Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: H&K Tubeman - putken vaihto
1
Dull Finn
29.10.2009 08:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ok, räpelsin Ruby-putken tilalle vaihdokin erittäin suurella vaivalla, kovin on ahtaaseen paikkaan tuo putki sijoitettu.
Seuraavalla kertaa olisi mukava hoitaa homma siistimmin ja vähemmällä kiroilulla, tuntuu kuitenkin vähän oudolta viedä laite "pajalle" moisen pikkuoperaation takia.
Eli olisiko kellään neuvoja miten vaihto sujuisi kätevästi, löytyykö jotain työkalua millä sinne kapeikkoon pääsisi askartelemaan ;)..

PeeJii
29.10.2009 13:40:26

Dull Finn: ok, räpelsin Ruby-putken tilalle vaihdokin erittäin suurella vaivalla, kovin on ahtaaseen paikkaan tuo putki sijoitettu.
Seuraavalla kertaa olisi mukava hoitaa homma siistimmin ja vähemmällä kiroilulla, tuntuu kuitenkin vähän oudolta viedä laite "pajalle" moisen pikkuoperaation takia.
Eli olisiko kellään neuvoja miten vaihto sujuisi kätevästi, löytyykö jotain työkalua millä sinne kapeikkoon pääsisi askartelemaan ;)..

Mie olen tehnyt putkikokeiluja tube factoriin (pienempi kuin tubeman) ja replexiin (kookkaampi kuin tubeman) niin, että olen irroittanut sen läpinäkyvän muovipleksin jota kautta putken vaihto. Ensiksi pitää tietysti avata molemmilta sivuilta suojukset että muovipleksiä pääsee irrottamaan.

Tarvittavia työkaluja operaatioon on ristipääruuvari, kärkipihdit ja kuusiokoloavain. Homman kun oppii niin ei se niin hankalaa olekaan...

Dull Finn
29.10.2009 13:47:47 (muokattu 29.10.2009 13:48:16)

kiitos tiedoista, enpä kokeillut tuota pleksin irrottamista. Onneksi putkea ei tarvitse VÄLTTÄMÄTTÄ vaihtaa koskaan, ainakaan jos on mieleisen löytänyt, tällä hetkellä olen tyytyväinen, mutta ainahan jotain voi sattua.

PeeJii
29.10.2009 15:22:24

Onneksi putkea ei tarvitse VÄLTTÄMÄTTÄ vaihtaa koskaan, ainakaan jos on mieleisen löytänyt, tällä hetkellä olen tyytyväinen, mutta ainahan jotain voi sattua.

Näinhän se on. Lähinnä tulee mieleen tilanne, että haluatkin soundeista vähän siistimmät, ja haluat kokeilla heikkotehoisempaa putkea 12AX7:n tilalle, vaikkapa 12AT7:aa (ECC81). 12AU7:lla (ECC82) saattaa puhdistua jo liikaakin.

msormune
29.10.2009 15:24:38 (muokattu 29.10.2009 15:25:04)

PeeJii: Mie olen tehnyt putkikokeiluja tube factoriin (pienempi kuin tubeman) ja replexiin (kookkaampi kuin tubeman) niin, että olen irroittanut sen läpinäkyvän muovipleksin jota kautta putken vaihto. Ensiksi pitää tietysti avata molemmilta sivuilta suojukset että muovipleksiä pääsee irrottamaan.

Noinkin voi tehdä, mutta toinen tapa on irrottaa jakit yms. ja päädyt jolloin sisuskalut saa ulos kuorista.

Muistaakseni tosin itsekin olen tuohon putken pleksin irrottamalla vaihtanut, ja jopa kerran pistänyt koko homman takaisin kasaan ja vasta sitten huomannut että pleksi on väärin päin. Aika pro olen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti