Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 6505+ viat
1
Juunsku
23.02.2010 09:30:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta pöytään.

Näin alkuun toivoisin pikaisia neuvoja, ku keikkaa tulossa jo tossa perjantaina. Olis mukava saada vaffaria vähän parempaan iskuun :) Niin ja samainen keskustelu on myös tuolla elektroniikka puolella. Laitoin tähän vaan et jos tulis nopeammin vastausta

Eli oon nyt huomioinut sellaisen ongelman et vahvistin hurisee ja kiertää aivan hemmetisti. Ei mielestäni aikaisemmin ole niin paljoa tullut sen kanssa ongelmia. Säröjä käytän klo 12-13 ja niitä asetuksia jotka nyt on säädettynä, on ollut käytössä jo kolme vuotta..

Ensiks voi unohtaa piuhojen viat pois kuvioista (on hyvät ja myös kokeiltu eri piuhoilla) ja mikistä aiheutuvat (aktiivi humpukkerit). Mut sit yritin metsästää palstoilta etuasteputkiin liittyvää neuvoa, mut ne oli joko väännetty elektroniikka jargonilla tai sit ei passanu tähän tapaukseen.

Kokeilin jo yhtä neuvoa, eli napauttaa varovasti etuasteputkien päitä ja jos olis kaappi alkanu soimaan niin vikaa ois ollu niissä. Yritin varovaisesti naputella, mut eipä siinä tapahtunut mitään. Eli siinäkään ei välttämättä vika ole.

Noise gatekin löytyy, mut nyt pitäis päästä tilanteeseen ettei tarttis käytää niin paljoa tota ku se tahtoo jo syödä ensimmäisen iskun voimakkuutta (yksin soittaessa huomattavasti!)

Mitä jos kokeilen vaihdella etuasteiden paikkoja, löytyykö tällä jotain vastausta jos, niin mitä siitä voi päätellä? Yhdessä keskustelussa mainittiin vain et jos jollain yhdistelmällä toimii niin silloin kaikki vaihtoon. En itse omin tietoineni menis tuohon uskomaan..

Vai kannattaako ostaa yks uus 12AX7 ja kokkeilla vaihdella sitä eri paikoille?

Sitten sellainen jota en myöskään löytänyt keskusteluista, eli mitä putkista voi ulkoisesti päätellä. Väreistä ymym..

Kiitän kovasti jo etukäteen..

Heavy fuking rocks
Progorava
23.02.2010 10:06:18 (muokattu 23.02.2010 10:09:06)

Tuosta tietoa:

http://www.mesaboogie.com/US/Dealers/FAQs/faqs.html#diagpre

Itse vaihtaisin saman tien kaikki etuasteputket. Hevihommiin esim Tungsol 12AX7. Tehdasputket harvoin ovat mitään priimaa. Varsinkaan halpispeaveyssä.

Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
kartar
23.02.2010 10:49:46 (muokattu 23.02.2010 10:51:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo 5150/6505:t alkavat tosiaan pitää aikamoista kohinaa, kun gainit alkaa lähestyä klo 12.

Itselläni oli kanssa tuota ongelmaa oman 5150II:n kanssa. Kokeilin vaihdella etusputkia Tung-Soleiksi, mutta ilman kummempaa apua. Vasta kun laitoin ISP Desimatorin efektilooppiin, niin asia ratkesi, sillä kohinat hävisivät TÄYSIN. ISP ei syö sitä iskun voimakkuutta samalla tavalla kuten monet muut noisegatet ja looppissa se pelaa tosi hienosti.

http://www.thomann.de/gr/isp_technologies_decimator_pedal.htm

-Tuomas-

Joel H.
23.02.2010 11:00:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: Tuosta tietoa:

http://www.mesaboogie.com/US/Dealers/FAQs/faqs.html#diagpre

Itse vaihtaisin saman tien kaikki etuasteputket. Hevihommiin esim Tungsol 12AX7. Tehdasputket harvoin ovat mitään priimaa. Varsinkaan halpispeaveyssä.

Mun mielestä soundi tummuu liikaa jos pistää etuseen pelkkää Tungsolia. Ite laittaisin mukaan yhden tai kaks Electro Harmonixin putkea. En osaa sanoa mihin slotteihin mitäkin, mut testaamalla selviää. Kyllähän niitä on täällä haukuttu kovastikin paskoiksi pirinä putkiksi, mut mun mielestä ne on ihan toimivia tuubeja. Joskus laitoin ite omaan sisoon etusen täyteen Tung solia, mut en tykkäilly. Ed mainitulla kombinaatio meiningillä irtos mieleisemmät pörinät.

Mutta minä suosittelisin kans vaihtamaan etusputket. Jospa sillä helpottuis tilanne. Tuo ISP kuulostais myös pätevältä ratkaisulta. ..vai veteleeköhän kitaramikkien patteri viimeisiään.. :)

Progorava
23.02.2010 11:20:16

Joel H.: Mun mielestä soundi tummuu liikaa jos pistää etuseen pelkkää Tungsolia. Ite laittaisin mukaan yhden tai kaks Electro Harmonixin putkea. En osaa sanoa mihin slotteihin mitäkin, mut testaamalla selviää. Kyllähän niitä on täällä haukuttu kovastikin paskoiksi pirinä putkiksi, mut mun mielestä ne on ihan toimivia tuubeja. Joskus laitoin ite omaan sisoon etusen täyteen Tung solia, mut en tykkäilly. Ed mainitulla kombinaatio meiningillä irtos mieleisemmät pörinät.

Mutta minä suosittelisin kans vaihtamaan etusputket. Jospa sillä helpottuis tilanne. Tuo ISP kuulostais myös pätevältä ratkaisulta. ..vai veteleeköhän kitaramikkien patteri viimeisiään.. :)

Joo en itsekään pelkkää tungsolia laittaisi. Mutta nämä ovat niitä makuasioita..

Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Juunsku
23.02.2010 12:00:26 (muokattu 23.02.2010 12:09:12)

Niin se riippuu varmaanki et mitä katsoo halppispeaveyksi ;)

Patterit oon kitaraan aika vasta vaihtanu, mut eihän sitäkään tiedä jos se niistäki olis. Onko sillä mitään vaikutusta jos kokeilee tota gaten toimintaa efektiluupissa?

Ei tähän hätään kyllä kykene noita etusenputkiakaan vaihtaan ku siitäki tulee kuitenki se n.60€:n pompsi..

Lisäys

Eipä siitäkään varmaan haittaa oo jos ostais yhden tai kaks uutta ja kokeilis niitä vaihdella paikalle.. Siitäkin varmaan vois olla jotain apua?

Ja tuo linkki oli hyvä, mut en ihan ymmärtäny sitä etuasteenputkien paikkojen vaihto hommaa. Näköjään toi enkku ymmärrys päässy heikentymään.

Heavy fuking rocks
Progorava
23.02.2010 12:23:30 (muokattu 23.02.2010 12:23:43)

Juunsku: Niin se riippuu varmaanki et mitä katsoo halppispeaveyksi ;)

Kaikki peaveyt ovat halpiksia. Omani mukaanlukien :)

Aikuisten vahvarit ovat sitten erikseen ;)

kartar
23.02.2010 12:33:07 (muokattu 23.02.2010 12:36:28)

Juunsku: Niin se riippuu varmaanki et mitä katsoo halppispeaveyksi ;)

Patterit oon kitaraan aika vasta vaihtanu, mut eihän sitäkään tiedä jos se niistäki olis. Onko sillä mitään vaikutusta jos kokeilee tota gaten toimintaa efektiluupissa?

Ei tähän hätään kyllä kykene noita etusenputkiakaan vaihtaan ku siitäki tulee kuitenki se n.60€:n pompsi..

Lisäys

Eipä siitäkään varmaan haittaa oo jos ostais yhden tai kaks uutta ja kokeilis niitä vaihdella paikalle.. Siitäkin varmaan vois olla jotain apua?

Ja tuo linkki oli hyvä, mut en ihan ymmärtäny sitä etuasteenputkien paikkojen vaihto hommaa. Näköjään toi enkku ymmärrys päässy heikentymään.

Tarvitset yhden varman päälle ehjän etusputken (lainaa vaikka joltain kaverilta).

Alla olevasta linkista löytyy 5150II:n putkijärjestys (V1 jne) ja mitkä niistä ovat minkäkin kanavan putkia. V1:llä on suurin vaikutus kaikkeen mm. kohinaan...

http://www.fjamods.com/5150Models.html

Sitten korvaat olemassa olevia putkia yksi kerrallaan ja koitat hakea viallista tätä kautta...

Juunsku
23.02.2010 13:57:07

kartar: Tarvitset yhden varman päälle ehjän etusputken (lainaa vaikka joltain kaverilta).

Alla olevasta linkista löytyy 5150II:n putkijärjestys (V1 jne) ja mitkä niistä ovat minkäkin kanavan putkia. V1:llä on suurin vaikutus kaikkeen mm. kohinaan...

http://www.fjamods.com/5150Models.html

Sitten korvaat olemassa olevia putkia yksi kerrallaan ja koitat hakea viallista tätä kautta...

Loistavaa.. Näin taidan tehdä. Mut taidan ihan ostaa muutaman uuden tähän hätään, mitä nyt pystyy tällä hetkellä pystyy ostaan.

Heavy fuking rocks
Spike
23.02.2010 21:22:29

Mites ne aktiivit on ruuvattu? Onko miten kaukana kielistä, voi johtua siitä.

emg + gain klo 12-13 on aivan perkeleesti.

Mandarax
23.02.2010 22:53:23

Spike: Mites ne aktiivit on ruuvattu? Onko miten kaukana kielistä, voi johtua siitä.

emg + gain klo 12-13 on aivan perkeleesti.

Juu makunsa mukaan toki gainia - itse tykkään EMG:n kera siellä n.klo 10:ssä pidellä. ISP:n desimaattori hoitaa sitten loput - ja hyvin hoitaakin.
Kyllähän tuo SISO herkästi kaiken maailman kihinää pitää, mutta verrattain tyyni vahvain tuo minulla on ainakin ollut. Enemmän päänraaputusta möykällään on pitänyt toisen kitaristin triple-recto. Veikkaisin kyllä, että ainakin osasyyllisenä on treeniksen viheliäläisen pitkät jatkojohdon jatkojohdot etäisen virransyötön tähden...

Onko sulla muuten noissa polkusimissa muuntaja kiinni? Itselläni oli joskus hetken sellainen "halpismuuntaja" pedaaleissa kiinni, kun edellisen virtalähteen oli toinen bändi tuhonnut roudatessaan kamojaan. Mystillisesti lisääntyneen kohinan lähdettä olikin äkkiseltään melkoisen hankala paikallistaa, kunnes tajusin napata muuntajan irti. Myös lähimaastossa lepäilevät mankat, puhelimet ym. saattavat lisätä huomattavastikin kohinoita ja suhinoita.
Eli jatkojohdot, virtalähteet ja muuntajat sekä muut elektroniikkalaitteet myös syyniin!

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
oamkbonor
23.02.2010 23:37:25

Putket vaihtoon.

pekurides
23.02.2010 23:52:16

Harvey666: Juu makunsa mukaan toki gainia - itse tykkään EMG:n kera siellä n.klo 10:ssä pidellä. ISP:n desimaattori hoitaa sitten loput - ja hyvin hoitaakin.
Kyllähän tuo SISO herkästi kaiken maailman kihinää pitää, mutta verrattain tyyni vahvain tuo minulla on ainakin ollut. Enemmän päänraaputusta möykällään on pitänyt toisen kitaristin triple-recto. Veikkaisin kyllä, että ainakin osasyyllisenä on treeniksen viheliäläisen pitkät jatkojohdon jatkojohdot etäisen virransyötön tähden...

Onko sulla muuten noissa polkusimissa muuntaja kiinni? Itselläni oli joskus hetken sellainen "halpismuuntaja" pedaaleissa kiinni, kun edellisen virtalähteen oli toinen bändi tuhonnut roudatessaan kamojaan. Mystillisesti lisääntyneen kohinan lähdettä olikin äkkiseltään melkoisen hankala paikallistaa, kunnes tajusin napata muuntajan irti. Myös lähimaastossa lepäilevät mankat, puhelimet ym. saattavat lisätä huomattavastikin kohinoita ja suhinoita.
Eli jatkojohdot, virtalähteet ja muuntajat sekä muut elektroniikkalaitteet myös syyniin!

pari jutskaa: jatkojohtojen jatkojohdot vaffareissa eivät aiheuta "mökää", samaa kuparikaapelia pistorasialta jakokeskukseen menee vain eri formaatissa.

(jos pistorasia on maadoittamaton silloin hurinat lisäntyvät.Ja sähköiskun vaara)

Yleensä jos häiriöt ovat yhtäkkiä lisääntyneet, varsinkin vinkuminen samoilla säädöillä on kulahtanut etusputki tai useampikin, ne kyrvähtää ihan milloin haluavat, ei voi mitään vaikka tunnin soiton jälkeen uutena ostettuna!

laadukas kitarapiuha auttaa kummasti sekä eniten omissa vehkeissä kitaran "häiriösuojaus" ollut pääosissa käytettäessä passiivimikkejä.

Aktiivithan ovat miltei häiriövapaita kentän osalta.

Etsikää haulla ketju alumiiniteipin käytöstä faradayn häkkinä.. olikohan nimeltään "köyhän miehen noisegate" ? Toimii!

Nuo häiriöt about sama kuin hyvä saundi eli monen pikkuasian summa ja jokainen pedaali ja ylimääräinen liitos ja piuhanpätkä signaaliketjussa tuo omat hurinansa soppaan... tarviiko niitä kaikkia oikeasti?

harvemmin

They see me rollin, they hatin.
jussi1976
23.02.2010 23:57:45

kartar: Nuo 5150/6505:t alkavat tosiaan pitää aikamoista kohinaa, kun gainit alkaa lähestyä klo 12.

Itselläni oli kanssa tuota ongelmaa oman 5150II:n kanssa. Kokeilin vaihdella etusputkia Tung-Soleiksi, mutta ilman kummempaa apua. Vasta kun laitoin ISP Desimatorin efektilooppiin, niin asia ratkesi, sillä kohinat hävisivät TÄYSIN. ISP ei syö sitä iskun voimakkuutta samalla tavalla kuten monet muut noisegatet ja looppissa se pelaa tosi hienosti.

http://www.thomann.de/gr/isp_technologies_decimator_pedal.htm

-Tuomas-

Kiitos tosta!!!!!

"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Spike
24.02.2010 00:19:01

Harvey666: Juu makunsa mukaan toki gainia - itse tykkään EMG:n kera siellä n.klo 10:ssä pidellä. ISP:n desimaattori hoitaa sitten loput - ja hyvin hoitaakin.

Siinä rectossa on sitten häikkää... Dual recto on hiljaisin vastaan tullut... Ei tarvitse edes koskea kielii ja silti ei tule niitä päätä hajoittavia hallitsemattomia kiertoulvahduksia. Ja samalla voi katsella kun toinen kitaristi tappelee mun 6505:n kanssa kun ei saa kiertoa kuriin. No, seki sääti gainit sinne kutoseen eli klo 13...
Mulla ei oo ollu mitään ongelmia kummankaan kanssa, mutta kyllähän toi 6505 pientä suhinaa pitää.

Juunsku
24.02.2010 15:13:13 (muokattu 24.02.2010 15:13:43)

emg + gain klo 12-13 on aivan perkeleesti. Elikkäs meikäläiselle just sopivasti :)

Kävin ylivieskasta hakemassa yhen uuden putken, mallia Golden Dragon 12AX7/A (E83CC tai jtn.). Muita ei ollutkaan tarjolla. Mut tämäpä toi ongelmaan helpotusta. Samalla soundistaki tuli vähä jykevämpi, joka tosin voi johtua ihan siitäki et uudet putket ;)

Nyt ei tartte ku vaihtaa loputki, ku saa pätäkkää..

Kiitokset vastauksista.

Heavy fuking rocks
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti