Muusikoiden.net
05.12.2016
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Passiivimikkien järkevät outputit?
1 2 3 4 5 6 7
jussi1976
19.12.2009 12:27:53 (muokattu 19.12.2009 12:34:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, nytpä kysyn;
Kun kerran noissa DiMarzioissa ja Duncaneissa on outputtia millivoltteina luokkaa 350-400, niin miten paljon on tapissaan järkevää pyytää, jos huippumäärä passiivilla on arviolta luokkaa 35k ja 650mv?
Magneetti olisi myös keraamine, ja arvioitu outputti luokkaa 25k ja 550-580mv? Mitä tapahtuu?
Pitäis saada toi outputti suunnilleen sille tasolle, että kohina ei kasva liikaa, feedbackkiä siihen tietysti saa, mutta se ei haittaa, kunhan sekin pysyy edes paperilla hallittavassa määrässä.
 
pekurides
19.12.2009 13:51:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis niinku mitä?
 
oletko suunnittelemassa custom mikkiä ja haet siihen sopivia arvoja vai harkitsetkovalmiin mikin ostoa?
 
Mihin käyttöön, bluussiin vai humppaan?
 
Minkälaista saundia haet? ac/dc vai sepultura?
 
Aluksi pittää sanoa ettei nuita numeroita kannata liikaa tuijotella ja ne joka valmistajalla vielä eri tavalla toimivat jne.
 
Esim Lundgren M6 DC resistanssi oli muistakseni hiukan reilun 12kOhmia ja vastavasti BKP Warpig jotain 23kohmia mutta silti Lundgren about yhtä gainikas ja Warpigia ei voi kesyksi mainita millään mittarilla:=)
 
olet varmaan myös testannut keramisen ja alnicon erot omakohtaisesti?
 
They see me rollin, they hatin.
Shredator
19.12.2009 13:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eli, nytpä kysyn;
Kun kerran noissa DiMarzioissa ja Duncaneissa on outputtia millivoltteina luokkaa 350-400

 
Sanoisin kyllä, että jos ei tuollainen outputti riitä, niin on enemmän vikaa vahvarissa...tai soittajassa.
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
P-man
19.12.2009 14:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Sanoisin kyllä, että jos ei tuollainen outputti riitä, niin on enemmän vikaa vahvarissa...tai soittajassa.
 
Mä oon vähän samoilla linjoilla. Nailbombeissa on Dc 16k, ja alkaa olee siinä rajoilla et on liian tehokkaat. Samoin Ludgrenin M6, Dc 13k ja yhtään ei tehoa kaipaa lisää.
Mulla ois muuten ylimääräisenä BKP:n Holydiver setti Zebrana. On myös riittävän tehokkaat ainakin mulle.
 
pekurides
19.12.2009 14:10:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Sanoisin kyllä, että jos ei tuollainen outputti riitä, niin on enemmän vikaa vahvarissa...tai soittajassa.
 
ni, sekin on vähän mihin se pitäisi riittää? tyytyykö siihen vai haluaako enemmän runtua?
 
mielestäni särösaunditkin ovat täysin persoonallisia eikä löydy mitään "black album" standardia mihin kaikkien pitäisi pyrkiä.
 
Tuosta outputista vielä että edelleenkään ei kannata tuijottaa niihin mikkimerkkien välillä.
jossain duncanin taulukossa ne kyllä hyvin kuvaavat eri mallien eroja mutta niitä ei voi verrata suoraan esim dimarzion tai BKP arvoihin.
 
Voin melkein heittää jos haluat brutaalia mättösaundia niin liian kuumaa mikkiä ei olekkaan, paitsi Duncanin bläckouts metal joka oli taas käyttökelvoton mihinkään muuhun.
 
Keraaminen BKP Warpig on sun juttu:)
 
Etsi BKP keskustelufoorumilta klippejä niin ymmärrät.... brutaali ja härski mutta yllättävän taipuva myös kevyempään fiilistelyyn.
 
They see me rollin, they hatin.
jussi1976
19.12.2009 14:16:54 (muokattu 19.12.2009 14:30:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kun homma on tää; Noissa alkup. EVH mikeissä on arviolta luokkaa 13k ja 370mv. Sitä tehoa olisi kuitenkin mukava saada ulos enemmän bass/middle/tremblen pysyessä mahdollisimman samoissa ja saundin hotimpana. Kysyin Sheptonelta että onnistuuko ja sanottiin että varmasti onnistuu. Shep sanoi, että se käämittää mulle ihan custom-mikrofonit keraamiseen magneettiin, joka on kuulemma tosi kova kovempaan mättöön. Kysyn siksi teiltä, että paljonko tohon kannattaa laittaa lisää, että saundi pysyy kasassa mutta ei mene ihan överiksi? Käsittääkseni jo toi 20k alkaa olla nippanappa, kun sillä pitäisi irrota jotain 450-470mv ulos. Jos mennään 25k luokkaan niin tuloksena on kuulemma arviolta 550-580mv, ja se on jo tosi paljon. Onko aktiivimikeissä paljonko ulostuloa verrattuna noihin arvoihin?
 
Sori nyt, mä en näistä mikeistä mitään tiedä. Luin tota kitaramikrofonitopiikkiakin monta sivua. Alnicon j akeraamisen erot tiedän hyvin soitettaessa, kokeiltu on.
 
TTV
19.12.2009 14:34:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
Sori nyt, mä en näistä mikeistä mitään tiedä. Luin tota kitaramikrofonitopiikkiakin monta sivua.

 
Osaatko sanoa miksi pitää saada parametrien mukaan tietynlaiset mikit, varsinkin kun kyselet täällä muiden mielipiteitä oman hankitasi speksaamiseksi? Ostat torilta muutaman eri valmistajan eri mikkejä käytettynä ja testaat niitä kaikessa rauhassa samalla kitaralla. Vaikka mikin parametri muuttuukin johonkin suuntaan, ei se välttämättä vie saundia haluttuun suuntaan; kokonaisuus ratkaisee.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
fox
19.12.2009 14:35:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Onko aktiivimikeissä paljonko ulostuloa verrattuna noihin arvoihin?
 

 
Siinä itse mikissä ei oo niin tehokkaita magneetteja -> periaatteessa aktiivimikin voi ruuvata miltei kieliin kiinni. Myös itse kela ei oo kovin kummempi passiivimikkiin, koska se magneetti + kela, tai paremminkin se indusoitunut jännite boostataan aktiivimikin etuvahvistinpiirillä, tästä johtuen siellä voi olla jotain luokkaa 12 kertaa joku Gibsonin PAF..
Oikeastaan ihan pelkillä spekseillä ei voi ku suunnilleen päätellä, miten mikki x "toimii", soundi ja soveltuvuus on sitten eri asia.
Tuo monesti referoitu DC-vastusarvo passiivimikissäkin totta kai antaa suuntaviittoja siitä, onko kyseessä enempi "klassinen" vai "tehomikki", mutta siinä on myös poikkeuksia, ja on huomattava, että se vastusarvon kovin suuri nostaminen siirtää oikeesti myös sen mikin omaa resonanssitaajuutta, mikä ei välttämättä oo "tavoittelemisen arvoinen" juttu.
Ei se niin maailman helppoa ole, mikkisuunnittelu.
Ehdottomasti kannattaa noita oikeita pro-äijjiä eli käämijöitä kuunnelle, jos niillä on jotain suosituksia antaa, ja onhan niillä. Aika usein pystyvät sanomaan, millaista tehdään, jos niille esim. antaa joitain sounditoiveita ja muuta tarkempaa taustatietoa.
 
Kovin "tehokas" passiivimikki on myös usein melko tarkka kaikenlaisille säädöille, esim. voimakkaat magneetit vaatii tarkan korkeussäädön.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
pekurides
19.12.2009 14:47:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No kun homma on tää; Noissa alkup. EVH mikeissä on arviolta luokkaa 13k ja 370mv. Sitä tehoa olisi kuitenkin mukava saada ulos enemmän bass/middle/tremblen pysyessä mahdollisimman samoissa ja saundin hotimpana. Kysyin Sheptonelta että onnistuuko ja sanottiin että varmasti onnistuu. Shep sanoi, että se käämittää mulle ihan custom-mikrofonit keraamiseen magneettiin, joka on kuulemma tosi kova kovempaan mättöön. Kysyn siksi teiltä, että paljonko tohon kannattaa laittaa lisää, että saundi pysyy kasassa mutta ei mene ihan överiksi? Käsittääkseni jo toi 20k alkaa olla nippanappa, kun sillä pitäisi irrota jotain 450-470mv ulos. Jos mennään 25k luokkaan niin tuloksena on kuulemma arviolta 550-580mv, ja se on jo tosi paljon. Onko aktiivimikeissä paljonko ulostuloa verrattuna noihin arvoihin?
 
Sori nyt, mä en näistä mikeistä mitään tiedä. Luin tota kitaramikrofonitopiikkiakin monta sivua. Alnicon j akeraamisen erot tiedän hyvin soitettaessa, kokeiltu on.

 
Jep, ja äkästä metalliakin pitäisi veivata?
 
Keraaminen mikki on juu luonteltaan äkäsemmän oloinen niin ei tarvitse ihan yhtä paljoa runtua ...
 
Mää melkein heittäisin että joku 16-19kohmia vois olla ihan jees, menee vielä just hevit ja humpatkin.
 
Yli 20kohmin käämit alkaa olee hippa liian kuumia että niistä kliiniä saa enään ulos.
 
nailbombi tais olla juu sen 16 ja dimebucker hiukka enemmän ja warpig taas sen 23 ja siinä on ihan riittävästi kovemmallekkin hevipertille.
 
nailbombia vois luonnehtia ärhäkäksi allround mikiksi varsinkin alnico versiona.
 
warpigista kyllä huokuu paljon läskimpi ja brutaalimpi pörinä....
 
Tuo sheptone vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta....
 
Niin ja jos käämitään pirusti enemmän kierroksia niin silloin yläkerta tukkoontuu , kantsii pitää mielessä.
 
sano sille että päräytä vaikka 5000kierrosta, se on hyvä tasamäärä ja sit ihmettelet lisää ja pistetään arvuutusketju paljonko tuli outputtia, voittaja saa plektran=)
 
They see me rollin, they hatin.
Krice
19.12.2009 14:50:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Sori nyt, mä en näistä mikeistä mitään tiedä.
 
Mikin teholla ei ole kovinkaan paljon merkitystä, tärkeintä että soundin ominaisuudet sopii itselle. Tehot otetaan vahvistimesta. Jos ei löydy tarpeeksi tehoa niin ostetaan isompi vahvistin.
 
jussi1976
19.12.2009 14:52:39 (muokattu 19.12.2009 14:56:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Osaatko sanoa miksi pitää saada parametrien mukaan tietynlaiset mikit, varsinkin kun kyselet täällä muiden mielipiteitä oman hankitasi speksaamiseksi? Ostat torilta muutaman eri valmistajan eri mikkejä käytettynä ja testaat niitä kaikessa rauhassa samalla kitaralla. Vaikka mikin parametri muuttuukin johonkin suuntaan, ei se välttämättä vie saundia haluttuun suuntaan; kokonaisuus ratkaisee.
 
Juu, ymmärrän ton ihan hyvin. Mut noi uudet mikit ei kuitenkaan paljoa maksa kun ottaa huomioon, että ne tehdään ihan käsityönä ja saa vielä valita, millaisilla spekseillä. Onhan tää hakuammuntaa tossa mielessä ihan niinkuin sanoitkin, mutta olisihan se kuitenkin mukava saada hieman infoa ensin, mitä kannattaa pyytää ja kuka tietää mistäkin ja mitä?
 
Juu. Juttu on siinä, että takamikkiin tulisi oikein pirusti tehoa TODELLA tiukkaan mättöön, ja etumikki olisi sitten enempi puhtaille suunnattu. Toi riittää sinänsä jo nyt toi särö sun muut, mutta tota hotimpaa saundia voisi hieman napata lisää ja herkkyyttä soitantoon. Virheiden ilmitulo ei paljoa nappaa, ne pysyi hallinnassa jo Evoillakin, joten eiköhän nytkin...
 
Zeeboo
19.12.2009 15:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: ...Tuo monesti referoitu DC-vastusarvo passiivimikissäkin totta kai antaa suuntaviittoja siitä, onko kyseessä enempi "klassinen" vai "tehomikki", mutta siinä on myös poikkeuksia, ja on huomattava, että se vastusarvon kovin suuri nostaminen siirtää oikeesti myös sen mikin omaa resonanssitaajuutta, mikä ei välttämättä oo "tavoittelemisen arvoinen" juttu...
 
Just. Tuo DC-resistanssi kertoo sen, kuinka paljon mikkiin on vyyhdetty kuparilankaa. Mitä isompi resistanssi, sitä enemän mmikin käämityksessä on kierroksia, kierrosten lukumäärä kasvattaa mikin induktanssia, vieläpä toisessa potenssissa. Induktanssi taas on korkeiden taajuuksien surma => iso resistanssi ylen tumma soundi, joka ei välttämättä meinaa hyvää botnea. Voipi olla tuhnusoundinen ja erottelultaan mitä sattuu.
 
Jos tarvitsisin äreempää lähtöä soittimeen, niin lähtisin mieluummin liikkeelle tervesoundisesta ja vaikka miedommasta mikista ja buustaisin sitä "on-board" tyylisellä systeemillä. Ei ole kaksisen vaikea tehdä buusteria joka nostaa lähdöt vaikka jonnekin voltin paikkeille, ja jonka toistokäyrän saa värkätä mieleisekseen.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
jyrkalt
19.12.2009 15:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikin teholla ei ole kovinkaan paljon merkitystä, tärkeintä että soundin ominaisuudet sopii itselle. Tehot otetaan vahvistimesta. Jos ei löydy tarpeeksi tehoa niin ostetaan isompi vahvistin.
 
Mut sit kun aletaan hifistelemään sito tonea oikein kunnolla niin mikkien tehoilla on erittäin suuri merkitys.
 
jussi1976
19.12.2009 15:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin mäkin olen käsittänyt että kyllä sillä teholla merkitystä on. Kun on käämittäjällä taitoa, niin se voi rakentaa hyvinkin suuritehoisen setin mikkejä, joissa kuitenkin saundi pysyy todella hyvänä.
 
Noi motor cityn mikit on muuten tosi härskin näköisiä!
 
fox
19.12.2009 15:37:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikin teholla ei ole kovinkaan paljon merkitystä, tärkeintä että soundin ominaisuudet sopii itselle. Tehot otetaan vahvistimesta. Jos ei löydy tarpeeksi tehoa niin ostetaan isompi vahvistin.
 
Totta kai se on tärkein juttu, muuten tuo on vähän "olen kuullut, että olisi jossain kaupunki" -tyylinen "viisaus". Ei se ihan noinkaan mene, etteikö niillä tehoilla merkitystä olisi. Ja ollenkaan tuo ei oo riippuvainen siitä musiikkityylistä, jota soittaa, pelkästään. Ihan joku "perinnemusiikin juureva soittaja" voi kipeesti tarvita tehokasta mikkiä.
Kun nää keskustelut menee usein mielipidepuolella vallankin vähän kinastelun puolelle, niin pistetään vähän pohjadataa peliin...
Oletetaan, että meillä on soittaja, joka kaipaa esim. sarjaan-rinnankytkettäviä mikkejä. Tämä skenaario nyt ensittäin tulee tuosta tehon merkityksestä mieleen, niinkuin.
No, meillä on 8 kOhmin PAF-tyylin mikki. Sen kun puolittaa, tulee dc-vastukseksi 4 kilo-ohmia, outputti putoaa hieman. Jos (ja mielellään "kun") sen singlecoil-simulaation hakee rinnankytkennällä - 2 kOhm ja outputti putoaa vielä hieman. Se ei välttämättä putoa samassa matemaattisessa suhteessa, kuin vastus, mutta kuitenkin selvästi. Nyt, mitä tehokkaampi mikki, sen "huomaamattomampi" on tuo tehon pudotus -> mikki on huomattavan hyvä noita soundia muokkaavia kytkentöjä käytettäessä. Eli "kestää" puolitukset ja sarjaan-rinnankytkennät. Taas toisaalta, mikäli soittaja haluaa tehon boostia ihan "passiivisesti", toisen suuntainen lähestyminen on enemmän ku harkinnan arvoinen - esmerkiks kompit soittelee rinnankytketyllä humbukkerilla, ja sooloja varten kytkee sarjaan.
Näillä eväillä sanoisin, että soundin hienosäädössä omaan tarpeeseen sopivaksi mikin teholla on kuin onkin merkitystä.
Mikin iällä ei ole väliä, jotkut 30 vuotta vanhat vintage- DiMarziot on vielä vallan käyttökelpoisia.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
19.12.2009 15:42:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Noin mäkin olen käsittänyt että kyllä sillä teholla merkitystä on. Kun on käämittäjällä taitoa, niin se voi rakentaa hyvinkin suuritehoisen setin mikkejä, joissa kuitenkin saundi pysyy todella hyvänä.
 
Valitettavasti passiivipuolella tulee kyllä ne "rajat" vastaan, ihan käytännön syistä. Jos käämiin lisää kierroksia, menee mikin soundi huonoks, koska dc-resistanssi (ja mikin resonanssipiikki) sitä myöten nousee. Jos koittaa sitä "noukintaa" parantaa pistämällä stydimmät magneetit, siitä mikistä voi tulla sellainen, että kieli ei kauaa värise magneettikentässä eli sustaini loppuu ku kanan lento. Puhumattakaan sitte vire- ym. ongelmista, magneettikenttä kun tuppaa sitä kieltä myös aavistuksen "venyttämään".
Paljolti noihinkin seikkoihin pohjaten EMG-Overland ja muutama muu rupes noita aktiivimikkejä kehittelemään.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jra
19.12.2009 16:27:49 (muokattu 19.12.2009 16:29:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Valitettavasti passiivipuolella tulee kyllä ne "rajat" vastaan, ihan käytännön syistä. Jos käämiin lisää kierroksia, menee mikin soundi huonoks, koska dc-resistanssi (ja mikin resonanssipiikki) sitä myöten nousee. Jos koittaa sitä "noukintaa" parantaa pistämällä stydimmät magneetit, siitä mikistä voi tulla sellainen, että kieli ei kauaa värise magneettikentässä eli sustaini loppuu ku kanan lento. Puhumattakaan sitte vire- ym. ongelmista, magneettikenttä kun tuppaa sitä kieltä myös aavistuksen "venyttämään".
 
Aika pitkälle vastaa Foxin kuvaus omia kokemuksia l. ongelmia koskien yhtä minihumpparisettiä jossa kaula(!) oli 25k ja talla 16k. Olivat erittäin krantut korkeudensäädölle ja kelvollisia puhtaita noista ei saanut vaikka kuinka ruuvasi ja testasi. Särötkin olivat melkoisen yksiulotteiset.
 
Sama kitara miedommilla minihumppareilla (N:7k, B:10k) toimii huomattavasti paremmin sekä puhtailla että tymäköilläkin rokkisäröillä (äärimmäisiä metallisoundeja en juuri tarvitse, joten toimimista niissä ei ole kummastakaan setistä kokemusta).
 
Sitä en tuosta kuumasta minisetistä osaa sanoa oliko magneetit minkä tehoiset, mutta sellainen tuntuma jäi että soundin puolesta optimikorkeudella alkoivat vaikuttaa kitaran soivuuteen.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
mattim
19.12.2009 19:48:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Aika pitkälle vastaa Foxin kuvaus omia kokemuksia l. ongelmia koskien yhtä minihumpparisettiä jossa kaula(!) oli 25k ja talla 16k. Olivat erittäin krantut korkeudensäädölle ja kelvollisia puhtaita noista ei saanut vaikka kuinka ruuvasi ja testasi. Särötkin olivat melkoisen yksiulotteiset.
 
Sama kitara miedommilla minihumppareilla (N:7k, B:10k) toimii huomattavasti paremmin sekä puhtailla että tymäköilläkin rokkisäröillä (äärimmäisiä metallisoundeja en juuri tarvitse, joten toimimista niissä ei ole kummastakaan setistä kokemusta).
 
Sitä en tuosta kuumasta minisetistä osaa sanoa oliko magneetit minkä tehoiset, mutta sellainen tuntuma jäi että soundin puolesta optimikorkeudella alkoivat vaikuttaa kitaran soivuuteen.

 
Onko järkeä rajoittaa soundin yläkertaa ylitehokkailla mikeillä ? On mukava päästä soundia muokkaamaan vielä kitaran jälkeenkin. On mahdoton generoida sitä puuttuvaa yläpäätä (sävyjä) jälkikäteen, tiettyjen taajuuksien vaimentaminen on aina helpompaa.
 
Matti
 
jra
19.12.2009 19:59:26 (muokattu 19.12.2009 20:00:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Onko järkeä rajoittaa soundin yläkertaa ylitehokkailla mikeillä ? On mukava päästä soundia muokkaamaan vielä kitaran jälkeenkin. On mahdoton generoida sitä puuttuvaa yläpäätä (sävyjä) jälkikäteen, tiettyjen taajuuksien vaimentaminen on aina helpompaa.
Matti

 
Täysin samaa mieltä, siksipä, kuten tuossa lainaamassai pätkässä kerroin, vaihdoin alkuperäisten ylitehokkaiden (ainakin resistanssin perusteella), minihumppareiden tilalle maltillisemmat versiot ja hyvin toimii.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Jucciz
20.12.2009 12:30:30 (muokattu 20.12.2009 12:35:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kummastuttaa ihan järjettömän paljon se, miksi mikeistä pitää käämiä ihan uskomattomia tehomörssäreitä isomman särön toivossa kun sitä gainia voidaan nostaa missä tahansa muuallakin kohtaa signaaliketjua ja tällöin ei menetetä mahdollisuutta maltillisempiinkin soundeihin. Signaalia voidaan boostata erillisillä boostauspiireillä, boosteripedaaleilla (joita on varmaan satoja erilaisia) ja onpa aika monessa vahvistimessa myös gain-säätö, kuulemma.
 
Jos soundi on jo kitaran päästä lähtökohtaisesti tukossa ylikuumien mikkien johdosta, voi käytännössä sanoa goodbye käyttökelpoisille puhtaille ja ei-aivan-metallisäröille. Tietty jos ei ole muuta vaillakaan, mikäs minä olen sanomaan, mutta kyllä siinä tietoisesti tekee kitarastaan hyvin yksipuolisen työkalun, jos siihen jotain 20-30 kilon (kirjaimellisesti) tukkoonkäämittyjä mikkejä tunkee.
 
Sit on vielä se, että lukemieni kommenttien ja kokemusten perusteella vähintään 95 prosentin mielestä keraamisella magneetilla varustetut mikit soundaavat aivan paskalta. Gibsonin keraamisista mikeistä on kokemusta ja en mä kyllä niistä kieltämättä tykännyt yhtään: kylmän, kolkon ja riipivän kuuloisia verrattuna kunnon 6-9 kilon AlNiCo:ihin, joilla soittaa aivan taatusti metallitkin pois, jos vaan vahvistin ja muu kalusto on asianmukainen. Pelkkiä kilo-ohmeja ja millivoltteja on mun mielestä turha tuijottaa: soundin luonteenhan pitäisi olla se tärkein juttu, koska gainia kyllä saadaan kymmeniä desibelejä lisää tarvittaessa, jos vaan soundi itse toimii.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti