Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall 1960 A / AV erot
1
Juuso79
07.02.2010 14:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noilla kaapeilla muuta eroa kuin elementit? Eli nyt on tuohon mun 1960A:han vaihettu 2 kipaletta V30:sta. Jos vaihan vielä viimesetkin, niin onko tuo silloin yks yhteen 1960AV?

Homma hanskassa ja hanskat hukassa...
Hanok
07.02.2010 19:47:48

Juuso79: Onko noilla kaapeilla muuta eroa kuin elementit? Eli nyt on tuohon mun 1960A:han vaihettu 2 kipaletta V30:sta. Jos vaihan vielä viimesetkin, niin onko tuo silloin yks yhteen 1960AV?

Sen verran osaan sanoa aiheeseen, että tarkalleen ottaen 1960AV:n elementit eivät ole Vintage 30 -mallia... ainakaan elementissä olevan tarran mukaan. Minulla on ollut 2X12" kaappi, johon oli vaihdettu elementit 1960AV:stä. Niistä on kuva täällä:
http://hanok.stc.cx/misc/Marshall_1936_inside.JPG

Tuon mukaan malli olisi siis ilmeisesti G12 Vintage Marshallin logolla varustettuna. Tuota elementtiähän ei myydä erikseen. Marshall ilmoittaa 1960AV:n tehonkestoksi 280 W, kun taas neljällä V30:llä ladatun kaapin tehonkesto olisi 240 W.

"Oikea" V30 näyttää siis tältä:
http://professional.celestion.com/global/press/CelestionVintage30.jpg

Ulkonäön ja soundin puolesta tuo G12 Vintage vastaa minun kokemukseni mukaan täysin V30:a, ainoa ero tuntuisi olevan ilmoitettu tehonkesto.

Eli vaihtamalla elementit kaappi on ainakin tarrojen perusteella hieman erilainen. Kotelon rakenteesta minulla ei ole tietoa.
Juuso79
07.02.2010 20:43:46

Nykyäänhän nuo V30 tehään Kiinassa kai. Ulkonäköero voi tietysti olla sitäki. Mutta jossain keskustelupalstalla törmäsin "faktaan", että noiden Marshall - ja peruscelestionin välillä ei olis tosiaan kuin ulkonäköeroja.

Homma hanskassa ja hanskat hukassa...
T-Stag
07.02.2010 21:06:06

Juuso79: Nykyäänhän nuo V30 tehään Kiinassa kai. Ulkonäköero voi tietysti olla sitäki. Mutta jossain keskustelupalstalla törmäsin "faktaan", että noiden Marshall - ja peruscelestionin välillä ei olis tosiaan kuin ulkonäköeroja.

Kaikkia V30-elementtejä ei tehdä Kiinassa. Osa tehdään edelleen Englannissa. Esim Bogner, Mesa, engl ym. -kaappien elementit ovat Brittikamaa. Framus, Herley Benton yms. sisältävät taasen Kinuskielementtejä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti