Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mietteitä Dunlop Crybaby CB-535Q: sta
1 2 3
oiva tumpeloinen
21.08.2010 21:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: 535Q vai Classic? En osaa päättää.
 
Mitä tuo 535Q:n boosti nappula oikeastaan tekee? pelkkä volume boost?

 
On pelkkä volumeboost. Mä en koskaan omassani aikanaan käyttänyt sitä, vaikka se ihan toimiva olikin. Mut se häiritsi niitä hetkiä, kun sen oman soiton pitäisi tulla taka-alalla.
 
Classicia en ole kokeillut, niin en osaa sanoa, mutta jos itkupilli sinänsä on oma juttu, niin 535Q:llä ei oikein voi mennä puihin.
 
Juzo95
21.08.2010 22:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei... Rupee mieli kääntymään vahvasti 535Q:n puolelle.
 
Kysyn vielä sitä kun luin jostain että kun on niitä asetuksia säädellyt sopivaksi esim. cleanillä, se ei enää kuulosta hyvälle säröillä. Eli joutuisi aina vaihtamaan asetuksia kun vaihtaa kanavaa.
 
En muista mistä tämän luin mutta on varmaan vaan käyttäjän mielipide?
 
oksatboys
21.08.2010 22:05:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kuulostaako se hyvälle sekä kliinillä että säröllä riippuu siitä mistä tykkää, mutta on hyvin mahdollista että ei kuulosta hyvälle ilman kanavakohtaista säätöä.
 
Quu
22.08.2010 00:10:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut 535Q nyt ties kuinka monta vuotta. Olisikohan se tullut hankittua joskus 2003 tms.
 
Sen takia alunperin sen hankin kun se toimii sekä ja että; kitaran ja basson kanssa. Säätömahdollisuudet on mulle riittävät, tähän mennessä olen löytänyt siitä sopivaa waakutusta tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ja kestävä se on; joutui tulvan uhriksi 2005 kun tuli "vähän" vettä kellariin. Huollon jälkeen on toiminut taas vallan mainiosti nyt 5 vuotta.
 
Sitä boostia en ole koskaan siitä käyttänyt, nyt muuten voisikin kokeilla. :)
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Juzo95
23.08.2010 23:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tulee nyt melko varmaan hankittua.
 
Sellasta vielä että sopiihan tämä särö soundeihin ja särö sooloihin?
 
Jyrken
24.08.2010 15:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Tää tulee nyt melko varmaan hankittua.
 
Sellasta vielä että sopiihan tämä särö soundeihin ja särö sooloihin?

 
Eiköhän sovi
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
J Silver
24.08.2010 17:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Tää tulee nyt melko varmaan hankittua.
 
Sellasta vielä että sopiihan tämä särö soundeihin ja särö sooloihin?

 
No kyllä varmaan sopii!
 
Juzo95
30.09.2010 20:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tämä nyt tilattua Thomannilta ja ei voi muuta kuin ihastella. No tämä on mun eka wahi mutta kuitenkin. Tästä löytää kyllä varmasti oman äänensä. Aluks koitin Roland Microcubella ja soundi oli ihan ok. Mutta kun vaihdoin Marshall Haze 40W putkicomboon... Sillon se heräs eloon. Ääni muuttui paljon eloisammaksi, kaikin puolin paremmaksi. Näin siis mietteitä henkilöltä 2h soiton perusteella ja joka ei ole koskaan koskenut wahiin.
 
Yks kyssäri: Kun mulla on tähän pedaaliin ihan virtajohto (en käytä pattereita), niin kannattaako se ottaa pois seinästä kun on lopetellut soitot? Itse otin ainakin nyt.
 
Spike
30.09.2010 20:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95:
Yks kyssäri: Kun mulla on tähän pedaaliin ihan virtajohto (en käytä pattereita), niin kannattaako se ottaa pois seinästä kun on lopetellut soitot? Itse otin ainakin nyt.

 
Kannattaa. Ja kännykän laturi myös, kun ei enää käytä.
 
dbeatmod
30.09.2010 20:19:02 (muokattu 30.09.2010 20:20:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Tuli tämä nyt tilattua Thomannilta ja ei voi muuta kuin ihastella. No tämä on mun eka wahi mutta kuitenkin. Tästä löytää kyllä varmasti oman äänensä. Aluks koitin Roland Microcubella ja soundi oli ihan ok. Mutta kun vaihdoin Marshall Haze 40W putkicomboon... Sillon se heräs eloon. Ääni muuttui paljon eloisammaksi, kaikin puolin paremmaksi. Näin siis mietteitä henkilöltä 2h soiton perusteella ja joka ei ole koskaan koskenut wahiin.
 
Yks kyssäri: Kun mulla on tähän pedaaliin ihan virtajohto (en käytä pattereita), niin kannattaako se ottaa pois seinästä kun on lopetellut soitot? Itse otin ainakin nyt.

 
Tosi jees wahu kyllä, säätövaraa paljon mutta ei lopulta ollut itsellä hirveästi käyttöä joten lähti aikoinaan etiäppäin. Tosi laajan sweepin sillä ainakin tuntu saavan.
 
e: Irroittamiseen vastattiinkin jo joten siistitään... :)
 
"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
Juzo95
13.10.2010 15:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuli soiteltua säröillä ja kävi näin:
 
Soitin yhden power soinnun ja vielä sen soidessa laitoin wahin päälle...
Ääni katos?!? No siinä koitin puhtailla ja säröillä ja huomasin että pientä huojuntaa kuuluu (siis wahilla tehtyä huojuntaa) mutta se oli tosi hiljainen. Lisäsin äänenvoimakkuutta ja nyt ääni oli samanlainen kuin vahvistimen napukka olis ollut alle 1, eli ihan mitätön. Noilla volumeilla ilman wahia olisi koko naapurusto kuullut.
 
Ihmettelin siinä ja päätin kattoo olisko netissä mitään vastaavaa ollu. Ennen kuin ehdin netin avata, keksin kokeilla wahin volume nappulaa. No kitaran ääreen taas ja wahi päälle... Nyt se toimi normaalisti? En siis ehtinyt edes volume boostia painaan. Ittestään korjaantui (nanobotteja???).
 
Tämä siis n. 30s sisällä.
 
Wespa
13.10.2010 15:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Ihmettelin siinä ja päätin kattoo olisko netissä mitään vastaavaa ollu. Ennen kuin ehdin netin avata, keksin kokeilla wahin volume nappulaa. No kitaran ääreen taas ja wahi päälle... Nyt se toimi normaalisti? En siis ehtinyt edes volume boostia painaan. Ittestään korjaantui (nanobotteja???).
 
Tämä siis n. 30s sisällä.

 
Kuulostas vähä siltä että kytkin on menossa pasnaks, noin ne usein oireilee.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
FreshPots
13.10.2010 15:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Nyt tuli soiteltua säröillä ja kävi näin:
 
Soitin yhden power soinnun ja vielä sen soidessa laitoin wahin päälle...
Ääni katos?!? No siinä koitin puhtailla ja säröillä ja huomasin että pientä huojuntaa kuuluu (siis wahilla tehtyä huojuntaa) mutta se oli tosi hiljainen. Lisäsin äänenvoimakkuutta ja nyt ääni oli samanlainen kuin vahvistimen napukka olis ollut alle 1, eli ihan mitätön. Noilla volumeilla ilman wahia olisi koko naapurusto kuullut.
 
Ihmettelin siinä ja päätin kattoo olisko netissä mitään vastaavaa ollu. Ennen kuin ehdin netin avata, keksin kokeilla wahin volume nappulaa. No kitaran ääreen taas ja wahi päälle... Nyt se toimi normaalisti? En siis ehtinyt edes volume boostia painaan. Ittestään korjaantui (nanobotteja???).
 
Tämä siis n. 30s sisällä.

 
Mun "karvalakki-crybabyssa" oli sama juttu, että ääni menee aina silloin tällöin pois. Pari kertaa naksauttamalla taas kaikki kunnossa. Sen kytkimen voi vaihtaa...
 
oiva tumpeloinen
13.10.2010 17:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Kuulostas vähä siltä että kytkin on menossa pasnaks, noin ne usein oireilee.
 
Kannatanee kokeilla ensin nostaa sitä potikkaa. Jos se on liian matalalla, sitä on välillä todella hankala polkaista kunnolla. Silloin se jää jotenkin semmoiseen asentoon, ettei mitään tapahdu.
 
Entropia666
17.11.2010 10:13:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmosta pohdiskelin, jotta mitenkä toi 535Q eroaa Dimebag -wahista? Onko mitään muuta eroo kuin kuoret?
 
Rokkifotoja www.haje.fi
Jeszse
17.11.2010 11:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95:Aluks koitin Roland Microcubella ja soundi oli ihan ok. Mutta kun vaihdoin Marshall Haze 40W putkicomboon... Sillon se heräs eloon. Ääni muuttui paljon eloisammaksi, kaikin puolin paremmaksi. Näin siis mietteitä henkilöltä 2h soiton perusteella ja joka ei ole koskaan koskenut wahiin.
 
Mulla kans tilanne päällä ton suhteen, et oon just hommannu ekan wahin. Tosin just ton karvalakki-crybabyn. Oon pelleilly himassa Rolandin 30W cubella, ja tykkäilen leikkimisestä. Perjantaita tässä venailen, et pääsee jyräyttämään putkien läpi reenikämpälle, katotaan sit uusiks. Hähää.
 
Offtopic.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «