Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey 6505+ 112 combo (halpis, taas)
1 2 3
Billsner
29.01.2011 17:16:31 (muokattu 29.01.2011 17:21:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TeroPee: ei ku tästä just sitä enempää, mikä siinä mätti? Kiinnostaa.
 
Särö mätti. En saanut mitään järkevää metalliin sopivaa särösoundia ulos tuosta vehkeestä. Soundi oli erittäinen muhjuinen ja bassoa oli joko ihan vitusti tai sitten ei ollenkaan. Keskialuetta ei tuntunut löytyvän vaikka kuinka ruuvaili. Säröä kyllä riitti, mutta ei sellaista kun oli hakusessa.
 
1x12" celestion vintagella varustetulla DIY kaapilla, OD-spedu edessä ja keinokuorma vahvarin ja kaapin välissä sain jotain järkevää soundia aikaiseksi.
 
Cleani oli ihan ok, mutta sitä meikäläinen harvemmin käyttää.
 
Tosiaan soittelin tuota rivitalon äänieristetyssä kellarissa, mutta en siltikään viitsinyt ihan treenikämppävolumeilla nostaa masteria (aika lähelle kuitenkin). Varmaan toimis paremmin tuo 6505+ combo jos vaihtais combon elementin johonkin muuhun, samoin etuasteputket ja luukuttais treeniksellä ihan saatanan lujalla.
 
Laitoin tuon 6505+ combon takaisin menemään ja ostin ENGL Screamer nupin torilta Harley Benton 1x12" kaapin alle.
 
aristoteles666: tiesitkö ollenkaan mitä tilasit?
 
Pientä hajua oli. 5150 nuppia olen päässy testailemaan yhdellä treeniksellä, mutta soundi tuossa combossa oli aika kaukana siitä. En oikein ymmärrä miten ne niissä juutuubi pätkissä on saaneet tuosta combosta ihan hyviä soundeja ulos.
 
Supreme General Of Evil
Mandarax
29.01.2011 19:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Billsner: Tosiaan soittelin tuota rivitalon äänieristetyssä kellarissa, mutta en siltikään viitsinyt ihan treenikämppävolumeilla nostaa masteria....
 
Voiskohan tuossa olla vastaus - ainakin itse olen huomannut että tuollaisella vähän hissummalla 6505 ei toimi alkuunkaan, vaatii oikein kunnolla kaasua ennen kuin alkaa ne soundit löytymään.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Billsner
29.01.2011 22:02:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Voiskohan tuossa olla vastaus - ainakin itse olen huomannut että tuollaisella vähän hissummalla 6505 ei toimi alkuunkaan, vaatii oikein kunnolla kaasua ennen kuin alkaa ne soundit löytymään.
 
Mulla tosiaan oli siinä keinokuorma (Weber Mass) välissä ja kuormitin välillä vahvaria melkein maksimiin että saisi masteria aukaistua, mutta en siltikään löytänyt käyttökelpoista soundia. Esim. Bugeran 5150 kopiosta sain parilla napin pyörityksellä ihan käyttökelpoiset soundit jopa ihan pikkuvolalla.
 
Voihan se olla että laite oli paskana tai sitten en vain osannut.
 
Supreme General Of Evil
duc
31.01.2011 12:48:19 (muokattu 31.01.2011 12:48:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bugeran kopioissa onkin hyvä soundi, ei mikään ihme olisi ettei Peaveyn kinkkipuoli pysty samaan.
Juicy
31.01.2011 15:33:23 (muokattu 31.01.2011 15:33:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin 6505-nuppi kuulostaa kyllä varsin pätevältä, vaan pitäähän sitä masteria himpun verran enempi avata kuin 6262:ssa että alkaa kuulostaan joltain. Peaveyn gainissakaan ei tapahdu mitään isompia muutoksia klo. 11 jälkeen, toisin kuin Bugeran vehkeessä. Hyvin pitkälle samoja soundeja lähtee pikaisen ruuvailun perusteella. Peaveyn Presence- ja Resonance-säädöt tuntuu vaikuttavan enemmän soundeihin kuin Bugeran Presence-säädin, voi tosin johtua niiden herkkyydestäkin.
 
Pitäis joskus ostaa A/B-vaihdin ja testata rinnakkain. Eikö ne pystyis molemmat periaatteessa ajamaan samaan stereokaappiin yhtäaikaa? =)
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «