Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AC30CC - Powervalo palaa mutta Standby ei pala
1 2
SURf
13.12.2009 08:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kun laitan vahvarin tulille, power ledi syttyy kyllä mutta sitten kun näpsäisee standby katkaisijaa niin eipä tapahdu mitään. Ei valoa, ei ääntä.

Onko ajatuksia mistä lähteä liikkeelle?
-Putkirikko? (putket vaihdettu kuukausi sitten)
-Sulake vehkeen syvyyksissä?
-Demoni?

Laitelkaa näkemyksiänne, joku muukin saattaa tähän ongelmaan törmätä..

...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
SirElwood
13.12.2009 09:08:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkista siellä takapanelissa oleva "HV" sulake. Mikäli se on palanut, on tasuriputki todennäköisesti sökönä.

Kotimaiset efektipedaalit ja tee-se-itse jutut: TG-Music
Putkivahvistimia: MIA - Amps
SURf
13.12.2009 09:11:35

SirElwood: Tarkista siellä takapanelissa oleva "HV" sulake. Mikäli se on palanut, on tasuriputki todennäköisesti sökönä.

Tattis, mutta HV-sulake on ok. Jos tuo sulake olisi kärähtänyt, ei syttyisi muistini mukaan mikään valo. Tasurin ja sulakkeen kärähtämisen kanssa olen paininut aiemmin mutta tämä on jotain muuta.

...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
jlummaa
13.12.2009 09:51:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä missä pääteputkien kannat on (vahvistimen sisällä) niin on pari sulaketta lisää, tsekkaappa ne myös.

Rule #1: There are no rules.
tommiot
13.12.2009 11:18:46 (muokattu 13.12.2009 11:24:36)

SURf: Tattis, mutta HV-sulake on ok. Jos tuo sulake olisi kärähtänyt, ei syttyisi muistini mukaan mikään valo.

Kyllä power-valosyttyy ilman anodijännitettäkin.

Tasurin ja sulakkeen kärähtämisen kanssa olen paininut aiemmin mutta tämä on jotain muuta.

Tarkistitko ne nyt kuitenkin? Mä just korjasin vähän aikaa sitten yhden samanlaisen vahvistimen, jossa oli tasuri palanut ja samat oireet. Mittaa yleismittarilla onko sulake palanut, jos ei se silmämääräisesti siltä näytä.

How do mix ?! ¯(°_o)/¯
SURf
13.12.2009 13:51:31

Moridin: Kyllä power-valosyttyy ilman anodijännitettäkin.

Tarkistitko ne nyt kuitenkin? Mä just korjasin vähän aikaa sitten yhden samanlaisen vahvistimen, jossa oli tasuri palanut ja samat oireet. Mittaa yleismittarilla onko sulake palanut, jos ei se silmämääräisesti siltä näytä.

Nuo on tarkastettu, pitää sukeltaa vähän syvemmälle vehjeen uumeniin. Illalla pääsen suorittamaan ruumiinavauksen, katsotaan mitä löytyy.

Zeeboo
13.12.2009 13:55:14

SURf: ... mutta tämä on jotain muuta.

Onko sulla jo tämä/ oisko tästä apuja?

http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/sche … s/vox/AC30CC%20Service%20Manual.pdf

Jos tasuriputkelle ei tule loimua, niin kannattaa tsekata tasurin hehkujen/katodin sulake, ja tietysti samalla hehkujen sulake (s. 7).

Jos taas hehkut ovat ok, niin varmaan kannattaisi katsella oppareiden +/- 15V jännitelähdettä. Power ja Standby LEDit asustavat siellä & tästä ympäristöstä varmaan kannattaa katsella nuo zenerit (s. 8)

"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
SURf
13.12.2009 21:18:42

Zeeboo: Onko sulla jo tämä/ oisko tästä apuja?

http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/sche … s/vox/AC30CC%20Service%20Manual.pdf

Jos tasuriputkelle ei tule loimua, niin kannattaa tsekata tasurin hehkujen/katodin sulake, ja tietysti samalla hehkujen sulake (s. 7).

Jos taas hehkut ovat ok, niin varmaan kannattaisi katsella oppareiden +/- 15V jännitelähdettä. Power ja Standby LEDit asustavat siellä & tästä ympäristöstä varmaan kannattaa katsella nuo zenerit (s. 8)

Oujee, siellä sisällä olevista sulakkeista oli toinen (ulompi) kärähtänyt, vaihdoin sen uuteen ja sehän naksahti samantien... lienee jotain kipua jossakin...

Zeeboo
13.12.2009 22:34:52

SURf: Oujee, siellä sisällä olevista sulakkeista oli toinen (ulompi) kärähtänyt, vaihdoin sen uuteen ja sehän naksahti samantien... lienee jotain kipua jossakin...

Ulompi = F52 T6,3A? Vaikuttaisi putkien hekujen sulakkeelta => putkivamma... Ellei sitten käynyt vanhanaikainen sulaketta vaihtaessa ja mennyt hitaan paikalle nopea... ;)

"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
SURf
13.12.2009 22:58:39

Zeeboo: Ulompi = F52 T6,3A? Vaikuttaisi putkien hekujen sulakkeelta => putkivamma... Ellei sitten käynyt vanhanaikainen sulaketta vaihtaessa ja mennyt hitaan paikalle nopea... ;)

Jep. Ei käynyt vanhanaikaisesti...

Pitää käydä putket läpi, joku lienee mädäntynyt.

nikovirtala
14.12.2009 08:00:07

Mulle on jäänyt sellainen tuntuma, että noissa uusissa kiinan Voxeissa (CC) on ollut todella paljon huonosta rakenteesta johtuvia vikoja? Mielummin olisin väärässä ja hankkisin tuollaisen styrkkarin, mutta vikaherkkyys epäilyttää.

Lähes tyhjä. - http://ikon.name
aristoteles666
14.12.2009 08:05:02

sitten ei kannata ostaa, kun tolta tuntuu.

jlummaa
14.12.2009 08:13:03 (muokattu 14.12.2009 08:14:58)

wirtala: Mulle on jäänyt sellainen tuntuma, että noissa uusissa kiinan Voxeissa (CC) on ollut todella paljon huonosta rakenteesta johtuvia vikoja? Mielummin olisin väärässä ja hankkisin tuollaisen styrkkarin, mutta vikaherkkyys epäilyttää.

Ei ole ollut sen enempää vikoja kuin muissakaan vahvistimissani. Toisekseen pääsosin vahvistin on saanut huonon maineen lähinnä tehdasputkien takia (pätee moneen muuhunkin uuteen putkivahvistimeen). Kandee vaihtaa ne laadukkaampiin. Toinen ainakin tähän vahvistimeen liittyvä ominaisuus on että (nyky)tasuriputket ei kestä tuossa kauaa. Siitä selviää ostamalla vaikka Weberin Copper Capin tilalle (puolijohtetasuri joka matkii putkea).

Yhden vastuksen olen vaihtanut tuossa kun se kärähti. Muita ei-putkivikoja ei ole ollut.

Rule #1: There are no rules.
SURf
14.12.2009 09:04:21

wirtala: Mulle on jäänyt sellainen tuntuma, että noissa uusissa kiinan Voxeissa (CC) on ollut todella paljon huonosta rakenteesta johtuvia vikoja? Mielummin olisin väärässä ja hankkisin tuollaisen styrkkarin, mutta vikaherkkyys epäilyttää.

Mulla oli uutena tän kanssa ongelmia tasurin kanssa mutta ne korjattiin. Sen jälkeen ei ole ollut moneen vuoteen mitään, nyt ilmeisesti putkesta johtuvaa vaivaa. Itse en osaa pitää tätä vikaherkkyytenä mutta olen kuullut että joillakin on ollut ongelmia enemmänkin. Tosin kaikki mitä olen kuullut on ollut "kaverinkaverin" vahvarista.

Rock on...

SirElwood
14.12.2009 09:37:03

Nuo tasuriputkien ongelmat johtuu standby kytkimestä. Se on muntajan keskiotossa, ja se on vähän huono (lue: väärä) paikka sille. Tasasuuntausputkiin liittyvät ongelmat häviää kun standbykytkimen ohittaa tai siirtää putken jälkeen. Eli kyllä ne nykyisetkin putket kestäisi jos tämä kytkin olisi laitettu järkevämpään paikkaan. Tai siis sillä nykyisyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sitä vaan on helpointa syyttää.

Kotimaiset efektipedaalit ja tee-se-itse jutut: TG-Music
Putkivahvistimia: MIA - Amps
jra
14.12.2009 10:27:21 (muokattu 14.12.2009 11:42:12)

SirElwood: Nuo tasuriputkien ongelmat johtuu standby kytkimestä. Se on muntajan keskiotossa, ja se on vähän huono (lue: väärä) paikka sille.

Tämä ei ole kritiikkiä mitään tiettyä merkkiä kohtaan, mutta kysyn kun linjoilla on vahvistinsuunnittelusta enemmän ymmärtäviä. Mistähän mahtaa johtua että tämän tapaisia suunnitteluvirheitä on aika paljon. Tuntuisi että varsinkin putkivahvistintekniikka on niin kokeiltua että kaikki sudenkuopat olisi jo selvillä, ja esim. tässä tapauksessa kuten ei monesti muulloinkaan, kyse ei ole kustannussäästöistä, makukysymyksistä tms.

Itsellä on ollut pari halvemman pään putkaria ja mitä niiden sisuksia olen selvitellyt ja modaillut on vastaan tullut useampikin kohta mikä on suunniteltu ns. väärin. Jossain vielä kehitysvaiheessa olevassa tekniikassa tuon ymmärtäisi tai jos oikein toteuttaminen olisi kalliimpaa.

Toisaalta, onhan niissä vanhoissa klassikoissakin kait melkoisen paljon kiltisti sanottuna eksoottisia ratkaisuja, usein niin että juuri ne ovat sitten tuoneet sen laitteen klassikoksi tehneen vivahteen. Usein taas niin, että suunnitteluvika on onnistuneestu korjattu esim. uusissa vaikkapa kotimaisissa putiikkiversioissa klassikkoteemasta.

- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
SURf
14.12.2009 11:37:32

SURf: Jep. Ei käynyt vanhanaikaisesti...

Pitää käydä putket läpi, joku lienee mädäntynyt.

Mikäpä muuten on paras tapa löytää se rikkonainen putki, visuaalisella tarkastelulla se ei löydy ja mittaria ei ole...

oiva tumpeloinen
14.12.2009 11:53:09

SURf: Mikäpä muuten on paras tapa löytää se rikkonainen putki, visuaalisella tarkastelulla se ei löydy ja mittaria ei ole...

Vaihdat uusia putkia tilalle. Jos ongelmat häviää, niin silloinhan vika löytyi. Sama kokeilu onnistuu myös vähemmällä määrällä putkia. Niitä voi vaihtaa osan kerrallaan ja kokeilla siten kaikki läpi. Eikä asiassa pitäisi olla sinänsä mitään ongelmaa, koska kyllähän niille "ylimääräisille" varaputkille ennemmin tai myöhemmin on käyttöä.

SURf
14.12.2009 12:05:40

oiva tumpeloinen: Vaihdat uusia putkia tilalle. Jos ongelmat häviää, niin silloinhan vika löytyi. Sama kokeilu onnistuu myös vähemmällä määrällä putkia. Niitä voi vaihtaa osan kerrallaan ja kokeilla siten kaikki läpi. Eikä asiassa pitäisi olla sinänsä mitään ongelmaa, koska kyllähän niille "ylimääräisille" varaputkille ennemmin tai myöhemmin on käyttöä.

Varaputkia löytyy, sulakkeita pitää ostaa tähän projektiin ;)

Hi-Power
14.12.2009 15:51:38

Voihan se olla että noita on myyty paljon ja siitä syystä möys vikoja on tieten enemmän... Kuulin että jotku ei käytä ollenkaan sitä standby kytkintä ja sen jälkeen on alkanu putki kestään...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti