Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kitara?
1
doctrine
20.11.2009 11:36:48 (muokattu 20.11.2009 11:37:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro arvon tietäjät.

Mua on pitkään vaivannut yksi asia. Mulla oli joskus teinipoikana kitara, jonka mallia en muista kirvelläkään. Ajattelin, että jos kysyisin teiltä niin ehkä saisin tähän asiaan hieman valoa ja loppuisi arvuuttelu että teinkö tyhmät kaupat vai en aikanaan. Vaihdoin sen meinaan johonkin Westonen hevilankkuun. Joo, tyhmät kaupathan ne oli joka tapauksessa, mutta että kusetettiinko mua siis vain törkeästi vai erittäin törkeästi. Vaihto tapahtui Pressamusassa joskus 80-90 lukujen taitteessa.

Eli, Merkki oli Ibanez. Se oli sellanen archtop jossa oli F-aukot, malli oli erittäin lähellä tätä Ibanezin AM70:aa:
http://www.jvguitars.com/images/1986IbanezAM70FF-1400.jpg

Siinä oli kultanen hardware, vaaleat potikat, tune-o-matic, passiivimikit.. Väri oli juurikin tuo samainen sunburst, ei ehkä kuitenkaan noin tummalla reunalla. Näin muistelisin. Löytyykö apuja? Hintaluokka kitaralla oli ehkä 1000-2000mk tjtn, tai sitten mua kusetettiin huolella :P Sain sen tutulta käytettynä, joten en tiedä oikeaa arvoa ja nyt haluaisin selvittää sen - ja ehkä joskus hankkia vielä samanlaisen.

http://www.payloadband.info/
fox
20.11.2009 11:47:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistatko vielä mikit, raudan (kromattu vai kullattu) ja muita "asiaan liittyviä", esim oliko siin tuollanen Good Foot -talla kuin tuossa kuvassa olevassa..
Tuolla on koko AM-sarja esiteltynä, kaikille kiinnostuneille tiedoksi..
http://www.speakeasy.org/~sven/site/

Hintapolitiikasta sen verran, että melkein nuo AM:t siellä kiloeuron nurkilla ovat, ja mitä "isompi numero" tuossa mallissa on, sen kalliimpi kitara vintagemarkkinoilla.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
doctrine
20.11.2009 12:09:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelisin, että siinä oli vaaleat mikinkehykset, potikat tuota samaa mallia kun tuossa AM50:ssa, eli tommoset jännät vaaleat moniväriset:
http://farm4.static.flickr.com/3206/2685199327_b08303d897.jpg?v=0

Muistelisin myös että siinä oli talla kullattu, tosin senhän saa tarvikeosinakin joten se ei välttämättä kerro koko totuutta. Tune-o-matic siinä kuitenkin mun mielestä oli.

Noita kun tuosta listasta kattelee, niin näyttää siltä että se olis ollu AM50, johon oli vaihdettu talla. :) Tosin ei se nyt aivan samalta näytä ku mun muistikuvat, nekin voi toki tehdä tepposet näin 20v jälkeen.

http://www.payloadband.info/
fox
20.11.2009 12:19:19

doctrine:
Muistelisin myös että siinä oli talla kullattu, tosin senhän saa tarvikeosinakin joten se ei välttämättä kerro koko totuutta. Tune-o-matic siinä kuitenkin mun mielestä oli.

Noita kun tuosta listasta kattelee, niin näyttää siltä että se olis ollu AM50, johon oli vaihdettu talla. :) Tosin ei se nyt aivan samalta näytä ku mun muistikuvat, nekin voi toki tehdä tepposet näin 20v jälkeen.

Kyllä se ihan hyvin on saattanu olla joku AM 50 - AM 70 luokkaa. Kuitenkin, ihan hyvä kitara joka tapauksessa..
Noi potikannupit on Ibaneesin omat SureGrip I:set, ja sinällään ihan innovatiiviset speed knob-tyyliset, se kumirengas tekee niist todella nopeakäyttöset stagella. Ei lipsu sormet!
Kyllä noita AM-sarjalaisia aika usein lötyy jostain Euroopan eBaystakin, jos rupee "mieli tekemään".

gitarr
16.01.2010 12:13:15 (muokattu 17.01.2010 13:25:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kotona semmonen vanha f-aukkonen akustinen orkesterikitara 50 luvulta jonka merkkiä en ole millään saanut selville. Kaiku kopan sisällä lukee vain merkit made in USA ja H-56-T. Ja lavassa lukee vain pelkkä a-kirjain. Voisin laittaa kuvankin jos jollain ois vaikka tietoo

Numb
16.01.2010 16:59:36

fox: Noi potikannupit on Ibaneesin omat SureGrip I:set, ja sinällään ihan innovatiiviset speed knob-tyyliset, se kumirengas tekee niist todella nopeakäyttöset stagella. Ei lipsu sormet!

Je, mutta se kumirenkula ikävästi löystyy ajan kanssa. Tosin liimatipalla siitäkin selvitään :)

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
fox
16.01.2010 20:36:01

Numb: Je, mutta se kumirenkula ikävästi löystyy ajan kanssa. Tosin liimatipalla siitäkin selvitään :)

Nyt paljastan suuren salaisuuden: Tuolta saa varaosia, myös niihin wanhoihin SureGrippeihin.
Ne kumit muuten teki japanilainen seksileluyhtiö.. oikeesti.. ;)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti