Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pienet sähärit
1
Midrange
23.01.2010 19:58:09 (muokattu 23.01.2010 19:58:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos se ihan normaalia että jos pedaalilenkissä on useampi pedaali (mulla 9 kpl) niin aina kun käden alapuoli joka on herkempää ihoa osuu kieliin tulee sen verta inhottavat sähärit että sattuu ja pistelee. Sormissa ei sinänsä kyllä tunnu mitään kipua

Sitten jos vähennän pedaalit pois käytöstä niin ongelma katoaa..

Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
trih
23.01.2010 20:03:35

Mulla on ollu samaa ja joskus sitä ihmetelly. Siis ihan ilman pedaaleita keppi suoraan vahvariin. Ei ilmeisesti vaarallista...

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Ahokkis
23.01.2010 20:19:48

Veristä puuhaa tuo efektikikkailu.

"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Midrange
23.01.2010 22:52:15

Mä en tuota muuten pysty selittää kun että jotkut pedaalit lisää sitä jännitettä vai virtaako se on.

Tai sitten joku pedaali vuotaa sitä virtaa hieman sinne ketjuun

Satu ja Tuija
23.01.2010 23:04:17

Midrange:
Sitten jos vähennän pedaalit pois käytöstä niin ongelma katoaa..

Tossa ois allekirjoituksen ainesta! :D

Raist
23.01.2010 23:24:24 (muokattu 23.01.2010 23:25:20)

Ongelma on maadoituksessa. Käys lukee tietoo interwebseistä niin selviää, mistä johtuu. Vois löytyä jotain avainsanoilla ground loop tai maadoituslenkki tai maalenkki...

disarm
24.01.2010 00:23:28

Mulla aikoinaan saman ongelman aiheutti virtalähde. Sähköiskut loppu kun vaihdoin toiseen poweriin. Luultavasti sulla joku laite aiheuttaa maavuotoa. Maadoitusviat kannattaa korjata heti ennen kuin räpsähtää kunnolla..

Midrange
24.01.2010 00:26:57 (muokattu 24.01.2010 00:38:42)

disarm: Mulla aikoinaan saman ongelman aiheutti virtalähde. Sähköiskut loppu kun vaihdoin toiseen poweriin. Luultavasti sulla joku laite aiheuttaa maavuotoa. Maadoitusviat kannattaa korjata heti ennen kuin räpsähtää kunnolla..

Oon nyt paikallistanut todennäköisen vian. Poistamalla Danelectron FAB ketjusta sähköisku poistuu ja muut pedaalit pystyy pitämään kiinni. Tuo onkin pirun halpa pedaali (mutta särönä hyvänkuuloinen) ja yksinään toimii kyllä moitteettomasti. Ei ilmeisesti sitten tykkää muista pedaaleista

Muuntajana on 1Spotti

Ja muuten. Tuo FAB on kokonaan muovista tehty niin ei mikään ihme jos spedun kotelomaadoitus ei toimikkaan.

Nakk1
08.02.2010 20:50:43

Itse huomsin täysin vastaavan sähköiskun, tosin kyseessä oli normaali kotiteatterin vahvistin, johon ajoin cube 20:sesta signaalia. Kun laittoi pelkän cuben kautta niin ongelma hävisi.

Raist
08.02.2010 21:35:44

Nakk1: Itse huomsin täysin vastaavan sähköiskun, tosin kyseessä oli normaali kotiteatterin vahvistin, johon ajoin cube 20:sesta signaalia. Kun laittoi pelkän cuben kautta niin ongelma hävisi.

Oliko samassa jakorasiassa töpselit?

Nakk1
08.02.2010 22:47:49

Raist: Oliko samassa jakorasiassa töpselit?

Kyllä on... Sekä kitaravahvistin että kotiteatterin viritinvahvistin on tuollaisessa jakajassa, joka haarauttaa yhden pistokepaikan 5:ksi pistokepaikaksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti