Muusikoiden.net
06.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yhdeksänkymmenluvun alun kiinalaiset 12AX7:t? Putkinerot huomio!
1
slapvete
06.01.2010 19:25:36 (muokattu 06.01.2010 19:25:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!

Tarvisi saada selville, mitkä valmistajat duunasivat Kiinassa 12AX7-tuubeja kasikytluvun lopussa ja ysärin alussa. Ja mieluusti vielä lisäksi, että ketkä toimittivat ko. putkia Riveralle.

Olen sangen mieltynyt rööreihin, joissa on Riveran leimat päällä ja "Made in China" präntättynä. Toimii jotenkin mun soittokamoissa ja -tyylissä kuin syanidi sukujuhlissa, styrkkarimerkkistä riiippumatta. Putkien lähde on wanha R100-212 vm. 1993.

Paul Jr:lta utelin samaa asiaa, ja hänen vastauksensa oli vain lakoninen "We wish we could get those but they've been gone for at least 5 years.".

Jos tiedät tai omasta mielestäsi tiedät niin pieksehän aiheesta näppäimistöä! Muista, että Jeesus vihaa tietopihtareita! ;)

Antti1
06.01.2010 19:27:34 (muokattu 06.01.2010 19:27:47)

Mä en tiedä mitään Paulin käyttämistä putkista, mutta ite diggailen Shuguangin nykytuotannosta. Ne on ihan jees, eikä kamalasti kohisekaan. Kannattaa tutustua, kiinalaisia nekin.

Sell the kids for food, weather changes mood.
SirElwood
06.01.2010 20:13:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten Antti tuossa totesi, Shuguang tekee hyviä putkia joita monet (mm. tad) leimaa omalle brändilleen. Ehdottomasti kannattaa niitä kokeilla.

Itsekin olen etsinyt kiinalaisia putkia joita minulle on muutama ajautunut jostain 90-luvulta. Olikohan "classic audio" leimalla. Ovat kolmella micalevyllä rakennettuja, ja erittäin häiriöttömiä ja hyväsoundisia.

Kotimaiset efektipedaalit ja tee-se-itse jutut: TG-Music
Putkivahvistimia: MIA - Amps
koponen
06.01.2010 21:06:33 (muokattu 06.01.2010 21:07:05)

SirElwood: Itsekin olen etsinyt kiinalaisia putkia joita minulle on muutama ajautunut jostain 90-luvulta. Olikohan "classic audio" leimalla. Ovat kolmella micalevyllä rakennettuja, ja erittäin häiriöttömiä ja hyväsoundisia.

Olisikohan sittenkin Audio Classic? Mulla on suunnilleen jotain tuollaisen merkkisiä 90-luvun pääteputkia. Ovat sellaisessa ovaalin mallisessa läpinäkyvässä muovipaketissa matchattuina pareina. Pitääkin huomanna tarkastaa.

I'm endorsed by Marshall
SirElwood
06.01.2010 21:52:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: Olisikohan sittenkin Audio Classic? Mulla on suunnilleen jotain tuollaisen merkkisiä 90-luvun pääteputkia. Ovat sellaisessa ovaalin mallisessa läpinäkyvässä muovipaketissa matchattuina pareina. Pitääkin huomanna tarkastaa.

Juu, voipi olla myös noinpäin.

Kotimaiset efektipedaalit ja tee-se-itse jutut: TG-Music
Putkivahvistimia: MIA - Amps
slapvete
06.01.2010 23:43:56

Täytyy tsekata nuo Shuguangit.

Nuo "Riveran" 12AX7:t ovat olleet omalla kohdalla aika "holy grail". Käytän molemmissa styrkkareissani yhtä Rivera-leimaista ekassa tai tokassa slotissa, muut putket ovat JJ:tä, EI:tä tai mitä nyt itäblokkia. Molemmissa styrkkareissa soundiero on huomattava kun Rivera-leimaisen laittoi sisään: paranee huomattavasti.

pekurides
07.01.2010 02:16:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Täytyy tsekata nuo Shuguangit.

Nuo "Riveran" 12AX7:t ovat olleet omalla kohdalla aika "holy grail". Käytän molemmissa styrkkareissani yhtä Rivera-leimaista ekassa tai tokassa slotissa, muut putket ovat JJ:tä, EI:tä tai mitä nyt itäblokkia. Molemmissa styrkkareissa soundiero on huomattava kun Rivera-leimaisen laittoi sisään: paranee huomattavasti.

En hirveästi ole yllätynyt huomattavista saundieroista jos verrokkina on JJ ja vielä EI:tä :)

Vaikka ei tuo JJ suoranaisesti mikään huono ole , sen tummanpehmeä ja tunkkainen ominaisluonne läpinäkyvällä keskialueella ei vain sovi kaikkien vehekeiden kanssa ja taas toisten kanssa wörkkii paremmin mutta ne jugislavian EI:t pitäisi monen lähteen mukaan olla paskinta kuraa mitä on ikuna tehty:=)

Itsekin TAD suosinena kokeilin yksi päivä 7025 shuguankia ja ihan ok putki oli mutta valikoidut TAD edelleen selvästi tykimmät olivat, jotain samaa niissä kyllä oli....

Tung-sol aika varma valinta mitä täkäläisten kauppojen hyllyiltä löytyy ainakin helposti

They see me rollin, they hatin.
tommiot
07.01.2010 10:53:43

pekurides:
Itsekin TAD suosinena kokeilin yksi päivä 7025 shuguankia ja ihan ok putki oli mutta valikoidut TAD edelleen selvästi tykimmät olivat, jotain samaa niissä kyllä oli....

Mä tilasin huvikseni yhden 7025:n joskus Uraltonelta. Se tuli rikkinäisenä. Reklamoin ja sain toisen rikkinäisen tilalle. Kolmannella kerralla otin JJ:n tilalle. Mä en oo koskaan törmänny mihinkään luotettavuusongelmiin niissä vielä...

How do mix ?! ¯(°_o)/¯
slapvete
07.01.2010 19:50:24

pekurides: En hirveästi ole yllätynyt huomattavista saundieroista jos verrokkina on JJ ja vielä EI:tä :)

Juu. Tsekkasin itse asiassa pömpelit, ja kaikki EI:t olinkin jo kiskaissut Artjärveen menoa pilaamasta... Enkä ymmärrä nuiden JJ:n röörienkään suosiota, mutaiset ovat kuin Houhajärven lahnojen maku. Seassa tuntuvat menevän ja kestäviä ovat, mutta pelkästään lähtee kuin purkka häppäreistä.

Kiina ja Venäjä - ilmeisesti kommarit tekevät jotain oikein!

pekurides
08.01.2010 01:05:35 (muokattu 08.01.2010 01:06:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete:
Kiina ja Venäjä - ilmeisesti kommarit tekevät jotain oikein!

Ainakin ne vinosilmät tekevät niitä niin helvetin paljon että pakko osua välillä maaliinkin:)

"Voluumi korvaa laadun" Tämä on se vanha kommunistien viisaus ,kun saavat yhden putken myytyä länkkäreille niin sillä on katettu jo tuhannen vituiksi mennen kustannukset:) ehkä?

Oikeastaan se saratovin jenkkiomisteinen new sensor tehdas tuottaa melkein pelkkää paskaa monessa eri paketissa että venäläisistä melkeimpä pietarin orkkis svetlanoita ainoina kunnon putkina isot pojat pitävät.

Harmi vaan kun ei Svetlanalta tule enää mitään etusputkia.

siksi pakko niitä new sensor groupin sovtekkia,elektro-harmonixia,Tung-solia,mullard kopiota ja mitä vielä samasta tehtasta tuleekan etuseen lykätä.

Tung-solit kyllä tykkejä sekä Gold lion genalex pääteputket mutta luotettavuudesta ei vielä täyttä varmuutta.

taidan kiinasta etusputkeni jatkossa myös tuottaa, olkoonkin saksan kautta TAD leimoillla mutta ainakin parhaat yksilöt sitten napattu päältä!

Shuguan pääteputkia myös jotkut kehuneet, ainakin KT66 suositeltu.

They see me rollin, they hatin.
s8na
08.01.2010 11:51:38 (muokattu 08.01.2010 12:04:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tullu pari tollasta audio classic:ia vastaan. Mun korvien mukaan niissä ei ollu mitään ihmeelistä. Ponnettomat. JJ oli upgrage noille.

Olivat kyllä käytetyt, ehkä olivat lopussa.

All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti