Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpoja custom-pajoja?
1 2
Vladi
04.01.2010 16:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Katsos vain, milloinkas olet tuon Star Sapphiren hommannut?
 
Mä hankin sen viime kesänä, oisko ollut heinäkuussa. Ei oo kyllä hetkeäkään kaduttanut ostos.
 
Itse olen alkanut tässä himoita myös SS:ää tuon Atlas Eleganttini kaveriksi. Hieman kesymmillä mikeillä ja tremololla.
 
Heh, mulla on just toisinpäin, eli haluaisin ton nykyisen Sapphiren kaveriks Les Paul-henkistä keppiä kiinteällä tallalla. Atlaksessa on se etu, että saan just haluamani tapaisen kaulan siihen, perus gibson-kaula kun ei oikein istu käteen ja jumbonauhatkin pitäis olla... ;)
 
Kyllä se siitä.
Nacher
04.01.2010 16:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerrohan vähän tarkemmin vielä tuosta, miten speksasit tuon Sapphiren? Saitko viimeistelemättömän / lakkaamattoman kaulan? Itse haluaisin tuosta Sapphiresta varmaan juuri vähän sellaisen "tiluhenkisen" tuon Elegantin vastapainoksi. Mikeiksi varmaan nuo keskimmäiset vaihtoehdot, eli nuo X "progressive rock" mallit. Tremolosta en ole osannut vielä ihan päättää, mutta kelluvatallainen ei saapi olla. Millaisen itse valitsit?
 
Vladi
04.01.2010 16:31:10 (muokattu 04.01.2010 16:35:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Kerrohan vähän tarkemmin vielä tuosta, miten speksasit tuon Sapphiren? Saitko viimeistelemättömän / lakkaamattoman kaulan? Itse haluaisin tuosta Sapphiresta varmaan juuri vähän sellaisen "tiluhenkisen" tuon Elegantin vastapainoksi. Mikeiksi varmaan nuo keskimmäiset vaihtoehdot, eli nuo X "progressive rock" mallit. Tremolosta en ole osannut vielä ihan päättää, mutta kelluvatallainen ei saapi olla. Millaisen itse valitsit?
 
Kaula on lakattu, hieman epäilytti moinen valinta mutta näin jälkikäteen olen tyytyväinen valintaan. Jotenkin jämäkämpi tuntuma ja kuitenkin käsi liukuu ihan ongelmitta. Olisin saanut tottakai lakkaamattoman kaulankin, jos olisin halunnut. Kaulojen suhteen tuolla Atlaksessa taitaa olla eniten spekattavaa varaa, tekevät aika paljon muutoksia pyydettäessä.
 
Mitä tallaan tulee, niin tuo on Wilkinsonin strato-tyyppinen tremolo. Tai noh, itse asiassa aika suora PRS-kopsuhan se on. Liike on aika laaja niin ylös kuin alaskin, tarvittaessa voi vaikka divebombejakin tehdä ja vireessä pysyy! Kunhan muistaa vaan huoltaa hyvin koko kitaraa(satulaan lyijykynää, tallaan pieni etukeno kaulaa kohti jne.). Oikeastaan tuon tallan takia kitaran soundista tulee hieman semmoinen Les Paul featuring Strato-soundi. On sitä mahonkirungon tukevuutta ym. mutta tallan ansiosta sellaista klangia mitä stratoista löytyy. Todella persoonallinen soundi ja tuon klangin kuulee varmasti, ainakin jos on hyvä vahvari alla. Älä ny säikähä, ei tämä mikään strato kuitenkaan ole, vaan vahvemmin tuonne Les Pauliin kallellaan oleva laitos, joka ei kuitenkaan kuulosta siltäkään. Ite ainakin tykkään. :) Helpposäätöisin valintahan tottakai olis ihan kiinteä talla, mutta mielestäni kampi on ihan kiva lisä aina silloin tällöin. Toi Wilkinson on just passeli valinta: saat kumpaankin suuntaan toimivan tremolon, joka pitää vireensä, tuo soundiin kirkkautta ja persoonallisuutta, mutta ei vaadi floikan säätötoimenpiteitä.
 
By the way, Wilkinson on aikamoisen hyvä säädettävä! Löytyy jokaiselle kielelle erikseen korkeussäädöt!
 
E: Mielestäni on tuo tallaratkaisu on paras kompromissi. Itse en jaksa vääntää floikkien kanssa, vaikka pitävätkin vireensä paremmin. Kiinteätallaisella taas tulee hyvin helposti hapuiltua sitä kampea, kun siihen on kerran tottunut. ;)
 
Kyllä se siitä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «