Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VOX VT15 vai VT30?
1
jkourula
17.02.2010 11:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hommaamassa kotiin harjoitusvahvistinta saundiakselille blues-jazz. Lisäksi on aina silloin tällöin kiva leikkiä efekteillä ja rokata säröillä, joten olen päätynyt tuohon Voxin VT-sarjaan.

Kumpikohan olisi parempi vaihtoehto, tuo 15-wattinen vai 30-wattinen. Äänenvoimakkuuden puolesta tuo 15-wattia riittää varmaan hyvin, mutta onko tuo 8-tuumainen elementti ratkaisevasti huonompi kuin 10-tuumainen.

Muitakin mielipiteitä voi sanoa harjoitusvahvistimeksi. Nykyään soitan Guitar Rigin kautta, mutta kaipaisin vahvarin tuomaa helppoutta ja käsinkosketeltavuutta (tää nyt on tätä ainaista edestakaisuutta mulla välillä putkivahvari+pedaaleja - tietokone - mallintava - multiefekti). Miksei kukaan tee tosi hyväsaundista täysputkivahvaria, jossa on kaikki efektit ja soi hyvin kotivolilla ja on tosi halpa. :)

Kitarana mulla on Ibanezin puoliakustinen, jossa on humppari ja p-90.

Jaakko

Ziggy Bubba
17.02.2010 13:07:11 (muokattu 17.02.2010 13:08:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näytät Stadissa vaikuttavan, eli eikun lähikauppaan testaamaan, ainakin DLX:ssä noita on näkynyt.

Itellä oli aikoinaan tuo 30-wattinen. Päädyin siihen just hiukan isomman elementin ja suht pienen hintaeron (siis verrattuna tohon pienempään) takia.

E: Yksi vaihtoehto on hommata joku edullinen täysputkivahvari ja hommata sen kylkeen joku multiefekti, esim. Tonelab tai Pod.

This Is Sonar Transistor...
Poonus
17.02.2010 16:50:44 (muokattu 17.02.2010 17:11:12)

Itsellä oli sama homma kävin aikalailla kaikki nuo pikku mallintavat läpi päädyin peavey vypyriin oli vaan parhaat soundit omiinkorviin ja 200maksaa vaan 30w versio 12" kajarilla vt oli himotuin mutta soundit ei vaan napannu. Minun mielipide tämä vaan että suosittelen koittaan tuota.. 15w on kai 100ekua 8tuumasella ja jos voxiin päädyt suosittelen koittaan vanhempia versioita ja tämä ei ole mikään hevi vertailu vaikka paljon silläpuolen olenki :)

Niinja vastaukseen suosittelen 30w versiota kajari tekee paljon jos vain budjetti ei kaadu siihen.

En Osaa Kirjottaa joten kieli poliiSIt hiljaa
tyarhein
17.02.2010 21:26:04

Terve!

Itselläni on kotikäytössä VT30 ja olen ollut vimpaimeen todella tykästynyt.

Varsinkin takaseinässä oleva tehonsäätöruuvi on loistava keksintö. Sen avulla voi ajaa vahvaria maksimitehoalueella, vaikka soittovoimakkuutta rajoittaisikin sitten mastervolumella.

Monipuoliset vahvistinmallinnukset on toisaalta myös vähän kaksiteräinen miekka.
Joskus värkistä löytää todella mureita soundiyhdistelmiä (onneksi voi tallettaa muistiin..) toisinaan tuntuu taas siltä että kaikki soundaa samalta, vaikka kuinka namikoita säätäisi.

terv. Ari

"hyvää tuloo, vaikka tavallista yrittää"
jkourula
17.02.2010 23:09:30

tyarhein:
Monipuoliset vahvistinmallinnukset on toisaalta myös vähän kaksiteräinen miekka.
Joskus värkistä löytää todella mureita soundiyhdistelmiä (onneksi voi tallettaa muistiin..) toisinaan tuntuu taas siltä että kaikki soundaa samalta, vaikka kuinka namikoita säätäisi.

Kävinpä sitten tuolla DLX musicissa testaamassa, mutta niillä oli vain 30 wattista mallia. Ihan hyvältä se kuulosti ja kaikkia kivoja saundeja siitä lähti, mutta jokin siinä ei napannutkaan. Samankaltaiset mallinnukset alkoivat kuulostaa kyllä aika samoilta vähän ajan testattuani. Ja joku tuhnuisuus tai vastaava siinä oli, joka häiritsi. Efektitkään eivät kauheasti innostaneet, fuzzia kaipaisin, mutta sen voisi ottaa tietysti pedaalistakin.

Pitää vielä katsella muita vaihtoehtoja.

bluesman99
22.02.2010 11:15:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula: Olen hommaamassa kotiin harjoitusvahvistinta saundiakselille blues-jazz. Lisäksi on aina silloin tällöin kiva leikkiä efekteillä ja rokata säröillä, joten olen päätynyt tuohon Voxin VT-sarjaan.

Muitakin mielipiteitä voi sanoa harjoitusvahvistimeksi. Nykyään soitan Guitar Rigin kautta, mutta kaipaisin vahvarin tuomaa helppoutta ja käsinkosketeltavuutta (tää nyt on tätä ainaista edestakaisuutta mulla välillä putkivahvari+pedaaleja - tietokone - mallintava - multiefekti). Miksei kukaan tee tosi hyväsaundista täysputkivahvaria, jossa on kaikki efektit ja soi hyvin kotivolilla ja on tosi halpa. :)

**

Olen täsmälleen samassa luupissa (putkivahvari+pedaaleja - tietokone - mallintava trankkucombo - multiefekti), mutta loopin ekassa vaiheessa ja siinä aion nyt pysyäkin. Keikkakäyttöön löytyy Bognerin Shiva ja siitä en luovu mutta pienempään tarpeeseen ja kotikäyttöön on nyt hakusessa kakkosvahvari. Eli mitä 10-15w putkicomboa suosittelisit kokeilevani? Voin käyttää pedalboardiani tuomaan erikoisemmat soundit eli combo saa olla säädöiltään riisuttukin. Hinta ei ole tapauksessani se rajaavin tekijä. Roudausmukavuus on eli ei painavaa eikä isoa. Tyylilajina clean/jazz/blues/pop/iskelmä. Metalliosaston ei tarvitse vahvarilla taittua.

Poppia ikä kaikki
humppahanuristi
22.02.2010 11:19:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula:

Miksei kukaan tee tosi hyväsaundista täysputkivahvaria, jossa on kaikki efektit ja soi hyvin kotivolilla ja on tosi halpa. :)

Kitarana mulla on Ibanezin puoliakustinen, jossa on humppari ja p-90.

Jaakko

http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm 15W

http://www.thomann.de/fi/fender_vibro_champ_xd.htm 5W

En tiedä sitten onko hyväsoundinen tai tosi halpa.
On noita joku tainnut kehuakin, omakohtaista kokemusta ei ole.

Humpasta rautalankaan...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti