Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumpi klassinen elektroakkari?
1
McLeach
02.11.2009 14:01:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klasari kiinnostaa ja sitä myös keikkailuun tarvitsisi. Osui pari edullista ja mielenkiintoista vaihtoehtoa dv247:sta
http://www.dv247.com/guitars/ibanez … away-electro-acoustic-guitar--39093
http://www.dv247.com/guitars/fender … sce-electro-classical-guitar--41513
Ibanezissa kiinnostaisi toi ohut koppa ja kaula, mutta onko liian ohut soundi ilman sähköjä. Fenderissä normikoppa mutta myös hieman normaalia ohuempi kaula. Fenkku tuntuu laadukkaammalta akustisena mutta millanen sen piezomikkiviritys on verrattuna Ibanezin fishmaniin? Haen nimenomaa akkarikeikoille sopivaa saundia, joka vedetään PA:n läpi.

Ukkovaari
02.11.2009 15:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Klasari kiinnostaa ja sitä myös keikkailuun tarvitsisi. Osui pari edullista ja mielenkiintoista vaihtoehtoa dv247:sta
http://www.dv247.com/guitars/ibanez … away-electro-acoustic-guitar--39093
http://www.dv247.com/guitars/fender … sce-electro-classical-guitar--41513
Ibanezissa kiinnostaisi toi ohut koppa ja kaula, mutta onko liian ohut soundi ilman sähköjä. Fenderissä normikoppa mutta myös hieman normaalia ohuempi kaula. Fenkku tuntuu laadukkaammalta akustisena mutta millanen sen piezomikkiviritys on verrattuna Ibanezin fishmaniin? Haen nimenomaa akkarikeikoille sopivaa saundia, joka vedetään PA:n läpi.

Itellä on normikopalla/soololovella varustettu elektroakustinen nailonkielinen kitara.
Tuohon normikoppaiseen päädyin juurikin siitä syystä, että kaikki ns. ohut koppaset joita testailin olivat joltensakin aika surkeita pelkästään akustisesti soitettuna, eivät antaneet tarpeeksi ääntä ulos eli aika hiljaisesti sitten soivat ilman minkään laista vahvistusta ja sustani oli useassa ohutkoppaisessa aika huonoa luokkaa. Tottahan toki kunnon normikopalla varustettu akustisesti soi paremmin ja antaa isomman äänen pihalle.

Myös vahvistettuna itse tykkään enempi normikoppaisen soundista kuin näistä ohkaisella kopalla varustettujen soundista, normikoppaisissa tuntuu olevan täyteläisempi ääni ja muutenkin parempi (tästä tietysti varmaan löytyy poikkeuksiakin eli joissain ohutkoppaisissa ääni voi olla myös yllättävän hyväkin vahvistettuna).

Mutta jos yksi tärkeä kriteeri on soittaa ilman vahvistusta niin normikoppanen tuntuisi ainakin mun kokemuksen perusteella olevan aika selvästikin parempi.

Itse olen testaillu Ibanezin, tais olla joku Fenderin ja jotain muitakin ja lopulta sitten valinta osui Yamahan elektroakustiseen nailonkieliseen (hintaluokka omassa on kyllä noita kahta linkissä olevaa sitten jo reilusti kalliimpi), kalliimpaan päädyin kun ei vain löytyny oikein hyvää ja sopivaa halvemmassa hintaluokassaan noista.

Iteltä löytyvä on Yamaha CGX171CCA, kokopuukansilla ja elektroniikalla.

McLeach
02.11.2009 16:31:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo kyllä toi fender paremmalta kuullostaa kun oli kokopuukansikin, mutta toi pietzomikki ei innosta, ettei vaan lähtis noi halpikset kovasti kiertämään

Chemo
02.11.2009 19:13:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fender CG-24 SCE, eli olisko tuon Fenkun edeltäjämalli.

Elektroniikasta en osaa sanoa mitään ehdotonta, kun mitään älyttömän laajaa kokemusta elektronaikkareista ei ole. Fender siinä lukee, mutta että "by Fishman". Plussia ja miinuksia yleisesti:

- talla repeytyi liimauksestaan irti, ihan vaan normivireessä olevien kielten jännityksestä. Kitara oli telineessä, normaalissa huonelämpötilassa ja -kosteudessa, eikä olosuhteissa tapahtunut mitään nopeita muutoksia. Korjautin kitaran kuitenkin Kristian Oeschilla ja hyvä tuli. Ei tarttenut sitä tallaakaan vaihtaa.

+ ollut teknisesti muilta osin ok, eikä ole kaivannut mitään säätelyrumbaa
+ soi akustisesti ihan hyvin
+ ....eli käy vaikka klasaritreenaukseen =)
+ Fenderiys, olkoonkin vaik kaukoidän Fenderiyttä, tuo pientä lisätunnelmaa.
+ hihnanuppi (jossa piezon jakki)

Aika vähäiselle julkiselle käytölle tuo on mulla jäänyt, mutta se ei ole kitaran vika: ei vaan ole niinkään tarvinnut naikkaria. Jotain satunnaisia säestyshommia oon tehnyt sen kanssa, mutta noin muuten se on ollut klassisen puolen treenikitarana. Ja ihan hyvin toiminut siinä roolissa, tunsin että soittimessa oli rahalle asiallisesti vastinetta.

Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti