Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustista kitaraa hankkimassa
1
tecu
02.11.2009 23:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Olen ajatellut aloitella kitaran soittoa kunnolla ja katselenkin itselleni nyt akustista teräskielistä kitaraa.
Olen kiinnostunut 雅-miyavi-:n musiikista (esimerkkilinkki: http://www.youtube.com/watch?v=r91ARYCvfr8) ja sen tyylistä olisin todennäköisesti soittelemassa kunhan hieman kehityn, eli mielellään kitara saisi olla ominaisuuksiltaan tuommoiseen soveltuva.
Mielellään sellainen, joka pysyisi hyvin vireessä eikä tarvitsisi viiden minuutin välein virittää toisin kuin tämänhetkinen Squierin stratocaster.

Mielellään ei mikään turhan kallis eli budjetti olisi ehkä noin 200 euroa (+/- 50e).
Tiedän ettei kyseisellä rahasummalla mitään täydellistä yksilöä saa, joten luultavasti joudutaan ominaisuuksista tinkimään. Mielummin kitara joka pysyy hyvin vireessä kuin kitara jossa on "uskomaton soundi", sillä tämä kitara olisi lähinnä vain harjoittelunn ja jammailuun.

Ehdotuksia?

PS. Puoliakustinenkin saisi olla, mutta pääasia on että on teräskielet.

Jaken
02.11.2009 23:42:12

Kyllä tuolla hinnalla saa jo kitaran jota kehtaa kuunnellakin, eritoten käytettynä. Yamahalla on kuulemma erinomainen hintalaatu noissa halvoissa teräskielisissä, esim:
http://www.thomann.de/fi/yamaha_fg_720s_nt.htm

Akustiselta alueelta löytyy enempi keskustelua ja kehuja noista Yamahoista. Ja kannattaa siihen panostaa enemmän kuin että "kunhan vireessä pysyy", sillä kun aika kuluu ja kuuntelee sitä elotonta soundia niin tympäisee miettiä miten paremman olisikaan saanut jollain 50e panostuksella.

Icy-Sun
03.11.2009 00:23:15

Jaken: Kyllä tuolla hinnalla saa jo kitaran jota kehtaa kuunnellakin, eritoten käytettynä. Yamahalla on kuulemma erinomainen hintalaatu noissa halvoissa teräskielisissä,

Totta molemmat toteamukset. Ibanezit ovat minunkin mielestäni varsin hyviä. Kannattaa ostaa mieluummin normiakustinen ilman mikitystä tuolla rahalla. Jos samalla rahaa on mikitys niin laadusta on tingitty.
Victor Helldriver
03.11.2009 00:41:35

yks neuvo meikäläiseltä ku akustista on ostamassa;

ÄLÄ SNIIDUILE RAHAN SUHTEEN!

Mulla on ollu ja on tolkuttoman monta PASKAA akustista kun ei oo viitsiny sijoittaa kunnolla. Aikamoista arpapeliä pitää olla et saa halvalla hyvän akkarin. Moni frendi on kyllä halvalla löytäny hyvää mut mulle ei oo tullu kyl vastaan vielä kohtuullista.

Ehkä joskus tulee, ehkä ei mutta jossain vaiheessa siihen Martiniin tms laatuvehkeeseen on sijoitettava.

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti