Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Deanin kohtuuhintaiset floikattomat ML mallit?
1
P-Keisari
16.03.2010 13:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onkos kenelläkään tiedossa mitään kohtuuhintaista (200€ - 650€) Dean Guitarsin valmistamaa ML mallia, jonka tulisi olla vielä floikaton, eli aivan tune-o-matic meininkiä. Itse haksahdin Deaneihin muutama vuosi sitten, eikä mitkään muut kitarat tunnu enää kitaroilta alkuunkaan, mutta omassa Deanissani on floikka. Sehän on todella mukava vempain ja ehkäpä maailman hauskin lelu, mutta minä olen ehkäpä maailman laiskin mies ja floikallisen kitaran vireen ja kielten vaihto on varsin työlästä. Olen katsellut jo jonkin aikaa ML 79 TB mallia, joka vaikuttaa kaikin puolin melko kelvolliselta vehkeeltä, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia? Jos vaan mieleen tulee mitään varteenotettavia malleja Deanilta, niin kertokaahan toki minulle.

Krice
16.03.2010 20:47:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ML79 ja kalliimmat tuossa hintaluokassa (eli liimakaulaiset) on varmaan aika pitkälle samasta puusta veistettyjä. Minulla on 2kpl kiinteätallaisia ML-malleja, Blueburst ja Bubinga, jossa tuntuu olevan hieman V-mallinen kaulaprofiili, kun taas Blueburstissa on C-profiili. Ihan kohtuullisia soittimia, kevyt soittotuntuma ja isosta koosta huolimatta kevyen tuntuisia soittimia. Groverin isot mikkihiiri-virittimet tuntuu kyllä olevan vähän löysiä, siitä pientä miinusta.

BlackGoat
17.03.2010 00:08:35 (muokattu 17.03.2010 00:09:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku joskus sanoi että Deanilla saa pieneen rahaan suhteessa parempaa soitinta kuin esim Jacksonilta. Puhutaan siis juuri tuosta 400-500e hintaluokasta.

Edit: tämä ei siis oma mielipide, jonkun muun. En osaa ottaa itse kantaa asiaan.

-M.A-
P-Keisari
17.03.2010 05:04:00

Joo näin olen tosiaan itsekkin kuullut kitaristeilta jotka ovat soittaneet vuosia budjettiluokan ESPeillä tai Ibanezeilla ja siirtyneet sitten samanhintaisiin Deaneihin.

lavaamo
17.03.2010 05:26:19

P-Keisari: Joo näin olen tosiaan itsekkin kuullut kitaristeilta jotka ovat soittaneet vuosia budjettiluokan ESPeillä tai Ibanezeilla ja siirtyneet sitten samanhintaisiin Deaneihin.

Mikä on budjettiluokan ESP? Standard sarja?

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
MasterRuben
17.03.2010 08:08:45 (muokattu 17.03.2010 08:15:43)

Käypäisiä pelejä hintaansa nähden.. jonkinverran olen testaamissani halpisdeaneissa havainnut pieniä viimeistelyvirheitä mutta se nyt ei uutta ole minkään valmistajan kohdalla.

Eli en omien kokemuksien perusteella todellakaan voi kompata väitettä että oisivat parempia kuin esim. saman hintaluokan Ibanezit tai Jacksonit, pikemminkin samaa tasoa.

Ulkonäköseikathan ovat sitten eri asia, mutta sanotaanko että itse en niinkään näistä ns. superstratoista välitä joten siinä vaiheessa Deanit tulee kysymykseen :)

EDIT: Thomannilta ja SMI-Musicin sivuiltahan noita vaatimuksiin sopivia ML-malleja voi väijyä..

http://www.smi-music.com/index.php/cPath/25_33

http://www.thomann.de/fi/search_dir … html?gk=&bn=DEAN+GUITARS&sw=&oa=prd

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti