Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaroiden määrä
1 2 3 4 5
Tumez
02.12.2009 00:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on mielestäsi hyvä määrä kitaroita harrastelijakitaristille?

Jos joku asia on varma ni se on täysin varma
sepisti
02.12.2009 00:22:54 (muokattu 02.12.2009 00:25:08)

8 Siis kahdeksan.

Just tällaista keskustelua mä oon aina toivonut tänne m.nettiin. Nyt ollaan asian ytimessä.

E. Ennustan pitkää ketjua, jossa kaivellaan tämä asia pohjia myöten, koska meikäläinen avasi pelin vi##"¤lulla:)

Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Satu ja Tuija
02.12.2009 00:24:47

Tässä ei nyt varmaan mun mielipidettä kysytty mut vastaan silti:
EI.

Victor Helldriver
02.12.2009 00:44:13

joku 200 ku ynkälläkin on
...ja kaikki pitää olla stratoja!
mielellään täysin samanlaisia.
ja merkiltään harley bentoneita!!!
tästä ei tingitä!

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
ReBeat
02.12.2009 00:53:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu siitä montako idolia on ja onko heidän signature-malleja olemassa.

HeavyMachinery
02.12.2009 01:08:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Riippuu siitä montako idolia on ja onko heidän signature-malleja olemassa.

Mistähän sais mahe tai Turbo signature mallin ?

Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
fox
02.12.2009 01:27:24

HeavyMachinery: Mistähän sais mahe tai Turbo signature mallin ?

Mä voin rakentaa eli modata vaikka "Mahe-sigun" mutta kuten kaikki kunnon sigut, ei se oo halapa tietenkään. =)

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ahokkis
02.12.2009 01:27:28

Verrannollinen kukkaron paksuuteen ja palkkatiliin sekä gasituksen altistumisherkkyyteen

"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
HeavyMachinery
02.12.2009 01:28:41

fox: Mä voin rakentaa eli modata vaikka "Mahe-sigun" mutta kuten kaikki kunnon sigut, ei se oo halapa tietenkään. =)

Onko se yhtä hyvä kuin Mahen jutut ?

fox
02.12.2009 01:35:42

Kysymyksenä aika turha. Jotenkin sellanen - no, "teinihevarimainen"??
Eihän tuohon voi mitään yleispätevää sääntöä kirjata, harrastelijakitaristi voi olla esim. kova keikkailemaan oman kalmometallibändinsä kanssa, ja käyttää mörkövireitä ja floikka-kampela talla vielä kitarassa, jolloin on tullut ostettua 3 keppiä, 6,7 ja 8-kieliset. Sitte viikonloppuisin joutuu (tai pääsee) enonsa tanssimusiikkibändin mukana jahtaamaan milffejä, paha juttu on vaan, että tarvii 2 kitaraa lisää, sillä eipä heevi-kirvestä Käenkoskella (tai joku muu paikka tähän) hyvällä katsota. Siis 2 lisää (pitää se varakitara olla)
Tyttiksellä on folkrock-proggis jossa tarvitaan kielisoittajaa, ja kukapas hasardi.. Taas soitinkaupoille, 6- ja 12-kieliset, mandoliini ja kitarabanjo.

Vastaamme "Kitaroiden määrä" -kysymykseen siis seuraavasti
kohta A) 42
kohta B) Niin hyvää puuta

fox
02.12.2009 01:38:26

HeavyMachinery: Onko se yhtä hyvä kuin Mahen jutut ?

On varmasti! Mahen kanssa aikoinaan jutskattiinkin netitse. Sehän oli mm. rumpali. Ja kovin se olis tullu perustamaani tyttöbändiin rumpaliksi (tai "kannuttajaksi") mutta kun ei ollu hänellä omia "kannuja".
Ja yleensä koitan tehdä työn hyvin, mutta erinomasta niist tuppaa kuitenkin tulemaan... 8)

jpjanhun
02.12.2009 01:40:34

Täytyy olla mielellään vähintään pari. Ainakin itse kyllästyn jossain vaiheessa harley bentoniin ja vaihdan anttilan stratoon. Mutta harrastajalla ei kannata olla liian montaa kitaraa, koska silloin niille voi kertyä liian vähän soittotunteja eikä puumateriaali tule kunnolla "aukisoitetuksi". Itse olen tosin hieman epävarma siitä onko mun kitarat kuitenkin pahvia.

Mielipiteeni olisi siis että kannattaa omistaa korkeintaan muutama kitara jos niitä uutena ostaa.

HeavyMachinery
02.12.2009 01:45:00

jpjanhun: Täytyy olla mielellään vähintään pari. Ainakin itse kyllästyn jossain vaiheessa harley bentoniin ja vaihdan anttilan stratoon. Mutta harrastajalla ei kannata olla liian montaa kitaraa, koska silloin niille voi kertyä liian vähän soittotunteja eikä puumateriaali tule kunnolla "aukisoitetuksi". Itse olen tosin hieman epävarma siitä onko mun kitarat kuitenkin pahvia.

Mielipiteeni olisi siis että kannattaa omistaa korkeintaan muutama kitara jos niitä uutena ostaa.

Mulla taitaa olla 6 aika aktiivisessa käytössä. Ja koen itseni harrstajaksi.

jpjanhun
02.12.2009 01:50:21

Vielä lisäys että olennainen kysymys tämä kyllä on. Olen pohtinut tätä aiemminkin. Täytyyköhän myös omistaa yhtä monta vahvistinta kuin kitaraa. Tarkoitan että jos jokainen vahvistin on kustomoitu tietylle kitaralle. Tässä tietysti ei voida laskea sitä jos kaksi tai usempi vahvistin ovat samanlaisia (ellei eri putket tms.). Eli kuinka monta erilaista vahvistinta tulee omistaa? Sitten vielä rikkinäiset vahvistimet. Mulla on metaltronix m-1000 nuppi jonka kuitenkin laskisin vielä yhdeksi tai ainakin puolikkaaksi kun se on made in usa. Kelpaa vähintään rekvisiitaksi.

jpjanhun
02.12.2009 01:53:47

Sori, ajatus hieman harhaili, mutta sanoisin että kannattaa omistaa 4 kitaraa ja 4 vahvistinta.

jpjanhun
02.12.2009 01:54:47

Rikkinäisetkin merkkilaitteet otetaan mukaan lukuun. Siis mun mielestä näin.

Jaqqi1991
02.12.2009 01:59:59

Melkoisen turha kysymys kyllä. Kaveri pärjää yhdellä kitaralla, kun soittaa vain heviä C-vireestä. Itse taas soitan niin montaa eri tyylilajia, että useamman kitaran "tarvitsee" pakollakin. Tällähetkellä löytyy hevikeppi alavireisiin, floikallinen perusvireessä rokkitouhuihin, floikallinen kasarikeppi Eb vireessä, strato popahtavampaan kamaan ja puoliakustinen jazziin. Kaikkia soitan yhtä paljon ja muutamalle löytyisi helpostikin vielä käyttöä..

We may be humans, but we're still animals
Juicy
02.12.2009 02:13:36

jpjanhun: Sori, ajatus hieman harhaili, mutta sanoisin että kannattaa omistaa 4 kitaraa ja 4 vahvistinta.

Noniin, vähänkö mulla sattuu oleen just oikea määrä! =)

Tosin yks kitaroista ei ole soittokunnossa, ja Microcuben lahjoitin pois, eli periaatteessa se ei ole enää mun.

...

Oikea vastaus: Niin monta kuin tarvii. Mun tapauksessa yks vahvari reenikselle, kotiin ja varalle. Kitaroissa sama, paitsi se eräs ritsa joutais takkaan. =)

"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
jpjanhun
02.12.2009 02:19:41

Tuota, sellainen tarkennus vielä että mun mielestä kyllä "valmisteltu" rikkinäinen harley benton voidaan laskea merkkilaitteeksi ja siten se voi olla kartuttamassa tätä mukaan laskettujen kitaroiden pottia. Valmistelulla tarkoitan vähintään sitä että bentonin päälle liimataan maalarinteipille kirjattu davidson. Siis vähimmillään näin.

Juicy
02.12.2009 02:26:25

Onko täällä joku vähän gänäshä? =)

Onhan se jo keskiviikko, eli pikkulauantai.

"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti