Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney AOR 100 Series II ja muut Laneyt
1
sticky fingers
27.10.2009 18:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden vahvistimen voisi hommata tässä, jos raha-asiat pikkuhiljaa kääntyvätkin parempaan päin. Laneyn koneista on aikaisemmin ollut hyviä kokemuksia, joten haluaisinkin kuulla/lukea käyttökokemuksia otsikossa erikseen mainitusta vahvistimesta. Joitakin youtubepätkiä katselin, ja niiden perusteella tuo olisi enemmän hevihommiin soveltuva vahvistin, mutta onko siitä myös kevyempiin rokkitouhuihin? Jossain tuota Laneyn yleissoundia kuvattiin "vanhahtavaksi" ja siten sopivaksi "perinnerokkiin" tai -heviin. Riittääkö säätövaraa ja monipuolisuutta?

Juu, tietenkin pitää kokeilla jne..

Toinen asia: Jos mulla on combo (Laney TF200), jossa on ihan hyvä 12"-kaiutinelementti, mutta vahvistin muuten ei toimi kunnolla, niin voinko käyttää sitä vain kaiuttimena toisella vahvarilla?

Kiitos,

-sf

"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
zuppermuhle
27.10.2009 19:04:57

sticky fingers:

Toinen asia: Jos mulla on combo (Laney TF200), jossa on ihan hyvä 12"-kaiutinelementti, mutta vahvistin muuten ei toimi kunnolla, niin voinko käyttää sitä vain kaiuttimena toisella vahvarilla?

Kiitos,
-sf

Onnistuu jos vahvistimessa on se kaiutin plugin päässä. Vaikka ei olisikaan niin ei ole hankala operaatio laittaa.

Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Spike
27.10.2009 19:11:19

Onnistuu, mutta ei mikään kovin kummonen kaiutin ole se.

sticky fingers
27.10.2009 19:42:35

Spike: Onnistuu, mutta ei mikään kovin kummonen kaiutin ole se.

Heh, ok. Ehkä Celestionin nimi vain valaa harhaista uskoa minuunkin. Lähinnä ajattelin sen niin, että ostaisin ensin sen nupin, ja sitten seuraavan kerran, kun olen rahoissani, sille 2x12- kaapin. Väliaikaisratkaisuna siis tuota ajattelin.

-sf

"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
Icy-Sun
27.10.2009 20:43:03 (muokattu 27.10.2009 20:44:22)

sticky fingers:Jossain tuota Laneyn yleissoundia kuvattiin "vanhahtavaksi" ja siten sopivaksi "perinnerokkiin" tai -heviin. Riittääkö säätövaraa ja monipuolisuutta?
-sf

Heh. Juuri sellainen vanhanliiton rokkikone se on. Bluesit ja perinteinen heavy menee varmasti. Monipuolisuudesta voisin sanoa, että vastaa aikalailla perinteisiä Marshalleita. Mutta jos perinnehevi ja rokki on tyylinä, niin ei mitään uskomattoman monipuolista vahvistinta tarvita.
Osteri
27.10.2009 20:51:43

Laney Pro Tube / AOR ..jne...merkitty vaffari löytyy täältäkin. Kokonaista 50w kaikessa yksinkertaisuudessaan. Siinä on piuhan päässä 2X12 Celestion Vintage 30. Kyllä tää minust on hyvä vehje sekä kokonaisuus ja säröä löytyy riittävästi. Tullu tavaksi polkea sitä mm. Bad Monkeyllä, kun saa sopivasti muroisemman soundin. Kuulostaa ja näyttää hyvältä, eikä pahemmin tule vastaan muualla.

Laney TF200 ; Ilmeisesti alunperin valmistettu HH:n kajareilla ja myöhemmissä versioissa merkkinä Celestion. Mulla oli yksi tuollainen HH-versio ja kyllä voisin ostaa uudelleenkin jos tulisi tarve. Siihen kyllä vaihdoin C Super 65 -kajarin ja soi sellaisenaan paremmin. Tosin ainahan hybridi/transistori vahvistin tällaisessa sarjassa putkivehkeelle häviää. Katsele niitä 30 W putkikomboja. Tuntuu porukka olevan sellaiseen aika tyytyväisiä.

Muut Laneyt: Varsin tyytyväinen olen ollut LV300 Twin malliin , jolla edeltäjä nimeltään TF300. Kahdella 12" kajarilla tämä on erittäin hyvän kuuloinen hybridivahvistin.

Siinäpä täysin objektiivisia Laney kommentteja :)

Spike
28.10.2009 10:27:28

sticky fingers: Heh, ok. Ehkä Celestionin nimi vain valaa harhaista uskoa minuunkin. Lähinnä ajattelin sen niin, että ostaisin ensin sen nupin, ja sitten seuraavan kerran, kun olen rahoissani, sille 2x12- kaapin. Väliaikaisratkaisuna siis tuota ajattelin.

-sf

Mulla tais olla HH:n kajarilla. Kerran vedin 2x12 V30 kaappiin sen laneyn kiinni ja oli kyllä ihan eri maailmasta. Tarkempi ja tiukempi, cowboys from hell. Soittelin kans joskus nupilla TF comboa tuutaten ja kyllä sillä soittaa, mutta menee vähän hukkaan hyvä nuppi.

s8na
28.10.2009 10:52:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu Protube series 2 30W nuppi ja protube AOR 2 combo 30W. Ihan kivoja pelejä olivat ja vähän jopa ehkä harmittaa kun menin myymään. Todella sympaattisia. :)

Olihan niissä vähän kommervenkkejä mut nykyään osais varmaan pelata vähä paremmin niiden kanssa. Puhtaiden soundien saaminen oli hyvin vaikeeta jollei mahdotonta.

All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Volle
28.10.2009 20:48:56

s8na: Mulla on ollu Protube series 2 30W nuppi ja protube AOR 2 combo 30W. Ihan kivoja pelejä olivat ja vähän jopa ehkä harmittaa kun menin myymään. Todella sympaattisia. :)

Olihan niissä vähän kommervenkkejä mut nykyään osais varmaan pelata vähä paremmin niiden kanssa. Puhtaiden soundien saaminen oli hyvin vaikeeta jollei mahdotonta.

Mulla on juuri tuollainen pienen tehon pro tube. Päätteessä putkina 2*6v6 eli jotain 20-30 W lienee teho. Sitä ei taideta sanoa missään kohti paneelia varsinaisesti. Eniveis, saundit lähtee kyllä helposti puhtaasta sellaiseen Marshall-henkiseen rähinään aika helpostikin, vaikka säätimiä on periaatteessa aika paljon. Jalalla vaihdettavaksi saa boost-toiminnon, jolla mukaan kytkeytyy vielä yksi vahvistusaste lisää. Tosin mitään puhtaalta särölle kanavanvaihtoa ei pysty tekemään, mutta soolobuustin kyllä. Nupissa taitaa olla yhteensä kolme gain tai volume-säädintä ja yksi master volume. En muista tarkkaan, kun vahvistin ei ole tässä. Saundit on kuitenkin oikein jees ja sen pystyy kääntämään öbaut täysille myös keikoilla ilman, että kitara tulee yli kaikesta.

Joskus keikkabacklinessä on ollu noita isompia nuppeja (50 ja 100 W) ja nehän on myös ollu varsin hyväsaundisia, mutta toisin kuin tuo pikkunuppi, erittäin kovaäänisiä, mikä on tietty sekä hyvä että huono juttu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti