Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Flaxwood
1 2 3 4 5 6
fox
15.12.2010 15:05:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666:
kyllä ne tarjosi sitä mitä kokeilin mutta enhän mä osta kitaroita.

 
Kitaroita pitää aina ostaa, harvemmin myydä.. ;)
Veijo ennenmuinoin teki noista "perinnekitaroista" omia versioitaan, mm. Petellä on komee LP Special-kopio. =)
Itse en niin kauheesti tuosta Flaxwoodista oo innostunut, mutta tiiän että moni niist pitää.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jimmie
15.12.2010 15:14:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin oliko kellään mitään varsinaisia neuvoja?:)
 
fox
15.12.2010 15:26:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Niin oliko kellään mitään varsinaisia neuvoja?:)
 
Paluu takasin "normikieliin"?? Tai soita jälleen sinne tehtaalle, jos niillä olis joku patenttiratkaisu? Noissa on vähän vuosi- ja tallamallista riippuen eroja, joten helpoimmalla tosiaan pääset, luulen, kun tekijältä kysyt.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jii-Gee
15.12.2010 15:30:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Niin oliko kellään mitään varsinaisia neuvoja?:)
 
Ainoa 'neuvo' tulee näin takautuvasti;
Olisit vetäny vähän paskemmin niin nyt sit ei olis sulla murheita ton kepin kanssa..heh... ;-D
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Jimmie
15.12.2010 15:44:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Ainoa 'neuvo' tulee näin takautuvasti;
Olisit vetäny vähän paskemmin niin nyt sit ei olis sulla murheita ton kepin kanssa..heh... ;-D

 
No nyt päästiin asiaan:)
 
Joo-o, mut on se nyt perkele ku tarvii keppi lähettää vähäisintäkin säätöä varten takas tehtaalle, että kääntäkäähän pojat ruuvia. Eikös näitä oo kuitenkin myyty yks tai kaks kappaletta jenkeissäkin ja hyvässä maineessa ovat. Tuntuu vaan oudolle, että säätövara on nolla, jos et ole itse sattunut valmistamaan kitaraa ja tiedä kaikkia yksityiskohtia.
 
Haluuks kukaan ostaa tota pois?:D
 
aristoteles666
15.12.2010 15:47:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: No nyt päästiin asiaan:)
 
Haluuks kukaan ostaa tota pois?:D

 
väärän värinen.
 
Mr. Speed
15.12.2010 15:49:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: väärän värinen.
 
Rasisti!!!!
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jii-Gee
15.12.2010 15:56:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: No nyt päästiin asiaan:)
Joo-o, mut on se nyt perkele ku tarvii keppi lähettää vähäisintäkin säätöä varten takas tehtaalle, että kääntäkäähän pojat ruuvia. Eikös näitä oo kuitenkin myyty yks tai kaks kappaletta jenkeissäkin ja hyvässä maineessa ovat. Tuntuu vaan oudolle, että säätövara on nolla, jos et ole itse sattunut valmistamaan kitaraa ja tiedä kaikkia yksityiskohtia.

 
Juu..viime vkolla näin ton kyseisen kepin & kuulin hänen tarinan,porukalla sitä siinä ihmeteltiin...
 
Haluuks kukaan ostaa tota pois?:D
 
Paiskaa se torille tyrkylle ??
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
aristoteles666
15.12.2010 16:12:22 (muokattu 15.12.2010 16:12:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee:
Paiskaa se torille tyrkylle ??

 
kuka nyt paiskottua, kolhiintunutta kitaraa ostaa, vielä väärän värinen.
(hiljaa speed)
 
Tiku35
15.12.2010 16:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan Flaxwoodin Äijän. Kiinteä talla, mattamusta ja EMG aktiivi mikit. Mielestäni todella hyvä kitara. Itse tykkään sen "pienestä" koosta. Lainausmerkeissä siks koska ei varsinaisesti pienempi kuin muut mutta näyttää ainakin siltä. Sekä mielestäni parhaimman näköinen kitara...
 
Kitara soi hyvin ja on ergonominen niinkuin aikaisemmissa viesteissä myös kirjotettiin. Mielestäni suuri plussa on toi materiaali. Ei siis reagoi lämpötiloihin eikä kosteuteen.
 
Kaikin puolin palvellut erittäin hienosti.
 
Tiku
 
Flaxwood
HS
15.12.2010 17:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Täältä mitään... ? http://www.youtube.com/user/Flaxwood
Tietty eikös sinne tehtaalle voi soittaa uudestaankin lisäohjeistuksen toivossa?
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
Jimmie
15.12.2010 19:12:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kuka nyt paiskottua, kolhiintunutta kitaraa ostaa, vielä väärän värinen.
(hiljaa speed)

 
Ettei ois vielä puhkinussittu ja halkikustu...?:)
 
Jebajee. Kummastuttaa ja ärsyttää vaan, että ko. kitaran säätäminen tehty aivan tarpeettoman vaikeaksi. Mikä hyöty? Pitää varmaan tosiaan lähettää keihäs tehtaalle, että laittakaa kuntoon, kun teiltä kerran sujuu. Siis jos puhelinohjeistus ei tuo lisää selkoa. Eikö muut FW omistajat oo muka ihmetelly samaa asiaa vai onko tehdassäädöt ollu aina just täysin teidän mieleen, ettei oo säätöä tarvinnut tehdä? Itteä ainakin aina vituttaa jos kielet on liian matalalla ettei pysty kunnolla "louhimaan" sitä lankkua. Mut makuasioita. Ei vaan mun mielestä hirveen käytännönläheinen ja kuluttajaystävällinen säätöikkuna tässä soittimessa. Jokaisen kunnon pelimannin pitäis kuitenkin saada kitara itselleen mieluisiin säätöihin.
 
aristoteles666
15.12.2010 19:13:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Ettei ois vielä puhkinussittu ja halkikustu...?:)
 
Jebajee. Kummastuttaa ja ärsyttää vaan, että ko. kitaran säätäminen tehty aivan tarpeettoman vaikeaksi. Mikä hyöty? Pitää varmaan tosiaan lähettää keihäs tehtaalle, että laittakaa kuntoon, kun teiltä kerran sujuu. Siis jos puhelinohjeistus ei tuo lisää selkoa. Eikö muut FW omistajat oo muka ihmetelly samaa asiaa vai onko tehdassäädöt ollu aina just täysin teidän mieleen, ettei oo säätöä tarvinnut tehdä? Itteä ainakin aina vituttaa jos kielet on liian matalalla ettei pysty kunnolla "louhimaan" sitä lankkua. Mut makuasioita. Ei vaan mun mielestä hirveen käytännönläheinen ja kuluttajaystävällinen säätöikkuna tässä soittimessa. Jokaisen kunnon pelimannin pitäis kuitenkin saada kitara itselleen mieluisiin säätöihin.

 
joo, kyllä mä asentaisin strato-tyypppisen vibran siihen heti.
 
LaMotta
15.12.2010 21:19:55 (muokattu 15.12.2010 22:18:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Niin oliko kellään mitään varsinaisia neuvoja?:)
 
Mää vastasin jo.
 
"Vaihtamalla ne minijouset. Kerro sitten muillekin mistä niitä löytyy )B;.-..,"
 
Jos talla on siis noussut pystyyn, niin jousien vetovoimaa täytyy lisätä. Koska noissa kitaroissa sitä ei voi säätää, täytyy jousien jäykkyyttä lisätä. Kukaan vaan ei kai tiedä mistä niitä saa? En minä ainakaan. Noissahan on ihan tyyppivikana se, että ne vakiojouset löystyy vuosien saatossa ja talla nousee pystyyn vaikkei vaihtaisi edes kieliä paksummiksi.
 
Ja ellen väärin muista, kiinteän tallan kiinnitys poikkeaa tremolotallan kiinnityksestä. Eli et edes voi vaihtaa siihen kiinteää tallaa. Tosin tässä saatan olla väärässä, mutta näin asiaa googlematta )B;:__-. muistelen tilanteen olevan.
 
Tietty voit yrittää tehdä ja laittaa lisäjousia nykyisten rinnalle. Jos saat yhden malliksi, niin jostain ruuviliikkeestä löytyy jousta metritavarana. Niistä sitten itse rakentelet uudet jouset, ellei niitä siis saa jostain tilattua, mitä hiukan epäilen. Jos tuo tilanne olisi päällä itselläni, niin hakisin jousiaihoita ja tekisin itse uudet jouset.
 
La Motta
joukov
15.12.2010 23:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veijo Rautiaan vain yhteyttä Flaxwoodin asiakaspalvelun kautta niin ei tarvitse arvailla sen enempää. Itse sain vastauksen nopeasti kun kyselin aikoinaan mm. kitaran ikää kitaran kuvauksen avulla.
 
Vice President of KISS Army Finland
Jimmie
15.12.2010 23:09:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mää vastasin jo.
 
"Vaihtamalla ne minijouset. Kerro sitten muillekin mistä niitä löytyy )B;.-..,"
 
Jos talla on siis noussut pystyyn, niin jousien vetovoimaa täytyy lisätä. Koska noissa kitaroissa sitä ei voi säätää, täytyy jousien jäykkyyttä lisätä. Kukaan vaan ei kai tiedä mistä niitä saa? En minä ainakaan. Noissahan on ihan tyyppivikana se, että ne vakiojouset löystyy vuosien saatossa ja talla nousee pystyyn vaikkei vaihtaisi edes kieliä paksummiksi.
 
Ja ellen väärin muista, kiinteän tallan kiinnitys poikkeaa tremolotallan kiinnityksestä. Eli et edes voi vaihtaa siihen kiinteää tallaa. Tosin tässä saatan olla väärässä, mutta näin asiaa googlematta )B;:__-. muistelen tilanteen olevan.
 
Tietty voit yrittää tehdä ja laittaa lisäjousia nykyisten rinnalle. Jos saat yhden malliksi, niin jostain ruuviliikkeestä löytyy jousta metritavarana. Niistä sitten itse rakentelet uudet jouset, ellei niitä siis saa jostain tilattua, mitä hiukan epäilen. Jos tuo tilanne olisi päällä itselläni, niin hakisin jousiaihoita ja tekisin itse uudet jouset.

 
Ei vittu. Siis oikeesti. Neuvoissa ei ollut mitään vikaa:) Mutta voiko kitaran säätämistä enää vaikeemmaks tehdä? Ja mikäköhän järki tässä suunnittelussa on ollut? Eipä tolla mulle oo mitään virkaa, jos tilanne on tosiaan tämä. Orkkis kielet takas kiinni ja tavataan torilla:D Jee, jee perkele.
 
LaXu
16.12.2010 08:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Ei vittu. Siis oikeesti. Neuvoissa ei ollut mitään vikaa:) Mutta voiko kitaran säätämistä enää vaikeemmaks tehdä? Ja mikäköhän järki tässä suunnittelussa on ollut? Eipä tolla mulle oo mitään virkaa, jos tilanne on tosiaan tämä. Orkkis kielet takas kiinni ja tavataan torilla:D Jee, jee perkele.
 
Niin, eihän tuo tietysti Flaxwoodin vika ole (jos ei lasketa kyseisen tallan valitsemista skebaan) vaan tallan valmistajan eli Schallerin. Enpä tosiaan arvannut, että tuo olisi niinkin hankala säädettävä, tuntui meinaan varsin fiksulta ja hyvin toimivalta mitä olen kaupassa kokeillut.
 
Schallerin nettisivut eivät ainakaan anna mitään vinkkiä tallan kulman säätämisestä muuta kuin jousien poistamisesta. Jos ongelma on toiseen suuntaan niin ei auttane muu, kuin kevyempien kielten käyttäminen. Luulisi, että perus 9- ja 10-setin kielet toimisivat ainakin.
 
joukov
16.12.2010 09:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flaxwoodin sivuilta löytyvässä videossa tuo tallan säätö kerrottiin varsin selkeästi ja näytettiin mistä on kyse. 10-setille kitarat säädetään tehtaalla.
 
Vice President of KISS Army Finland
Jimmie
16.12.2010 09:31:27 (muokattu 16.12.2010 09:32:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Flaxwoodin sivuilta löytyvässä videossa tuo tallan säätö kerrottiin varsin selkeästi ja näytettiin mistä on kyse. 10-setille kitarat säädetään tehtaalla.
 
Ja varsin selkeästi myös kerrottiin, että paksumpiin kieliin siirryttäessä on tallan jousetkin vaihdettava. Ja sitä varten kepin voi roudata lähimpään Flaxwood myymälään/huoltoon, missä homma hoituu. Eli ei onnistu kotityönä tuo, eikä myöskään missään perus soitinliikkeessä. Kätevää.
 
Mut eiköhän asia tullu selväksi. Jos haluun sen itselle sopiviin säätöihin, niin lähetän keihään takas tehtaalle ja maksan varmaan kaikki kulut. Lähetin s-postia Flaxwoodin asiakaspalveluun, niin saapi nähdä mitä vastataan.
 
Ei mulla muuta:)
 
horseface
16.12.2010 10:27:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tuolla Flaxwoodin sivuilla ja erityisesti tuo Äijä-malli näytti reteeltä. Tekstissä mainittiin hinnan olevan "entry level price" eli vissiin jotain muuta mallia halvempi. Sivuilta en kuitenkaan hintoja löytänyt enkä ko. mallille myöskään DLX:n siviulta. Tietääkö kukaan, mikä tuollaisen Äijän ovh on?
 
Oli miten oli, näin on!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «