Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez rg 1570 Dimarzio evolution ongelma
1
Winterstar
16.10.2009 18:38:52 (muokattu 16.10.2009 18:39:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Oon tässä hetken ihmetelly, että mikä mahtaa olla vialla, kun tossa otsikonmukaisessa kitarassa oleva Dimarzio evolution mikki on niin korkeilla, että se ottaa melkein kieliin kiinni ja sitä ei saa mikin säätöruuveilla säädettyä yhtään alemmas.
Ruuvit, jolla mikin korkeutta voi säätää on jo nyt aivan pohjassa, joten niitä säätämällä ei tämä korjaannu. Soundi ja mikkien volume tasapaino kärsii tästä aika pahasti. Mikähän mahtaa mättää kun mikki on kuitenkin asennettu oston yhteydessä soitinliikkeessä ja kaulamikki, joka on myös asennettu samassa liikkeessä oston yhteydessä toimii aivan normaalisti.

tender.insanity
16.10.2009 18:46:32 (muokattu 16.10.2009 18:48:07)

Winterstar: Terve!
Oon tässä hetken ihmetelly, että mikä mahtaa olla vialla, kun tossa otsikonmukaisessa kitarassa oleva Dimarzio evolution mikki on niin korkeilla, että se ottaa melkein kieliin kiinni ja sitä ei saa mikin säätöruuveilla säädettyä yhtään alemmas.
Ruuvit, jolla mikin korkeutta voi säätää on jo nyt aivan pohjassa, joten niitä säätämällä ei tämä korjaannu. Soundi ja mikkien volume tasapaino kärsii tästä aika pahasti. Mikähän mahtaa mättää kun mikki on kuitenkin asennettu oston yhteydessä soitinliikkeessä ja kaulamikki, joka on myös asennettu samassa liikkeessä oston yhteydessä toimii aivan normaalisti.

Ruuvi pohjassa? Kiristämällähän nuo nousee ja löysäämällä laskee. Ainakin mun kitaroissa näin.

EDIT: Oisko piuhaa mikin alla tai ruuvin välissä jotenkin sopivasti. Kurkkaapa sisään.

there were is mill there is a road
Infidel
21.10.2009 19:43:45

ei taida 1570:ssa olla niitä kehyksiä jolla sitten kiristämällä nousisi mikit, vaan ovat kiinni singlecoil-tyylillä suoraan lankussa. Mieleen tulisi se että ruuvit joko pyörii tyhjää tahi mikissä olisi "long leg" tai jo edellä mainittu "romut rännissä" eli siellä mikin ja lankun välissä jotain mikä blokkaa sitä mikkiä, liian paljon mikin johtoa siinä cavityssä tmv.

I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
lavaamo
21.10.2009 20:10:13

Infidel: ei taida 1570:ssa olla niitä kehyksiä jolla sitten kiristämällä nousisi mikit, vaan ovat kiinni singlecoil-tyylillä suoraan lankussa. Mieleen tulisi se että ruuvit joko pyörii tyhjää tahi mikissä olisi "long leg" tai jo edellä mainittu "romut rännissä" eli siellä mikin ja lankun välissä jotain mikä blokkaa sitä mikkiä, liian paljon mikin johtoa siinä cavityssä tmv.

Minun 1570:sa oli mikkipoterossa jotain superlonia tms. pohjassa. Sain kyllä siitä huolimatta Evon sopivan alas.

Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Infidel
21.10.2009 22:15:53

Mulla oli alkuperäisessä mikissä vähän samaan tyyliin semmoset superlon-tassut siellä pohjassa kiinni ruuvvien sijaan 2570:ssa, jotka kylläkin lähtivät mikin mukana vaivatta.

I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
ReBeat
22.10.2009 00:11:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla Dimarzio X2N jää samassa kitarassa kanssa turhankin ylös. Olen silmäillyt tilannetta ja mielestäni ei tuota kyllä ruuveista saa enää alemmaksi kun välissä ei näy mitään ylimääräistä. Pitäisi olla syvempi monttu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti