Muusikoiden.net
11.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HB G412A - hyvää halvalla ?
1 2
Sicx
20.12.2009 17:27:36 (muokattu 20.12.2009 17:29:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan, pitäisi 4x12 kaappi hankkia ja koska opintotuella ei vielä rikastu, tuo Harley Bentonin halpis (340e) pisti ekana silmään. Onko kukaan kyseistä vehjettä päässyt lähemmin räpläämään, speksit kun ovat kuitenkin hintaan nähden varsin jees, kuten monessa keskustelussa on aikaisemmin todettu. Mahdollisesti rakenteellisesti sitten täysi susi ?

Seuraavaksi halvin samoilla celestioneilla varustettu kaappi olisi Randallin näkemys aiheesta, 550e. Kannattaako mahdollisesti luotettavammasta ja paremmin kasatusta pöntöstä pulittaa 200e ylimääräistä, vai ajaako tuo HB, yleiskäsityksen vastaisesti, asiansa ?

Edit. Niin tosiaan kyseessä siis G412A VINTAGE, eikä pelkkä G412A..

Icy-Sun
20.12.2009 18:24:17

Sicx:Niin tosiaan kyseessä siis G412A VINTAGE, eikä pelkkä G412A..

Just sitä, jossa ei ole v30 sisässä oon kuullut/nähnyt. Luultavasti ovat kuitenkin sama kaappi eri elementeillä. Heppoinenhan tuo oli. Ohuista levyistä väännetty ja sehän kuuluu ja kovassa käytössä ehkä jopa näkyy. Omistin aikaisemmin sen paljon puhutun Framuksen 412 v30:llä ja vaihtui heppoisen rakenteen (tuli sitä roudailtuakin) ja v30:n yläkireyden vuoksi. Tietenkin johonkin hommaan sopii kovasti helisevä kaappi. Oletko päätynyt nimenomaan tuohon v30 elementtiin, vai haetko kaappia yleensäkin jollakin ns. laatuelementillä? Mnetissä on nimittäin kovasti soundikohtaista dissausta Celestionin kaiuttimia kohtaan. Itse lähestyisin kuitenkin asiaa enemmän niin, että valitsee sen kaiuttimen sen perusteella mitä taajuuksia sen haluaa toistavan (jos oli nyt järkevästi sanottu). Esim. se vintage 30 oli mun korvaan aika yläkireä. Siinä on korostettu korkeita keskiääniä. Kannattaa siis valita esimerkiksi tummasoundisen nupin kaveriksi. g12t75 on haukuttu monesti pahvisen kuuloiseksi tai tunkkaiseksi. Niissä on hieman scoopattu se keskialue. No itse pidän silti oikein paljon tästä kaiuttimesta ja ostinkin sen takia sen vanhan tylsän eli Marshallin 1960. Niitä saa hyvään hintaankin. Tehonkestoakin on paljon, joten ei lasahda alta, jos käytössä olisikin "vain" se 212-kaappi ja hillittömän tehokas mörssäri päällä. Greenbackit taitaa olla sitten se vähiten dissattu elementti, vaikka metallimiehet monesti sanovatkin, että ei olisi tarpeeksi alakertaa. Vanhan liiton meiningissä niitä yleensä käytetään, vaan miksei rankemssakin toimis. Miellyttävät keskiäänet. Kaapin rakenteesta mun mielestä kannattaa maksaa sitä ylimääräistä, jos se tulee oikeasti kovaan käyttöön.

Mutta niin, jos siitä v30 tykkää niin se HB on varmaan sitten uutena edullinen vaihtoehto, ellei se rakenne haittaa. Tossois vielä Framus http://www.thomann.de/fi/framus_fr_412_dragon_st.htm http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=377926

Marshalleja saa käytettynä edullisesti: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=378089 (tinkaa)

Greenbackeilla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=376966

Halapa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=372930
trih
20.12.2009 18:38:00

Mulla on ihan hyvät kokemukset hb 2x12 vintagesta. Tolex tms on aika ohut ja kulmavahvikkeet muovia. Roudauksessa kuution kauneus voi siis kärsiä. Itselleni tärkeintä, että on hyvä soundi vaikka ulkonäkö ei ole "marshallia". Hankkisin ehdottomasti tuon hb:n kaapin. Framus-halpikset tulevat kiinasta joten luultavasti tuo Randallikin on sieltä kotoisin. Loogisesti ajatellen tuo hb tehdään samassa paikassa missä tehdään merkkituotteita. Eiköhän tuo hb:n paksu vanerikin ole ihan samaa tavaraa kuin kalliimmissa. Ei siellä tuotantolinjalla mietitä ku se miten monta yksikköä tehdään "framuksena" ja miten monta "hb:na".

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Antti1
20.12.2009 18:40:33

trih: Eiköhän tuo hb:n paksu vanerikin ole ihan samaa tavaraa kuin kalliimmissa.

Riippuu mitä tarkoitat kalliimmilla, mutta joo ja ei. Kalliimpiakin saa tollasesta pehmoisesta hötöstä valmistettuna, mutta myös esimerkiksi täyskoivuvaneria löytyy monistakin pöntöistä.

Sell the kids for food, weather changes mood.
HeavyMachinery
20.12.2009 18:43:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: J) Esim. se vintage 30 oli mun korvaan aika yläkireä. Siinä on korostettu korkeita keskiääniä. Kannattaa siis valita esimerkiksi tummasoundisen nupin kaveriksi.

Pyh, sanon mä V30 on suunniteltu bändi soittoon niin että kitara erottuu muut on niille jotka haluaa hassutella kotona :)

Muistakaa että He-Mankin käyttää V30siä.

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
trih
20.12.2009 18:46:08

Antti1: Riippuu mitä tarkoitat kalliimmilla, mutta joo ja ei. Kalliimpiakin saa tollasesta pehmoisesta hötöstä valmistettuna, mutta myös esimerkiksi täyskoivuvaneria löytyy monistakin pöntöistä.

No sellasta kiinavaneria meinasin.

Icy-Sun
20.12.2009 18:47:46

HeavyMachinery: Pyh, sanon mä V30 on suunniteltu bändi soittoon niin että kitara erottuu muut on niille jotka haluaa hassutella kotona :)

Muistakaa että He-Mankin käyttää V30siä.

Minähän sanoinkin, että oon se musta lammas, jolle ei kelvannu v30 bändissä ;) Vielä pitäs Greenbackeja kokeilla nykyisellä nupilla.
Icy-Sun
20.12.2009 18:53:11 (muokattu 20.12.2009 18:54:02)

Sanoisin vielä, että itse kaapin rakenteeseen kannattaa panostaa siinäkin mielessä, että jos ne elmentit eivät satu aivan täysin miellyttämäänkään, ne voi vaihtaa. Eli tötteröt irti----> torille myyntiin----> uudet vaikka sieltä torilta taas ja kuinkas ollakaan: Ei mennytkään rahaa edes kovin paljon.

E: Eminenceä unohtamatta.
HeavyMachinery
20.12.2009 18:54:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Minähän sanoinkin, että oon se musta lammas, jolle ei kelvannu v30 bändissä ;) Vielä pitäs Greenbackeja kokeilla nykyisellä nupilla.

Ei vaan olet kateellinen teidän basistille kun saa enempi naista ja haluat sen tontille :P

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Icy-Sun
20.12.2009 18:58:40

HeavyMachinery: Ei vaan olet kateellinen teidän basistille kun saa enempi naista ja haluat sen tontille :P

En tiennytkään, että basistimme on Lesbo. Juum, melko offia jo...
Fantasmic
20.12.2009 19:02:01

Sicx: Seuraavaksi halvin samoilla celestioneilla varustettu kaappi olisi Randallin näkemys aiheesta, 550e. Kannattaako mahdollisesti luotettavammasta ja paremmin kasatusta pöntöstä pulittaa 200e ylimääräistä, vai ajaako tuo HB, yleiskäsityksen vastaisesti, asiansa ?

Kannattaa.Itse en tosin Randallin kamoihin laskisi edes ureaa mutta jos nyt ei
olla hetialkuun stadikalle nousemassa niin ihan hyvä vehjes.
Niinkuin jo yllä mainittiin, tuo kaapin rakenne ei kyllä mitään huippuluokkaa ole mutta välttää.Eli: ostamme sen hb:n kaapin.Soitellahan sillä ja etsitään samalla vastaavan kokoista luukkua halvalla ilman elementtejä, ostetaan se ja isketään ne elementit siihen.

Mr. Speed
20.12.2009 19:02:34

Icy-Sun: En tiennytkään, että basistimme on Lesbo. Juum, melko offia jo...

Sitä suuremmalla syyllä siis hakeudut sen tontille. Jos sais vaikka kaks-ykköstä? ;)

Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
jussi1976
20.12.2009 19:10:32

Ei hyvää ja halpaa ole olemassakaan. Tohon hintaan tosin saisi kyllä käytettynä laadukkaammankin kaapin, vaikka Marsun tms.

trih
20.12.2009 19:18:29

jussi1976: Ei hyvää ja halpaa ole olemassakaan. Tohon hintaan tosin saisi kyllä käytettynä laadukkaammankin kaapin, vaikka Marsun tms.

Totta. Tuo hb:n kaappi on aivan ylihintainen. Ikeasta saa halvemmalla saman kilomäärän puuta. 200 euroa tollasesta hökötyksestä olisi sopiva hinta, oli se sitten mesa tai hb.. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Mr. Speed
20.12.2009 19:23:39

trih: Totta. Tuo hb:n kaappi on aivan ylihintainen. Ikeasta saa halvemmalla saman kilomäärän puuta. 200 euroa tollasesta hökötyksestä olisi sopiva hinta, oli se sitten mesa tai hb.. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Sulla on varmaan samat lääkkeet ku aristoteles666:sella?

trih
20.12.2009 19:25:54

Mr. Speed: Sulla on varmaan samat lääkkeet ku aristoteles666:sella?

Ööö :D ei ole. Mä en ole h&k. Mikä sun pointti on?

Mr. Speed
20.12.2009 19:32:21

trih: Ööö :D ei ole. Mä en ole h&k. Mikä sun pointti on?

Ei kai sit mitään. Ajattelin vaan..

Fantasmic
20.12.2009 19:34:42 (muokattu 20.12.2009 19:35:16)

trih: Totta. Tuo hb:n kaappi on aivan ylihintainen. Ikeasta saa halvemmalla saman kilomäärän puuta. 200 euroa tollasesta hökötyksestä olisi sopiva hinta, oli se sitten mesa tai hb.. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Saatko Ikeasta ne elementit ja kytkennät mukaan?
edit. Juu, painoin varoitusta.

trih
20.12.2009 20:04:18

Fantasmic: Saatko Ikeasta ne elementit ja kytkennät mukaan?
edit. Juu, painoin varoitusta.

Jeesmiesmenoa. Topikin tarkoitus oli käsittääkseni selvittää merkki-elementeillä ladattujen kaappien laatua. Näistä asioista on jupistu helvetisti. Itse koen nuo laitokset pa-kamoiksi. Se soundaa kitaristin korvaan aina isommalta jos on enemmän kaiutinpinta-alaa. Eli seisot sen oman pa-soundin edessä ja soitat omaa pa-tornia. Yleisöön välittyy useimmiten meteli, ei hyvä soundi. Joten mielestäni se on aika sama millä 4x12 tai 124x12 setillä vedetään. Studiohommat sitten erikseen, sinne ei tarvitse neljää elementtiä möykkäämään. Metallimaailmassakin käytetään käsittääkseni useimmiten kahta eri soundia = 2x12 äänitellessä.

Genitalripper
21.12.2009 09:31:49

trih: Jeesmiesmenoa. Topikin tarkoitus oli käsittääkseni selvittää merkki-elementeillä ladattujen kaappien laatua. Näistä asioista on jupistu helvetisti. Itse koen nuo laitokset pa-kamoiksi. Se soundaa kitaristin korvaan aina isommalta jos on enemmän kaiutinpinta-alaa. Eli seisot sen oman pa-soundin edessä ja soitat omaa pa-tornia. Yleisöön välittyy useimmiten meteli, ei hyvä soundi. Joten mielestäni se on aika sama millä 4x12 tai 124x12 setillä vedetään. Studiohommat sitten erikseen, sinne ei tarvitse neljää elementtiä möykkäämään. Metallimaailmassakin käytetään käsittääkseni useimmiten kahta eri soundia = 2x12 äänitellessä.

Useimmitenhan noita kaappeja käytetään treeniksellä, missä se oman soiton kuuluminen on aika tärkeää. Jos on vielä niin onnellisesti kuin omassa treenikämpässä, että tuoleja tai muuta ylimääräistä rojua ei treeniksellä saa olla paloturvallisuussyistä, niin se 4x12 on aika välttämätön kun 2x12 kaappia ei saa nostettua lattialta. Ja juu saahan sen pystyynkin, mutta näyttää huteralta ja eihän se nyt ole ollenkaan katu-uskottavan näköstä kun nuppi on kaappia leveempi :(

Elämä on irtileikattu vuohenpää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti