Muusikoiden.net
09.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seiskaa hankkimassa
1 2
Raist
28.11.2009 18:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavanlaista seiskaongelmaa pitäisi ratkaista, kun en ole varma että mitä kitaraa kannattaisi katsella.

Saisin uuden RG1527:n tasan 800€:lla liikkeestä. Tähän kun vaihtaisi mikit, saisin about tonnin pintaan melko hyvän kepin.

Toinen vaihtoehto on sinne pyöreästi tonniin menevä K-7, käytetty. Miten hyvin noissa floikat kestää ja onko järkevä ostos, jos RG:tä saa uutena kaks satasta halvemmalla?

Kolmas, itseäni eniten houkutteleva vaihtoehto on tilata USA:sta Carvini custom shopilta. Saisi 1400€ seuraavia speksejä mahtumaan:

Body pähkinää, 5 palasta vaahtera/pähkinä-läpikaulainen, 4A vihreä loimukansi ja samanlainen lapa, SS-nauhat, ruusupuupäiset Sperzelin lukkovirittimet, customit inlayt ja tekstit trussin coveriin.. Eli aika nami paketti kaiken kaikkiaan. Onko Carvinin omistajia jotka osais soitettavuudesta ja laadusta kertoa? Olen lukenut että kaula on vähän paksumpi kun Ibazza, mutta kumminkin ohuempi kuin esim. Schecterissä. Sanoovat sevenstringissä että soitettavia ovat, ja että mikit kelpaa useimpiin hommiin, etenkin jos ottaa vaihtoehdoksi aktiivi-EQ:n.

Tarkoitus on siis soittaa progee ja bluussia ja jatsia ja kaikkee sieltä ja väliltä. Lähinnä hyvällä soitettavuudella ja buildin laadulla on väliä, mutta saisihan se nättikin olla. Kitara on näillä näkymin tarkoitus pitää vuosia, joten jos otan floikallisen niin tremolonkin on kestettävä vähintään 5 vuotta eteenpäin. Kiinteällä tallallahan tuo ei sinäänsä ongelma olisi.

Kiitosta neuvoista!

Fantasmic
28.11.2009 18:25:25 (muokattu 28.11.2009 18:26:54)

Iboista.Sitä kannattavuutta voi miettiä sen perusteella kumpi on itselle se sopivampi.
1527:n runko on lehmusta kun K7 mahonkia.
1527:n talla on Edge pro 7 kun taas Kornissa se on Lo-pro edge 7.
Molemmat kyllä hyviä ja K7:ssa tulee se u-bar tallaan.
Plussaa myös omasta mielestä se, että nuo hirveät otelauta-pisteet puuttuvat.
Molemmat tallat kyllä kestänevät jos niitä osaa/viitsii säätää ja huoltaa.

Sotahippi
29.11.2009 08:53:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itselläni on kiinteätallainen Carvinin DC727 ja on kyllä namu soittaa. Ensin ajattelin vaihtaa siihen DiMarzion mikit mutta kun kokeilin, niin vaihdoinkin vain kytkennän. Näissä uusissa Carvisissahan on (humppareissa) neljä johdinta joten siihen saa sen Petrucci-kytkennänkin aikaan.
Aktiiveista en osaa sanoa. Kaula on kyllä hyvä, itse asiassa ensimmäinen asia, johon tykästyin Carvineissa. Silloin tosin kuusikielisten maailmassa. Omassani on lisäksi 6100-nauhat ja kaulan tausta öljytty ei lakattu.
Carvinin forumia kannattaa tsekkailla kun siellä oli muistaakseni noista Floikista enemmänkin jotain juttua jos se kiinnostaa. Kaula läpi rungon on tietysti hyvä juttu ja viimeistely on moitteetonta. Kun hinta vain on dollarin kurssin osalta kohdallaan (niinkuin nyt on) niin ei se Carvinilla laadusta ainakaan jää kiinni. Tärkeintä olisi vain osata päättää mitä haluaa, ennen kuin tilaa. Kannattaa käydä noita optioita läpi vaikka useammankin kerran, että kristallisoituu sitten se oma preferenssi. Listojen ohikin voi esim. poistattaa joitain kontrolleja jos tuntuu että vaikka nuo puolituskytkimet on liikaa. Lisämaksusta totta kai. Tai sitten voit tehdä ite semmoisen kytkennän kun mulla, eli Petrucci-kytkin kelatpuolikeskiasennossa ja puolituskytkimet rinnan/sarjaan. Profiilista löytyy "kytkentäkaavio".

http://koti.mbnet.fi/igvnp/kuvat/skeba/

Tuolta löytyy pari kuvaa, väri Greenburst on Quilt. Syy miksi mulla on ponnaripompula tuossa lavassa on se, että ne kielet helisee niinkuin reverbisti ja joutuu laittamaan Geittiä tiukemmalleen ja sitten rupeaa ääni pätkimään. Laulusooloissa ihan hyvä ominaisuus, mutta kun pitää veivata rytmejä, niin ei. Lukkosatulallahan tuosta olisi ilmeisesti päässyt kun olisi osannut ennakoida.

Kysy vaan jos jäi jotain epäselvää.

Vain paras on liian hyvää.
jussi1976
29.11.2009 12:24:22 (muokattu 29.11.2009 12:35:56)

Itse ottaisin kolme vaihtoehtoa; Joko toi K7, Universe (saa käytettynä luokkaan 1100-1300 euroa) TAI sitten kalliimpi versio, nimittäin Petrucci-mallin Music Manin seiska. On nimittäin erittäin korkealaatuinen vehje. Taala on nyt kuosissaan, muistaakseni luokkaa 1.486 dollaria per yksi euro... so?

TTV
29.11.2009 13:40:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vielä olet katseluvaiheessa, niin kuin aloitusviestistä käy ilmi, niin voit uhrata vilkaisun Ibanezin S7320 mallille. Oheisessa ketjussa hieman lisää mielipiteitä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=171475&o=0&#p8454587

Aikoinaan, kun itse pähkäilin taloon tulevan ensimmäisen seiskan kanssa, vaikuttiminena oli selkeästi alle tonnin budjetti ja sen takia noi vertailukepit olivat noi. Mikkien päivityksellä ja liikkeessä ennen toimitusta tapahtuvalla kunnollisella viimeistelyllä ja säädöllä saat S7320:stä todella hyvän kitaran.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
jussi1976
29.11.2009 13:50:39

MItäs vikaa noissa mikeissä on?

TTV
29.11.2009 14:06:13

jussi1976: MItäs vikaa noissa mikeissä on?

No omasta mielestäni ne (siis RG1527 ja S7320) ovat kovin "tunkkaiset" ainakin kovilla säröillä riffiteltäessä. Toki riippuu käytettävästä setupista, soittotyylistä, ... Mikkien vaihtaminen ei siis ole välttämättömyys :-) Se kannattaa kuitenkin huomioida budjetissa, vaikkei olekkaan se kaikkei hintavin osa-alue.

Halvahkosta peruskitarasta voi saada komponentteja päivittämällä just mieleisensä kitaran kohtuuhintaan. Eipähän tarvi mielessään sitten kiroilla, että "tämän 3k€ signaturemallin on oltava hyvä, koska se artistikin käyttää tätä, ehkä vielä jonain päivänä se alkaa tuntumaan siltä ja sen soittotuntuma ja saundi sopii Minun tyyliini" tai muuta vastaavaa :-)

Raist
29.11.2009 16:21:30 (muokattu 29.11.2009 16:24:14)

Sotahippi: No itselläni on kiinteätallainen Carvinin DC727 ja on kyllä namu soittaa. Ensin ajattelin vaihtaa siihen DiMarzion mikit mutta kun kokeilin, niin vaihdoinkin vain kytkennän. Näissä uusissa Carvisissahan on (humppareissa) neljä johdinta joten siihen saa sen Petrucci-kytkennänkin aikaan.
Aktiiveista en osaa sanoa. Kaula on kyllä hyvä, itse asiassa ensimmäinen asia, johon tykästyin Carvineissa. Silloin tosin kuusikielisten maailmassa. Omassani on lisäksi 6100-nauhat ja kaulan tausta öljytty ei lakattu.
Carvinin forumia kannattaa tsekkailla kun siellä oli muistaakseni noista Floikista enemmänkin jotain juttua jos se kiinnostaa. Kaula läpi rungon on tietysti hyvä juttu ja viimeistely on moitteetonta. Kun hinta vain on dollarin kurssin osalta kohdallaan (niinkuin nyt on) niin ei se Carvinilla laadusta ainakaan jää kiinni. Tärkeintä olisi vain osata päättää mitä haluaa, ennen kuin tilaa. Kannattaa käydä noita optioita läpi vaikka useammankin kerran, että kristallisoituu sitten se oma preferenssi. Listojen ohikin voi esim. poistattaa joitain kontrolleja jos tuntuu että vaikka nuo puolituskytkimet on liikaa. Lisämaksusta totta kai. Tai sitten voit tehdä ite semmoisen kytkennän kun mulla, eli Petrucci-kytkin kelatpuolikeskiasennossa ja puolituskytkimet rinnan/sarjaan. Profiilista löytyy "kytkentäkaavio".

http://koti.mbnet.fi/igvnp/kuvat/skeba/

Tuolta löytyy pari kuvaa, väri Greenburst on Quilt. Syy miksi mulla on ponnaripompula tuossa lavassa on se, että ne kielet helisee niinkuin reverbisti ja joutuu laittamaan Geittiä tiukemmalleen ja sitten rupeaa ääni pätkimään. Laulusooloissa ihan hyvä ominaisuus, mutta kun pitää veivata rytmejä, niin ei. Lukkosatulallahan tuosta olisi ilmeisesti päässyt kun olisi osannut ennakoida.

Kysy vaan jos jäi jotain epäselvää.

Ootko kokeillut noita 1000-1500€ Iboja että miten vertaa niihin? :) Itseä tosiaan houkuttas kovasti toi Carvini kun sais just sellasena kun haluaa, mutta onko sitten buildin laatu parempi kun Iboissa vai samalla tasolla? Ja noihinko saa sitten tosiaan tilattua esim. push/pull splittiä vaikka lisähinnasta?

Universen/K7:n kannattajille: Mikä siitä kepistä tekee niin ihmeellisen esim. RG1527:n verrattuna?

TTV: Jos vielä olet katseluvaiheessa, niin kuin aloitusviestistä käy ilmi, niin voit uhrata vilkaisun Ibanezin S7320 mallille. Oheisessa ketjussa hieman lisää mielipiteitä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=171475&o=0&#p8454587

Aikoinaan, kun itse pähkäilin taloon tulevan ensimmäisen seiskan kanssa, vaikuttiminena oli selkeästi alle tonnin budjetti ja sen takia noi vertailukepit olivat noi. Mikkien päivityksellä ja liikkeessä ennen toimitusta tapahtuvalla kunnollisella viimeistelyllä ja säädöllä saat S7320:stä todella hyvän kitaran.

En haluais ostaa Korean keppiä seuraavaks, vaikka oma ihan hyvä onkin. Kutonen menee myyntiin ja tarkotus olis siirtyä kokonaan seiskaan. Ja yhtenä kriteerinä olis toi kiinteetallasuus mielellään, se vaan on niin paljon helpompi kun floikka, jota en paljon käytä. Schechteriä ei sitten saa kun kalliilla kiinteellä tallalla USA:sta, ja esim. Iboissa on kaikissa floikat noissa Jaappanin malleista.

P-man
29.11.2009 16:43:49

Kiinteätallaista seiskaa jos haluaa, ni tosta lähtis halvalla uusi Dellinger7 FX.
http://global.ebay.com/New_Capariso … X_Fixed_Bridge515/200411909511/item

Mulla on floikallisena Dellinger7 ja on aivan mieletön peli. Parempaa soundia superstratosta ei viitsi edes uneksia.

Mr. Speed
29.11.2009 16:56:21

P-man: Kiinteätallaista seiskaa jos haluaa, ni tosta lähtis halvalla uusi Dellinger7 FX.
http://global.ebay.com/New_Capariso … X_Fixed_Bridge515/200411909511/item

Mulla on floikallisena Dellinger7 ja on aivan mieletön peli. Parempaa soundia superstratosta ei viitsi edes uneksia.

GAS!

Antakaa miulle rahulia!

Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
junnnu
29.11.2009 17:41:00 (muokattu 29.11.2009 17:41:55)

Mr. Speed: GAS!

Antakaa miulle rahulia!

Sama, tai ostakaa mun wanha seiska alta poies ni vähänkö tuon nappaan!

Nimim. Tuota seurailtu jo monta viikkoa

"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
TTV
29.11.2009 17:56:54

Raist: En haluais ostaa Korean keppiä seuraavaks, vaikka oma ihan hyvä onkin. Kutonen menee myyntiin ja tarkotus olis siirtyä kokonaan seiskaan. Ja yhtenä kriteerinä olis toi kiinteetallasuus mielellään, se vaan on niin paljon helpompi kun floikka, jota en paljon käytä.

OK, eli valmistusmaa vaikuttaa valintaan? No, ainakin ostamani S7320 on Indonesian tehtaalta, eli ei tarvitse Korealaiseen tyytyä :-) ZR-talla on soittotuntumaltaan kiinteään tallaan verrattavissa, eli edelleenkin suosittelen pitämään kyseisen mallin kiikarissa.

Tokihan kannattaa vielä ottaa palettiin mukaan vaikkapa Amfisoundin valmistamat seiskat; mikäs sen makeampaa kuin itse speksattu kitara "Handmade in Finland" tekstillä ( no ehkä itse tehty kitara vie voiton tästäkin). Amfilla saa seiskakielen monenmoiseen runkoon kiinni haluamallaan tallaratkaisulla, eli ei tarvitse tyytyä kompromisseihin.

P-man
29.11.2009 18:11:57

junnnu: Sama, tai ostakaa mun wanha seiska alta poies ni vähänkö tuon nappaan!

Nimim. Tuota seurailtu jo monta viikkoa

Jos ois sillä toisella värillä, oisin sen ostanut välittömästi.
Englannista tai saksasta tilattuna maksaa sen +2500e

junnnu
29.11.2009 18:28:47

P-man: Jos ois sillä toisella värillä, oisin sen ostanut välittömästi.
Englannista tai saksasta tilattuna maksaa sen +2500e

Sama, tuo toinen poistetaan vain jos vanha menee eka kaupaks.

Raist
29.11.2009 21:55:16

Sanotaan nyt tässä vaiheessa jo että röllit voi pitää Amfisaundit pois laskuista. Carviniin vois just ja just olla varaa, mutta Amfiin ei opiskelijana kosketa.

Caparisonikin on vähän kalliin olonen tilata, budjetti kun ennen tota oman nykysen myyntiä on vähän pohjamudissa. Ei siis yli tonnista millään oo mahdollisuutta kustantaa.

Spike
29.11.2009 22:34:52

Jacksonilta tulee ens vuonna seiskoja, muutama oli sigu, yks KV.

Snapo
29.11.2009 22:38:09

Spike: Jacksonilta tulee ens vuonna seiskoja, muutama oli sigu, yks KV.

Ja varmaankin menee hetki ennen kuin tulevat rapakon takaa tännekin ;)

Economy on köyhille.
junnnu
29.11.2009 23:45:54

Spike: Jacksonilta tulee ens vuonna seiskoja, muutama oli sigu, yks KV.

Onks tarkempaa tietoa noista jossain?

Vetehinen
30.11.2009 06:21:33

Raist: Sanotaan nyt tässä vaiheessa jo että röllit voi pitää Amfisaundit pois laskuista. Carviniin vois just ja just olla varaa, mutta Amfiin ei opiskelijana kosketa.

Caparisonikin on vähän kalliin olonen tilata, budjetti kun ennen tota oman nykysen myyntiä on vähän pohjamudissa. Ei siis yli tonnista millään oo mahdollisuutta kustantaa.

Käy testaamassa se S7320. Itelläni on sellainen ollut nyt vähän reilun kuukauden ja olen tyytyväinen. Taitaapa olla laskujeni mukaan viides seiskakielinen joka mulla on ollut. Talla ja kevyt mahonkirunko (melkein paradoksi) ovat parhautta. Mikeiksi ajattelin vaihtaa SD:n passiivit vielä joskus.

Tuoltahan se mulle tuli silloin, nyt jopa halvempana:
http://www.dv247.fi/invt/50194/

shouting at an empty boat
Sotahippi
30.11.2009 16:35:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raist: Ootko kokeillut noita 1000-1500€ Iboja että miten vertaa niihin? :) Itseä tosiaan houkuttas kovasti toi Carvini kun sais just sellasena kun haluaa, mutta onko sitten buildin laatu parempi kun Iboissa vai samalla tasolla? Ja noihinko saa sitten tosiaan tilattua esim. push/pull splittiä vaikka lisähinnasta?

Aika vähän oon Iban seiskoja testaillut, mutta muistelen niissä olleen litteämpi kaula. Eli sinä on semmoinen tasaisehko kohta siinä keskellä, kun Carvineissa on hyvin tasaisen pyöreä. Tuosta laadusta on vaikea sanoa kun siihen vaikuttaa aika moni asia. Itselläni on kaksi Carvinia ja molemmat ovat tulleet suoraan tehtaalta ihan tiptop-kuosissa (jopa vireessä!). Iboissa jälleenmyyjä laittaa miten laittaa jos laittaa. Aika pitkälti samanlaisilla NC-laitteillahan noita tänä päivänä tehdään, joten ei siinä varmaan suurta eroa noin niinkuin toleranssien ja muiden puolesta ole. Itselleni suurin juttu oli se kun saa valita niitä ominaisuuksia. Otelaudan radiusta, nauhalankaa, puita, väriä, viimeistelyä... Tosiaan ne rosewood knobsit ei ole virittimien nuppeja vaan potikannuppeja. Näin ainakin olen sen itse tajunnut.
Niillähän on siis tietyt optiot joista voi valita. Lisäoptioista voi aina keskustella firman kanssa. Ne kyllä lisää hintaa, että kannattaa kuitenkin pitää pää kylmänä, kun optioita valitsee. Vain tarvittavat. Melkein noi sähköpimppaukset kannattaa tehdä itse niin saa mitä haluaa. Jos on vähääkään TSIM. Pääsee halvemmalla.

Vain paras on liian hyvää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti