Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voxin tilalle?
1 2
georges
12.01.2010 16:33:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, ostin noin puolisen vuotta sitten Vox AC30 CC2 -vahvistimen, joka vastaa tarpeitani soundillisesti. Ongelmana vaan paino ja ehkä hieman liiallinen äänenvoimakkuus kotisoitteluun. Eli vahvistinta tulee roudailtua keikoille ja treeniksen ja kodin väliä. 32kg on pikkuisen liikaa, kun varsin paljon kuljettelen.

Eli, kertokaatten viisaat.

Rakastan soundia, se tuntuu omalta ja natsaa kitaroihin ja musiikkiin (progerock/pop), mutta tarkoituksena olisi myydä Voxi ja hankkia pienempi ja hiljaisempi styrkkari tilalle (Voxia ei pääse huudattamaan täysiä juuri missään).

Mitä vahvistinta ehdottaisitte? Onko ac15 mistään kotoisin?

Kriteereinä, että hinta sopii Voxista saatavan rahamäärän piiriin (paljokohan siitä nyt irtoais, 700e?), soundit sopii omaan musaan ja, että olisi suhteellisen mobilisoitavissa.

Kiitos

Ajatuksissani, olen nähnyt savurenkaita läpi puitten ja ääniä niiden, jotka seisovat katsoen.
Jucciz
12.01.2010 17:56:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mää AC15:ta kohti suuntaisin katseeni. Testaa ainakin ehdottomasti sitä!

Hi-Power
12.01.2010 18:23:26 (muokattu 12.01.2010 18:25:11)

Mitäs jos vaan vähennät kuljettelua ja laitat VT30:sen koti soitteluun...Niitä saa pariinsataan uusia. Toisaalta jos tuo on äänekäs keikoilla/ treeniksellakin ???

Jucciz
12.01.2010 19:22:50

Hi-Power: Mitäs jos vaan vähennät kuljettelua ja laitat VT30:sen koti soitteluun...Niitä saa pariinsataan uusia. Toisaalta jos tuo on äänekäs keikoilla/ treeniksellakin ???

Mää käsitin, että nimenomaan Vox-soundi olisi kysyjän mieleen. AC15 varmaan on lähempänä "the real thing":iä kuitenkin.

Pallo-Kala
12.01.2010 22:50:51 (muokattu 12.01.2010 22:53:32)

Itse sain juuri kotiutettua tuon ac15. Mielestäni erittäin hyvä soundi, mutta potku ei meinaa riittää treeneissä. Siinä mielessä sanoisin, että pidä toi ac30. Itsekin olen varmaan kohta vaihtamassa isompaan voxiin.

The planet is fine. It's the people that are fucked. - George Carlin
Marzi
12.01.2010 23:55:01 (muokattu 12.01.2010 23:56:07)

Ääni AC15:lle. Ei se nyt niin paljon hiljasempi ole kuin 30:nen, mut mukavampi roudata. :) Kaverilla on tollanen ja sillä on vedelty niin festaripäälavat kuin klubitkin.

Tarpeeksi on liian vähän.
Jii
13.01.2010 00:06:29

Marzi: Ääni AC15:lle. Ei se nyt niin paljon hiljasempi ole kuin 30:nen, mut mukavampi roudata. :) Kaverilla on tollanen ja sillä on vedelty niin festaripäälavat kuin klubitkin.

AC30 käytössä treeneissä ja keikoilla (ei mikitettynä, eikä soundi mikitettynäkään varmaan muuttuisi tai vaatisi hiljentämistä).

Mikä on AC15 headroom tai miten se lähtee säröytymään? Tuo kiinnostaa itseäni ainakin, varmaan aloittajaakin.

Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
Jii-Gee
13.01.2010 00:21:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

georges: Elikkäs, ostin noin puolisen vuotta sitten Vox AC30 CC2 -vahvistimen, joka vastaa tarpeitani soundillisesti.

Rakastan soundia, se tuntuu omalta ja natsaa kitaroihin ja musiikkiin

Onko ac15 mistään kotoisin?

Paljonkohan toi 15 siis häviää 30lle,soundi nyt varmaankaan ei ole ihan sama..mutta jääkö 'kauaskin' ??

Mun mielestä leikkisästi kouluarvosanoin kun on itseasiassa melko hyvä valaista montaakin eri asiaa,eli;
Jos ajatuksena että 30sen soundi on asteikolla 4-10 täys kybä,niin pääseekö 15sen kanssa esim ysiin..vai mihkä jäädään?
Kuulostaako 15 pieneltä 30selta,vai onko ihan oma soundinsa jne?

Onko kellään ollut molemmat mallit käytössä,siis ihan raakaa vertailua tyyliin 'TM-testaa' ??!

"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies-
runrunrun
13.01.2010 01:41:38 (muokattu 13.01.2010 03:15:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC15 CC:n soundi vakiona oli mulle todella kireähkö yläpäältään. Ice pick-meininkiä. Paremmilla putkilla ja pikku modauksella helpottaa. Ns. bright cap mod autto mulla paljon. Voi toki olla että olen hieman tummemman saundin ystävä. Särösaundeista ei mun kokemuksen mukaan saa irti mitään kovin käyttökelposta kotivolyymeillä, treeniksellä kyllä lähtee, särö pehmenee käyttökelposeksi kunhan volaa on lisää... kotona sitten purkista säröt. On vaan aika tarkka purkkien suhteen, ei tykkää kovinkaan tubescreamer-tyylisistä mid hump-speduista. Jos on säröjä tai fuzzeja joissa ei saa tonea säädettyä eriksensä niin top boost-yksikön kans on aika vaikia saada niitä yläpäitä kuriin.

Cleanit riitti kyllä meikäläisellä keskilujaa paukuttavan rumpalinkin kanssa. Hyvä tremolo ja kivan friikahtanut reverbi löytyi siitä laitteesta, taitaa olla samat kuin AC-30ssäkin. Mutta myyntiin meni...

Voisin suositella Laneyn Lionheart-sarjan 20-wattista versiota AC-30:n vaihtokaveriksi jos saundipolitiikka on Voxin suuntaan kallellaan. Tai 5-wattista Lionhearttia jopa, jos treeniksellä riittää pelkät säröt tai pikkurosot, ei cleaneja. Ainut ongelma on että Laneyn 20-wattisesta on vaan joko 4x10-versio (painaa aika lailla) tai pelkkä nuppi johon pitää hommata siis kaappi erikseen. Nuppia oli torilla myynnissä 400 pintaan joskus. Engannista tilaamalla saa uuden halvimmalla. Saundimaailma on hieman tummahkompi kun AC-15:ssa, hienot cleanit ja melko hyvä, suht hienovarainen reverbi. Särökanava on mun mielestä paljon käyttökelpoisempi kun AC-15:ssa, vox-rosoa marshall-vivahteilla - toki jos haluaa tasan Vox-saundia niin se ei ihan osu nappiin. Tehty Briteissä Kaukoidän sijaan.

"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
humppahanuristi
13.01.2010 11:41:23 (muokattu 13.01.2010 12:16:47)

Etsippäs sellainen koreassa tehty Vox Cambridge 30 reverb (hybridi). Käytettynä välillä pyörii.
Näyttää ihan oikealta voxilta, on ihan aavistuksen ulkomitoiltaan ac15cc1:stä pienempi, 10" elementillä mutta huomattavasti kevyempi. Elementin vaihdolla ja sopivalla etusputkella oikein hyvä. Elementti kannattaa vaihtaa vähän tummempisointiseen, se alkuperäinen on järkyttävän kirkas. Tosin niinhän se AC15cc1:kin on.

Minulla oli AC15cc1 ja Cambridge 30. Möin AC15:sen kun totesin saavani samat ja ehkä jopa paremmat soundit cambridgella mutta paljon mukavampi roudata. ÄÄntä ei lähde lähekkekään niin paljon kuin putkivehkeistä mutta harvemmin tarvitsee niin paljon meteliä.

EDIT; torilla näkyy pari kappaletta olevan kaupan, toinen twin: kahdella 10" elementillä.

Humpasta rautalankaan...
GrooverMan
13.01.2010 12:09:33

AC15 on hyvä vahvistin, ja riittää useimmissa tapauksissa bändisoittoon, samaa Vox-maailmaahan se soundi on ku AC30. Mut ei siitä kotisoittovahvistinta saa, ainakaan jos tarkoitus on saada säröä vahvistimesta. Toi puolet pienempi wattimäärä on vähän hämäävä, todellisuudessa ei ole kovinkaan paljon hiljaisempi ku AC30 (periaatteessa n. -3 dB).

Jos pääset tosta roudausongelmasta eroon (eli esim. ostat toisen vahvistimen kotiin) niin suosittelisin pitämään AC30:n ja hommaamaan siihen keinokuorman, saat pikkusen kohtuullisemmilla volumeilla vahvistimen säröytymään. Oma kokemus AC30:stä muutaman keikan perusteella on, että kovaa soittavankin orkesterin kanssa hanaa ei pääse avaamaan tarpeeksi jotta soundi muroutuisi mukavasti.

I started out with nothing. and I still got most of it left - Seasick Steve
Fenton
13.01.2010 13:24:43

Georges ja Pallo-Kala.
Vaihtakaa vahvistimia keskenänne, niin kummankin tarpeet täytyy.

Kiinankeisari
13.01.2010 15:01:08

GrooverMan: Oma kokemus AC30:stä muutaman keikan perusteella on, että kovaa soittavankin orkesterin kanssa hanaa ei pääse avaamaan tarpeeksi jotta soundi muroutuisi mukavasti.

tämä on kyllä totta, mulla oli pitkään AC30CC2 ja siinä saundissa on joku jännä taajuuspiikki joka tunkee kyllä tosi hyvin läpi ihan älyttömästäkin mökästä (varsinkin kun ottaa huomioon että se on "vain" 30w kone). kääntöpuolena se että monesti on turha haaveillakkaan mistään luukuttamisesta varsinkaan keikoilla...

My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
p130
13.01.2010 15:51:22 (muokattu 13.01.2010 15:56:16)

Miten olisi Heritage Collection AC-15 (tai 30). Niistä löytyy pentode/triode -kytkin jolla päätteen wattimäärän saa puolitettua. Lisäksi EF86-kanavalle löytyy vastaava kytkentä, jolla laitteen saa hiljenemään vielä lisää.

http://www.voxamps.com/us/heritagecollection/

Edit: uutena combot menevät budjetin yli, mutta käytettynä voisi alkaa jo löytymään. Nuppi irtoaisi kohtuuhintaan DV:ltä: http://www.dv247.fi/invt/47601/ .

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jii-Gee
13.01.2010 16:08:12

p130: Miten olisi Heritage Collection AC-15

Muistanko oikein..sulla on/ollut just tollainen ??
Laita kommenttia laitteesta jos näin oli..(?).

"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies-
Pallo-Kala
13.01.2010 16:47:55 (muokattu 13.01.2010 16:48:15)

Onko kenelläkään ollut testissä kumpaakin noista? Eli Ac15 ja Ac30. Tuoko tuo ac30 paljonkin enemmän potkua treeneihin?

The planet is fine. It's the people that are fucked. - George Carlin
Marzi
13.01.2010 17:45:39

Pallo-Kala: Onko kenelläkään ollut testissä kumpaakin noista? Eli Ac15 ja Ac30. Tuoko tuo ac30 paljonkin enemmän potkua treeneihin?

Molemmat on melko äänekkäitä vehkeitä. Ja soundi niissä on semmonen, että se leikkaa läpi isostakin vallista. 30:stä ei pysty soittaa mun mielestä ilman keinokuormaa murolla missään muualla kuin studiossa ja treeniksellä.(jos ei laita sitä livenä huutamaan seinää vasten lavan taa) Se on erittäin äänekäs kone. Soundin luonne on sellainen, että vaikka laite ei oo kauheen lujalla, se tuntuu siltä.

Joskus aikanaan mulla oli Marshall-läjä JCM 800 100W nupilla ja kaverilla AC30. Vaikka Marsupinoa soitti kuinka kovaa, Vox pukkasi aina kovempaa ja läpi. (eikä siis soitettu mitään Agents-osastoa) Asiassa oli hyvät puolensa, mutta ajan myötä Vox meni lopulta vaihtoon. Siinä on vähän sama ongelma kuin Marsuissa: vaikka laitat sen eteen millaisen kitaran ja purkkeja hyvänsä, se kuulostaa aina Voxilta. Joskus se on toivottua, toisinaan ei.

15:nen säröytyy vähän ennemmin, mutta hiljanen laite ei sekään ole. Työnantajaorkan kitaristilla on semmonen ajossa ja eessä purkkilajitelma säröjä ja fuzzeja. Hyvä soundi siinä on ja volume riittää. Eikä mee selkä kierreportaissa. :D

Tarpeeksi on liian vähän.
vipunen_j
13.01.2010 20:29:27

Marzi: 15:nen säröytyy vähän ennemmin, mutta hiljanen laite ei sekään ole. Hyvä soundi siinä on ja volume riittää. :D

Ihan sama kokemus. Mulla on toi heritage-AC15, ja se on tosiaan yllättävän kovaääninen. Ei sitä ikinä pääse muualla kuin studiossa niin lujaa soittamaan että se menisi kunnolla särölle, ainakaan mun bändeissä. Se tehonpuolituskytkin siinä on (ja se on mulla oikeastaan aina puolikkaalla), mutta puoletkin 15:stä on sillä kaiuttimella tosi paljon. Mutta hyvällä overdrivella ja futsilla toimii helvetin hyvin! Suosittelen, jos brittisaundia hakee.

p130
13.01.2010 21:16:20

Jii-Gee: Muistanko oikein..sulla on/ollut just tollainen ??
Laita kommenttia laitteesta jos näin oli..(?).

Noh, Top Boost-kanava on juuri sitä tuttua Vox-herkkua, ja EF86-kanava sitä vähän harvinaisempaa herkkua. Jo pelkästään EF86 tekee tuosta omistamisen arvoinen. On se kuitenkin ihan oma juttunsa, vaikka selkeästi Voxille kuulostaakin. Olisikohan edullisin EF86-vahvistin markkinoilla?

Työn jälki on siistiä, mun yksilö ei häpeä työn laadultaan ollenkaan länsimaisten putiikki- tai vintagevehkeiden rinnalla. Jokuhan täällä kyllä valitteli, että AC-30 olisi ollut aika karkeasti kasattu laite, eli yksilöeroja saattaa löytyä.

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jii-Gee
14.01.2010 16:37:07

p130: Noh, Top Boost-kanava on juuri sitä tuttua Vox-herkkua, ja EF86-kanava sitä vähän harvinaisempaa herkkua. Jo pelkästään EF86 tekee tuosta omistamisen arvoinen. On se kuitenkin ihan oma juttunsa, vaikka selkeästi Voxille kuulostaakin. Olisikohan edullisin EF86-vahvistin markkinoilla?

Työn jälki on siistiä, mun yksilö ei häpeä työn laadultaan ollenkaan länsimaisten putiikki- tai vintagevehkeiden rinnalla. Jokuhan täällä kyllä valitteli, että AC-30 olisi ollut aika karkeasti kasattu laite, eli yksilöeroja saattaa löytyä.

Käytätkö bändi-volalla puolitehoja,vai ajeletko ihan täysi höyry päällä ?
Tai siis..onko täydellä teholla 'liian äänekäs' ?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti