Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall MG 100 DFX combo. Onks kellään treeniskäytössä
1 2
kitaristi 95
09.11.2009 14:09:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli onks kellään kyseistä vahvaria treeniksellä. Kuinka hyvin on toiminut

En löytänyt parempaa palstaa kysymykselle

Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
zuppermuhle
09.11.2009 14:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö sulla oo jo kamalistauksen perusteella tuommoinen? Mitä mieltä itse olet?

Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
JuSu
09.11.2009 14:57:05

veri_heavy: Eikö sulla oo jo kamalistauksen perusteella tuommoinen? Mitä mieltä itse olet?

Oisko tilanne se, että kaveri ei ole soittanut bändissä ja kyselee nyt, onko ko. vehkeestä bändisoittoon...? Voishan tuon asianlaidan toki kysymyksenasettelussa mainita jotenkin.

Mutta vastauksena... Kyllä 100 W trankkucombo (melko) varmasti mökää antaa riittävästi bänditouhuiluun. Soundin tasosta sitten voidaan olla montaa mieltä. Jos itse olet tyytyväinen, niin se on tärkeintä, anti mennä vaan...

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
Ziggy Bubba
09.11.2009 16:09:08

Parit jamit olen tommosella nupilla + saman sarjan 4x12 kaapilla soittanut, kyllä noissa ainakin mökä riittää. Laitteen säröt ovat aikamoista surinaa ja pörinää, mutta omien säröpedaalien kanssa tuosta sai ihan käyttökelpoista soundia ulos treenikämppäoloissa ainakin.

Jos sulla siis tuo vahvari jo on, niin siitä vaan treenikselle soittelemaan. Kyllä tuosta möykkää lähtee vähintäänkin tarpeeksi.

The Crookmachine Project
trih
09.11.2009 17:58:05

Ja muistaa nostaa sen niin korkealle, että kaiutin on korvien korkeudella. Ei iloa tehoista jos se puhaltaa nilkoille.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
kitaristi 95
09.11.2009 18:24:22

Joo no itellä on kyllä niin hyvä kitara että oon pienemmillä volyymeilla ihan hyvät rokkisäröt saanu ilman pedaalia.

tukse
09.11.2009 19:05:04

Itellä on tuo vahvistin, ja täytyy kyllä myöntää että ilman pedaalia, niin säröt on tosi huonot. (ainakin mun mielestä).

Olen siinä sit käyttänyt Bossin ME-50:stä tai LiveXT:tä, niin niillä olen saanut minulle kelpaavaa soundia.

Olen parit treenikerrat heittänyt tuolla vahvarilla, ja volumetaso kyllä riittää. Riittäisi vähempikin!

seekadetti
12.11.2009 00:18:32

Meikämandoliinolta löytyy niin ikään moinen ja paljon tuota on tullu reeneisä käytettyä.

Näin jäläkeenpäin ajateltuna olis pitäny ostaa se nuppi ja kaappi, mutta kyllä tälläki ihan kohtuuhyvin pääsee ääneen kuhan tosiaan nostaa toolin päälle eli ainaki pistää tiukkaan takakenoon, ettei tuliset tabulatuurit valu kuuroille nilikoille. Ja olihan se suht halapaki näinki siedettävänkuuloseks mallintavaks. Vaikka eihän 1x12" combo mikään stäkki oo.

Tää on kyllä aika semmonen vahavari että toisena päivänä tätä vihaa ja sitte seuraavana tästä löytää taas jotain ihan uutta. Tai sitte meikä on vain sitäpaljon hyvä valehtelehan issellensä:P

Välillä käytin surinapurkkiaki mutta tämänhetkinen viritelmä on jokseenki kutistunu kompuraan, yläpääbuusteriin ja efektiluupisa olevaan vitkastelupurkkiin. Draivit antaa lootan oma crunch täysillä. Ihan siedettävä, sikäli mikäli on tykästyny tommoseen vähän vanhemman liiton hard rock -henkiseen rytinään.

Mutta sitähän täsä ei kyllä kysyttykä.

Ihan hyvin piisaa ainaki bänditouhujen alotteluun. Kuuluu perkussitoittenki alta ko vain kääntää sitä volaa. Näin meillä.

"Taitaa tulla sare ko alaperiläiset nii huutaa"
JuSu
12.11.2009 09:02:22

seekadetti: ...Ja olihan se suht halapaki näinki siedettävänkuuloseks mallintavaks...

Mallintavaksi? Taitaa olla ihan tavan trankku kyllä.

JuSu

Mitäs sulle kuuluu?
Väsykäsi
12.11.2009 09:20:56 (muokattu 12.11.2009 09:21:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seekadetti: Meikämandoliinolta löytyy niin ikään moinen ja paljon tuota on tullu reeneisä käytettyä.

Näin jäläkeenpäin ajateltuna olis pitäny ostaa se nuppi ja kaappi, mutta kyllä tälläki ihan kohtuuhyvin pääsee ääneen kuhan tosiaan nostaa toolin päälle eli ainaki pistää tiukkaan takakenoon, ettei tuliset tabulatuurit valu kuuroille nilikoille. Ja olihan se suht halapaki näinki siedettävänkuuloseks mallintavaks. Vaikka eihän 1x12" combo mikään stäkki oo.

Tää on kyllä aika semmonen vahavari että toisena päivänä tätä vihaa ja sitte seuraavana tästä löytää taas jotain ihan uutta. Tai sitte meikä on vain sitäpaljon hyvä valehtelehan issellensä:P

Välillä käytin surinapurkkiaki mutta tämänhetkinen viritelmä on jokseenki kutistunu kompuraan, yläpääbuusteriin ja efektiluupisa olevaan vitkastelupurkkiin. Draivit antaa lootan oma crunch täysillä. Ihan siedettävä, sikäli mikäli on tykästyny tommoseen vähän vanhemman liiton hard rock -henkiseen rytinään.

Mutta sitähän täsä ei kyllä kysyttykä.

Ihan hyvin piisaa ainaki bänditouhujen alotteluun. Kuuluu perkussitoittenki alta ko vain kääntää sitä volaa. Näin meillä.

Annampa plussan, oli kyl sen verta hyviä sanoja käytetty. + =)

Itse nyt en menis vahvistimen kruntskanavaa sanomaan sellaseks "vähän vanhemman liiton hard rock -henkiseksi rytinäksi". Ainakaan sen perusteella että meillä on koululla kaks tommosta, mutta 50w. Itse luonnehtisin niitten säröä digitaaliseksi sirinäksi, josta puuttuu se kaikki _hyvälle_ putkivahvistimelle omainen kantti, rouheus, pehmeys, munakkuus jne. en jaksa luetella koko listaa. Niin ja tuohan on transistorivahvistin eikä mallintava. Mutta jos sinä ja aloittaja olette tyytyväisiä vahvistimiinne en tule onnenne väliin.

"elämänhalu katoaa bläkkistä kuunnellessa", "kusi nousee päähän jazzia soittaessa", "vitutus nousee muusikoiden.nettiä lueskellessa", "tilin saldo kasvaa humppaa soittaessa" yms yms.
doctrine
12.11.2009 10:00:18 (muokattu 12.11.2009 10:01:55)

mulla on tuo MG100HDFX. Jos on todella raskaskätinen rumpali, volat koko bändillä kaakossa ja yrität erottua itse jonkun middlepiikkirytmikitaran seasta soolollasi, niin aika toivottomaksi tämä menee, ainakin mun masiina puski kanttiaaltoa jo luvattoman aikasin. Jos taas soitatte kohtuullisilla voluumeilla, niin kyllähän tuo laite toimii ihan hyvin. Toin sen juuri kotiin kun hommasin uuden vaffarin, mutta jätän sen kyllä backup-vahvistimeksi keikoille.

seekadetti, mitä mallintavaa siinä on?

http://www.payloadband.info/
kitaristi 95
22.11.2009 12:18:09

Hei onks muuten joku löytänyt vahvarista ton fdd kytkimen. kokeilin eilen ja soundiin tuli enemmän pohjaa ja syvyyttä

doctrine
22.11.2009 12:57:26 (muokattu 22.11.2009 13:22:56)

Eihän sitä nyt missään nimessä kannata painella niitä nappeja mitä siitä vahvistimesta löytyy - tai ylipäänsä käydä siis manuaalia läpi että mitä siinä laitteessa on ;)

edit
Niin juu, ton meidän bändin demon kitarat on nauhotettu täysin tällä MG:llä. Rytmikitaristi oli kuumeessa ja mä soitin demolle kaikki kitarat. Parempia soundeja siitä ei vain irronnut...
http://www.payloadband.info/music.asp

kitaristi 95
22.11.2009 14:26:25

doctrine: Eihän sitä nyt missään nimessä kannata painella niitä nappeja mitä siitä vahvistimesta löytyy - tai ylipäänsä käydä siis manuaalia läpi että mitä siinä laitteessa on ;)

Niin juu, ton meidän bändin demon kitarat on nauhotettu täysin tällä MG:llä. Rytmikitaristi oli kuumeessa ja mä soitin demolle kaikki kitarat. Parempia soundeja siitä ei vain irronnut...
http://www.payloadband.info/music.asp

Minkälaisella kitaralla soitat siinä?

doctrine
22.11.2009 14:50:20

kitaristi 95: Minkälaisella kitaralla soitat siinä?

Jackson Dinky DK2T, Duncanin JB ja Jazz.

Ok, olis siitä ehkä vähän paremmat sounditki voinu saada jos olis jaksanu ruuvailla, en käyttäny hirveästi aikaa (eli studioaikaa ja rahaa) siihen, menin vähän vanhalla treenistuntumalla vain ja pikkusen ruuvailin..

kitaristi 95
22.11.2009 21:06:32

doctrine: Jackson Dinky DK2T, Duncanin JB ja Jazz.

Ok, olis siitä ehkä vähän paremmat sounditki voinu saada jos olis jaksanu ruuvailla, en käyttäny hirveästi aikaa (eli studioaikaa ja rahaa) siihen, menin vähän vanhalla treenistuntumalla vain ja pikkusen ruuvailin..

jos sul ei oo tossa säröpurkkeja niin kai tosta sitten lähes pro soundit saa

Mun omassa kitarassa on ainakin mielettömän hyvä soundi

Mun kitara on squier stratocaster

Icy-Sun
22.11.2009 23:32:41 (muokattu 22.11.2009 23:34:56)

kitaristi 95: jos sul ei oo tossa säröpurkkeja niin kai tosta sitten lähes pro soundit saa

Mun omassa kitarassa on ainakin mielettömän hyvä soundi

Mun kitara on squier stratocaster

Eiss mitä läppää.
doctrine
23.11.2009 00:46:09

kitaristi 95: jos sul ei oo tossa säröpurkkeja niin kai tosta sitten lähes pro soundit saa

Käytin mä siinä Bossin ME-50:stä, mutten muista oliko siitä säröt päällä, soundista päätellen oli joku MetalZone tai jotain muuta yhtä viisasta... Uskoisin kuitenkin, tai tahtoisin uskoa ainakin, etten ollut niin urpo vaan että kaapin omalla säröllä vedeltiin (ei oikeesti pysty enää muistaa). jotain efektiä siitä lankusta otin kuitenkin, ainakin sooloihin. Lähes pro? Noi mun soundit tolla mun demollahan on ihan hirveetä kuraa, pelkkää trankkusirinää. Muistan ku mikseri / ääniteknikko kysy multa että onkos toi putkivahvistin sen jälkeen ku oltiin nauhoteltu ja miksailtiin materiaalia... :D

Jucciz
23.11.2009 02:48:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: ... kaapin omalla säröllä vedeltiin ...

Mulle kans kaappi, jossa on särö valmiina. Eipähän tarvis enää vahvistimen säröjä tai säröpedaalia.

Muistan ku mikseri / ääniteknikko kysy multa että ...

Mistä lähtien mikserit ovat puhuneet? Miksaajien kanssa oon jutellu monestikin, mutta että mikserien...

zuppermuhle
23.11.2009 03:22:18 (muokattu 23.11.2009 03:22:26)

Jucciz:Mistä lähtien mikserit ovat puhuneet? Miksaajien kanssa oon jutellu monestikin, mutta että mikserien...

Ilmeisesti äänityssessiossa on otettu jotain paljon miestä vahvempaa

Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti