Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paramoren signeerama 72' Telecaster Deluxe meni halvalla?
1 2 3 4 5
JCM
12.02.2010 00:14:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Burton olisi tehny omat juttunsa ja varmaan siinä sivussa metallikoinu. Mustaine taas... No tulipahan enempi musaa maailmaan kuten on aina sanottu.
 
Hyvä pointti.
 
Megadeth on kova. En tykkäis jos sitä ei ois.
trih
12.02.2010 00:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Hyvä pointti.
 
Megadeth on kova. En tykkäis jos sitä ei ois.

 
Nii just. Ja todennäköisyys, että Lerssin, Jamesin ja Daven egot ois mahtunu yhteen bändiin :D.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
JCM
12.02.2010 00:32:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Nii just. Ja todennäköisyys, että Lerssin, Jamesin ja Daven egot ois mahtunu yhteen bändiin :D.
 
Se todennäköisuus on tosiaan "Flat 0".
 
:D
LesPaul70
12.02.2010 09:43:57 (muokattu 12.02.2010 12:53:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Ysärillä lähti paha paha alamäki. Valitettavasti.
 
Simo78: Totuuksia mitkä pitävät paikkaansa vain ja ainoastaan sun päässäsi. Valitettavasti.
 
Näyttävät pitävän paikkansa myös Juccizen päässä ja minunkin + niin varmaan useimpien muidenkin, jotka olivat jo aloittaneet soittamisen ennen 1990-lukua. Valitettavasti.
 
Moni muu on varmaan kanssani samaa mieltä, joille Nirvana, Faith No More, Pearl Jam, Therapy? jne. on se juttu mistä kiinnostus musaa kohtaan heräsi.
 
Listaamasi bändit = EVVK minun listallani. Try again.
 
Jucciz: Kummankin ura huipentui 80-luvun viimeisiin levyihin, Justice ja Appetite - jotka ovatkin sitten ihan täyttä timanttia.
 
Appetite onkin pienellä varauksella paras koskaan tehty rocklevy ja vähintäänkin 80-luvun paras.

 
Kaikki muut Juccizen näkemykset tästä ketjusta allekirjoitan 100%, mutta näistä hitusen eri mieltä.
 
1) Minusta Justice oli musiikillisesti paljon monotonisempi kuin Master. Burton oli ollut bändissä ainoa, joka hanskasi klassisen soinnunmuodostuksen ja äänenkuljetuksen, ja ilman häntä sävelkieli (jos nyt hevilevystä yleensäkään voi käyttää tuollaista termiä) pelkistyi aika paljon. Sama vaiva on oikeastaan vaivannut bändiä aina siitä asti.
 
2) Appetite on myös kova levy, mutta "paras kohkaan tehty rocklevy" on jo vähän liioittelua. Slash bendaa joskus aika epävireisesti (tosin pahemmin vasta myöhemmillä levyillään) ja pöllii riffejä Tony Iommilta. Axl Rose on aina kuulostanut (minun korviini) rääkyvältä paviaanilta, jonka pallit ovat jääneet oven väliin.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Jucciz
12.02.2010 10:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njoo. Oikeastaan Puppets ja Justice ovat niin erilaisia levyjä, että ehkä olisi reiluinta sanoa, että kumpikin on lajissaan paras. Tietyllä tapaa monotonisuus - jonka toki allekirjoitan - on jopa Justicen vahvuus. Kyllähän Burtonin musiikillinen valistuneisuus oli tärkeimpiä syitä siihen, miksi Metallican alkupään levyt olivat niin hyviä - eli myös siihen, miksi Metallica onkin tehnyt viimeiset melkein 20 vuotta käytännössä pelkkää paskaa.
 
Axlin ääni jakaa mielipiteitä - se on selvä. Mulle Axlin ääni on juuri oikea ääni Guns n' Rosesin biiseihin, mutta en mä kieltämättä kauheasti muuta halua miehen laulamana kuullakaan. Appetiten soitanta on mun makuun juuri oikeanlainen soppa rosoisuutta ja taitavuutta - ei liian hinkattua, mutta kuitenkin tiukkaa ja asiaankuuluvaa. Eikä levyllä ole yhtään huonoa biisiä - se on jo sinänsä jotain, mihin monikaan bändi ei pysty koskaan uransa aikana.
 
Veepee
12.02.2010 10:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustaki Paramore on kova.
 
opraC
Kivijalka
12.02.2010 11:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin ketjun lukemisen loppupäästä ja hämmennyin.
 

 

 

 

 

 

 

 
(Lars polkee timessä.)
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
trih
12.02.2010 11:21:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veepee: Mustaki Paramore on kova.
 
Minkä värisestä tässä topikissa sitten puhuttiin?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
slapvete
12.02.2010 11:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ehkä Mustaine onkin vaan väärinymmärretty mukava heppu. Itse arvostan mustainea korkealle niin biisintekijänä, sanoittajana, kitaristina kuin ylipäätään tyyppinä: nokkela, terävä-älyinen ja -kielinen kaveri ja näyttääkin varmaan 10-15 vuotta nuoremmalta kuin Hetfield, jota arvostan myös. :)
 
Ollapa vain Davella Jamesin ääni... olisi soimanni ns. kohdillaan.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
steelduck
12.02.2010 11:57:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Ollapa vain Davella Jamesin ääni... olisi soimanni ns. kohdillaan.
 
Menee kyllä niin OffTopikiksi kuin olla ja voi, mutta minä pidän Daven "laulusta" enemmän. Ärsyttää silmittömästä Jamesin... daah gaah baah aaah loppuvenytykset joka toisessa sanassa.
 
passe
12.02.2010 12:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: En nyt voi olla ihan samaa mieltä. Niinku tossa ylempänä sanotaan, aika paljon riippuu ihmisestä. Jos joltain 15v teineiltä kysytään niin voi sitä statusarvoa olla yllättävän paljon enemmän kuin niillä mun ja sun idoleilla. Duunissa kun oon noiden junnujen kanssa, niin ei niitä oikeesti kiinnosta mitkään pappojen bändit:-). Jos kysyt kuka on a.young? Blackmore? Tai sitten bändeistä Faith no moret sun muut ei myöskään tiedossa, niin se juna vaan kulkee eteenpäin:-)
 
Ja sitten kun tohkeissaan yrittää selittää, että "hei, tää oli oikeesti tosi kova juttu sillon joskus...", niin on menettänyt pelin lopullisesti;-) Mistä tietää, että on vanha...
 
Sometimes more is more
trih
12.02.2010 12:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Ja sitten kun tohkeissaan yrittää selittää, että "hei, tää oli oikeesti tosi kova juttu sillon joskus...", niin on menettänyt pelin lopullisesti;-) Mistä tietää, että on vanha...
 
Joo jos joutuu selittelemään niin peli on menetetty. Vanhat kovat on automaattisesti kovia nykyäänkin. Metallican rtl, mop ja ajfa on soundeiltaan "ajattomia". Monet vanhemmat bändit kärsii huonoista soundeista. Eniten itseäni ärsyttää 60- ja 70-luvun joidenkin "klassikoiden" kököt kitarasoundit. Ikäänkuin sustainia ei olisi ollenkaan. Sointi on diskanttinen rämps. Eikö niillä ollut kunnon kieliä? Jotkut palvoo sitä venäläistä balalaikka "doink"-ääntä mut mulle ei uppoa. Aika harvassa on niiden aikojen hyvät soundit.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Johann Onn
12.02.2010 12:39:48 (muokattu 12.02.2010 12:48:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paramore tele = Halvalla tai ei, sama mulle. Tietysti joku 2030, ton arvo voi olla ihan eri. Tai ehkä ei.
 
Puppets / Justice / Appetite
 
Olen vähän sitä mieltä että noiden kovuus / iskevyys riippuu siitä, koska ne on kuullut ekan kerran.
 
Jos kuuli ne silloin, kun ne julkaistiin (kuten jotkut meistä) vs. yli 20 vuotta myöhemmin = Onneks ei tartte valita. Hankala tietää miltä ne kuulostaisi, jos ne kuulisi tänä päivänä, ekan kerran. Varsinkin, jos olisi kuullut ne "muutama tuhat" julkaisua, jotka on ottaneet vaikutteita noista.
 
Kivijalka: Lars polkee timessä. Olin jo alkuvuodesta 1985 sitä mieltä, että ei polje, kun kuulin kaverilla "Ride the Lightning" levyä. "Muuten ihan hyvä, mutt toi rumpali on kyllä ihan kapula...". Jo siihen aikaan, toi herätti saman "eipäs - jupas - äitis oli - eipäs ollut..." kinan, kuin nykäänkin.
 
Maailma muuttuu, mutta keskustelu Lars:in taidoista rumpalina, välttämättä taas ei ?.
 
Jii-Gee
12.02.2010 12:55:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: Olin jo alkuvuodesta 1985 sitä mieltä, että ei polje, kun kuulin kaverilla "Ride the Lightning" levyä. "Muuten ihan hyvä, mutt toi rumpali on kyllä ihan kapula...".
 
Et sentään ollu Tarvasjoella 1984 katsomassa Metallican 'jumppa-sali' keikkaa ?
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «