Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Celestion kaijutin?
1
turtsi
23.01.2003 10:52:56 (muokattu 23.01.2003 11:08:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin 'vanhoja' artikkeleita kaijuttimen vaihdosta Line6:toseen, siellä oli eräs vaihtanut Lineen Celestionin
kaijuttimen ja sanoi soundin parantuneen. Jutuissa ei selvinnyt että mikä malli Celestioneista olisi sopiva, onko OHMi:luku tärkeä ja
tarviiko line jonkun ohjelmapäivityksen kajarivaihdoksen vuoksi. Omani on tämä ns. vanhempi Fleku2 jossa on Linen oma kaijutin. Tykkään kyllä linen soundista, muttä ainahan
uudistus kiinnostaa.
 
tulus
23.01.2003 14:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin 'vanhoja' artikkeleita kaijuttimen vaihdosta Line6:toseen, siellä oli eräs vaihtanut Lineen Celestionin
kaijuttimen ja sanoi soundin parantuneen. Jutuissa ei selvinnyt että mikä malli Celestioneista olisi sopiva, onko OHMi:luku tärkeä ja
tarviiko line jonkun ohjelmapäivityksen kajarivaihdoksen vuoksi. Omani on tämä ns. vanhempi Fleku2 jossa on Linen oma kaijutin. Tykkään kyllä linen soundista, muttä ainahan
uudistus kiinnostaa.

 
Viimeisimmät '2002'-flextonet sisältää 8ohmin G12H-90'-celestionit ja tuon uusimman 2.4-softan. Vanhemmissa flexuissa on punaiset Eminencet ja versio on 2.2. Nuo celestionit kuulemma toistaa alapäätä paremmin ja "cuttaa" paremmin livenä verrattuna Eminenceihin. Kaikin puolin kuulemma potkii paremmin.
 
Itseäni kiinnostaisi myös kajarien vaihto tuohon 2x12"-flexuun koska nykyisillä kajareilla bändivoluumilla alapääräminä meinaa kiusata muutamalla vahvarimallinnuksella vaikka bassot on nollilla jne. Olisi ihan mukava testata flexua esim. Vintage30'eillä..
 
Ja tuo 2.4-softapäivitys ei ole kai välttämättömyys kajarivaihdoksen yhteydessä. Tuo uusin 2.4-versio jakaa ainakin linen foorumilla mielipiteitä ja monet ovat pysytelleet tuossa 2.2-versiossa uusien kajarien kera.
 
turtsi
23.01.2003 15:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkyy olevan T-kaupassa myynnissä ko.vintageja,
Siinä on kaksi vaihtoehtoa 8 ja 16 ohmin versiot,
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=1a1e171a58cb97f6b701acfbb49d483d
Tarkoitat varmaan tätä.
 
Kormis
23.01.2003 17:44:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin 'vanhoja' artikkeleita kaijuttimen vaihdosta Line6:toseen, siellä oli eräs vaihtanut Lineen Celestionin
kaijuttimen ja sanoi soundin parantuneen. Jutuissa ei selvinnyt että mikä malli Celestioneista olisi sopiva, onko OHMi:luku tärkeä ja
tarviiko line jonkun ohjelmapäivityksen kajarivaihdoksen vuoksi. Omani on tämä ns. vanhempi Fleku2 jossa on Linen oma kaijutin. Tykkään kyllä linen soundista, muttä ainahan
uudistus kiinnostaa.

 
Kaijutin kirjotetaan kaiutin. Sori, oli pakko.
 
COVER-BÄNDIMME ETSII RUMPALIA JA BASISTIA HELSINGISTÄ. MAILAA JOHTAJA@WELHO.COM!!!!!!!!!!!!
Metalkallo
07.05.2015 00:03:15 (muokattu 07.05.2015 00:13:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään tietoa mikä kaiutin tuo celestion G12T on? Kaksi tuollaista löytyy mun valvestate 8240 kombosta ja ne on omaan korvaan hyvät kajarit, mutta tietoa ei löydy oikein. Ei siis G12T-75 vaan pelkkä G12T.
 
Ei mun oma kuva mutta samat:
http://medias.audiofanzine.com/imag … 0-stereo-chorus-1993-1996-19216.jpg
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Shredator
07.05.2015 08:06:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kellään tietoa mikä kaiutin tuo celestion G12T on? Kaksi tuollaista löytyy mun valvestate 8240 kombosta ja ne on omaan korvaan hyvät kajarit, mutta tietoa ei löydy oikein. Ei siis G12T-75 vaan pelkkä G12T.
 
Ei mun oma kuva mutta samat:
http://medias.audiofanzine.com/imag … 0-stereo-chorus-1993-1996-19216.jpg

 
Eiköhän nuo ole jotain bulkkituotantoa halvemmilla matskuilla.
 
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
iec
07.05.2015 08:32:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kellään tietoa mikä kaiutin tuo celestion G12T on? Kaksi tuollaista löytyy mun valvestate 8240 kombosta ja ne on omaan korvaan hyvät kajarit, mutta tietoa ei löydy oikein. Ei siis G12T-75 vaan pelkkä G12T.
 
Ei mun oma kuva mutta samat:
http://medias.audiofanzine.com/imag … 0-stereo-chorus-1993-1996-19216.jpg

 
Tärkeintä on että kajarit kuulostaa sun korvaan hyvälle. Eipä sillä tarkalla mallilla ole mitään väliä siinä tapauksessa. Eikä kannata vaihtaa muuten vaan, jos ei ole varsinaista syytä :) Siinä tapauksessa jos aikoo vaihtaa kajarit, olisi hyvä tietää mihin suuntaan ääni muuttuu vaihtamalla tietyn malliseen kajariin. Itse olen tällaisissa tapauksissa etsinyt youtube-vertailuja kyseisestä kombosta (orkkiskajari vs. joku muu) ja päätellyt niiden perusteella mikä voisi olla paras vaihtoehto. Useimmiten se orkkiskajari on jokin spesiaaliversio joltain suurelta valmistajalta, eli ihan samaa mallia ei löydy sieltä katalookista.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
07.05.2015 12:57:10 (muokattu 07.05.2015 13:00:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Tärkeintä on että kajarit kuulostaa sun korvaan hyvälle. Eipä sillä tarkalla mallilla ole mitään väliä siinä tapauksessa. Eikä kannata vaihtaa muuten vaan, jos ei ole varsinaista syytä :) Siinä tapauksessa jos aikoo vaihtaa kajarit, olisi hyvä tietää mihin suuntaan ääni muuttuu vaihtamalla tietyn malliseen kajariin. Itse olen tällaisissa tapauksissa etsinyt youtube-vertailuja kyseisestä kombosta (orkkiskajari vs. joku muu) ja päätellyt niiden perusteella mikä voisi olla paras vaihtoehto. Useimmiten se orkkiskajari on jokin spesiaaliversio joltain suurelta valmistajalta, eli ihan samaa mallia ei löydy sieltä katalookista.
 
-iec

 
Joo, enpä ole noita pois vaihtamassa kun tykkään, meinasin vaan jos jollain olisi tietoa noista ja jos noita löytyisi ihan irrallaan olevia ja 16ohm versioita niin olisi voinut ehkä pistää omaan 4x12 kaappiinkin.
 
Noissa G12T kajareissa on just mukavasti tuota keskialuetta ja jämäkkyyttä, toimii ainakin tuossa 8240 kombossa todella hyvin omilla kitaroilla. Olen niitä harvoja jotka tykkää celestionin G12T-75 kajareista jotka löytyy marsun 1960A 4x12 kaapista, ja noi G12T kajarit on vähän kuin ne mutta ei niin skuupatut. En tiedä sitten onko noi G12T kajarit vähän kuin ne vanhat G12T-75 kajarit kun niissä vanhoissa on enempi keskialueita kuin uudemmissa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
nakedzen
09.05.2015 19:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G12T eli Hot100 varmaan kyseessä. Itsellä oli noita pari joskus, käytännössä sama soundi kuin G12T75 mutta 100W tehonkesto ja ihan himpun verran isompi alapää.
Metalkallo
09.05.2015 20:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: G12T eli Hot100 varmaan kyseessä. Itsellä oli noita pari joskus, käytännössä sama soundi kuin G12T75 mutta 100W tehonkesto ja ihan himpun verran isompi alapää.
 
Jaa-a, noissa G12T kajareissa on selvästi enemmän keskialueita kuin G12T-75:ssa. Taitaa noi G12T kajarit olla pelkän vanhojen kombojen kajareita et ei taida löytyä uutena. Täytyy kuitenkin katsastaa ja kuulostella noita hot100 kajareita, kiitti!
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
nakedzen
09.05.2015 21:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta kuvaa :) http://celestion.com/product/23/g12t_hot_100/
Metalkallo
09.05.2015 22:36:32 (muokattu 09.05.2015 22:36:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Tuosta kuvaa :) http://celestion.com/product/23/g12t_hot_100/
 
Mutta noissa G12T kajareissa lukee vain tuo G12T ei 100 tai hot. Voihan se olla että on sama kaiutin mutta uudemmalla tarralla tai jotain? Vai tiedätkö että onko se sama? :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Gabe
09.05.2015 23:09:09 (muokattu 09.05.2015 23:09:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kellään tietoa mikä kaiutin tuo celestion G12T on? Kaksi tuollaista löytyy mun valvestate 8240 kombosta ja ne on omaan korvaan hyvät kajarit, mutta tietoa ei löydy oikein. Ei siis G12T-75 vaan pelkkä G12T.
 
Ei mun oma kuva mutta samat:
http://medias.audiofanzine.com/imag … 0-stereo-chorus-1993-1996-19216.jpg

 
Tuo on G12T, nuo ovat varmaan Kiinassa tehty erikseen Marshallille niden omilla leimoilla joitain vuosia sitten. Saa noita nykyään suoraan Celestioniltakin mutta siinä lukee " Hot 100 " tai jotain. Vähän samaa tavaraa kuin G12T-75 mutta enemmän alapäätä ja tehonkestoa.
 
e. Niin kuin yllä näköjään jo manittiinkin.
Metalkallo
16.09.2015 20:55:34 (muokattu 16.09.2015 22:49:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan täällä testannut tuon celestion v-type kajarin eli g12v-70?
 
Tätä:
http://celestion.com/product/142/V_Type/

Itse hommasin juuri yhden mutta en ole kerennyt vielä testaamaan ja ajattelin kysäistä mitä muut tuumii tästä elementistä? Ainakin kevyempi on kuin esim. V30 tai G12T75 painoltaan.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Metalkallo
05.05.2017 20:44:43 (muokattu 05.05.2017 20:44:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kokemuksia tuosta vanhasta Celestion G12M-70 kajarista kellään? Itselläni tuli 2x12 kaapin mukana yksi tuollainen, mitä ihan vähän ehdin kokeilla paikan päällä (ei siis omassa kodissa), niin ei aivan huonolta vaikuttanut?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
05.05.2017 21:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos kokemuksia tuosta vanhasta Celestion G12M-70 kajarista kellään? Itselläni tuli 2x12 kaapin mukana yksi tuollainen, mitä ihan vähän ehdin kokeilla paikan päällä (ei siis omassa kodissa), niin ei aivan huonolta vaikuttanut?
 
Kovasti tuota netissä haukuttiin, mutta en ymmärrä miksi. Joskus tuollainen oli ja mitä sitä testasin, niin ei se sen kummoisempi ollut kuin G12M-100. Vähän erilainen vain. Sopii varmasti loistavasti tiettyihin juttuihin...
 
More is less.
Metalkallo
05.05.2017 22:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kovasti tuota netissä haukuttiin, mutta en ymmärrä miksi. Joskus tuollainen oli ja mitä sitä testasin, niin ei se sen kummoisempi ollut kuin G12M-100. Vähän erilainen vain. Sopii varmasti loistavasti tiettyihin juttuihin...
 
Juu, ei tuo kovin huonolta kuulosta tällä klipillä https://www.youtube.com/watch?v=f9Ucyf3QYHE
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Metalkallo
10.12.2017 22:16:43 (muokattu 10.12.2017 22:18:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä nyt tullut testattua tuota Celestionin uutta G12M Neo Creamback kajaria, niin onhan se ihan hyvä. Aika samanlainen tosin kuin 65 Creamback kuten Celestionkin kuvailee, mutta Neo kuulostaisi ehkä ihan hitusen tiukemmalta sekä kirkkaammalta näin korvakuulolta kuulostellen (ehkä jopa hitusen enemmän keskialuettakin 65:n verrattuna), varmaankin juuri Neodymium magneetin takia. Neo omaa yhä aika samanlaisen bassontoiston myös kun 65:n, ehkä hiukan tiukempi.

Sen perusteella mitä testannut ja aiemmin normi G12M-65 Creambackin omistanut, voisin suositella ihan helposti Neo Creambackia normi 65:n tilalle jos on Creambackia hankkimassa koska Neon soundi on minun mielestäni kuin päivitetty 65:n ja painoa on paljon vähemmän.
 
75 Creamback on taas sitten eri juttu kuin Neo tai 65:n.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «