Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käyttäjäkokemuksia Fulltone, Mxr ja TG-music od/boost-speduista?
1
Åboensis
28.12.2009 14:59:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys, arvon Mnettiläiset.

Vahvistimen vaihdon myötä olen päättänyt laittaa myös pedaalipuolen kokonaan uusiksi ja siivota kaiken turhan pois jaloista pyörimästä. Koska uudessa styrkkarissani (Music man 210 sixtyfive) on loistavan cleanin ja mahtavan tremolon lisäksi myös muikea reverb, olen päättänyt tulevaisuudessa tulla toimeen vain yhden säröpurkin (ja mahdollisesti vanhan uskollisen Vox-wahini) kanssa.

Pedaalin tulisi olla overdrive-tyyppinen, hyväsoundinen, varmatoiminen ja kestävä, ja siinä pitäisi olla mukana myös (mielellään erikseen päälle kytkettävä) boost-toiminto (esim. soolojen boostaamiseen). Ahkeralla googlettamisella ja musalehtien arvosteluja tavaamalla olen päätynyt toistaiseksi seuraaviin kolmeen, osapuilleen samanhintaiseen vaihtoehtoon:

- Fulltonen Fulldrive 2 mosfet: http://www.fulltone.com/FD2.asp
- MXR:n boost/ overdrive MC-402: http://www.jimdunlop.com/index.php? … cts/pip&id=264&pmh=products/p_and_e
- TG-musicin Tweed Drive: http://www.tg-music.com/tweeddrive.html

Nyt kaipaisin mnettiläisten käyttäjäkokemuksia yllämainituista pedaaleista, niiden ominaisuuksista, soundeista ja soveltuvuudesta bluesin ja bluespohjaisen rokin soittamiseen ennekaikkea livetyyppisessä tilanteessa (lavalla/ treenikämpällä) - mahdollinen hyvä toimivuus ns. makuuhuonevolumella mukava lisä, ei kuitenkaan ehdoton vaatimus.

Myös muita em. vaatimukset täyttäviä pedaaleja voi suositella/ ehdottaa. Kiitos jo etukäteen, ja hyviä pyhiä.

"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
Samuel P.
28.12.2009 17:51:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Fulltone Fulldrive 2:n vanhempi (ei mosfet) malli. Soundimaku on tuolla 80-90 lukujen taitteen hardrockissa, eli perusbluessia jonnin verran rankempi. Kuitenkin, sanoisin että ko. poljin toimii kerrassaan mahtavasti kun sen kanssa buustataan jo ruvella olevaa vahvistinta, mutta jos tarkoituksena on ottaa säröt yksinomaan etupurkista, miettisin jotain muuta vaihtoehtoa. Olisikohan tuon polkimen soundimaailma jossain tube screamerin suunnassa, boost aktivoituna laulua tulee hiukan enemmän muttei kuitenkaan ylenpalttisesti.

Jos soundimaku on kevyempi, nostaa fulldrive ns. comp cut aktivoituna huomattavasti äänen voimakkuutta, mikä voi blueshommissa olla sooloillessa oikein jees juttu. Jos taas vahvistimen soundi on valmiiksi kompressoitunut, ei comp cut juurikaan nosta volatasoa.

Hyvin tuo vehjes on ainakin mulla kestänyt, tosin yritän käsitellä polkimia nätisti.

Mua on viime aikoina kovasti kaasuttanut tuo TC Electronicin Nova Drive, mutta tähän asti olen onnistunut puhumaan ittelleni järkeä, Fulldrive 2 kun tuuttaa Kochin Sudiotonen kaverina ulos just sen soundin kuin haluan, soittotaidon rajoissa siis.

Jos nappaa, Juutuubissa on suuntaa antavia gearmannduden tekemiä testipätkiä ainakin Fulldrivesta. Alla yksi linkki.

http://www.youtube.com/user/gearman … blend=1&ob=4#p/search/6/RmNQopVcvbI

Tuo hemmo tuntuu olevan melkoinen poljinfriikki, sillä näyttää olevan joku 500 eri laitetestiä sivullaan.

Kuha
28.12.2009 17:59:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Åboensis: Myös muita em. vaatimukset täyttäviä pedaaleja voi suositella/ ehdottaa. Kiitos jo etukäteen, ja hyviä pyhiä.

Tämä GRISTLE KING vaikuttaa mielenkiintoiselta:
http://proguitarshop.com/store/boos … -gristle-king-overdrive-boost-p-298

SBA
PJS
28.12.2009 21:31:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tg-music.com/tweeddrive.html

tuolta löytyy allekirjoittaneen äänittämä näyte tweed drivestä. Kamppeina Strato, Tweed Drive ja Hiwatt.

Itse tykkäsin Tweed Drivessä juuri siitä, että se tekee tasan sen minkä lupaa ja sen se tekee todella hyvin. Eli kuten varmaan TG:n sivuiltakin on käynyt ilmi, on Tweed Drive mitä parhain peli tommoisten old school fender-saundien hakuun jostain tyystin erilaisesta vahvistimesta; Sikäli laite vertautuu melko paljon moniin huippuluokan Marshall-in-a-box tyyppisiin ratkaisuihin.

TD on ainakin omaan makuun tosi dynaaminen, soittotatsi, kitara ja volapotikan asento vaikuttaa paljon ja se on ainakin omaan makuun pelkästään positiivinen asia. Myös vermeen omat säädöt toimii hyvin, säröpotikoiden säädöt on käyttökelpoisia koko alueella ja boost toiminnon ansiosta vermeestä irtoaa kaksi hyvinkin erilaista särösaundia; Kevyt roso ja tuhdinpi saundi, Tuhdinpi saundi ja fuzzmainen paahto, yms.

Toki asia on niin, että jos haluat tiukkaa ja vähän hevimpää säröä ei TD välttämättä ole sun juttu, sillä laitteesta itsestään ei saa high gain meininkejä hirveän hyvin vaan särön luonne on enempi semmoinen rouheampi.

Tämmöistä tällä kertaa. Jos Tweed Drive kiinnostaa, suosittelen ottamaan yhteyttä tälläkin palstalla vaikuttavaan jäsen SirElwoodiin, joka tuonkin laitteen takana on, hän on varmasti paras ja luotettavin taho laitetta kuvaamaan ja arvostelemaankin.

Peace!
Seba
28.12.2009 22:06:20

lyhyen testailun jälkeen uskallan myös suositella tuota tweed drivea vaikka en ole ehtinyt edes testaamaan kunnon vahvistimen kanssa.

overdrivena muikea, ja boostilla saa lisää rähinää sekaan tarvittaessa.

myöhemmin lisää kokemuksia :)

Åboensis
30.12.2009 17:25:38

Paljon kiitoksia kaikille tähän mennessä kortensa kekoon kantaneille.

Olen lukenut kommenttinne suurella mielenkiinnolla, ja tällä hetkellä ykkösehdokkaakseni on kiilannut musta hevonen takavasemmalta, T-rexin Gristle King, joka ainakin videoklippien perusteella vaikuttaa melko lailla siltä, mitä olen etsimässä (kiitos Kuha vinkistä). Hieman kalliimpi se toki on kuin muut (tähänastiset) tarjokkaat, mutta rahahan ei työssäkäyvälle miehelle ole mikään ongelma. Sitä paitsi pedaali, jota Greg Koch käyttää, ei voi millään olla huono XD.

Kakkos- ja kolmospaikkoja (niukalla marginaalilla) pitävät Tweed Drive ja Fulldrive, joista ensin mainitulla on lievä kotimaisuusetu. MXR on toistaiseksi hännänhuippuna, mutta tilanne saattaa toki muuttua, jahka käyn viimeistään ensi maanantaina sitä paikallisessa musiikkiliikkeessä testaamassa.

Uusiakin vaihtoehtoja saa vielä tarjota, ja niitä (varsinkin pitkäaikais)käyttäjäkokemuksia toivotaan edelleen lisää, etenkin MXR:stä ja T-rexistä.

"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
Seba
03.01.2010 00:59:05

Eikös tuolle t-rexille ollut joku toisella nimellä brändätty halvempi vaihtoehto?
Siis sama laite eri nimellä.

Muistelisin näin ainakin bass juicen kanssa olleen?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti