Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ceriatone vahvistimet
1
Metallikitaristi
24.02.2010 21:43:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On uuden vahvistimen hankinta alla ja olen miettinyt noita Ceriatoneja. Tuo Dumble klooni olisi ainakin melkoisen mielenkiintoinen tapaus. http://www.ceriatone.com/productSub … ges/Overtone/CTOvertone_Cabinet.htm

Haulla ei löytynyt juurikaan keskustelua. Onko nuo mistään kotoisin? Kokemuksia? Tuolle OTS:lle jää n.1300€ hintaa kaikkineen valmiiksi kasattuna ja kuorineen.

Petri-helena: "Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!"
bubu
24.02.2010 23:13:11

Tässä samalla sivulla on ääninäytteitä myöten alkavaa keskustelua: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=188100&o=0

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Wesgu
02.03.2014 11:53:49 (muokattu 02.03.2014 12:07:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitanpa sitten 1466 päivää vanhaan aiheeseen :) Mitäpä sitä uuttakaan aloittamaan.

Pakko kirjoittaa "uudesta" tuttavuudesta... on se niiiin hyvä. Tilasin noin puoli vuotta sitten Ceriatonelta OTS Minin, johon väsäsin itse kotelon. Tämä on siis periaatteessa "täysiverinen" OTS, mutta pienemmässä koossa ja 6V6 päätteellä. Ennen tilaamista olin katsellut kaksi/kolme kertaa kalliimpia 6V6 päätteisiä nuppeja, mutta ajattelin sitten kuitenkin koittaa tätä pikku ihmettä. Dumble soundit kätevässä pienessä koossa kuullosti liian hyvältä ollakseen totta.

Odotukseni eivät olleet hirveän korkealla laadun/soundin suhteen. Kuitenkin vahvistimen tultua... yllätyin positiivisesti molempien kohdalla. Työn laatu oli uskomattoman hyvää ja soundit sen mukaiset. Itsekkin muutaman vahvistimen väsänneenä ymmärrän jotain vahvaimien sisälmyksistä ja voin sanoa, että ainakin tämä yksilö oli TODELLA upeasti rakennettu. Osat olivat laadukkaita ja työn jälki siistiä.

Soundi puolella paletti on melko laaja. Puhtaat soundit ovat pehmeän kompressoidut, mutta napakkuuttakin löytyy, kiitos tehokkaan mid säädön ja boostin. Särösoundeja löytyy sitten dumblen tyyliin vaikka minkämoista. Alkuun dumble tyylinen tonestack ja muutenkin kanavien keskinäiset yhteydet tuntuivat melko hankalilta, mutta äkkiä niihin pääsi sisään. Blues/Rock/Funk/Soul hommiin soundipaletti on ollut loistava.

Nuppi on ollut nyt käytössäni kotona, treeneissä ja keikoilla. Jokaisessa tilanteessa olen löytänyt mieleiseni soundit ja suht tehokkaalla kaapilla 6V6 päätteen noin 20wattia ovat riittäneet isommassakin tilassa varsin hyvin.

Eli... kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyseiseen vahvistimeen... etenkin kun ottaa huomioon sen naurettavan hinnan. Suosittelen!

http://muusikoiden.net/dyn/users/121176.jpg

Life's too short for bad tone!
Zeeboo
02.03.2014 12:35:41

Wesgu: Kirjoitanpa sitten 1466 päivää vanhaan aiheeseen :) Mitäpä sitä uuttakaan aloittamaan.
....

Eli... kaiken kaikkiaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyseiseen vahvistimeen... etenkin kun ottaa huomioon sen naurettavan hinnan. Suosittelen!

http://muusikoiden.net/dyn/users/121176.jpg

Nätti peli! Oliko tämä muuntajineen ja putkineen? Kuinka paljon tuli maksamaan kaikkine kuluineen?

White men can't Monk
Wesgu
02.03.2014 13:05:22 (muokattu 02.03.2014 13:07:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin 600 euroa muuntajineen, putkineen ja lähetyskuluineen. Tullit sitten vielä päälle. Kopan osat löytyikin jo valmiiksi.

Kyllähän tosta pitkä penni tulee kun kaikki laskee yhteen, mutta käsintehdyksi laadukkaaksi peliksi en pidä hintaa kovin korkeana.

Life's too short for bad tone!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti