Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomannin kitaralaukut?
1 2 3
Rämppy
18.05.2012 20:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pmu: Joo ikivanha ketju, tiedän...
Pitkään ja hartaasti mietin minkä laukun ostan. Päätin sijoittaa vähän varmempaan merkkiin, kuin Thomanniin deluxe keissiin. Kyllä kannatti.
Gator Deluxe vintage laukku. Kun laukku saapui, niin se haisi märälle liimalle. Tuuletin laukkua pari päivää. Liiman haju katosi, mutta kansi vääntyi aivan mutkalle.
http://i5.aijaa.com/b/00510/10213390.jpg
Gigbag on ihan hyvä jatkossakin.

 
Sekundaa. Palauta se sinne mistä ostit.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
loner
18.05.2012 20:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Mulla on justiin tuommonen ollut pari vuotta melko kevyessä käytössä. Yksi lukko siitä on mennyt paskaksi johonkin kolauttaessa mutta muuten ajanut asiansa varsin hyvin.
 
Ei saa kiroilla netissä.
 
LaMotta
18.05.2012 20:11:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä aktiivisessa käytössä Thomannin ja Fenderin kotelot. Thomanin kotelo painaa puolet siitä mitä Fender. Lukot on mennyt myös melko löysiksi. Sinänsä ajaa tosin asiansa. Ei ole vielä varsinaisesti pettänyt.
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
7atu
19.05.2012 09:08:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on yhdessä stratossa Thomanin Tweed laukku---> Lukot toimii ja ajaa asiansa hyvin, haisee pahalle sisältä...
Toisessa stratossa Rockbagin Tweed laukku---> Muuten sama P*ska eripaketissa, mutta yhden olen joutunut jo palauttaa kun lukot ei toimi, ja tästä nykyisestä en edes uskalla käyttää lukkoja. Ja hinta tuolla 3x verrattuna Thomanin vastaavaan...
 
Onneksi mun "arvokitaroista" löytyy orkkis laukut...
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
BoNey
19.05.2012 09:35:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Staggin laukku Les Paulille ja se on kestänyt helvetin hyvin ehkä n. 7 vuotta. Ei mitään ongelmia ja on roudattu keikalta toiselle. Ostin aikoinaan Musamaailmasta. Gretschillä on mulla oma laukku ja onhan se kyllä jämäkkä, mutta ei tuokaan mikään rimpula ole.
 
Osteri
19.05.2012 10:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann Tweed: yksi lukko irtosi niiteistään, omatoiminen korjaus ruuveilla ja mutterit sisäpuolelle. Muut tuntuisi toistaiseksi olevan kiinni. Lukkojen lenkit ei täsmää parhaiten siihen vastakappaleeseensa, kiinnitystä voi paranta liimaamalla teippiä siihen uraan jolloin jonkin verran tiukkenee. Lukkolenkeissä olevat "saranatapit" ovat pehmeätä materiaalia ja taipuvat helposti ja se taasen johtaa lukon löystymiseen.
Laukku on hyvän näköinen mutta laatu on mitä 50,- saa.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Painajaismainen
19.05.2012 10:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yksi tuollainen Thomannin tweed-kotelo ja olen ollut varsin tyytyväinen. Hirveästi en ole sitä kyllä roudaillut, mutta jos vähän osaa varoa ja kattoa, että miten roudaa niin luulishan tuon nyt kestävän. Pitäisi tilata vielä toinenkin tuollainen.
 
Muovinen
19.05.2012 10:54:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BoNey: Itselläni on Staggin laukku Les Paulille ja se on kestänyt helvetin hyvin ehkä n. 7 vuotta.
 
Mulla on samanlainen kokemus 8 vuoden ajalta. Roudausta ei ole aivan hirveästi ollut, mutta paljon kertoo jo se miltä laukku tuntuu ja kuinka lukot toimii. Staggin mikkiständejä en enää ikinä osta, mutta kitaralaukun vois.
 
-General Petrovsky
kitaramies123
19.05.2012 22:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Onko kukaan tilannut Thomannilta noita 44e:n kitaralaukkuja ja jos onko ne millaisia laadultaan.
 
Pitäisi saada kova kotelo Ibanez ARX320 kitaralle:
http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-ARX320
 
..tätä ajattelin:
http://www.thomann.de/fi/thomann_les_paul_formkoffer.htm
 
Noista pikkukuvista ei osaa sanoa onko nuo laadultaan millaisia. Levytukussa Ibanezin oma maksaa 95e ja tuo olisi puolet halvempi.

 
omistan Thomannin LP laukun hyvin toimii ja suojaa kitaraa
 
Laulava Kylätohtori
21.05.2012 12:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pmu: Joo ikivanha ketju, tiedän...
 
Pitkään ja hartaasti mietin minkä laukun ostan. Päätin sijoittaa vähän varmempaan merkkiin, kuin Thomanniin deluxe keissiin. Kyllä kannatti.
 
Gator Deluxe vintage laukku. Kun laukku saapui, niin se haisi märälle liimalle. Tuuletin laukkua pari päivää. Liiman haju katosi, mutta kansi vääntyi aivan mutkalle.
 
http://i5.aijaa.com/b/00510/10213390.jpg
 
Gigbag on ihan hyvä jatkossakin.

 
Itse ostin viime vuonna samanlaisen, mutta ei mulla ollut mainitsemaasi ongelmaa. Hyvin on toiminut ainakin tähän asti. Toki en ole ammattimuusikko, vaan itse roudailen kitarani pääasiallisesti treenikselle ja takaisin...
 
Toki täytyy sanoa, että tuo päällyste ei näytä siltä, että se kestäisi mitään maailmankiertuetta ja muutenkin vähän vempula, mutta samanlaisia ne kaikki ovat tässä hintaluokassa..
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
21.05.2012 22:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannin laukuista sen verran että kyllähän se jo kertoo tuo hintakin jotain. Meinaan että 30€ kun maksaa niin pitäisi tietää mitä odottaa. Varmasti kuitenkin asiansa ajaa, ei siinä mitään :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
22.05.2012 08:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Thomannin laukuista sen verran että kyllähän se jo kertoo tuo hintakin jotain. Meinaan että 30€ kun maksaa niin pitäisi tietää mitä odottaa. Varmasti kuitenkin asiansa ajaa, ei siinä mitään :)
 
Samaa mieltä. Jos ostaa Thomannin 30 €:n laukun ammattikäytöön (jatkuvaa kovaa roudausta) ja laukku hajoaa, niin sanoisin, että vika ei ole laukussa, vaan laukun omistajassa. Eiköhän nämä halpalaukut ole tehty ihan amatöörikitaristeille, että he saavat itse kantaen roudattua kitaransa treeneihin tai makuhuonekitaristille kitaran säilytykseen. Ammattimuusikoille sitten ammattimuusikoiden työkalut.
 
Ei ammattimekaanikkokaan hae työkalujaan Biltemasta.
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
MannihilatoR
22.05.2012 17:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:
 
Ei ammattimekaanikkokaan hae työkalujaan Biltemasta.

 
tiedän ammattipuusepän joka käyttää Tarjoustalon sirkkeliä, joten ei saa yleistää. on kuulemma hjuva.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «