysin makuasia, kumpi kuulostaa paremmalta.

Pamautan plussaa tästä aloittajalle, kun oli jaksettu vääntää klippiä jakoon.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
miikargh
06.08.2010 11:22:20

Onko kellään kokemuksia, että miten tuo bufferi vaikuttaa fuzzeihin?

Mr. Mojo Rising
Väsykäsi
06.08.2010 12:44:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miikargh: Onko kellään kokemuksia, että miten tuo bufferi vaikuttaa fuzzeihin?

Bufferi fuzzin edessä vaikuttaa siihen miten futsi reagoi kitaran säätimien asentoihin. Se ei puhdistu niin hienosti, kuin ilman ja jotkut futsit saattavat ottaa bufferista häröääniä. Tietysti riippuu vähän bufferista ja futsista. Itse oon pyrkinyt aina pitämään futsit bufferin edessä. Tosta Boost 'n' Buffista ja sen bufferista mulla ei ole kokemusta, mutta eipä sen luulisi olevan ratkaisevasti erilainen kuin muut laatu-bufferit.

Does a buffer before a fuzz change the sound? Sure it does a buffer will change the sound of almost any pedal it is driving but that is not automatically bad, even with a fuzz! It might make it thin or cutting but it might also give more clarity to your distortion sound. There is no way to know until you try it.

No buffers before fuzz pedals is one of the often repeated Internet myths that should be busted. It can sound good or bad, and much depends on you guitar, amp and the other pedals on your board. As always, let your ears be your guide!

Eli tosiaan anna korvien kertoa totuus. =)

Minä kohta kaivelen osani esille ja sitten jattikyrpae heiluem! -Karvamammutti
miikargh
06.08.2010 13:59:06

Väsykäsi: Bufferi fuzzin edessä vaikuttaa siihen miten futsi reagoi kitaran säätimien asentoihin. Se ei puhdistu niin hienosti, kuin ilman ja jotkut futsit saattavat ottaa bufferista häröääniä. Tietysti riippuu vähän bufferista ja futsista. Itse oon pyrkinyt aina pitämään futsit bufferin edessä. Tosta Boost 'n' Buffista ja sen bufferista mulla ei ole kokemusta, mutta eipä sen luulisi olevan ratkaisevasti erilainen kuin muut laatu-bufferit.

Eli tosiaan anna korvien kertoa totuus. =)

Kaippa se vaan täytyy hommata tuommonen ja katsoa miten toimii tai sitten karsia pedaaleita, ettei bufferille ole tarvetta.

Mr. Mojo Rising
Kanttori58
15.06.2011 02:38:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemusta tästä:

BLACKSTAR HT BOOST

Minulla on käytössä Hammond-softa Native-Instruments B4 II ja tuo antoi kyllä aikamoiset lisälöylyt hieman digitaaliseen raakasoundiin. Softahan on jo vanha, mutta toimii vielä vallan mainiosti.

Laitoin tuon toiseen kanavaan äänikortin ja keyboard-mikserin väliin, niin johan pölähti mureat soundit!

Onko tuo ihan oikeasti noin hyvä peli?

JuSu
15.06.2011 11:14:51

Aiheeseen liittyen...

Tuli sittemmin hankittua myös Carl Martin Hydra Boost, joka on Boost'n'Buffin tavoin clean boost, tosin ilman B'n'B:n bufferi- sekä treble boost -ominaisuuksia.

Sen voi todeta, että clean boosteissakin on eroa. Lähinnä tuli kuulosteltua särökanavalla isoilla gaineilla, jolloin Hydra Boost on soundiltaan kompressoituneempi ja sulavampi, kun taas B'n'B säilyttää vahvaimen ominaissoundin selvemmin, lisäten vain gainia.

Jälleen makuasia, kumpi on parempi. Itse tykästyin tuon Hydra Boostin luonteeseen, se jollain tapaa tuo säröosastoon sellaista piilevää muskelia, eli tulee tunne, että täältä pesee ja tarvittaessa linkoaa, mutta tavallaan vähän jarrutellaan vielä. Vaikea selittää, mutta se on hyvä fiilis. =)

Ja loppupeleissä, kukaan muu ei varmastikaan huomaa soundissani mitään eroa. =)

JuSu

hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti