Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Luovia treenivahvistusratkaisuja
1
jkourula
10.01.2010 10:34:55 (muokattu 10.01.2010 10:35:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä pitkällisen kamasäädön tuloksena tullut johtopäätökseen, että olen puukorva. Myin pois vahvarini ja melkein kaikki pedaalit ja nyt soittelen äänikortin ja Guitar Rigin läpi, perässä on myös hyvä hifi-vahvistin (tai kuulokkeet tarvittaessa). Olen saundeihin tosi tyytyväinen ja välillä isken tuohon väliin Proco Ratin, kun nuo säröpedaalimallinnukset ei oikein vakuuta (futsi toimii kyllä). Saan saundit marsusta fenkkuun ihan fiiliksen mukaan ja voin kokeilla vaikka mitä erikoisia efektejä.

Toki disclaimerina pitää mainita, että olen ehkä vielä suht aloittelija kitarassa (muutama vuosi soittokokemusta). En kylläkään elämässä. :) Enkä ole kauheasti soitellut hienoilla vahvistimilla tai päässyt luukuttamaan.

Olen harkinnut putkietuasteen hommaamista tuohon lämmittämään saundia. Vähän olen myös katsellut tuota Behkun Vintage Tube Monsteria, mut se on ehkä vähän liian aggressiivinen. Ehdotuksia, ajatuksia? Blues, blues rock ja jazz meiningillä lähinnä.

Onko muilla tällaisia luovia ratkaisuja, jotka eivät vaadi kalliiden vahvistimien luukuttamista? Tai ei tämä nyt mitään uutta ja ihmeellistä ole, mutta ehkä näinä putkikultakorvien aikoina ei niin konventionaalista. Mutta, olisi kiva kuulla kokemuksia ja setuppeja.

Jaakko

(ja tässä säikeessä ei tarvitse puhua mitään aikuisten mistään)

aristoteles666
10.01.2010 10:48:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos itse pidät soundeista, ei siihen ole kellään mitään valittamista.

narmo
10.01.2010 12:13:05

No kaveri lämmittää soundia Digitechin bad monkeylla, siinä ois ainakin halvahko temppu kokeiltavaksi.

jkourula
10.01.2010 14:36:27