Muusikoiden.net
06.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elementtejä Mesalle
1
Jorpse
21.11.2009 15:37:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on siis tuo Mesan single rectifier ja Marshallin 1936 Lead 2x12" kaappi alkuperäisillä elementeillä (G12T-75). Vähän oon sitä kokeillu kovemmilla volumeilla, enkä oo aivan varma että vakuutuinko.

Siispä kysyn teiltä suosituksia elementeille, kun itse en tiedä niistä juurikaan mitään. Kertokaa ainakin elementtien ominaisuuksia yms mitkä vois sopia raskaaseen metallimusiikkiin, eli pehmeetä ja selvää.. kertokaa.

Mr. Speed
21.11.2009 15:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorpse: Mulla on siis tuo Mesan single rectifier ja Marshallin 1936 Lead 2x12" kaappi alkuperäisillä elementeillä (G12T-75). Vähän oon sitä kokeillu kovemmilla volumeilla, enkä oo aivan varma että vakuutuinko.

Siispä kysyn teiltä suosituksia elementeille, kun itse en tiedä niistä juurikaan mitään. Kertokaa ainakin elementtien ominaisuuksia yms mitkä vois sopia raskaaseen metallimusiikkiin, eli pehmeetä ja selvää.. kertokaa.

Ymmärsinkö nyt oikein, vai haetko pehmeää soundia? Sellaisissa on se ikävä puoli, että tuppaat jäämään muun bändin jalkoihin.

Mesan Recto-sarjalaisille(itselläni oli Duali) voin ihan avoimesti suositella Celestion Vintage 30'siä. Ovat todella paljon käytetyt metallimusiikissa, niissä on tiukahko alapää, ja pieni kihinä yläpäässä, mutta mielestäni diskantit kuulostavat paljon paremmalta kuin vaikkapa G75T:llä. Rectot kun ovat melkoisia pörisijöitä alapäästä, niin V30'sen tiukahko alapää toimii.

Myös Eminencen Wizardi toimii ihan mukavasti. Siinä on ehkä hieman pyöreämpi alapää, ja tasaisempi yläpää kui V30:sessä, mutta vielä toimivuuden rajoissa.

Vielä siis itseäni toistaakseni. Tarvitse melkoisen härskin ylämiddlen Recton kaveriksi.

Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
jussi1976
21.11.2009 15:55:11

Muuten! MItä mieltä - tuohon Mesaan sovitettuna - olette mieltä Peaveyn 5150 - kaapista?

Jorpse
21.11.2009 16:29:44

Mr. Speed: Ymmärsinkö nyt oikein, vai haetko pehmeää soundia? Sellaisissa on se ikävä puoli, että tuppaat jäämään muun bändin jalkoihin.

Mesan Recto-sarjalaisille(itselläni oli Duali) voin ihan avoimesti suositella Celestion Vintage 30'siä. Ovat todella paljon käytetyt metallimusiikissa, niissä on tiukahko alapää, ja pieni kihinä yläpäässä, mutta mielestäni diskantit kuulostavat paljon paremmalta kuin vaikkapa G75T:llä. Rectot kun ovat melkoisia pörisijöitä alapäästä, niin V30'sen tiukahko alapää toimii.

Myös Eminencen Wizardi toimii ihan mukavasti. Siinä on ehkä hieman pyöreämpi alapää, ja tasaisempi yläpää kui V30:sessä, mutta vielä toimivuuden rajoissa.

Vielä siis itseäni toistaakseni. Tarvitse melkoisen härskin ylämiddlen Recton kaveriksi.

Joo siis pehmeetä saundia periaatteessa.
Paljon puhutaan että mesan alla pitää olla mesa koska niissä on "mesalle suunnitellut V30 set", eli ne ei oo samat ku perus V30set?

Shredator
21.11.2009 16:37:47

Jorpse: Joo siis pehmeetä saundia periaatteessa.
Paljon puhutaan että mesan alla pitää olla mesa koska niissä on "mesalle suunnitellut V30 set", eli ne ei oo samat ku perus V30set?

Mesan käyttämät elementit tulee Englannista, vaikka Celestion on siirtänyt tuotannon jonnekin Kiinaan. Käytännössä pitää olla kuitenkin melekonen kultakorva, että kykenet erottamaan ko. elementit toisistaan. Enempi vaikuttaa kaapin rakenne.

Mutta Mesaan ehdottamasti V30:t. Ne vaan toimii parhaiten.

"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
Jorpse
21.11.2009 17:34:45 (muokattu 22.11.2009 18:58:08)

Shredator: Mesan käyttämät elementit tulee Englannista, vaikka Celestion on siirtänyt tuotannon jonnekin Kiinaan. Käytännössä pitää olla kuitenkin melekonen kultakorva, että kykenet erottamaan ko. elementit toisistaan. Enempi vaikuttaa kaapin rakenne.

Mutta Mesaan ehdottamasti V30:t. Ne vaan toimii parhaiten.

Kun kyseisen kaapin ostin niin mulla oli kokeilussa Krsank Revolution 1 ja siinä kuulosti ehkä paremmalta ne mitkä mulla nytte on. Framusiaki testasin 2x12 kokoa olevaa.
Millanen rakenne pitäs olla? umpinainen kaiketi.. esim framusin 212 on paljon pienempi tilavuudeltaan ku marsun. mitä eroa tuosta syntyy? eli jos kuvittelisin että vaihtaisin tuohon kaappiin ne v30'set niin toimisko se, vai vaihanko kaapin kokonaan saman tien?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti