Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi säröspedu, mutta mikä?
1
jm99
04.01.2010 15:51:06 (muokattu 04.01.2010 15:53:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli: Oon aikeissa ostaa uuden säröpedaalin ~50€, ja tässäpä näitä vaihtoehtoja mulla on:

Digitech:
Bad monkey
Screamin blues

Boss:
SD-1

Marsu:
Jackhammer

Ja noista pitäisi valita se "paras vaihtoehto". Huh! Itse kallistun ehkä tuohon Screamin Bluessiin, mutta mitäs mieltä olette? Käyttökokemuksia..?

Kaikki siis perus säröjä..

EDIT: Ainiin, unohtui sanoa kun nousee kuitenkin vielä esille: elikkä haen rokkispedua kevyellä säröllä, ei mitään Death Metallia :D

Antti1
04.01.2010 15:53:09 (muokattu 04.01.2010 15:54:02)

jm99: Itse kallistun ehkä tuohon Screamin Bluessiin, mutta mitäs mieltä olette?

Mä olen sitä mieltä, että marssi kauppaan testaamaan noita polkimia ja muodosta oma mielipide. Aika erisoundisia vekottimia ja käyttötapojakin on yhtä paljon, kuin käyttäjiä. Sekään ei helpota, ettet sä kerro mitään oikeastaan mistään: mitä sä soitat, miten sä aiot tuota käyttää, mitä sillä koitat saavuttaa jne.

E: Olitkin 4 sekuntia mua nopeampi. Osta se SB, tai Jackhammer, muut on sellaisenaan vähän kurjan kuuloisia.

Sell the kids for food, weather changes mood.
jm99
04.01.2010 15:57:36 (muokattu 04.01.2010 16:01:21)

Antti1: Mä olen sitä mieltä, että marssi kauppaan testaamaan noita polkimia ja muodosta oma mielipide. Aika erisoundisia vekottimia ja käyttötapojakin on yhtä paljon, kuin käyttäjiä. Sekään ei helpota, ettet sä kerro mitään oikeastaan mistään: mitä sä soitat, miten sä aiot tuota käyttää, mitä sillä koitat saavuttaa jne.

Joo, juuri lisäsin viestiin vähän edes jotain tietoja.

Mutta:
Spedulla pitäisi taittua 80-luvun rock, esim AC/DC.
Tulee kotikäyttöön.

Ja kauppaan marssin lähipäivinä, mutta ajattelin että olisi hyvä saada kuulla kokemuksia näistä speduista.

E: Okei, SB varmaan tulee hommattua.

PaavoMik
04.01.2010 16:28:17

osta se Marsun Guvnor II Jos ACDC:tä haluat soittaa nii tuo on sun pedaali. Samaa sarjaa ku Jackhammer mutta matkii vähä enemmän jotai JCM 800 tai vastaavaa. Hyvä pedaali se Jackhammerki on mutta Guvnor ehkä enemmän sun makuun, luulisin. Päätä ite :D

VIPMetal
06.01.2010 00:37:44

Komppia kyllä täältäkin tolle Guv'norille. Mielestäni voittaa ton Jackhammerin ja nimenomaan enemmän sitä "marshall" soundia siinä. Digitechistä ei kokemusta. Kuvernöörillä menee kyllä jo ihan Gunnaritkin sitte...

Tähänkö se nimi laitetaan?
s151669
06.01.2010 09:02:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, paha apina ja screamin blues ovat käytännössä ihan samanlaiset, paitsi että apina on tukkoinen ja screamin blues kirkas. Kumpi noista sitten käytännössä paremmin toimii riippuu ihan siitä, minkä laitteen eteen sitä tyrkytetään.

Noissa marsun polkusimista kannattaa katsoa vielä bluesbreakerkin - edelleenkin riippuen siitä, minkäsortin vehkeen eteen se tulee. Kyllä siinä meikäläisen mielestä on AC/DC-osastolle asti gainia, ymmv.

Jos kolvi pysyy kädessä, niin kasaa BSIAB2.

Antikitarasankari
jm99
06.01.2010 10:49:40

Lisätäänpä vielä tietoja..

Elikkä tulikin hommattua uusi setti vanhan trankkukombon tilalle, Peavey Windsor Head ja Bentonin G212Vintage. Windsorillahan on jo pelkästään tämä Ac/Dc tyylinen särö, mutta kaipaisin kuitenkin säröön lisää munaa. Eli olisiko nyt sitten jommankumman boosterin paikka, Boss SD-1 tai paha apina..

Haullahan näistä kahdesta löytyy jo vertailua.

HTMono
06.01.2010 10:51:21

jm99: Lisätäänpä vielä tietoja..

Elikkä tulikin hommattua uusi setti vanhan trankkukombon tilalle, Peavey Windsor Head ja Bentonin G212Vintage. Windsorillahan on jo pelkästään tämä Ac/Dc tyylinen särö, mutta kaipaisin kuitenkin säröön lisää munaa. Eli olisiko nyt sitten jommankumman boosterin paikka, Boss SD-1 tai paha apina..

Haullahan näistä kahdesta löytyy jo vertailua.

Itse päädyin samanlaisessa mietinnässä Pahaan Apinaan. Se ei syö botnea lähellekkään niin paljoa ja se EQ on aika kiva lisä verrattuna siihen SD-1 tonepotikkaan.

If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Simo78
06.01.2010 11:23:37 (muokattu 06.01.2010 11:25:54)

Mä ostaisin Bad Monkeyn, sd-1 löytyy mutta emmä siitä hirveesti tykkää--> ihan ok kotona boostaamaan paskatrankkua. Bad Monkey oli, mutta sen myin basistille kun ostin maxon od808:n tilalle, ja on se mun mielestä parempi, vaikkakin diggaan että on mahd.vähän säätönuppeja:-)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=382226
tossa ois aikasta halvalla...

Ziggy Bubba
06.01.2010 11:48:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla boostereilla saa just sitä "munaa" soundiin. Käytetty Bad Monkey on kyllä tosi mehevää vastinetta rahoille. Eikun leveli purkista isolle ja Peaveyn etuastetta kyykkyyn, luulis lähtevän :)

Iteltä löytyy tällä hetkellä noihin hommiin TS9 ja Sparkle Drive - oman Apinani myin aikoinaan pois kun ei sille sattunut just olemaan käyttöä. Pirun hyvä boosteri tuo on, eivät nuo kalliimmat mitenkään yksiselitteisesti ole parempia, erilaisia vaan.

The Crookmachine Project
jm99
06.01.2010 12:04:04 (muokattu 06.01.2010 12:06:25)

sikki-six: Noilla boostereilla saa just sitä "munaa" soundiin. Käytetty Bad Monkey on kyllä tosi mehevää vastinetta rahoille. Eikun leveli purkista isolle ja Peaveyn etuastetta kyykkyyn, luulis lähtevän :)

Iteltä löytyy tällä hetkellä noihin hommiin TS9 ja Sparkle Drive - oman Apinani myin aikoinaan pois kun ei sille sattunut just olemaan käyttöä. Pirun hyvä boosteri tuo on, eivät nuo kalliimmat mitenkään yksiselitteisesti ole parempia, erilaisia vaan.

Tuli joululahjaksi 25€ lahjakortti paikalliseen musaliikkeeseen, saisin Bad Monkeyn uutena hintaan 24€, kun alkuperäinen hinta 49€.. (kuolaa).
Kyllä varmasti kotona ajaa asiansa tuokin tällaisen 15-vuotiaan jolpin käytössä :)

Ja sen Digitechin voisi vielä työntää kiinni Zoomin 505:seen, kyllä lähtisi hyvät rässisäröt.. (vitsi vitsi)

Simo78
06.01.2010 12:07:23

jm99: Tuli joululahjaksi 25€ lahjakortti paikalliseen musaliikkeeseen, saisin Bad Monkeyn uutena hintaan 24€, kun alkuperäinen hinta 49€.. (kuolaa).
Kyllä varmasti kotona ajaa asiansa tuokin tällaisen 15-vuotiaan jolpin käytössä :)

No eiköhän se päätös oo sitten tässä? Käyt hakemassa pois niin pääset soittamaan, kun se on oikeesti tärkeempää kuin se millä kamoilla soittaa--> kamarunkkaukseen on sitten aikaa, kun ei ole aikaa soittaa:-DD Tai näin ainakin mulla mennyt, silloin kun tuli enemmän soitettua veti niillä mitä oli eikä turhaan miettinyt ja nytten liiankin paljon menty sinne toiseen suuntaan...

jm99
06.01.2010 12:08:21 (muokattu 06.01.2010 12:10:22)

Simo78: No eiköhän se päätös oo sitten tässä? Käyt hakemassa pois niin pääset soittamaan, kun se on oikeesti tärkeempää kuin se millä kamoilla soittaa--> kamarunkkaukseen on sitten aikaa, kun ei ole aikaa soittaa:-DD Tai näin ainakin mulla mennyt, silloin kun tuli enemmän soitettua veti niillä mitä oli eikä turhaan miettinyt ja nytten liiankin paljon menty sinne toiseen suuntaan...

Näinhän se on :-D. Täytetään kämppä miksereillä ja kaapeilla vasta muutaman vuoden päästä, nyt on tyytyminen speduihin :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti