Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Traditional ja Traditional Pro
1 2 3 4 5
JIRPPI
15.06.2010 19:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalm: On, ja pikkuhiljaa tuntuu että nyt ollaan hyvin lähellä sitä omaa "täydellistä" LP:tä (tai ehkä jos jostain olisi löytynyt vielä aavistuksen kevyempi yksilö, niin avot! Nyt hihnan kanssa 4,5kg).
 
Puolikiiltäväksi lakattu "tefloninliukas" 60's-tyyppinen kaula ja hyvin toimivat mikkikombinaatiot/puolitukset saa kyllä kummasti suun messingille.

Tuossa pari muutakin Perttiä ihan fiiliksissä:
http://www.youtube.com/watch?v=GmArAp62ur8
http://www.youtube.com/watch?v=K9cnHT32JSs

 
Ja noita ei vieläkään saa mistään Suomessa? Tommonen olis vaan niin helvetin hieno ja haluaisin kuitenki testata sitä kitaraa ennen kuin ostan...
 
Kalm
16.06.2010 21:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: Ja noita ei vieläkään saa mistään Suomessa? Tommonen olis vaan niin helvetin hieno ja haluaisin kuitenki testata sitä kitaraa ennen kuin ostan...
 
Saas nähdä tuleeko näitä paikallisiin putiikkeihin lainkaan jos se nääsvillen tehdaskin on tulvan vuoksi suljettuna pidemmän aikaa. Jonkun foorumin mukaan myös luokkaa 14000 kitaraa mennyt hylkyyn, eli luulis tuollaiset lukemat näkyvän jo jonkunsortin toimitusviiveinä?
 
JIRPPI
17.06.2010 19:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalm: Saas nähdä tuleeko näitä paikallisiin putiikkeihin lainkaan jos se nääsvillen tehdaskin on tulvan vuoksi suljettuna pidemmän aikaa. Jonkun foorumin mukaan myös luokkaa 14000 kitaraa mennyt hylkyyn, eli luulis tuollaiset lukemat näkyvän jo jonkunsortin toimitusviiveinä?
 
Joo. Eikä noita Thomannissakaan näytä olevan. Pitäisi tällä hetkellä Amerikasta asti tilata.
 
Golibri
07.08.2011 11:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostelempa vähän vanhaa ketjua. Näyttäisi nykyään olevan pro:ta thomanilla myynnissä. Onko käyttäjäkökemuksia, millanen peli ja miten soundaa. Kiinnostaisi hankkia videoiden ja klippien perusteella kuulostaa aika maukialta.
 
petrip
07.08.2011 23:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Golibri: Nostelempa vähän vanhaa ketjua. Näyttäisi nykyään olevan pro:ta thomanilla myynnissä. Onko käyttäjäkökemuksia, millanen peli ja miten soundaa. Kiinnostaisi hankkia videoiden ja klippien perusteella kuulostaa aika maukialta.
 
Tilasin vuosi sitten kyseisen kitaran ja palautin sen. Kertoo olennaisen asiasta. Laatu ei ole sama kuin esim. Standardissa (onko siinäkään hyvä?). Mikkisysteemi on ihan ok.
 
Dominaattori
07.08.2011 23:46:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Tilasin vuosi sitten kyseisen kitaran ja palautin sen. Kertoo olennaisen asiasta. Laatu ei ole sama kuin esim. Standardissa (onko siinäkään hyvä?). Mikkisysteemi on ihan ok.
 
Mikä siinä mätti?
 
Örp
scorpion-70
08.08.2011 17:37:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut tuo Traditional Pro pari vuotta, ei laadussa mitään moittimista. Tehty 2009. Viimeistely on ainakin tuossa yksilössä vimpan päälle, '57 Classic kaulamikki on Gibsonin parhaiten saundaavia(allekirjoittaneen mielestä siis...) Pysyy myös vireessä. Kelojen puolitusmahdollisuus on myös hauska ominaisuus tuon hintaluokan lespossa, kaula kiillottui aika nopeasti että se siitä matasta. Lyhyesti, en luovu tuosta...rahallakaan.
 
Mesa/Boogie
08.08.2011 17:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mä väittäisin, että nopeus on enemmänkin soittajan kuin kaulan ominaisuus. ;)
 
Juu. Hevikeihään ohut ja leveä kaula on mulle painajainen. Ei pysty vetämään.
 
Ja mitä tohon malliin tulee, niin ostin just Traditionalin viime viikolla ja kaula sopii käteen ku hanska. Ja lukkovirittimet on sikäli perseestä, että niissä ei oo samaa historian siipien havinaa, ku normivirittimissä. Niinku mun mielestä. Mut toisaalta mä kyllä kaipasin isoa peiliä kitaraa sovittaessa. Kyllähän sen nyt pitää näyttääkin hyvältä.
 
Golibri
09.08.2011 14:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota pro mallia kun ei Suomesta taho löytyä, niin mitä kannattaisi kokeilla. Onko nyt esimerkiksi tuolla traditionalilla ja pro versiolla muuta eroa ku lukittavat virittimet ja puolitettavat mikit? Itse vanhana stratomiehenä tarvis varmaan jonkin verran kaupassa testailua enne ostopäätöstä.
 
Vielä yks kysymys hieman ohi aiheen. Tosiaan olen uutta kitaraa ostamassa ja suunnitellut vaihtoa stratosta les pauliin. Tarkotus olis löytää kitara joka olis monipuolinen ja toimis hyvin hieman raskaammassaki musiikissa (vertaa esim. progen ja metallin parisuhde) Kitaran käyttö tulis esimerkik Porcupine tree-tyylisen musiikin soittoon. PRS:n customit tuntuvat olevan haluttua tavaraa tällä saralla, mutta rahat loppuu kesken.
 
horseface
09.08.2011 20:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalm: On, ja pikkuhiljaa tuntuu että nyt ollaan hyvin lähellä sitä omaa "täydellistä" LP:tä (tai ehkä jos jostain olisi löytynyt vielä aavistuksen kevyempi yksilö, niin avot! Nyt hihnan kanssa 4,5kg).
 
Olisi itse asiassa mukavaa, jos torinkin Les Paulien myynti-ilmoituksiin olisi laitettu niiden paino. Itseäni se ainakin kiinnostaa soitettuani nyt useamman vuoden selkä vääränä Les Paul Customilla, joka sekin on itse asiassa paulaksi aika kevyt; 4,2 -4,3 kg. Yli nelikiloista kitaraa ei tähän taloon enää tule, kammioita tai ei.
 
Oli miten oli, näin on!
Lonesome
09.08.2011 22:39:46 (muokattu 09.08.2011 23:09:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Golibri: Tuota pro mallia kun ei Suomesta taho löytyä, niin mitä kannattaisi kokeilla. Onko nyt esimerkiksi tuolla traditionalilla ja pro versiolla muuta eroa ku lukittavat virittimet ja puolitettavat mikit?.
 
Pron kaulaprofiili on 60's eli ohuempi ja lakkaus rungon sekä kaulan takaa matta. Kansi kirkas. Ja tallamikki BB 3 vs. 57 Classic.
 
Studioissa 60's kaulalla ja puolitettavilla mikeillä on "täyslakattuna" tarjolla n. 300 € halvemmalla Studio Deluxe ja Studio Pro...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Vesihiisi
10.08.2011 19:03:25 (muokattu 10.08.2011 19:07:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta lähtee vähällä rahalla stankku: http://www.pantti.fi/huutokauppa/hk.php?hk=A95&kategoria=7
 
Mr.Rogers
10.08.2011 19:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Tuolta lähtee vähällä rahalla stankku: http://www.pantti.fi/huutokauppa/hk.php?hk=A95&kategoria=7
 
Lueppas viimeisin kirjoitus tässä aiheessa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=197381
 
fox
10.08.2011 19:10:52 (muokattu 10.08.2011 19:11:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Tuolta lähtee vähällä rahalla stankku: http://www.pantti.fi/huutokauppa/hk.php?hk=A95&kategoria=7
 
Tuossa thriidissä enemmän tietoo tuosta kitarasta..
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=197381
 
Kas, menehtysin muutamalla minuutilla.. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Vesihiisi
10.08.2011 20:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tuossa thriidissä enemmän tietoo tuosta kitarasta..
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=197381
 
Kas, menehtysin muutamalla minuutilla.. ;)

 
Hyvä että laitoit tietoa, olin juuri tekemässä tarjousta tuosta. Tuota thrediä lukemattomille tiedoksi, tuo kitara on siis varastettu ja nyt myynnissä panttihuutokaupassa.
 
Kalm
12.08.2011 16:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Olisi itse asiassa mukavaa, jos torinkin Les Paulien myynti-ilmoituksiin olisi laitettu niiden paino. Itseäni se ainakin kiinnostaa soitettuani nyt useamman vuoden selkä vääränä Les Paul Customilla, joka sekin on itse asiassa paulaksi aika kevyt; 4,2 -4,3 kg. Yli nelikiloista kitaraa ei tähän taloon enää tule, kammioita tai ei.
 
Aivan. Ei olisi pahitteeksi muillekkaan myyjille ilmoittaa painot ja ottaa kansista kuvat (etenkin jos joku transparentti väritys) tyyliin Sweetwater, Guitar Center ja Kitarapaja.
 
http://platinum.guitarcenter.com/se … &catId=14&subCat=51&type=1&brand=14
http://www.sweetwater.com/guitargallery/electric/all/
 
GC etenkin mielenkiintoinen kun hyllyssä helposti kymmeniä yksilöita samoista malleista (mm. näitä "Standard Traditional Pro" -malleja pelkästään viininpunaisena näköjään jo karvan yli sata kpl?)
 
Golibri
01.09.2011 14:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäiskö kukaan että onko tuossa pro:ssa nitrolakkaus. Tahi jos o niin mimmonen teline sille soveltuu. Tuntuu että thompalla ainakin kaikki halvemmat lattiatelineet olisivat epäsoveltuvia nitrolakatuille. Pystyyköhä noita telineiden pehmusteita päällystään jollaki, esim mustalla jesarilla?
 
Lonesome
01.09.2011 14:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Golibri: Tietäiskö kukaan että onko tuossa pro:ssa nitrolakkaus. Tahi jos o niin mimmonen teline sille soveltuu. Tuntuu että thompalla ainakin kaikki halvemmat lattiatelineet olisivat epäsoveltuvia nitrolakatuille.
 
Gibsonit ovat nitrolakattuja. Kaikki. Myös halvimmat Melody Makerit.
 
Onhan se vähän epäasiallista Tompalta tarjota Gibanderien kanssa bundleen mukaan noita halpoja telineitä, joista juurikin sanotaan etteivät nitrolle sovi....
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Joees
01.09.2011 14:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Golibri: Tietäiskö kukaan että onko tuossa pro:ssa nitrolakkaus. Tahi jos o niin mimmonen teline sille soveltuu. Tuntuu että thompalla ainakin kaikki halvemmat lattiatelineet olisivat epäsoveltuvia nitrolakatuille. Pystyyköhä noita telineiden pehmusteita päällystään jollaki, esim mustalla jesarilla?
 
Todennäköisesti niistä kaikista ei kuitenkaan mitään vaivaa nitrolle ole vaan lähinnä ovat valmistajan varoituksia aiheesta. Mulla on itselläni kaksi telinettä joista toinen teki jekkuja nitrolle ja toinen ei.
Jesarilla en välttämättä menis päällystämään kun niistä todennäköisesti jossain vaiheessa irtoaa kuitenkin hienoja liimarähmiä ruoskiin. Mut jos ne eivät haittaa niin samakos se sitten. Jollain kankaalla itse päällystäisin ehkäpä.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Numb
01.09.2011 14:28:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Todennäköisesti niistä kaikista ei kuitenkaan mitään vaivaa nitrolle ole vaan lähinnä ovat valmistajan varoituksia aiheesta.
 
Mulla on valkoinen Gibsoni roikuskellut seinäkoukussa, jossa oli nitrovaroitus. Mitään oireita ei ainakaan tähän mennessä ole tullut. Kaulan takana on kuitenkin nähtävissä lievä kellastumarantu sellaisilla tietämillä, johon kaula nojaisi lattiatelineessä. Että ehkä joku aikaisempi omistaja on semmoisessa pitänyt, eikä nitro ole tykännyt.
 
I've got things to see and people to do
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «