Muusikoiden.net
11.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotivahvistinta 200e hintaluokkaan.
1
mulukukka
26.10.2009 12:23:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis nyt olisi hankinnan alla kitaravahvistinta kotisoitteluun tuon melko surkean yamahan paketin vahvistimen tilalle http://www.tekniikanmaailma.fi/kita … tit/yamaha-erg-121-gpiiyamaha-ga-15

Eli nyt olisi sellanen parisataa euroa jonka voisi käyttää siihen.

Mielessä on käynyt rolandin Cube 30(X)

Mutta olisiko kellään ehdottaa jotai muuta vertailukohdetta tolle?

Musiikki mitä soittelen on sellasta hevi/rock/vähän bluessia että hyvä särö olisi kiva.
Tuossa cubessa houkuttaa myös nuo delay ja reverb efektit kovasti että olisi kiva jos sellaiset löytyisi :)

Niin joo ja toisekseen onko kellään mitään käsitystä/omakohtaista kokemusta mitä eroa on normi ja X cubella?

Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
Estranged
26.10.2009 12:26:35 (muokattu 26.10.2009 12:27:23)

Peavey Vypyr 30. Soundeja ja efektejä joka lähtöön. Meikäläisen mielestä paras näistä halvoista nykyisistä mallintavista(Cubet, Valvetronixit yms.). Voxin Valvetronix loistaa enemmän kevyemmillä soundeillaan, mutta Vypyr tekee saman vähintään yhtä hyvin minun mielestä ja vielä paljon muutakin.

"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
mulukukka
26.10.2009 13:18:46

Estranged: Peavey Vypyr 30. Soundeja ja efektejä joka lähtöön. Meikäläisen mielestä paras näistä halvoista nykyisistä mallintavista(Cubet, Valvetronixit yms.). Voxin Valvetronix loistaa enemmän kevyemmillä soundeillaan, mutta Vypyr tekee saman vähintään yhtä hyvin minun mielestä ja vielä paljon muutakin.

Kiitoksia nopeasta vastauksesta.

Aloinpa katteleen tosta sitte tietoja ja esittelyjä ja vaikuttais erittäin lupaavalta!

Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
joomake
30.10.2009 19:05:27

Tota cubea oon kitaratunnilla testaillu. Kyllä se 200 ekun hintaluokkaan on kyllä vähintään pätevä peli. Siitä saa kyllä ruuvailtua soundit puhtaasta äärimmäiseen mättöön (omasta mielestäni). Ja ei ne efektitkään nyt niin hirveen huonoja oo. On kyllä aivan eri luokkaa oman Marshallin MG30DFX kanssa, ja makso saman verran.
Kyllä varmasti kotisoitossa pärjää.

Ukkovaari
30.10.2009 21:07:21

Kotoota löytyy Putkivehkeen lisäksi Peaveyn Vypyr 30W ja täytyy sanoa entisenä Cube 30X omistaneena, että (mun mielipide) Vypyr 30X päihittää Cube 30X.

Cubessa tosin tuo volyymin säätö siinä alhaisessa asennossaan ei hypi silmille kuten Vypyrissä, molemmissa saa hyvin makkarivolyymit mutta jostain syystä Vypyrissä tuo volyymisäätö hypähtää siinä alkupään asennossaan.

Huonoja noista ei ole kumpikaan joten aika pitkälle ratkaisee mitä hakee ja kummasta nyt vaan tykkää enempi.

Efectejä on Vypyrissä kyllä selvästi enempi tarjolla ja reverb sekä delay säätimet kyllä paremmat säädöiltään, muutenkin efektipuoli on siinä ihan mukavan hyvä (tosin on siinä efektejä mitä ei tule käytettyä).

Vypyrin kanssa hyvä hankinta on se Sanpera jalkapedaalijuttu, saapi tallennettua sitten soundeja aika moisen läjään muistipaikoja.

Vypyristä olen kuullut sellaista että suhisee jne. mutta omassa ei tuollaista vikaa ainakaan ole ollut, toiminut moitteetta, tosin ei tuokaan pärjää mun putkivehkeelle, ne kun nyt ovat vaan erillaiset monessa suhteessa.

Lopuksi sanoisin, että käy kokeilemassa noita molempia ajan kanssa ja mistä tykkäät enempi niin hankit sen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti