Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5135 136 137 138 139300 301 302 303 304
Lifelover
09.02.2017 13:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikinä ei ole kukaan jättänyt tavaraa noutamatta mutta se viikon kestävä rahojen venailu on kyllä ihan hanurista.
 
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
Laulava Kylätohtori
09.02.2017 13:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V.M.V: Ynnää itse tuosta jutusta. Ennakosta kieltäytyjällä ei puhtaat jauhot pussissa + monella huijarilla päihde- ja peliongelmaa.
 
Älä kyseenalaista luotettavaa valtamediaa. Olet mikä olet. Leima otsassa loppuelämän.

 
No jos luet sen uudestaan, niin huomaat, ettei yhtäläisyysmerkkejä vedetty.
 
Noin muuten noutamattomuudessa on rahanmenon lisäksi se, että se makaa pari viikkoa siellä postissa odottamassa noutoa. Siihen matka-ajat päälle ja postimaksut tuplana (molempiin suuntiin), niin kyllähän se alkaa vituttamaan...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Decadetroll
09.02.2017 14:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lifelover: Ikinä ei ole kukaan jättänyt tavaraa noutamatta mutta se viikon kestävä rahojen venailu on kyllä ihan hanurista.
 
Kerran jätetty hakematta (kun ei sieltä ole kitaraa tulossa koska painaa vain reilun 2kg ja muutenki vaan kusetan hyvätahtoista ostajaa. Kyseessä siis uskomattoman pienikokoinen ja kevyt fernandesin resona sähkökitara...) ja toista kertaa ei tule, ilman että etukäteen maksetaan kulut tilille.
 
Ja tähän onkin aika monta kauppaa jo kaatunut, koska eihän niitä kymppejä voi sinne tilille pistää etukäteen. Enkä toisaalta ihmettele, vastahan tässä on 14 vuotta tällä samalla nimimerkillä kusetettu ihmisiä.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
V.M.V
09.02.2017 14:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No jos luet sen uudestaan, niin huomaat, ettei yhtäläisyysmerkkejä vedetty.
 
Olet oikeassa. Monesti rehelliselläkin myyjällä on päihdeongelma.
 
Lifelover
09.02.2017 14:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Kerran jätetty hakematta (kun ei sieltä ole kitaraa tulossa koska painaa vain reilun 2kg ja muutenki vaan kusetan hyvätahtoista ostajaa. Kyseessä siis uskomattoman pienikokoinen ja kevyt fernandesin resona sähkökitara...)
 
Itselle tuli kerran vastaan ostaja joka kovasti halusi omien sanojensa mukaan ostaa kitaran mutta minkäänlaista toimitusta tai lähetystä ei saanut kaverin kanssa sovittua. Mikään ei sopinut. Olis ilmeisesti pitänyt teleportata se skeba sille.
 
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
Metalkallo
09.02.2017 14:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Kerran jätetty hakematta (kun ei sieltä ole kitaraa tulossa koska painaa vain reilun 2kg ja muutenki vaan kusetan hyvätahtoista ostajaa. Kyseessä siis uskomattoman pienikokoinen ja kevyt fernandesin resona sähkökitara...) ja toista kertaa ei tule, ilman että etukäteen maksetaan kulut tilille.
 
Ja tähän onkin aika monta kauppaa jo kaatunut, koska eihän niitä kymppejä voi sinne tilille pistää etukäteen. Enkä toisaalta ihmettele, vastahan tässä on 14 vuotta tällä samalla nimimerkillä kusetettu ihmisiä.

 
Piti ihan plussa antaa. :D
 
Vähemmän on nykyään enemmän
J.Nikkanen
09.02.2017 16:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thyvon: Pelisilmä check, ehkä olisin voinut jättää viestisi lainaamatta kun en suoraan siihen vastannut, mutta minusta ei ole höpöhöpöä, että on siinä pieni epäsuhta, jos esim. tonnin kitaraa myyvä henkilö ei ota kymppiluokan + vaiva riskiä lähettää postiennakolla, vaan edellyttää saavansa tonnin etukäteen tililleen, ennen kuin lähettää.
 
Näin se vaan menee, ei voi mitään. Epäsuhta on suhteellista.
 
Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N
mpekkanen
09.02.2017 17:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä.
 
Onhan tässä asiassa montakin puolta ja näitä samoja asioita on käsitelty vaikka kuinka monesssa huijauksiin tai huijauksen yrityksiin liittyvissä kirjoituksissa. Jos sitä tonnin kitaraa ei voi myydä, niin ettei käy edes ne postimaksut etukäteen...niin olisiko silloin syytä miettiä?
Miksi se soittimen koko summa pitäisi maksaa ennakkoon?
Täytyykö muutenkaan laittaa sellaisien tilille ennakkoon rahaa joita ei tunne?
 
Toisaalta monet huijaukset saattavat olla hyvinkin pieniä rahallisesti ja jo pelkkien muutamien kymppien tavarat tai postikulut jostain olemattomasta voivat olla sellaisia juttuja ettei ne niin poliisia kiinnosta. Jos on itse laitettu tuntemattoman tilille rahaa ennakkoon. Siinä kun on tietoinen risko otettu ihan itse ja ei ne mahdolliset tallessa olevat keskustelut tai mitkään asiat tuota omaa käytöstä muuksi muuta. Rahojaan ei saa takaisin ja omalla varomattomuudella on syynsä tapahtuneeseen.
 
Jotenkin vaikka monella on työ, perhe ja monenlaisia kiireitä...Onko tosiaan niin, ettei noita kauppoja voi tehdä varsinkin arvokkaampien laitteiden kohdalla ihan naamatusten. Jos sellaisia ihan oikeasti tarvitsee?
Onko ne tarpeelliset laitteet ja soittimet tosiaan ostettava niin kiireellä, että on valmis laittamaan kyseisen summan sellaisen tilille jota ei tunne? Enkä tarkoita itselle jo valmiiksi tuttuja kauppakumppaneita ja monien itselle tuttujen kehumia myyjiä. Toki näissäkään ei tarvitse sen nallin osua kuin kerran kohdalle, mutta luultavasti se riski on ainakin pienempi.
Jos on PAKKO ostaa tuntemattomalta, niin sitten ottaa sen riskin, jos kerran laittaa rahoja tilille etukäteen. Silloin ei kannata enää jälkikäteen valittaa...
 
Toisaalta kun ostotilanne voi olla sekin mikä on...Ei ole aina mahdollista tarkastaa soittimien ja muiden tavaroiden ihan kaikkea alkuperää, edes silloinkaan kun sitä kokeilee. Kitaraan on saatettu vaihtaa vaikka mikit huonompiin ja ei niitä aina päälle näy, eikä kuule soundista jos sitä jossain parkkipaikalla kokeilee tai sellaisella vahvarilla ettei ole itselle tuttu.
Se soitinhan voi olla muutenkin sellainen ettei sen soundia edes kunnolla tiedä entuudestaan. Harva kun ostaa samanlaisia kitaroita yhä uudestaan ja uudestaan, vaikka on niitäkin kavereita toki.
Varsinkin monenlaisien palacastereiden kohdalla tällainen riski on olemassa, mutta epärehellinen kyllä tahtoo useasti keinonsa keksiä. Eli ei ole kaikki palacestereiden myyjät huijareita, eikä huijaukselta voi kokonaan välttyä vaikka ostaisi ns. modaamattoman kitaran ja sitä vielä itse kokeilisikin. Ikävä kyllä.
Tuo prepaid:iin liittyvä juttu ei muuten sekään pidä aina paikkansa. On varmasti totta, että usea epärehellinen huijari käyttää noita prepaid numeroita. Se ei kuitenkaan estä sitä hijausta kokonaan ja eipä tuo kauheasti lohduta jos on muutamankin tonnin laittanut jollekkin rahaa, joka ei sitten kuitenkaan sitä tavaraa postiin laita. Se kun ei siellä poliisikammarilla paljoa asiassa paina, tietääkö sen myyjän oikean nimen vai ei. Rahaa on edelleen laitettu "tuntemattoman" tilille ihan tietoisella omalla riskillä ja todennäköisesti rahojaa ei takaisin enää saa. Löytyipä ne numerot ja henkilötiedot jostain netistä tai ei.
 
Enkä tällä edelleenkään puolusta ketään huijareita. Oppirahat on maksettu siltä osin.
Itse olen menettänyt rahaa eräälle huijarille ja kyseessä ei ollut prepaid liittymä...Positiivistäkin palautta oli toista sataa, eikä negatiivista ollenkaan. Onneksi kyseessä ei ollut kuin noin hieman yli satasen laitteesta. Polisiinkin kanssa tästä kyllä jutustelin, mutta omaa tyhmyyttäni olin rahaa laittanut itselle tuntemattoman tilille. Rikosilmoitus olisi vaatinut minulta vielä soitinrakentajien lausuntoja soittimen kunnosta, koska soitin ei ollut myyjän kuvaamassa kunnossa. Sellaiset lausunnot eivät olisi olleet ilmaisia ja rahoja en olisi saanut tuosta kaupasta koskaan takaisin. Eli rikosilmoitus ja käräjöinti olisi vain vienyt minulta enemmän rahaa.
Toisaalta kun olen harrastanut soittamista 35 vuotta, niin on siihen mahtunut monenlaista soittimen myyntiä ja vaihtamista. Ei ole ihan aina menneet kaupat ihan kivijalkalikkeidenkään kanssakaan ilman kuluttajasuojaviranomaisien käytyjä neuvotteluita. Sekään ei ole aina tuottanut toivottua tulosta. Nuokin tilanteet ovat aina olleet sellaisia, joissa liikkeen tavara on ollut käytetty.
Kuitenkin itse olen myynyt ja vaihtanut soittimia niin paljon, että en pidä tuota asiaa ihan niin suurena juttuna. Koska tekevälle sattuu ja ei noita liikkeitä enää niin ole. Joista on siis saanut jotain muuta kuin mitä oli alkujaan ostamassa. Eli kivijalkaliikkeet ovat olleet varsin luotettavia minun kohdalla, mutta on tuo kaupan käynti toki muuttunut niissäkin. Nykyään ei monikaan liike ota vaihdossa ihan niin hanakasti ja käytettyjen valkoima ja myynti on siirtynyt nettiin yksityisille.
Joskus se uusi ei ole aina ihan huono vaihtoehto...Eikä edes loppupelissä aina kaikista kallein.
 
Suosittelen kuitenkin kaikille, että tekee enemmän naamatusten kauppaa. Vaikka siinäkin on mahdollisuus tulla huijatuksi, niin on se riski ainakin pienempi. Myöskin riski huijatuksi tulemisesta on pienempi kun hommaa laitteita joita todella tarvitsee ja niitä on jossain jo valmiiksi kokeillut.
Muistaa, ettei anna liian halpojen hintojen sumentaa harkintakykyä ja ostaa edelleenkin vain ja ainoastaan tarpeeseen niitä laitteita ja soittimia.
 
jpaa
09.02.2017 18:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää oon just sellanen tyyppi. En lähetä kenellekään tavaraa ennakolla. Kerran jäi joskus joltain tyypiltä paketti noutamatta. Eikä vastaa viesteihin sitten millään. Vituttaa sellaset tyypit. Kakarat.
 
Sen jälkeen olen myynyt kaikki kamat rahat tilille periaatteella. Olen tehnyt tämän selväksi jo ilmossa. Ikinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaikka on suhteellisen kallista tavaraa myyty ja ostettukin. Kyllä se nämä leikkimielellä olevat ostajat karkottaa. Silti olen kaikki saanut myytyä eikä ole tavara jäänyt seisomaan.
 
Yhden poikkeuksen olen tehnyt. Kerran tein kauppaa julkisuudesta tutun henkilön kanssa ja lupauduin lähettämään hänelle cs les paulin testiin. Kaupan ehdoista sovittiin kyllä ennen lähetystä. En tiedä miksi toimin näin. Ajattelun että kun on ns tunnettu henkilö niin eipä siinä vaaraa ole. Jälkikäteen ajateltuna oli hölmöyttä koko ajatus. Mikä se siitä luotettavamman tekee jos on pärstä tiedossa?Kaupathan siitä kyllä tehtiin ja mitään ongelmia ei ollut.
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Gary the pine
09.02.2017 18:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V.M.V: Olet oikeassa. Monesti rehelliselläkin myyjällä on päihdeongelma.
 
Ahkeraa toimintaa jo kahdentoista päivän ajan...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
mpekkanen
09.02.2017 18:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpaa:
Yhden poikkeuksen olen tehnyt. Kerran tein kauppaa julkisuudesta tutun henkilön kanssa ja lupauduin lähettämään hänelle cs les paulin testiin. Kaupan ehdoista sovittiin kyllä ennen lähetystä. En tiedä miksi toimin näin. Ajattelun että kun on ns tunnettu henkilö niin eipä siinä vaaraa ole. Jälkikäteen ajateltuna oli hölmöyttä koko ajatus. Mikä se siitä luotettavamman tekee jos on pärstä tiedossa?Kaupathan siitä kyllä tehtiin ja mitään ongelmia ei ollut.

 
Tässä oli kyllä ihan hyvä pointti. Koskapa itsekkin tunnen ja tiedän muutamankin sellaisen julkisuuden henkilön, joita ei voi pitää luotettavana. Eikä syy ole välttämättä missään päihteissä...
Toisaalta on tullut tehtyä myös sellaisienkin ihmisten kanssa kauppoja, joille on huikka maistunut. Eikä kaikki päihdeongelmaisetkaan ole automaattisesti mitään huijareita tai varkaita.
 
Gabe
09.02.2017 21:56:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 
Harvinaislaatuisen hyvä tuuri on käynyt kauppaa tehdessä jos ei vastausta tuohon tiedä.
 
T:Samuli

 
Hei Samuli!
 
Olen käyttänyt postiennakkoa ongelmitta useamman kerran. Myyjänä pyydän postikulut etukäteen jos postiennakkoa toivotaan, karsii tehokkaasti epäkelvon aineksen joukosta. Ostajana olen pari kertaa tahtonut ennakolla ja avaamisoikeudella huijausepäilyn vuoksi.
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Kontiak
09.02.2017 22:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen:
Jotenkin vaikka monella on työ, perhe ja monenlaisia kiireitä...Onko tosiaan niin, ettei noita kauppoja voi tehdä varsinkin arvokkaampien laitteiden kohdalla ihan naamatusten. Jos sellaisia ihan oikeasti tarvitsee?
Onko ne tarpeelliset laitteet ja soittimet tosiaan ostettava niin kiireellä, että on valmis laittamaan kyseisen summan sellaisen tilille jota ei tunne?
 
Ei ole ihan aina menneet kaupat ihan kivijalkalikkeidenkään kanssakaan ilman kuluttajasuojaviranomaisien käytyjä neuvotteluita. Sekään ei ole aina tuottanut toivottua tulosta. Nuokin tilanteet ovat aina olleet sellaisia, joissa liikkeen tavara on ollut käytetty.
Kuitenkin itse olen myynyt ja vaihtanut soittimia niin paljon, että en pidä tuota asiaa ihan niin suurena juttuna. Koska tekevälle sattuu ja ei noita liikkeitä enää niin ole. Joista on siis saanut jotain muuta kuin mitä oli alkujaan ostamassa. Eli kivijalkaliikkeet ovat olleet varsin luotettavia minun kohdalla, mutta on tuo kaupan käynti toki muuttunut niissäkin. Nykyään ei monikaan liike ota vaihdossa ihan niin hanakasti ja käytettyjen valkoima ja myynti on siirtynyt nettiin yksityisille.
Joskus se uusi ei ole aina ihan huono vaihtoehto...Eikä edes loppupelissä aina kaikista kallein.
 
Muistaa, ettei anna liian halpojen hintojen sumentaa harkintakykyä ja ostaa edelleenkin vain ja ainoastaan tarpeeseen niitä laitteita ja soittimia.

 
Toiset istuvat päivät niiden soittokamojen kanssa kaupassa ja ovat koko ajan valmiina selittämään ihan kenelle tahansa niistä kamoista asiantuntemuksensa voimalla. Aikaa menee yhtä paljon kuin kivijalkataloon pääsemiseksi vain vie.
 
Mitä silti tehdään ostokärpäsen puraistessa?
 
Googlettelemaan, koti- ja ulkomaisille foorumeille kyselemään ja käyttelemään hakua, käymään nettikauppoja läpi, selailemaan Toria, odottelemaan vastauksia, jne. Aikaa menee ihan eri malliin kuin kivijalkakauppaan siirtymällä.
 
Suhteellisuudentaju koetuksella.
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Terihteeri
09.02.2017 22:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuodaan nyt omakin näkemys julki.
Ainoastaan kerran on osunut omalle kohdalle tilanne, että paketti on jäänyt lunastamatta. Kauppoja on tehty kuitenkin useita kymmeniä, että sanoisin näiden olevan aika marginaalitapauksia tai sitten on osunut omalle kohdalle vain poikkeuksellisen asiallisia ostajia. ;) Kyllähän se kuitenkin sen verran harmitti, että tapauksen jälkeen olen vaatinut postikulut ennakkoon tilille.
 
Miksi lähetän posti-/bussiennakolla? Johtuu varmaan ihan siitä, että tarkoituksenani on ihan oikeasti myydä sitä tavaraa eikä vaan roikottaa sitä torilla. Jos toivon saavani asiallisen korvauksen esimerkiksi jostain vähemmän halutusta tavarasta, voi olla että kieltäydyttyäni postiennakosta odottelenkin seuraavaa ostajaa viikkoja tai jopa kuukausia. Tähän verraten tuo viikon rahojen odottelu matkahuollosta tai postista kuulostaa aika kohtuulliselta. Eri asia on tietysti mikäli myy haluttua tavaraa edulliseen hintaan, tällöin voi enemmän alkaa valikoimaan ostajia. Ehkä.
 
Nykyään ostajana käytän menetelmää, että sen summan siirtää ennakkoon minkä on valmis pahimmassa tapauksessa menettämään. Olen itsekin ajautunut aikoinaan yhden harvinaisemman tavaran kohdalla siirtämään kohtuullisen ison summan ennakkoon GAS-päissäni myyjän kieltäytyessä muuten kaupoista. Edullisempia tavaroita (pedaalit ym) on toki ennakkomaksettu lukuisia kertoja. Aina on tavara saapunut perille, ennemmin tai myöhemmin. Enää en tosin toimintatonnia siirrä kenellekään, oli tapauksessa kuka vaan. Tämä ei ole henkilökohtainen epäluottamuslause ketään kohtaan, vaan ainoastaan ihan yleistä varovaisuutta. Jos myyjä ei kunnioita tätä toimintamallia, ei siitä tavarasta pakko ole luopua. Tottakai sen "varausmaksun"/postikulut saa ennakkoon tilille.
 
Oman kokemuksen mukaan postiennakolla toimiminen myös vähentää nämä "huomenna lähtee... Eikun lähteekin vasta huomenna.. Eikun huomenna"-tapaukset olemattomiin, joihin on tullut muutaman kerran törmättyä. Kun myyjä tietää saavansa rahaa sitä nopeammin mitä nopeammin se tavara liikkuu postiin, sujuu kaikki yleensä jouhevammin. Tottakai on tilanteita, joissa lähetys ei vaan onnistu sovittuna ajankohtana hyvistä ja perustelluista syistä johtuen. Se on kuitenkin ikävä tunne, kun on kohtuullinen summa rahaa kaverin tilillä eikä se tavara ole vieläkään postissa vaikka pari päivää on jo lupailtu.
 
Iso liuta offtopickia, antakaa anteeksi.
 
mpekkanen
09.02.2017 22:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Toiset istuvat päivät niiden soittokamojen kanssa kaupassa ja ovat koko ajan valmiina selittämään ihan kenelle tahansa niistä kamoista asiantuntemuksensa voimalla. Aikaa menee yhtä paljon kuin kivijalkataloon pääsemiseksi vain vie.
 
Mitä silti tehdään ostokärpäsen puraistessa?
 
Googlettelemaan, koti- ja ulkomaisille foorumeille kyselemään ja käyttelemään hakua, käymään nettikauppoja läpi, selailemaan Toria, odottelemaan vastauksia, jne. Aikaa menee ihan eri malliin kuin kivijalkakauppaan siirtymällä.
 
Suhteellisuudentaju koetuksella.

 
Tässä taitaa olla aika avainsana tuo ostoskärpäsen puraisu!
 
Minusta kannattaa ostaa niitä laitteita & soittimia vain tarpeeseen, edelleenkin. Kyllä kivijalkaliikkeestä on suurempi mahdollisuus kuitenkin saada ihan kelvollista tavaraa, kun kokeilee kunnolla niitä laitteita. Itselle on suurimmat ongelmat koituneet aina silloin kun olen tilannut jotain itse kokeilematta. Käytetyssä ei ole aina palautusoikeutta, jos se ei ole ihan selkeästi jotenkin viallinen tuote.
Tuo kivijalkaliikkeessä käynti voisi myös mahdollistaa niiden muidenkin vastaavien kokeilemisen, jos se on vain tuotteesta riippuen mahdollista. Aina se ei ole, ikävä kyllä. Koska valikoimat voivat olla mitä ovat, varsinkin erikoisempien laitteiden ja soittimien kohdalla.
 
Jos kuitenkin tuo ostoskärpänen kovinkin puraisee, niin:
1. Miettii vaikka yön yli, tarvitseeko tosiaan sellaista.
2. Jos se on ehtinyt jo mennä, ongelmaa ei enää ole.
3. Mikäli se on sittenkin hankittava--->Järjestää asiat niin, että sitä voi kokeilla ja ottaa kyseisestä tuotteesta/laitteesta/soittimesta kaiken mahdollisen selville.
4. Jos myyjälle ei käy F2F kaupat, niin silloin kannattaa unohtaa koko asia.
 
...Ja mikäli kuitenkin osoittautuu vaikka myöhemmin, ettei kyseinen laite ollutkaan itselle tarpeellinen. Miettii voisiko kyseisestä laitteesta ja sen hankkimisesta ehkä oppia jotain.
Silloinkin kun se ostos oli sellainen kuin sen pitikin.
Joskushan voi käydä niin, että sitä voi kuvitella tarvitsevansa vaikka tietynlaista putkivahvistinta(esim.). Sitten kun sen on hankkinut, niin voikin käydä ettei se soundi olekkaan pitkässä juoksussa itselle paras mahdollinen vaikka muutoin täysin toimivan peli olisikin. Monet soittimet, vahvarit, kaapit ja efektitkin voivat näyttää sen toimivuutensa vasta kun niitä ollaan hieman kauemmin soitettu ja käytetty. Liikkeessä ei aina innostukseltaan kaikkea huomaa ja harvoin se liikkeessä soitettu volumekaan on sähkökitaroiden kohdalla sama kuin treeneissä, keikalla tai kotonakaan. Akustissa voi asia olla toinen. Toki niissäkin voi käydä niin ettei se oikea tarve ole ihan aina sellainen miltä se aluksi vaikuttaa.
Kauemmin noissa liikkeissä kuitenkin saa, yleensä, soitella kuin jossain yksityisen kämpillä. Tai missä se mahdollinen kauppa sitten tehdäänkin...
 
Jos tälle tiedon etsimiselle ja soittimen tms. kokeilemiselle ei ole aikaa-->Niin sitten on kyllä itsessäkin vikaa, mikäli ostos ei itselle olekkaan paras mahdollinen. Silloinkin kun mitään huijausta ei tapahdu, vaan saa sellaisen tavaran jonka ostikin, mutta se ei syystä tai toisesta toimikkaan omassa soitossa.
 
bussoli
16.02.2017 21:49:29 (muokattu 16.02.2017 21:50:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt osui eka huti omalle kohdalle, ei täällä, mutta tori.fi sivustolla. Ostin kovalevyä https://www.tori.fi/vi/34085309.htm tämä on siis maksettu ja ostettu. Perus s-postivaihdot toimituksesta, ehdotin itse tilille maksua ja kaveri lähettikin tiedot ja sanoi laittavansa postin lähetyskoodit ym. ym. kiitos kaupoista... Ainoa juju oli että piti maksaa "firman" tilille. No nettipankissa näkyikin vastaanottajana Prasos oy, ajattelin (tai siis en ajatellut) että ihan ok. Laitoin tämän jälkeen s-postia että maksu maksettu ja samantein yhteys poikki, laitoin vielä illasta yhden viestin mutta kauppakumppanin s-postiosoite oli jo kadonnut. Aloin sitten hieman googlaamaan ja tilinumerolla löytyi Prasos oy-> bitcoineja, tässä vaiheessa ymmärsin viimeistään että sinne meni rahat ja miksi maksaessa oli tärkeää käyttää viitenumeroa... Näitähän ei saa millään jäljitettyä. Oottelen vielä pari päivää josko maagisesti kovalevy ilmestyisi postissa ja sitten laitan rikosilmoa, laitoin jo tori.fi ilmoa.
 
Eli jos joku ehdottaa maksua firman tms. tilille kannattaa googlata tilinumero ja jos sieltä löytyy bitcoin-osastoa niin kannattaa hieman varmistella asiaa, ennen rahojen maksua. Olivat kyllä ystävällisiä Prasos oy:ssa kun otin yhteyttä, mutta eivät voi asialle oikein mitään kun toimivat ainoastaan välittäjinä.
 
Tympee Huttunen
17.02.2017 06:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bussoli: Nyt osui eka huti omalle kohdalle, ei täällä, mutta tori.fi sivustolla. Ostin kovalevyä https://www.tori.fi/vi/34085309.htm tämä on siis maksettu ja ostettu. Perus s-postivaihdot toimituksesta, ehdotin itse tilille maksua ja kaveri lähettikin tiedot ja sanoi laittavansa postin lähetyskoodit ym. ym. kiitos kaupoista... Ainoa juju oli että piti maksaa "firman" tilille. No nettipankissa näkyikin vastaanottajana Prasos oy, ajattelin (tai siis en ajatellut) että ihan ok. Laitoin tämän jälkeen s-postia että maksu maksettu ja samantein yhteys poikki, laitoin vielä illasta yhden viestin mutta kauppakumppanin s-postiosoite oli jo kadonnut. Aloin sitten hieman googlaamaan ja tilinumerolla löytyi Prasos oy-> bitcoineja, tässä vaiheessa ymmärsin viimeistään että sinne meni rahat ja miksi maksaessa oli tärkeää käyttää viitenumeroa... Näitähän ei saa millään jäljitettyä. Oottelen vielä pari päivää josko maagisesti kovalevy ilmestyisi postissa ja sitten laitan rikosilmoa, laitoin jo tori.fi ilmoa.
 
Eli jos joku ehdottaa maksua firman tms. tilille kannattaa googlata tilinumero ja jos sieltä löytyy bitcoin-osastoa niin kannattaa hieman varmistella asiaa, ennen rahojen maksua. Olivat kyllä ystävällisiä Prasos oy:ssa kun otin yhteyttä, mutta eivät voi asialle oikein mitään kun toimivat ainoastaan välittäjinä.

 
Aika ovelaa. Tyyppi osti Bitcoineja Prasos Oy:lta ja kun sai laskun, ohjasi tiedot sulle.
 
Ja Prasos sanoo ettei muka voi mitään? Kai ne pystyy selvittämään, kuka noi osti jos joku on niille tilin tms. tehnyt?
 
jaripat
17.02.2017 12:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites toi paypal -osasto toimisi kaupankäynnissä ihan tällai kotimaisella tasolla? Jenkeistä oon ostanut kamaa ja sillä maksanut. Siinähän taitaa olla joku ostotakuu huijauksen tms varalta? Tokihan sitä ei kaikilla läheskään kai ole käytössä.
 
Ite oon aika luottavainen ollut näissä asioissa ja muusnetissä ainakin kaikki on tainnu mennä ihan putkeen yleensä. Mutta just torilla (tori.fi) on kyllä tullu paskaa niskaan. Jos on yhtään aihetta epäillä, tai vaikka ei olisikaan, niin yleensä, jos diili tuntuu liian hyvältä, siinä voi olla jotain mätää. Kandee (varmaan jo täällä aiemmin sanottukin) zekkaa vähän myyjän tietoja. Jos on esim ihan eilen tai viikon sisään vasta tännekin kirjautunut, niin jätän melkein diilin väliin. Myöskin esim nimellä, puhelin- tai tilinumerolla googlaaminen saattaa nostaa esiin threadin, jossa kysellään mahdollisen huijarin perään. No, selviä asioitahan nämä.. eikun hyviä diilejä vaan kaikille.
 
tuskiz
11.03.2017 14:45:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1237436#comments
 
Tuoteväärennöksiä pukkaa.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Tympee Huttunen
11.03.2017 15:11:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1237436#comments
 
Tuoteväärennöksiä pukkaa.

 
Siinä on ruma talla. Toimii varmaan hyvin noilla tallapaloilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5135 136 137 138 139300 301 302 303 304

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «