Muusikoiden.net
08.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valve king 112:n middle
1
eki71
29.11.2009 14:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tuo miten tyypillistä Valve king:lle, ettei middleä voi hirveästi laittaa lead-kanavan puolella? Omaan korvaan alkaa ainakin siristä hyvin nopeasti. Tuo vahvarin mukana tullut vihkonen kyllä esittääkin, että metallin/punkin soittamisessa middlelle suositellaan vain klo 7-9:ää. Toisaalta muilla vahvareilla olen saanut tanakampia soundeja selvästi suuremalla middlen määrällä. Valve kingin ominaispiirre? Vastaavia havaintoja muilla?

Pääasiassa olen käyttänyt seuraavia eq-säätöjä hevin veivaamisessa:
-treble: klo 14-15
-middle: klo 8-9
-bass: klo 15-16
-gain: klo 12
-reverb: 0
-resonance: klo 14-15
-presence: klo 13-15

Myös metal muffia olen käyttänyt Valve kingin kanssa. Silloin clean-kavavan puolella. Edellä olevat säädöt suurin piirtein samat. Muffista Vol klo 12, Dist klo 9-15 ja EQ:t klo 12:ssa (paitsi middleä pudotan silloin tällöin siitäkin). Tässäkin sama sirinäongelma kuin edellä esitetty lead-kanavan puolella.

M4ss3 m/
29.11.2009 15:28:16

Hyvim (pahasti) sirisee. Itsellä nyt klo 2:ssa middlet ja just sopivasti, mutta vähänkin enemmän niin sirisee jo ihan liikaa.

[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
Antti1
29.11.2009 15:30:17

Newsflash: se on paska vehje, ostakaa parempi tilalle. :)

Ihan tosissaan, siitä puuttuu yläkerran kirkkaus, keskiäänien paksuus ja oikeastaan tiukka botnekin. Se kumisee, on puuroinen, tunkkainen ja pistävä. Ei mitenkään nautinnollinen vehje ja hyvistä putkareista poiketen nautinto vaan vähenee mitä lujemmalle sen vääntää.

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Lancelot
29.11.2009 15:57:47

Valvekingi on kyl mainettaan parempi vehjes. Itse aikoinaan sain ihan kelvolliset mökät bad monkeylla buustattuna. musanäytteestä löytyy lo-fi pätkä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti