Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikoiden.netin trendsetterit
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Jucciz
11.02.2010 11:57:56 (muokattu 11.02.2010 12:00:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tämmöinen hassu idea: tosi moni on ostanut Stratocasterin SRV:n tai Hendrixin takia, Marshallin Metallican tai Iron Maidenin takia, Voxin Beatlesin tai Brian Mayn takia tai vaikkapa Mesa/Boogien Petruccin takia. Kokeillaanpa tällä kertaa kuitenkin löytää syntipukkeja ihan tästä sisäpiiristä, keskustelufoorumin kitarakamat-palstalta. Kenen foorumilaisen takia tai suosittelemana päädyit hankkimaan kitarakamaa, ja mitä?

Aloitan itse:

Ibanez Tube King - Olin kuullut tällaisesta pedaalista ja nimim. Jabe ystävällisesti kertoili mulle omia kokemuksiaan ja lähettipä vielä levynkin, jolla pedaalia oli käytetty. Sehän kuulosti sen verran hyvältä, että oli pakko ostaa samanlainen.

M.I. Audio Neo Fuzz - Bonecrusher (nyk. McNulty) mainitsi tämän pedaalin jossain yhteydessä ja sanoi tahtovansa sellaisen. Kiinnostuin, otin selvää YouTube-pätkien yms. avulla ja lautaanhan semmoinen päätyi.

Mystique Amps Blue Star, Cornell Plexi, 65 Amps SoHo, Bad Cat Black Cat, Voodoo Lab Sparkle Drive (ja varmaan kymmeniä muita tuotteita) - Svilo on varmaan suurin syy siihen, että on tullut otettua selvää vähän "erikoisemmista" (eikä nykyään siis enää niin erikoisista) merkeistä. Vielä ei koskaan ole menty metsään silloin, kun Svilo suosittelee jotain. Kiitti vaan, olen hyvinkin saattanut tuhlata puolet rahoistani sun "johdattamana"...

Paljon muitakin pukareita on, mutta kun ei enää muista yksityiskohtaisesti ihan kaikkia - ja sitten tietty moni tuote on päätynyt omistukseen useankin eri tyypin suosittelemana.

Kiitti vaan hitosti kaikille.

Wolfie
11.02.2010 12:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikanaan tuli hommattua Carlsbro TOP-100 hyvin pitkälti jäsen Juki68 (nyttemmin J.Hollström?) tekstien pohjalta. Hyvä vahvistin oli kyllä. Suorastaan erinomainen. Oli vain vähän liikaa tehoa silloiseen kotikäyttöön...

Oh Lord, Thank You!
Minushuman
11.02.2010 12:06:12

MXR DD-11 Dime Distortionin hommailin Bonecrusherin (nyk. McNulty) arvioinnin innoittamana.

"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
zzy
11.02.2010 12:14:45

Jäsen Freewheelerin tarinoinnit Telecaster vol. 2 -ketjussa on saanut minut koukkuun tuohon kitaraan jota en ennen ole voinut sietää. Näin ollen tilasin tarvittavat puut sekä muuta materiaalia, jotta voin kesällä rakentaa itselleni oman telen.

Kivijalka
11.02.2010 12:23:05

Dadalaiset suosittelivat Kanen rakentamia pedaaleja ja tilasin yhden kappaleen jonka totesin loistavaksi. Tämän kuun loppuun mennessä olisi tarkoitus omistaa jo 4kpl.

Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
vox10
11.02.2010 12:26:55

Wolfie: Aikanaan tuli hommattua Carlsbro TOP-100 hyvin pitkälti jäsen Juki68 (nyttemmin J.Hollström?) tekstien pohjalta. Hyvä vahvistin oli kyllä. Suorastaan erinomainen. Oli vain vähän liikaa tehoa silloiseen kotikäyttöön...

No en nyt tiedä varsinaisesta T-setteristä tässä kohtaa mutta Compressoreista mitään tietämättömänä luotin täysin aloittajan kehuin Cp-101stä ja suinpäin tilamaan.Katunut en ole päivääkään..Tekee mitä pitääkin ilman väritystä

Juicy
11.02.2010 13:23:15 (muokattu 11.02.2010 13:24:03)

Tää video oli osasyyllinen Engl Savagen kaasutteluun: http://www.youtube.com/watch?v=b0rwLIhGKz4

Tuo + ne muut pätkät vahvarista, sekä jotkut Evergreyn studiopätkät (tai keskustelu aiheesta) jossa paljastui että kitarat oli vedetty Savagen etuasteella SISOn päätteen läpi, aiheutti ylitsepääsemätöntä GASia. Ei muuta kuin ostoilmoitusta torille.

Eräs dadaaja sitten vinkkas paikallisella musaliikkeellä lojuvasta käytetystä Savage SE:stä, ja pikainen nettitutkiskelu paljasti että siinäpäs sattuukin olemaan juuri sopivasti 6L6-pääteputket... Olin varautunut maksamaan aika paljon, kun ko. nuppia ei enää valmisteta, mutta sepäs olikin yllättävän edullinen. Käytännössä normaali käytetyn torihinta, tosin nykymeiningillä siitä olis kiskottu vielä jotain vintagelisää... Loppu onkin historiaa. =)

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Vousku
11.02.2010 13:48:25

Eittämättä nimimerkki Jucciz:en kamoja tulee seurailtua aika tiiviisti. Sheptonet on ollut 14 tilauksen alla, jääden joka kerta vielä tilaamatta, mutta sekin aika koittaa vielä. Paljon on inspiraatiota saanut herran lankusta, tosin RMC:n ostin tietämättä, että hänellä moinen jo oli. Suoranaisia "ostan ton ku tollaki on" juttuja ei ole, mutta kyllä niitä härveleitä nähdessä on tullut lisää tietoa janottua.

En osaa kyllä kohdistaa yhteen tiettyyn nimimerkkiin, mutta kyllä nuo George'L:t on myös m-netistä kuumotettu aikanaan.

Tä?
Terihteeri
11.02.2010 14:09:51

Vousku: Eittämättä nimimerkki Jucciz:en kamoja tulee seurailtua aika tiiviisti.

Minulla taas lähtökohtasesti päinvastainen toimintatapa. Sieltä listasta harvemmin löytyy näin työttömälle sopivaa ostettavaa. Eihän siinä, kaikki kunnia käyttäjälle. Upeat kamat kertynyt vuosien saatossa.

Itse aihetta koskien, lähes kaikki ostokset muutaman vuoden aikana ovat saaneet nostetta tältä forumilta. Blackstar herätti mielenkiinnon lukuisten positiivisten palautteiden seurauksena, ja olihan se sitten käytävä testaamassa.

Nyt tuli ostettua tuo strato Gilmourin ja Samboran innoittamana, muttei se vaan ole minun juttu kuitenkaan.

jniska
11.02.2010 14:22:52

Aikoinaan 80 luvun lopulla tuli ostettua Boss HM-2 säristin ihan sen takia, että huhujen mukaan EVH olisi tuota käyttänyt soittaessaan Beat It-soolon. Saundia en saanut kuitenkaan identtiseksi, ompa kumma :-D

Ibanezin JS:ää kokeilin ensimmäisen kerran ihan Satrianin innoittamana, mutta muutenkin sen kaula istuu meikäläisen käteen parhaiten Ibanez-kauloista, joten sillä tykkään soittaa edelleen.

Nyt olen kyllä katsellut Cornford-vahvistimia ihan Greg Howen innoittamana.

Laiha Lissu oli paras
Vladi
11.02.2010 14:33:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atlas guitarsiin tutustuin ihan m.netin kautta eikä oo kyllä pätkääkään kyseinen ostos kaduttanut. Ei tuohon rahaan parempaa soitinta voi toivoa.

Jäsen Abmituksen suositteluiden perusteella uskalsin ostaa TC Electronicin Nova Systemin, kun kuulin että sillä oli vedetty maailmankiertue ongelmitta. Taitaapa meillä olla sama releohjainkin. Valitettavasti en kuitenkaan kuulosta samalta.

Kyllä se siitä.
novo
11.02.2010 14:33:40

Squier CV Tele tuli hankittua aika monenkin käyttäjän hehkutuksen takia. H&K Switchbladestä luin täältä, kattelin parit videot, GAS oli päällä puolisen vuotta ja sit tuli laite hankittua. Bad Monkey tuli hommattua ihan vaan hypetyksen ja hinnan takia. Ei mulla taida nää laitehankinnat ihan yhden henkilön mielipiteen mukaan mennä, mutta toisaalta käyn ite niin tuulella välillä, että ei aina tarvita järkiperäistä syytä hankkia jotain =)

voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Hannu H.
11.02.2010 15:11:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minushuman: MXR DD-11 Dime Distortionin hommailin Bonecrusherin (nyk. McNulty) arvioinnin innoittamana.

Pistetääs paremmaksi.
Mä hommasin Bonecrusherin (nyk. McNultyn) dime distortionin kun se ite kyllästy siihen :)

Jubilee tuli osasyyksi tämän foorumin takia (mutta slashin ja fruscianten vaikutusta ei oo kieltäminen myöskään).

Tokain lespan uskalsin myös ostaa täältä saadun rohkaisun myötä jos en aivan väärin muista..

Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jucciz
11.02.2010 15:23:43 (muokattu 11.02.2010 15:25:38)

jniska: Aikoinaan 80 luvun lopulla tuli ostettua Boss HM-2 säristin ihan sen takia, että huhujen mukaan EVH olisi tuota käyttänyt soittaessaan Beat It-soolon. Saundia en saanut kuitenkaan identtiseksi, ompa kumma :-D

Ibanezin JS:ää kokeilin ensimmäisen kerran ihan Satrianin innoittamana, mutta muutenkin sen kaula istuu meikäläisen käteen parhaiten Ibanez-kauloista, joten sillä tykkään soittaa edelleen.

Nyt olen kyllä katsellut Cornford-vahvistimia ihan Greg Howen innoittamana.

Eli muusikoiden.nettiläisten osuus oli...? :)

Vladi: Valitettavasti en kuitenkaan kuulosta samalta.

Älä nyt sitä sure. Ei siinä oo mitään valitettavaa. Parempi vaan, että jokainen soittaja kuulostaisi itseltään, eikä joltakulta toiselta.

PeeJii
11.02.2010 15:27:40

Jucciz ei varmaan ole ihan syytön siihen, että kiinnostus heräsi Buddan tuotteisiin, ja nyt kotona nököttääkin Buddan Superdrive II kombo.

s8na
11.02.2010 15:28:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP:n Nailbomb-mikit tuli ostettua yleisen hehkutuksen vuoksi ja viimeisin taitaa olla tuo Mi Audion Boost'n buff jota joko JuSu tai Oiva Tumpeloinen suositteli. Muut romut onkin aika pitkälti tullut hommattua monien lähteiden kehujen perusteella ja kitarat on pitkälti ihan sellasia, jotka on omaa silmää ja käpälää kiihottaneet.

All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
juici
11.02.2010 15:34:05

Orange AD15-klooni tuli teetettyä kojonesilla, koska tulin varovasti testanneeksi lapion samanlaista yksilöä.

"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Vladi
11.02.2010 15:45:14

Jucciz:
Älä nyt sitä sure. Ei siinä oo mitään valitettavaa. Parempi vaan, että jokainen soittaja kuulostaisi itseltään, eikä joltakulta toiselta.

Kiitos, hienoa saada kannustava selkääntaputus juuri heikoimmalla hetkellä.

Kyllä se siitä.
RekoS
11.02.2010 15:59:46

Ostin ENGL Thunderin kun sitä hehkutettiin aika paljon täällä. Oli mahtava peli, mutta ominaissaundi liian kireä mun makuun. Bändisoitossa jyräsi kaiken, ja 50w riitti ihan kevyesti. Ihan sama kuinka kovakätinen oli rumpali, kaikki nyanssit soitossa erottui pilkuntarkasti. Mutta silti siitä se jokin uupui, luulen että EQ-pedaalilla olisin saanut leikattua ne ongelmataajuudet pois. En tiedä, vaihtoon meni lopuksikin.

Hassuinta on se, että en tiedä tykkäsinkö siitä vai en. Toisinaan on kausia, jolloin kaduttaa hemmetisti kun menin myymään, toisinaan ajattelen että sehän oli kauhea sirinäloota. Voisi tiivistää, että kovilla voluumeilla ja bändisoitossa toimi hyvin, mutta saundi oli vain pikkusen liian kireä mun makuun.

Greenbackien kanssa toimi kuitenkin aika mahtavasti, v30 tai eminencen v12 ovat huonoimpia mahdollisia kaiutinvalintoja ainakin omasta mielestäni. G12t75 jäi kokeilematta, mutta luulen että se olisi toiminut niiden kanssa parhaiten.

Seuraava nuppi on varmaan ENGL fireball tai Invader... Tai sitten ei. Mulla on paha tapa suunnitella jonkun kaman ostoa puoli vuotta, ja sitten kun olen saanut rahat kasaan, ostaa joku heräteostos joka ei yllätys yllätys osoittaudukaan niin hyväksi.

Moskovan Pasuunat kauniina soi yössä Hääväki juhlii aivan päissään Vaimo tanssii polkkaa, mies koittaa vodkaa Kohta saapu huomen mut torvet vain pauhaa
Juicy
11.02.2010 16:14:06 (muokattu 11.02.2010 16:14:59)

s8na: BKP:n Nailbomb-mikit tuli ostettua yleisen hehkutuksen vuoksi ja viimeisin taitaa olla tuo Mi Audion Boost'n buff jota joko JuSu tai Oiva Tumpeloinen suositteli. Muut romut onkin aika pitkälti tullut hommattua monien lähteiden kehujen perusteella ja kitarat on pitkälti ihan sellasia, jotka on omaa silmää ja käpälää kiihottaneet.

Joo, nuo BKP:n tuotteet oli muotia tuossa jokin aika sitten. Olis varmaan jäänyt sotapossut ja naulapommit ihtelläkin ostamatta ellei niitä olis täällä hehkuteltu. Blackoutsit pitää testiä vielä jossain vaiheessa, vaikka hurahdinkin enemmän noihin ärjympiin passiiveihin.

Pedaalipuolella ainakin tuo Pitchblack tuli hommattua mnet-hehkutusten perusteella. Lasketaanko kimppatilauskamat trendituotteiksi? Wolfit ainakin on "trendikkäitä", ja kai sitten nuo Biyangin roippeetkin kerta neljättä kertaa niitäkin tilataan. Wolfeja en ole vielä kokeillut.

Taisi siinä vuosi sitten olla kaiutinrumba vähän itse kullakin menossa, ja siinä tumuissa tuli hommattua Celestionin G12K-100:sia 4kpl satsi. Vai olikohan siitä kauemmin? Minusta täällä oli sillon enemmänkin noita kaappi/elementti-keskusteluja, pieni suvantovaihe meneillään vissiin nyt.

Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti