Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sopivin vahvari kerrostaloon
1 2 3
MadMatt
24.10.2009 15:37:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Höpöhöpö. Kyllä sieltä päätteestä ääntä lähtee. Päätesastetta ei kerrostalossa saa säröytymään, mutta tuo päätesärö onkin ankarasti yliarvostettua. Monet nykyajan putkivahvarit toimivat mainiosti myös kotioloissa - sillä wattimäärällä on lopulta ihmeen vähän väliä. Joko masiina soundaa hyvältä tai ei, ihan sama onko 5 vai 100 wattia.
 
Kyllä sillä on paljonkin väliä. Kysymyshän on siitä kuinka pienellä volumella vahvistin "aukeaa" enkä nyt puhu mistään päätesäröstä. Esim. 45W super reverb aukeaa optimaaliseen, terveesti reagoivaan soundiin potikan ollessa nelosen paikkeilla. Meteli on melkoinen vaikka mistään päätesäröistä ole vielä hajuakaan. Olennaista on hommata käyttötarkoitukseen oikean tehoinen vahvari. Voihan noilla isommillakin vahvareilla varmasti hiljempääkin soitella mutta vahvistimen käytöksestä ja soundista voi kadota jotain hyvin olennaista.
 
SBA
diekuhe
24.10.2009 15:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Meikällä on tuo 30-wattinen versio ja melkein sitä suosittelisin kotiin enemmän kuin 15-wattista varsiota. Noissa isommissa on näet se tehonsäätö siellä takapaneelissa ja 30-wattisessa on myös 10" elementti niin ei jää saundit niin voimattomiksi (8" 15-wattisessa).
 
Eikös tuossa vt15:kin ole tehonsäätö takapaneelissa? Tai tässä käsityksessä itse olen...ja niin väittää tuokin ->http://www.performing-musician.com/pm/jan09/articles/voxvt15vt30.htm
 
jii.haanpaa
24.10.2009 16:03:54 (muokattu 24.10.2009 18:31:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Höpöhöpö. Kyllä sieltä päätteestä ääntä lähtee. Päätesastetta ei kerrostalossa saa säröytymään, mutta tuo päätesärö onkin ankarasti yliarvostettua. Monet nykyajan putkivahvarit toimivat mainiosti myös kotioloissa - sillä wattimäärällä on lopulta ihmeen vähän väliä. Joko masiina soundaa hyvältä tai ei, ihan sama onko 5 vai 100 wattia.
 
Joo, päätesäröhän on tunnetusti aivan turha epeli silloin kun tavoitellaan hendrix/srv-soundimaailmaa...
 
B-tone-flat
24.10.2009 16:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

diekuhe: Elikkäs olen tässä tilailemassa kitaralle vahvistinta ja kerrostalossa kun oleskelen niin pienilläkin volyymeillä pitäisi saada kuitenkin maukasta muhkeata ääntä. Soitteluni on varmaan pääasiassa Blues(Jimi, SRV..), Rock..no tietty sitä heavyäkin varmaan tulee vielä soiteltua mutta varmaan vähemmän. Kompakti koko ois jees.. Kitaraksi tulee Squierin CV Strat 60.
 
Budjetti 0-260 €
 
Itse olen katsellut seuraavia malleja:
 
FENDER CHAMPION 600
Peavey Valveking Royal 8
VOX AC4TV8
KUSTOM CONTENDER
VOX VT15
FENDER VIBRO CHAMP XD (tämä kiinnostaisi ehkä eniten, mutta onko vähän turhan ärhäkkä kerrostaloon?)
 
Vai ihan joku muu :)?

 
Hommaa esim torilta käytettynä microcube ja toiseksi laitteeksi jos tietsikka löytyy niin joku line6 ux1,ux2 jne. saat mallinnukset, efektit ja äänityssoftat samalla. Ja budjetti jää reilusti alle 150 euron.
 
No Comments!
Kivijalka
24.10.2009 16:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Hommaa esim torilta käytettynä microcube ja toiseksi laitteeksi jos tietsikka löytyy niin joku line6 ux1,ux2 jne. saat mallinnukset, efektit ja äänityssoftat samalla. Ja budjetti jää reilusti alle 150 euron.
 
Itseltä löytyy tuo UX1 ja täytyy sanoa että mahdottoman kätevä peli on kyseessä. Jotkut toimivat aktiivimonitorit moisen laitteen perään ja johan soi kauniisti bluus.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Shredator
24.10.2009 17:00:02 (muokattu 24.10.2009 17:01:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Kyllä sillä on paljonkin väliä...Voihan noilla isommillakin vahvareilla varmasti hiljempääkin soitella mutta vahvistimen käytöksestä ja soundista voi kadota jotain hyvin olennaista.
 
Totta tämäkin, mutta kyllä se vain näin on, että vaikka isolla vahvarilla vetelee hiiren hiljaa, niin se kyllä kuulostaa silloinkin paremmalta kuin joku pikkuräppänä. Watteja vaan kehiin prkl!
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
Icy-Sun
24.10.2009 17:26:59 (muokattu 24.10.2009 17:47:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Hommaa esim torilta käytettynä microcube ja toiseksi laitteeksi jos tietsikka löytyy niin joku line6 ux1,ux2 jne. saat mallinnukset, efektit ja äänityssoftat samalla. Ja budjetti jää reilusti alle 150 euron.
 
Voi saakeli. Minulla on Microcube ja joo onhan se kiva vahvistin ja varmasti se Valvetronix myös, mutta oon itse ainakin kyllästynyt kaikkeen nykyäajan tietokone ja mallintava tarjontaan. Jos aloittaja hakee SRV ja Hendrix tyyliin sopivia soundimaailmoja niin työntäisin itse ainakin digitaalivehkeet kuikkaan niiden efektien kanssa.
 
Noista alkuperäisistä vaihtoehdoista sanon, että se pieni Valveking ei vakuuttanut minua kovinkaan suuresti. Niissä Voxin ac4:ssa oli oikeastikin ihan hyvä soundi. Kannattaa kokeilla.
 
E: En ole mikään SRV tietäjä, vaan Fenderin pieni putkicombo ja tubescreamer yhdistelmällä ei aivan metsään varmasti mennä.
jussimus
24.10.2009 18:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisitko kerrostaloon sopivan TÄYSPUTKIVAHVARIN, josta irtoaa monia erilaisia, törkeän hyviä kliini- sekä särösoundeja, plus asiallisia efektejä? Haluaisitko myös, että samaisella vahvarilla voi tarvittaessa soittaa myös treeniksellä ja keikoilla? Haluaisitko saada tällaisen ihmevahvistimen suht halvalla? Onko tällaista ihmevahvistinta edes olemassakaan?
 
Onpa hyvinkin.
 
Tällaisen ihmevahvistimen nimi on: Line6 Spider Valve.
 
Ziggy Bubba
24.10.2009 18:56:22 (muokattu 24.10.2009 19:21:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Joo, päätesäröhän on tunnetusti aivan turha epeli silloin kun tavoitellaan hendrix/srv-soundimaailmaa...
 
"Bluespappojen" miehittämässä m.netissä tuo SRV/Hendrix -kombo kai pitää sisällään about puolet kitaramusiikista.
 
Niin, noissa hommissa se päätesärö on ihan passeli vaihtoehto, mutta ei todellakaan mikään välttämättömyys - ellei sitten kärsi ilkeästä purismista. Omissa hommissa etuasteruttu riittää tosi pitkälle, myös noissa blues-henkisissä hommissa.
 
Hommaa esim torilta käytettynä microcube ja toiseksi laitteeksi jos tietsikka löytyy niin joku line6 ux1,ux2 jne. saat mallinnukset, efektit ja äänityssoftat samalla. Ja budjetti jää reilusti alle 150 euron.
 
Micro Cube on hyvään putkimyllyyn verrattuna suorastaan huono vahvistin, jossa ei ole mitään muuta erityisen hyvää kuin koko ja hinta. Jos budjetti riittää ja korvat nauttivat hyvästä soundista, niin nuo halpisdigipöntöt voi jättää omaan arvoonsa. Turha kuvitella, että vajaalla satasella saa loistosoundia.
 
Voihan noilla isommillakin vahvareilla varmasti hiljempääkin soitella mutta vahvistimen käytöksestä ja soundista voi kadota jotain hyvin olennaista.
 
Voi kadota, mutta ei kaikilla masiinoilla ainakaan ratkaisevasti. Esim. Orange Rockerverb toimii mainiosti oikeastaan volyymistä riippumatta. Vanha totuus "ei kannata hommata isotehoista putkivahvaria kotikäyttöön" on höpölöpöä, sillä se ei läheskään aina pidä paikkaansa.
 
The Crookmachine Project
trih
24.10.2009 19:19:05 (muokattu 24.10.2009 19:23:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätesärö ja kerrostalo ei voi toteutua. Säröpedaali, esim jokin ts-tyylinen, pikkuputkarin kanssa on tosin paljon paremmin soiva yhdistelmä kuin mikään digi. Jos siis nauttii analogisen soundin elävyydestä. Digi on vähän ku cd:tä kuuntelis.
 
Mulla on tämä:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ga5.htm
Ja tuon eteen säröpurkkia oman maun mukaan. Plussaa tuossa "GASissa" on tuo eq nimellä oleva bassoleikkuri. Voi pistää säröpedaalia bassonamikka täysillä sisään ja leikata turhat alapäät tuolla potikalla. Bassoakin soittelen tuon kautta.
 
Mielessä on myös ollut tämä 0,25W putkari:
http://www.thomann.de/fi/blackheart_killer_ant_head_bh1h.htm
Ja tuolle kaveriksi perus 1x12" kaappi:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g112.htm
Voisi ehkäpä avartaa kerrostalosoundia. Tai sitten ei.
 
Ainii tässä tuo Killer Ant 0,25W täysillä fullstäkkiin eli päätesäröllä:
http://www.youtube.com/watch?v=5FZsFWO_0IE
 
Ja lisää:
http://www.youtube.com/watch?v=fMBQqv8LJRU&NR=1
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
s8na
24.10.2009 19:48:39 (muokattu 24.10.2009 19:50:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitää
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
aristoteles666
24.10.2009 20:16:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: "Bluespappojen" miehittämässä m.netissä tuo SRV/Hendrix -kombo kai pitää sisällään about puolet kitaramusiikista.
 
Niin, noissa hommissa se päätesärö on ihan passeli vaihtoehto, mutta ei todellakaan mikään välttämättömyys - ellei sitten kärsi ilkeästä purismista. Omissa hommissa etuasteruttu riittää tosi pitkälle, myös noissa blues-henkisissä hommissa
 
Voi kadota, mutta ei kaikilla masiinoilla ainakaan ratkaisevasti. Esim. Orange Rockerverb toimii mainiosti oikeastaan volyymistä riippumatta. Vanha totuus "ei kannata hommata isotehoista putkivahvaria kotikäyttöön" on höpölöpöä, sillä se ei läheskään aina pidä paikkaansa.

 
miks ihmiset aina yrittää tyrkyttää omaa vahvistintaan muillekin, sullakin on kauhea läjä säröpedaaleja, hommaa kunnon vahvistin niin et tarvitse niitä, kuulostaa hyvältä pienelläkin volalla mutta tietenkin paljon paremmalta kovempaa.
enkä yritä myydä sitä koska se on kuitenkin kallis, eikä mikään oikea kotivahvistin.
 
Ziggy Bubba
24.10.2009 21:02:44 (muokattu 24.10.2009 21:06:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: miks ihmiset aina yrittää tyrkyttää omaa vahvistintaan muillekin, sullakin on kauhea läjä säröpedaaleja, hommaa kunnon vahvistin niin et tarvitse niitä, kuulostaa hyvältä pienelläkin volalla mutta tietenkin paljon paremmalta kovempaa.
enkä yritä myydä sitä koska se on kuitenkin kallis, eikä mikään oikea kotivahvistin.

 
Jaa minä tyrkytän vahvariani? Ei ollut tarkoitus, kunhan kerroin esimerkin vaffarista joka skulaa hyvin myös hiljaa.
 
Enkä todellakaan tarvitse "kunnon vahvistinta", sillä mulla on aika saletisti omiin hommiin paras vahvistin mitä löytyy. Mikä on Rockerverbiä parempi? Ei mikään :)
 
Käytössä mulla on vakiona TS9 boostaukseen ja fuzz stoner, blues yms. juttuihin - onko liikaa säröpurkkeja arvon herralle/rouvalle/neidille? Opetteles sinäkin käyttämään isoa kirjainta niin ollaan jo pitkällä ;)
 
The Crookmachine Project
B-tone-flat
24.10.2009 21:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas tää alkoi....Kukahan täällä on puristi? näköjään me kaikki ollaan...hähää.
Mutta alkuperäisen aiheesen. Oikeasti tolla budjetilla ei mitään ihmeellistä Hendrix/Srv saundia saakaan kun mallinnuksena. Mutta mä väitän että tollainen microcube(onhan samanlaisia laitoksia muillakin, esim. vox) saa kerrostaloon sopivat volumet ja saundipalettikin on melko jees. Kyllä sillä em artisteja imitoi. Mä ainaskin olen aivan saakelin tyytyväinen. Vielä kun se on muuntaja/patterikäyttöinen niin se on monesti ollut matkavahvarina mukana. Siksi tarjoan sitä vaihtoehtona kokemuksen pohjalta.
 
Ja sitten, treenikämpällä mulla on ne kunnon vermeet bändi/keikkahommia varten. Kaikki putkilaitteita. Yksi kombo(blues deluxe) on mulla ollut muutaman kerran himassa(kerrostalo) putkien vaihdon takia ja voin rehellisesti sanoa että ei sillä siellä mitään tee, turhempaa laitetta siihen paikkaan saa etsiä. Ainut mitä siitä saa irti ilman että naapurit häiriintyy on kaiku.
 
Tietokonepuolella noi mallinnussoftat sun muut härpäkkeet on ihan lyömättömiä. Voit tehdä äänityksiä sun muuta ja vaikka onkin digivehkeitä niin ei ne mitään sirinäsaundeja tuota. Et aidosta helposti erota lopullisesta musiikikappaleesta. Sit jos halutaan se aito rectifier saundi niin sitten on mentävä studioon äänittämään ja siellähän ne levyjulkaisumateriaali muutenkin tehdään. Sitä ennen kaikki on vaan esituotantoa tai demoa jonka saundista ei niin ole väliä. Tämäkin kokemuksella, tosin ei niin vankalla pohjalla.
 
No Comments!
Osteri
24.10.2009 22:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

diekuhe: Elikkäs olen tässä tilailemassa kitaralle vahvistinta ja kerrostalossa kun oleskelen niin pienilläkin volyymeillä pitäisi saada kuitenkin maukasta muhkeata ääntä.
 
Ymmärrän. Haet siis tätä
http://www.ibanez.com/ELECTRONICS/model-TBX15R
 
Soundin säätely on mahdollista nimenomaan erillisen EQ:n takia. Kaikkea tulee. Tän vaffarin kilpailija on tietysti Roland Micro Cube. Molemmat mallit on kerrostalo- ja omakotitalo hyväksyttyjä.
 
Jos tuollaisella et saa treenattua koti-oloissa niin kerro mulle missä mättää.
 
gator
25.10.2009 00:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=7U9ylAeSvDY
Itellä tommonen ja vht:n 1x12"-kaappi. Ihq!
 
aristoteles666
25.10.2009 01:41:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Jaa minä tyrkytän vahvariani? Ei ollut tarkoitus, kunhan kerroin esimerkin vaffarista joka skulaa hyvin myös hiljaa.
 
Enkä todellakaan tarvitse "kunnon vahvistinta", sillä mulla on aika saletisti omiin hommiin paras vahvistin mitä löytyy. Mikä on Rockerverbiä parempi? Ei mikään :)
 
Käytössä mulla on vakiona TS9 boostaukseen ja fuzz stoner, blues yms. juttuihin - onko liikaa säröpurkkeja arvon herralle/rouvalle/neidille? Opetteles sinäkin käyttämään isoa kirjainta niin ollaan jo pitkällä ;)

 
jossei se neitiä loukkaa, niin osta vahvistin niin et tarvitse moisia eturauhasia että saat haluamasi soundin, et tiu diu diu.
 
Eemil
25.10.2009 01:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

diekuhe: Eikös tuossa vt15:kin ole tehonsäätö takapaneelissa? Tai tässä käsityksessä itse olen...ja niin väittää tuokin ->http://www.performing-musician.com/pm/jan09/articles/voxvt15vt30.htm
 
Jahas oliko sittenkin näin? Taisin sekoittaa siihen vielä pienempään VT-sarjalaiseen sitten. Eikös siitä ollut joku 5-wattinenkin?
 
Mandarax
25.10.2009 09:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Jahas oliko sittenkin näin? Taisin sekoittaa siihen vielä pienempään VT-sarjalaiseen sitten. Eikös siitä ollut joku 5-wattinenkin?
 
Kyllä se 15w taitaa pienin olla.
 
Eemil: Meikällä on tuo 30-wattinen versio ja melkein sitä suosittelisin kotiin enemmän kuin 15-wattista varsiota. Noissa isommissa on näet se tehonsäätö siellä takapaneelissa
 
Ehkäpä muistelette sen edellisen Valvetronixin AD -sarjan ominaisuuksia, siinähän löytyi se tehonsäätö AD30VT:stä ja sitä isommista, mutta ei siitä 15 -wattisesta.
 
Kyllä nuo Valvetronixit ovat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja "makuuhuonevahvareiksi", ja suosittelisinkin ottamaan tuon mainion tehonsäätönamiskan vuoksi hieman isomman version kotikäyttöönkin. Kyllä se isompi elementti kuulostaa paremmalta, vaikkei sitä täysillä luukutakaan. Itselläni oli tuollainen 50 -wattinen kotisoitossa.
 
miks ihmiset aina yrittää tyrkyttää omaa vahvistintaan muillekin
 
Vähän paha lähteä sitä sun tai jonkun muun vahvistinta tyrkyttämään, jos ei ole kunnollista käyttökokemusta takana - ja omasta vahvaimesta luultavasti sellaista löytyy, sekä luultavasti myös jonkinmoista mieltymystä sen ominaisuuksia kohtaan. Kyllähän monet varmasti suosittelevat ja/tai "tyrkyttävät" jotain vahvaria sen kolmen minuutin musakauppatestauksenkin perusteella, mutta ainakin henkilökohtaisesti arvostan enemmän näitä "oman vahvarin tyrkyttämisiä" jo pelkästään vakuuttavamman ja perusteellisemman käyttökokemuksen vuoksi.
 
Ja jottei ihan aiheen ohi tule hölistyä, niin tyrkytetäänpä yhtä omaa vielä, eli se Blackstarin HT-5. Sopii mukavasti aloittajan vaatimuksiin. Toriltakin taitaa löytyä yksi.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Ziggy Bubba
25.10.2009 12:16:37 (muokattu 25.10.2009 12:17:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: jossei se neitiä loukkaa, niin osta vahvistin niin et tarvitse moisia eturauhasia että saat haluamasi soundin, et tiu diu diu.
 
Hoho. Mitä helvetin eturauhasia - ja miten vitu#%a mun kamat liittyy mihinkään? Ootko kuullu ns. laajasta soundipaletista? Toiset semmosta tarttee, vaikka sulle riittäis vähempikin. Miksi aloit mua piinaamaan? En tietääkseni kussut sun aamiaismuroihin (enkä varsinkaan solvannut sun kamoja).
 
The Crookmachine Project
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «