Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valetut korvatulpat
1 2 3 4 519 20 21 22 23
Skebaristi
19.04.2018 11:09:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Näitä itse asissa mietin kokeilevani seuraavaksi kun tulee asiaan pääkaupunkiseudulle. Osin tuon takia, että saisi tuon suojauksen nostettua tuonne 30db. Tuli tuossa yhden tutun kanssa juteltua näistä valuista kerta hänelläkin oli ollut ongelmaa. Kaverille oli sanottu ihan suoraan, että korvakäytävä on sellaine, että siellä ei ns vain pysy kunnolla valettu tulppa. Kuulostaa vähän oudolta, mutta saattahan se noin ollakin.
 
Ei tuo varmaan ihan mahdotonta ole. Muistan itsekin kuulleeni vastaavaa juttua, että jollakin henkilöllä oli korvan rakenne ollut sellainen, ettei valettua tulppaa pystynyt tekemään.
 
Oreloissa tuo sama 30db pisti myös omaan silmään. Itsellä on sen verran herkkä (vaurioitunut) kuulo, että ei puhettakaan että pystyisin tekemään keikkaa jollain 15db suodatuksella.
 
Jotenkin luulisi myös, että Orelolla pitäisi ainakin olla riittävä osaaminen valujen tekemiseen koska tekevät noita IEM-nappeja menestyksellä.
 
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
Jeszse
19.04.2018 11:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järkkäsin kimppavalut orelolle viime syksynä, mulla on nyt kolmannet versiot niistä ja näiden asentoo ei tartte ihan niin enää korjailla. Pari ekaa versioo ei pysyny korvissa ollenkaan ku vähänki laulo tai nauro tai pyöritteli päätä. Porukasta tuli käsittääkseni kohtuuttoman paljon reklamaatioita, ni en sit tiiä mikä siinä on menny vikaan.
 
Asiakaspalvelusta kyllä täydet pisteet.
 
Rahka pulla Sinkki kuume mittari
Skebaristi
19.04.2018 11:18:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Järkkäsin kimppavalut orelolle viime syksynä, mulla on nyt kolmannet versiot niistä ja näiden asentoo ei tartte ihan niin enää korjailla. Pari ekaa versioo ei pysyny korvissa ollenkaan ku vähänki laulo tai nauro tai pyöritteli päätä. Porukasta tuli käsittääkseni kohtuuttoman paljon reklamaatioita, ni en sit tiiä mikä siinä on menny vikaan.
 
Asiakaspalvelusta kyllä täydet pisteet.

 
Ei oikein hyvältä kuulosta. Pitikö reklamaation takia reissata Helsinkiin vai miten tuo hoitui?
 
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
flimtrick
19.04.2018 11:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläkin kiinnostaa nuo Orelot juurikin tuon 30db suodattimen kanssa. Kai se pitää nuo sitten tilata ja testata jos nuo kestäis paremmin. Mulle tuli tieto sieltä mistä tilasin tulpat että Elacin tulpille on vasta 2017 vuodesta eteenpäin ollut tuo 5 vuoden takuu. Itellä tosiaan nuo tulpat kestänyt vasta 3,5 vuotta mutta ei taida mennä takuun piikkiin kun 2014 ostettu.
 
Onko kiinnostusta kimppatilata noita Oreloita jos sais vähän hintaa alas?
 
Jeszse
19.04.2018 11:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Ei oikein hyvältä kuulosta. Pitikö reklamaation takia reissata Helsinkiin vai miten tuo hoitui?
 
Valaja tuli tampereelle, kolmannet vedokset tehtiin samoilla valuilla ku tokat mutta erilaisesta materiaalista.
 
Rahka pulla Sinkki kuume mittari
BulletFace
19.04.2018 12:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flimtrick: Itelläkin kiinnostaa nuo Orelot juurikin tuon 30db suodattimen kanssa. Kai se pitää nuo sitten tilata ja testata jos nuo kestäis paremmin. Mulle tuli tieto sieltä mistä tilasin tulpat että Elacin tulpille on vasta 2017 vuodesta eteenpäin ollut tuo 5 vuoden takuu. Itellä tosiaan nuo tulpat kestänyt vasta 3,5 vuotta mutta ei taida mennä takuun piikkiin kun 2014 ostettu.
 
Onko kiinnostusta kimppatilata noita Oreloita jos sais vähän hintaa alas?

 
Joo, itsellä sama homma. Vuonna 2014 ostetut elacit eikä mennyt enää takuun piikkiin. Hyvä, että ovat kuitenkin lisänneet tuota takuu-aikaa. Mä olisin ainakin kiinnostunut kimppatilauksesta. Kamoja saa aina lisää, mutta kuulon voi menettää vain kerran. Asun itsen porissa, mutta treelle nyt ainakin on helppo tulla.
 
Get the best and fuck the rest.
BulletFace
09.11.2018 10:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ah, kyllä tämä orastava tinnitus on vain mukavaa. Tuli kesällä otettua eri firmalta valetut tulpat (aiemmin oli elacin) mutta edelleen tuntuu siltä, että tulpat ns vuotaa. Koko ajan pitää olla ns tunkemassa tulppaa syvemmälle.
 
Alan pikkuhiljaa olla hieman epätoivoinen/luovuttanut noiden valettujen suhteen. Ehkä oma korvakäytävä vain on sellainen, että ei sovellu valetuille. Nyt ollut syksystä käytössä Isolation Pro tulpat jotka ainakin tekee sen minkä lupaa eli vaimentaa ja paljon. Näiden kanssa ei kuitenkaan korvat soi treenien jälkeen mikä on tietenkin tarkoituskin.
 
Harmittaa vaan kun kerkesi tottua noihin valettuihin ja siihen, että kuulee kirkkaasti mitä soittaa. Mutta ei auta. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia valettujen suhteen, että ne vuotaisivat?
 
Get the best and fuck the rest.
Jeszse
09.11.2018 10:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla falskas kahdet ekat valetut, tokalla reklamaatiolla tehtiin samalla muotilla ku tokat mutta pehmeemmästä matskusta, sit toimi.
 
Kyllähän niiden kai pitäs korvaan ku korvaan istua ns. niinku valetut.
 
Skebaristi
09.11.2018 11:42:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Ah, kyllä tämä orastava tinnitus on vain mukavaa. Tuli kesällä otettua eri firmalta valetut tulpat (aiemmin oli elacin) mutta edelleen tuntuu siltä, että tulpat ns vuotaa. Koko ajan pitää olla ns tunkemassa tulppaa syvemmälle.
 
Alan pikkuhiljaa olla hieman epätoivoinen/luovuttanut noiden valettujen suhteen. Ehkä oma korvakäytävä vain on sellainen, että ei sovellu valetuille. Nyt ollut syksystä käytössä Isolation Pro tulpat jotka ainakin tekee sen minkä lupaa eli vaimentaa ja paljon. Näiden kanssa ei kuitenkaan korvat soi treenien jälkeen mikä on tietenkin tarkoituskin.
 
Harmittaa vaan kun kerkesi tottua noihin valettuihin ja siihen, että kuulee kirkkaasti mitä soittaa. Mutta ei auta. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia valettujen suhteen, että ne vuotaisivat?

 
Sama ongelma. Ostin aikaan Elacinit mutta en pystynyt niitä lopulta käyttämään. Tuntui että vuotaa, jonka seurauksena korviin sattui aika pahasti melulle altistumisen jälkeen.
 
Viimeisimpänä keksintönä olen päätynyt käyttämään näitä Elacinin kumitulppia, jotka ovat osoittautuneet itselle parhaaksi. Suojaa hyvin, mutta ääni ei puuroudu ihan niin paljon kuin muilla peruskuusilla. https://www.mikrofonikauppa.fi/elac … niversal-st24-yleiskorvatulpat.html
 
Kovasti haluaisin pystyä käyttämään valuja paremman äänen takia, mutta vähän kallista testailua kokeilla eri firmoja.
 
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
BulletFace
09.11.2018 14:25:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Mulla falskas kahdet ekat valetut, tokalla reklamaatiolla tehtiin samalla muotilla ku tokat mutta pehmeemmästä matskusta, sit toimi.
 
Kyllähän niiden kai pitäs korvaan ku korvaan istua ns. niinku valetut.

 
Joo, tuossa kun tuli vaihdettua firmaa niin noi toisen firman valut oli pehmeämmästä materiaalista, mutta väittäsin että ne jotenkin falskaa vielä enemän kuin elacit. Tiedä sitten mikä kusee.
 
Get the best and fuck the rest.
BulletFace
09.11.2018 14:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Sama ongelma. Ostin aikaan Elacinit mutta en pystynyt niitä lopulta käyttämään. Tuntui että vuotaa, jonka seurauksena korviin sattui aika pahasti melulle altistumisen jälkeen.
 
Viimeisimpänä keksintönä olen päätynyt käyttämään näitä Elacinin kumitulppia, jotka ovat osoittautuneet itselle parhaaksi. Suojaa hyvin, mutta ääni ei puuroudu ihan niin paljon kuin muilla peruskuusilla. https://www.mikrofonikauppa.fi/elac … niversal-st24-yleiskorvatulpat.html
 
Kovasti haluaisin pystyä käyttämään valuja paremman äänen takia, mutta vähän kallista testailua kokeilla eri firmoja.

 
Noita juuri itsekin väiyin. Pitää ottaa kanssa testiin. Nyt käytössä tosiaan noi isolation pro:t ja ne ovat olleet ihan jees, mutta niissä pitää erikseen ostella niitä tulppaosia jotka käytössä hapertuu, mikä ei ole kovin pop.
 
Mä olen laittanut niin paljon rahaa kaikkeen turhaan elämäni aikana, että jossain vaiheessa totesin, että pari hunttia siitä, että kuulee kaiken selvästi eikä korvat vinku on aika pieni hinta :) Tosin kyllähän sitä rahaa palaa, jos koko ajan pitää firmaa vaihtaa. Tekisi mieli testata vielä noita oreloita, kerta niillä saa jopa 30db vaimennuksella.
 
Mutta joo, mukava kuulla, että en ole ongelmani kanssa yksin. Firman edustaja oli sitä mieltä, että vastaavia tapauksia ei oikein ole ollut mitä vähän kyllä epäilin. Neuvoi myös testauttamaan tulpat vuotamisen takia. Kaippa siihen on jokin laite.
 
Get the best and fuck the rest.
Socialite
09.11.2018 19:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä on saatettu jo keskustella mutta en jaksa plärätä koko ketjua läpi. Onko nuo suodattimet ns. universaaleja? Mulla on Orelon tulpat 15dB vaimennuksella mutta haluaisin kokeilla ysejä. Pitääkö ne olla just Orelot vai kävisikö esim nämä: https://www.thomann.de/fi/in_ear_elacin_9_laermschutzfilter.htm
 
Ainakin ne näyttää aivan samanlaisilta kuin nykyiset.
 
Tomasi
09.11.2018 21:26:13 (muokattu 09.11.2018 21:29:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän perusteella ei kande varmaan ostaa, mutta mun käsittääkseni ovat pääsääntöisesti eri merkeissä filsut saman kokoisia. Tosta istuvuudesta, hommasin aikanaan Elacinit, joissa pikku hiljaa ilmeni istuvuus ja vuoto ongelmia. Ikävän pudotushukkaamisen johdostu just nyt ei valettuja tulppia ole, mutta taas tällaiset silikonivaletut ACS korvamonitorit ovat aktiivikäytössä. https://acscustom.com/uk/products/in-ear-monitors/ciem/emotion-ciem Istuvuus ollut parin vuoden ajan täydellinen ja ei todellakaan vuoda vaikka kuinka suuta aukoisi ja laulaisi. Valokset otettiin Kuulotekniikassa Helsingin rautatieaseman nurkalla. Eli on noissa eroja, jokomtulpissa tai valoksen ottajan osaamisessa. Tilaan tuolta seuraavat tulpatkin kun ovat monitorit niin hyvät, niillä on viisi vuotta 3d scan valoksesta jemmassa jos tarvii.
 
Kaikkiaan jos valettuja miettii noin yleensä mutta hinta mietityttää, niin antaa mennä. Ei ole kertaakaan kaduttanut, hakkaa muut vaihtoehdot mennen tullen.
 
Pitihän tätäkin kokeilla...
BulletFace
13.11.2018 08:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomasi: Tän perusteella ei kande varmaan ostaa, mutta mun käsittääkseni ovat pääsääntöisesti eri merkeissä filsut saman kokoisia. Tosta istuvuudesta, hommasin aikanaan Elacinit, joissa pikku hiljaa ilmeni istuvuus ja vuoto ongelmia. Ikävän pudotushukkaamisen johdostu just nyt ei valettuja tulppia ole, mutta taas tällaiset silikonivaletut ACS korvamonitorit ovat aktiivikäytössä. https://acscustom.com/uk/products/in-ear-monitors/ciem/emotion-ciem Istuvuus ollut parin vuoden ajan täydellinen ja ei todellakaan vuoda vaikka kuinka suuta aukoisi ja laulaisi. Valokset otettiin Kuulotekniikassa Helsingin rautatieaseman nurkalla. Eli on noissa eroja, jokomtulpissa tai valoksen ottajan osaamisessa. Tilaan tuolta seuraavat tulpatkin kun ovat monitorit niin hyvät, niillä on viisi vuotta 3d scan valoksesta jemmassa jos tarvii.
 
Kaikkiaan jos valettuja miettii noin yleensä mutta hinta mietityttää, niin antaa mennä. Ei ole kertaakaan kaduttanut, hakkaa muut vaihtoehdot mennen tullen.

 

 
Joo, monitoreja vähän jo miettinytkin. Mä vaan luulen, että itsellä on ns vähän hankala korva kerta nyt kolmet valut otettu ja kaikki enemmän tai vähemmän olleet ongelmallisia. Eipä tuo paha hinta ola siihen nähden, että kuulon kun kerran menettää niin se on sitten siinä.
 
Get the best and fuck the rest.
BulletFace
13.11.2018 08:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tilatttua testiin nämä https://www.decibullz.com/musicians-earplugs-earphones/
Saa nähdä ovatko mistään kotoisin, mutta eivät olleet kovin pahan hintaiset (30€) joten ei ainakaan kovin korkealta tipu.
 
Get the best and fuck the rest.
steelduck
13.11.2018 12:58:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Tuli tilatttua testiin nämä https://www.decibullz.com/musicians-earplugs-earphones/
Saa nähdä ovatko mistään kotoisin, mutta eivät olleet kovin pahan hintaiset (30€) joten ei ainakaan kovin korkealta tipu.

 
Mielenkiinosta... laitappa raporttia miten noi toimii?
 
Sjömanni
13.11.2018 14:31:56 (muokattu 13.11.2018 14:32:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Tuli tilatttua testiin nämä https://www.decibullz.com/musicians-earplugs-earphones/
Saa nähdä ovatko mistään kotoisin, mutta eivät olleet kovin pahan hintaiset (30€) joten ei ainakaan kovin korkealta tipu.

 
Kiinnostuin, mutta sitten kuuntelin tämän höpinän + kommentit, eikä enää vakuuta.
 
https://www.youtube.com/watch?v=hCOtiXMYWKA
 
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
Tomasi
19.11.2018 22:52:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Joo, monitoreja vähän jo miettinytkin. Mä vaan luulen, että itsellä on ns vähän hankala korva kerta nyt kolmet valut otettu ja kaikki enemmän tai vähemmän olleet ongelmallisia. Eipä tuo paha hinta ola siihen nähden, että kuulon kun kerran menettää niin se on sitten siinä.
 
Kaikki on tietysti yksilöitä. Kun multa otettiin ekat valokset Elaceihin, sanoi valoksen ottaja ettei ole koskaan nähnyt noin oudon muotoisia korvakäytäviä. Niissä on jänskä kierre ja 90 asteen jyrkkä mutka. Ja sinällään ihan hyvistä eri universal fit in-ear kuulokkeista (Etymotic, Ultimate Ears, Heir Audio) mitä mulla on ollut mukana tulleilla sovitteilla ainoastaan yhdet UE sovitteissa pysyi seal pidemmän aikaa. Kuulotekniikassa valosta ottanut kaveri lähinnä naurahti valoksesta, ettei ainakaan putoa itsestään päästä ulos. Ja totta tosiaan, kuulokkeet täytyy kirjaimellisesti kiertää päähän, eli ensin ylösalaisin korvalle ja siitä kiertäen sisään. Ja en ole onnistunut vielä mitenkään saamaan niitä vuotamaan vaikka mitä tekisi. Mutta kuten aina, your mileage may vary.
 
Vahva suositus siis Kuulotekniikan valoksen ottamiselle tulpille tai kuulokkeille. Ja todella vahva suositus ACS Emotioneille noin monitoreina. Haastaa lempikuunteluvimpaimina tasaväkisesti Gensun Ones 8341:set. Kaikkiaan tietysti mitkä hyvänsä custom-hommelit on mälsiä, ettei voi ostamatta kokeilla, et tietäisi varmasti kannattaako pudottaa kuitenkin aikas paljon rahaa. On vaan näitä kaikenmaailman hiippareiden mielipiteitä. :)
 
Pitihän tätäkin kokeilla...
Jeszse
20.11.2018 05:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomasi: Kuulotekniikassa valosta ottanut kaveri lähinnä naurahti valoksesta, ettei ainakaan putoa itsestään päästä ulos. Ja totta tosiaan, kuulokkeet täytyy kirjaimellisesti kiertää päähän, eli ensin ylösalaisin korvalle ja siitä kiertäen sisään.
 
En tiedä muista valmistajista mutta Orelon valajaukko opetti tekemään nimenomaan näin.
 
Kiksaus
30.09.2019 21:27:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan missään käynnissä tulppien kimppatilauksia tai valujen ottoja? Hukkasin kuukausi sitten 6v vanhat finnfonicit, mitkä istuivat vielä ihan hyvin ja nyt pitäisi uudet hommata. Oreloita ajattelin seuraavaksi kokeilla. Onko käytännön kokemuksia Oreloista? Onko näillä valetuilla mitään laatueroja edes?
 
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 519 20 21 22 23

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «