Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä Tampereella on kitaran huolto paikka?
1
TheNikzu
31.01.2010 13:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tota mun ''Ibanez JS-100'' ei pysy enään vireessä sekunttiakaan luulen, että vika on nupeissa tai hienosäädössä. Pitäisikö vaihtaa kielet? Auttakaa!

zuppermuhle
31.01.2010 13:51:52

Milloin kielet on viimeksi vaihdettu? Katoaako vire heti vai pitääkö soittaa/käyttää kampea. Miten pitkään kitara on ollut sinulla? Onko satulalukot kiristetty kunnolla tai liikaa?

Entinen veri heavy
Painajaismainen
31.01.2010 13:53:37

Vaihda uudet kielet ja opettele tekemään tallan säädöt itse. Säästät rahaa ja opitpahan vastaisuudessa tekemään kenttäsäädöt esimerkiksi keikkaolosuhteissa. Ja tottahanvie kitaristin pitää osata säätää oma kitaransa sopiviin säätöihin.

Netistä ja tältä sivustolta hakemalla löytyy kyllä ohjeet.

"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Jucciz
31.01.2010 22:32:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en samoilla kielillä yleensä paljon yli viittä keikkaa soita, koska siinä ajassa niille tulee käyttöikää noin 200-300 biisin verran - kyllä siinä vire rupeaa kärsimään. Kitaran säädöissä ei välttämättä ole vikaa, jos vire ei pysy: kielet voivat vaan olla liian vanhat. Jos säädöissä kuitenkin on vikaa, kannattaa opetella säätämään kitara itse, koska se on yleensä suht yksinkertainen toimenpide ja kuuluu kitaristin perustaitoihin soittamisen ohella. Lisäksi kukaan toinen ei edes voi tietää, millaiset säädöt juuri sinulle ovat parhaat.

jussimus
31.01.2010 22:34:28

Villa sukka.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti