Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: JamVox vs. Line 6 GuitarPort
1
KH
20.11.2009 08:54:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemuksia otsikon laitteista?

tommium
20.11.2009 09:36:12

Kotoa löytyy tuo JamVox ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen siihen. Ei latenssiongelmia ja mukana tuleva Voxin softa on todella hyvä. Softasta löytyy myös mm. soiton äänitysmahdollisuus suoraan eli ei välttämättä tarvitse Cubasea tms. nauhoitteluun. Itse olen käyttänyt tuota nauhoitusta simppelinä loopperina eli voi soittaa pätkän ja sitten säätää playeristä A ja B kohdan jota se looppaa ja soitella sitten jotain muuta päälle toisella soundilla. Valmiit presetit on hyvän kuuloisia ja muokkaamalla tietysti saa vaikka mitä aikaan. Softasta löytyy myös valmiita rumpukomppeja ja niitä saa lisää vaikka netistä MP3 muodossa esim. itse olen imuroinut www.looperman.com sivuilta ilmaisia looppeja, etenkin 6/8 komppeja Opethin biisien treenailua varten. Lisää presettejäkin tuohon löytyy Voxin sivuilta. Mukana tuleva kaiutin on yllättävän hyvä äänenlaadultaan mutta kuulokkeiden kautta soundit on todella hienot. Ja toimiihan tuo tietenkin USB interfacena minkä tahansa muunkin kitarasoftan kanssa, esim. Guitar Rig tms.

Guitar Porttia mulla ei ole ollut eikä ole kokemusta siihen liittyvistä Line6:n softista. Aiemmin on ollut M-Audion USB interface ja sen tuo JamVox pesee kyllä mennen tullen. JamVox toimittaa mulla myös läppärin kaiuttimien virkaa. I

...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
darrell
20.11.2009 10:25:55

tommium:
Guitar Porttia mulla ei ole ollut eikä ole kokemusta siihen liittyvistä Line6:n softista.

No ei mullakaan, mutta Line6 Toneport on aivan ok himassa soitteluun ja simppeliin äänittämiseen tai omien taustojen tekemiseen. Soundipaketteja voi ostaa suht edullisesti lisää. Peruspaketin mukana tulevien rumpaleiden määrä on harmittavan pieni, joten perus Matt Sorum komppia lukuunottamatta aika vähän variaatioita mun makuun.

Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
s8na
20.11.2009 10:28:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muuten tsekata tarkemmin mitä eroa tolla guitarportilla on Pod Studio -tuotteisiin. Guitarport vaikuttaa aika kalliille noihin Studioihin verrattuna. Toisin sanoen mitä Guitar port tarjoaa lisää, pikasella selailulla se jopa näyttää sisältävän vähemmän softaa kuin Studiot.

Itellä on tollanen Toneport UX1 joka vastaa nykyistä Pod Studio UX1:stä. Line6 tapauksessa kannattaa aina tutkia tarkkaan mitä softaa saa mukaan missäkin paketissa. Mukana tulevat träkkerisoftat tuppaavat olemaan kaikenmaailman lite, express yms. versioita joista puuttuu ominaisuuksia.

Oon ollu ihan tyytyväinen tohon vekottimeen, sillä on mukava soitella kotona stereoihin ja nauhotella jotain räpellyksiä suhteellisen helposti.

All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti