Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olisko Roland Cube 30x hyvä aloittelijalle?
1
beatle66
02.02.2010 15:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hommaamassa siskon pojalle (14) ekaa kitaravahvistinta, lähinnä kotiharjoittelukäyttöön, on tosin välillä mukana toinenkin kitara ja rummut.

Onko se tähän tarkoitukseen hyvä/riittävä? Vertailukohta - mulla itselläni on Voxin ADValvetronic 30W, ja sen tehot ja soundit kyllä pärjää vastaavissa oloissa.

Terry Pantheras
02.02.2010 16:14:27

No mikäs nottei, itelläkin ollut moinen ja se on kyllä ihan kelpo.

einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Numb
02.02.2010 17:09:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

14 -vuotiaana olisin pissannut hunajaa kaikki purkit täyteen moisesta laitteesta. Mutta siitä onkin pitkä aika...

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Pico
03.02.2010 08:43:38

Olis

Virhe! Tyhjä tai itsetuhoinen kirjoitus!

t('__' t )
beatle66
03.02.2010 08:59:52

Terry Pantheras: No mikäs nottei, itelläkin ollut moinen ja se on kyllä ihan kelpo.

Riittääkö siinä potku? Jotkut ovat sanoneet että ei. Oman kokemuksen mukaan kyllä 30w riittää harjoitteluun rumpujen kanssa, ja varmaankin toisen kitaran ja basson kanssa. Riippuu tietysti miten ja mitä soittaa.

Jotkut ovat haukkuneet clean-soundia, toiset taas säröä.

Kävin itse testailemassa eilen musiikkiliikkeessä ja mun mielestä vaikuttaa hyvältä, helpolta ja monipuiliselta aloittelijalle, mutta mulla ei ole käsitystä miten se käyttäytyy suuremmissa voluumeissa, ja että riittääkö sitten potku oikeasti.

Kefiiri
03.02.2010 10:13:21

beatle66: Riittääkö siinä potku?

Jos ei riitä, niin se rumpali soittaa tarpeettoman lujaa.

beatle66
03.02.2010 10:28:32

Kefiiri: Jos ei riitä, niin se rumpali soittaa tarpeettoman lujaa.

Niin, kyllä lautasia räiskimällä saa peitettyä melkein mitä vaan.

Mutta tietääkö joku kokemuksesta että missä voluumissa ei enää tule tuolla Cubella lisää potkua? Entä rupeeko se puuroutumaan tai särkymään isommilla voluumeilla?

Terry Pantheras
03.02.2010 10:42:32

beatle66: Niin, kyllä lautasia räiskimällä saa peitettyä melkein mitä vaan.

Mutta tietääkö joku kokemuksesta että missä voluumissa ei enää tule tuolla Cubella lisää potkua? Entä rupeeko se puuroutumaan tai särkymään isommilla voluumeilla?

Mulla tuo oli kotisoitossa, mutta luulisin tuon riittävän bänditouhuihin kunhan sijoittelee sen oikein. Tuskin se lattialta rumpujen yli kuuluu kovin hyvin...

kiriminni
03.02.2010 11:46:59

beatle66: Niin, kyllä lautasia räiskimällä saa peitettyä melkein mitä vaan.
Rumpalille sudit niin kyllä volumet pienenee.
Kysymykseen: on hyvä ja monipuolinen itellä on just tuollainen enkä ole
aloittelija.Rolandilta tuli uutuus cube 80x jos tehot epäilyttää ettei riitä.

Living in a bear cage. Born free then caged.
Terry Pantheras
03.02.2010 12:04:38

Eikös cube 60:ssä ole jo 12 tuumaan ämyri? Vois toimia paremmin jo senkin puolesta tehojen ohessa kovemmilla volilla; soundi ei ole niin kireä.

Evergrey
03.02.2010 21:43:57 (muokattu 03.02.2010 21:45:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ottaisin mieluummin mutuna PEAVEY VYPYR 30
Halvempi mutta saanut paremmat arvostelut ja vaikuttaa monipuolisemmalta.
http://reviews.harmony-central.com/ … ar+Amp/product/Peavey/VYPYR+30/10/1

http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_30.htm

Icy-Sun
03.02.2010 23:04:58

Evergrey: Itse ottaisin mieluummin mutuna PEAVEY VYPYR 30
Halvempi mutta saanut paremmat arvostelut ja vaikuttaa monipuolisemmalta.
http://reviews.harmony-central.com/ … ar+Amp/product/Peavey/VYPYR+30/10/1

http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_30.htm

Ei kannata Harmony Centralin juttuihin aina nojata. Täynnä täysin tyhjänpäiväisiä kommentteja. Mutta niin, molemmat on käypiä laitteita. Vypyrillä eikä Cubellakaan mene varmana metikköön.
Antti1
03.02.2010 23:12:13

Icy-Sun: Ei kannata Harmony Centralin juttuihin aina nojata. Täynnä täysin tyhjänpäiväisiä kommentteja. Mutta niin, molemmat on käypiä laitteita. Vypyrillä eikä Cubellakaan mene varmana metikköön.

Mä kyllä löydän Vypyristä paljon enempi sellaista tietynlaista "aitoutta" soundeissa. Ongelmana sit taas on toi avoin pönttö, joka ei oo mun soundi-ihanteille ainakaan se optimaalinen loota. Elementtikin toki voisi olla parempi, mutta tommosia noissa halvoissa tuppaa yleisesti ne olemaan.

Vypyr, Valvetronix, Tech 21 Trademark tai Cube. Noilla mä lähtisin alkuun liikkeelle ja valinta oman soundimieltymyksen pohjalta. Varoituksen sanana kuitenkin, että Vypyr toimii noista huonoiten eq kattoa kohti. Se vaatii oikeasti säätöä jonkin verran, mutta sieltä paljastuu makoisia soundeja kyllä ja on aika simppeli säätää kuitenkin.

I like big butts and I can not lie
MTM
04.02.2010 09:36:28 (muokattu 04.02.2010 09:36:44)

Minulla on ollut Cube30x, ja vaikka sen onkin mukavan monipuolinen ja lisäksi edullinen pömpeli, niin en pidemmän päälle pitänyt sen tarjoamasta äänimaailmasta. Se on jotekin liian "tehty", digitaalisuus sen varmaan aiheuttaa. Minusta terveempää soundia tuottaa Tech21 Trademark -sarja. Näistä varmaan kotiin parhaiten sopii 30-wattinen versio. Efektilenkin vuoksi siihen voi mukavasti liittää erilaisia kurnuttimiakin, jos niitä tahtoo.

B-tone-flat
04.02.2010 09:55:33

Itse soittelin noin viikko takaperin tolla cubella rumpalin, kitaristin ja basistin kanssa.
Ja hyvin riitti tehot plus saundit ainaskin mun mielestä ihan jees. Tech21 on myös hyvä valinta. Paha sanoa kumpi parempi. Ei cuben valinta ainaskaan metsään mene.

This is what you want, This is what you get!
Vahooo
06.02.2010 23:51:16 (muokattu 06.02.2010 23:51:54)

Sanoisin kyllä, että enemmän kuin hyvä. Itselläni ensimmäinen oli Rolkun cube 20. Hyvi toimi rumpalin kanssa soitettaessa eikä tainnu olla edes voluumit tapissa. Säröt on hyvät ainakin omaan korvaan. Toisaalta se 80 tai 60 wattinen Cube murisee jo aika mukavasti (Bändin toisella kitaristilla on 80w).

"But then I serious'd"
aristoteles666
07.02.2010 14:38:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä kyllä löydän Vypyristä paljon enempi sellaista tietynlaista "aitoutta" soundeissa. Ongelmana sit taas on toi avoin pönttö, joka ei oo mun soundi-ihanteille ainakaan se optimaalinen loota. Elementtikin toki voisi olla parempi, mutta tommosia noissa halvoissa tuppaa yleisesti ne olemaan.

Vypyr, Valvetronix, Tech 21 Trademark tai Cube. Noilla mä lähtisin alkuun liikkeelle ja valinta oman soundimieltymyksen pohjalta. Varoituksen sanana kuitenkin, että Vypyr toimii noista huonoiten eq kattoa kohti. Se vaatii oikeasti säätöä jonkin verran, mutta sieltä paljastuu makoisia soundeja kyllä ja on aika simppeli säätää kuitenkin.

plus vypyrin mukana tulee läjä hyvänsoundisia efektejä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti