Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran puhdistuksesta
1
Jouni74
11.10.2009 22:20:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaisista polisheista löytyy jonnin verran, mutta..
Miten saisi tuollaisen "hieman" tiukemman vuosien tahman irtoamaan kitaran bodysta ilman lakkapinnan tuhoamista? (nitro)
Nuo kiillokeaineet tuppaa vain levittämään likaa entisestään..

ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
oiva tumpeloinen
11.10.2009 22:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä olen ainakin tiukemmankin grooven saanut irti ihan fairy-vedellä, jos lakattua pintaa olen puhdistanut. Varovaista liotusta ensin, niin pitäisi lähteä.

Christeraser
12.10.2009 09:31:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jouni74: Kaikenlaisista polisheista löytyy jonnin verran, mutta..
Miten saisi tuollaisen "hieman" tiukemman vuosien tahman irtoamaan kitaran bodysta ilman lakkapinnan tuhoamista? (nitro)

Jokseenkin tuntuu että se nitrolakkapinta on jo piloilla jos vuosien tahmat on siinä...

Stone
12.10.2009 09:49:10 (muokattu 12.10.2009 09:53:00)

Voisin lainata hieman tätä ketjua ja kysyä kun olen puhdistanut lakattua bodya (60s strato classic player) 'Dunlop formula no.65 guitar polish & cleaner' puhdistusaineella, niin body kiiltää päivän muutaman kuin peili, mutta sitten bodyn oik. yläkulma hetkessä menee likaiseksi mattapintaiseksi. Mitä tapahtuu? Tosin sen saa hetkessä vaikka vedellä puhtaaksi, mutta palautuu lyhyessä ajassa taas mataksi. Kitara on vain puolivuotta vanha, joten mitään kulumaa/naarmuja ei siinä ole. Puhdistusaine reagoi vai mikä?

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Juniper
12.10.2009 12:43:49 (muokattu 12.10.2009 12:45:07)

Jouni74: Kaikenlaisista polisheista löytyy jonnin verran, mutta..

Tässä "viralliset ohjeet" http://www.stewmac.com/tradesecrets … mail&utm_campaign=ts0097&clk=202557

Ja naphta = Zippo /ronsonol sytkäbensat

Björn E. Borg
12.10.2009 15:46:51

oiva tumpeloinen: Kyllä mä olen ainakin tiukemmankin grooven saanut irti ihan fairy-vedellä, jos lakattua pintaa olen puhdistanut. Varovaista liotusta ensin, niin pitäisi lähteä.

Fairyä olen myös käyttänyt. Nitroselluloosalakka ei oikein periaatteessa tykkää alkoholista, ja sitähän Fairyssä on, joten ajattelin siksi siirtyä pelkän saippuaveden käyttöön. Mutta ei kai se nyt sitten niin vaarallista ole, jos sitä muutkin suosittaa.

Parasta olisi kai pyyhkiä laite aina soiton jälkeen, mutta toisaalta tuosta liasta ei oikein ole mitään haittaakaan, niin en ole pitänyt tällä niin kauheasti väliä.

Tärkeämpää on minusta tuon otelaudan puhtaana pitäminen.

Teppo2
12.10.2009 15:58:50

Olen havainnut teepuuöljyn aika hyväksi aineeksi puhdistustöissä. Toisaalta nafta tulee halvemmaksi ja hoitaa homman yhtä hyvin.

"Jumalauta, miten ennen runkkasikaan Jimi: siinä soitti mies ja vehkeet, eikä pelkkä nimi."
Juicy
12.10.2009 18:14:24

Teppo2: Olen havainnut teepuuöljyn aika hyväksi aineeksi puhdistustöissä. Toisaalta nafta tulee halvemmaksi ja hoitaa homman yhtä hyvin.

Haiseekin paremmalle...? =)

"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti