Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier Affinity-sarjan kaulan leveys (kapeus?)
1
trih
12.02.2010 12:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin malliston speksejä ja kaulan leveys satulan kohdalta 40,9 mm. Kapein mihin olen törmänny valmistajien spekseissä. Olen etsiskellyt kapealla kaulalla varustettua keppiä joten kiinnostaisi.. Onko kukaan testannu ja todennu kapeaksi? Affinityjen laatukin tietty askarruttaa..

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
rokiroki
12.02.2010 13:17:32 (muokattu 12.02.2010 14:28:49)

Tässä jotain omia mielikuviani.
Mulla eka kitara oli affi-squieri. Kaula vaikutti ihan mukavalta, leveys sopivalta, muusta kun ei ollut kokemusta.

Sitten ostin akustisen ja rupesin enemmän soittelemaan sillä. Sen jälkeen tuo Squierin kaula tuntui aivan liian kapealta.Eikä se, että ostin vielä lespakopsun tuota tunnetta ainakaan vähentänyt. A-duuria rämpätessä tuntui ettei kolme sormea oikein sovi vierekkäin.

Koko ajan oli mielessä että seuraava strato on oltava kaulaltaan leveämpi.
Nyt on mex-strato, ei sen kaula juurikaan kovin paljon leveämpi kai ole. Mutta e-e kielten väli on suurempi, tai ainakin tuntuu siltä. Ja taisi se viivotinkin jotain siihen suuntaan osoittaa, että squierin kielet olisi laitettu tiheämpään. Nyt sormet sopii paremmin.

Muutenhan mukavuudeltaan tuo Squierin kaula oli tosi hyvä, ja liukas verrattuna monen fenkun , esim tuon nykyisen , paksulla lakattuihin.

Squeri oli vähän aikaa lainassa erällä kaverilla, jolla oli pienet kädet.
Tykkäsi muuten, mutta halusi vähän laadukkaampaa tekniikkaa mikkeihin ja virittimiin, ja hommasi gl tribute halpisstraton.Se gl on mielestäni kaulan leveys/kielten sijoitelultaan samaa luokka kuin omistamani standart mexstrato.
Mielestäni siis mex-f kaula on nihkeämpi ,ja nauhat matalammat, -ja mikit surkeemmat.

Nuo squerit ovat kai ihan sopivia pienikätisille.
Tosin joskus testaillessani kun levämpää kaulaa etsin, tuntui että kaula oli samaa levyttä mutta kielten sijoitteluleveys vaihteli vähän riippuen oliko Kiina,indonesia,Intian squier- mallistoa , tosin saatan muistaa väärinkin.
Juuri silloin tuli tuo affia kalliimpi Vintage Modified mallisto, ja nyt uusin classic Vibe
kai ollut noin vuoden.Mutta hintakin tuplat affiin verratuna.

Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
trih
12.02.2010 14:36:46 (muokattu 12.02.2010 14:37:39)

Oukkei. Tuo classic vibekin kyllä himottaisi. 50's CV-stratossa 42 mm ja 50's CV-telessä 41,3 mm. Jos Affinityyn vaihtaa mikkejä tms niin sittenhän se on jo CV:n hintaluokassa... Täytyypä mennä testaamaan miltä nuo livenä vaikuttaa. En ole kiinnostunut mikinvaihtorumbasta. Seisaaltaan soittoa ajatellen näitä kapeampia kauloja tutkailen. Mulla on tuo soitto"tekniikka" niin vaihteleva riippuen soittaako seisaalteen vai istuen ja liian leveällä kaulalla tuo otelautakäsi kipeytyy. Vähän olis sellanen räntäntänttäkitara haussa ja tele vois toimia sellasessa. Saas nähä.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
aristoteles666
14.02.2010 14:40:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo squerit ovat kai ihan sopivia pienikätisille.
Tosin joskus testaillessani kun levämpää kaulaa etsin, tuntui että kaula oli samaa levyttä mutta kielten sijoitteluleveys vaihteli vähän riippuen oliko Kiina,indonesia,Intian squier- mallistoa , tosin saatan muistaa väärinkin.
Juuri silloin tuli tuo affia kalliimpi Vintage Modified mallisto, ja nyt uusin classic Vibe
kai ollut noin vuoden.Mutta hintakin tuplat affiin verratuna.

mulla on tosi isot kädet mutta kuitenkin squerin kaula tuntuu eniten "oikealta", ts olen vain niin tottunut siihen.

duc
14.02.2010 21:25:58

trih: Oukkei. Tuo classic vibekin kyllä himottaisi. 50's CV-stratossa 42 mm ja 50's CV-telessä 41,3 mm. Jos Affinityyn vaihtaa mikkejä tms niin sittenhän se on jo CV:n hintaluokassa... Täytyypä mennä testaamaan miltä nuo livenä vaikuttaa. En ole kiinnostunut mikinvaihtorumbasta. Seisaaltaan soittoa ajatellen näitä kapeampia kauloja tutkailen. Mulla on tuo soitto"tekniikka" niin vaihteleva riippuen soittaako seisaalteen vai istuen ja liian leveällä kaulalla tuo otelautakäsi kipeytyy. Vähän olis sellanen räntäntänttäkitara haussa ja tele vois toimia sellasessa. Saas nähä.

Näin välikommenttina, Fendereissä on saman sarjankin sisällä Telecastereissa tuntunut olevan kaula kapeamman oloinen kuin Stratocastereissa, vaikka spekseissä kerrotaan satulan leveyden olevan samaa luokkaa ja kaulaprofiilinkin sama. En tiedä onko näin oikeasti, mutta vahvasti tuntuu siltä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti