Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multiefektiä Marshalille
1 2 3 4 5
Antti1
13.10.2009 01:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Antti oikeasti. Mitä Multiefektissä pitää olla... NO KAIKKEA? Ja Marshallille, mieluiten. Jos ei tuolle vahvistinmallille nappaa, niin vastaaville tai yleensä marshallille.
 
Ei oo mitään multiefektiä Marshalleille, ei edes tolle vahvarimallille.
 
Nyt pitäis määritellä mikä on "kaikki". Missään multiefektissä ei ole kaikkea, vaikka laittaisit 2000€ kiinni. Tämä selvä?
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Landola59
13.10.2009 01:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti multiefekti ei tarkoitakkaan kaikenlaisia ääniefektejä.
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Landola59
13.10.2009 01:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei oo mitään multiefektiä Marshalleille, ei edes tolle vahvarimallille.
 
Nyt pitäis määritellä mikä on "kaikki". Missään multiefektissä ei ole kaikkea, vaikka laittaisit 2000€ kiinni. Tämä selvä?

 
Ei oo. Lukkoa. Oikeasti nyt tää menee niin saivarteluksi ja kamarunkkaukseksi ettei tässä ole mitää tolkkua.
 
Aloittelijan ei kannata kysyä täältä vaan aloittelijan palstalta.
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Antti1
13.10.2009 01:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Ilmeisesti multiefekti ei tarkoitakkaan kaikenlaisia ääniefektejä.
 
Ei, koska niitä efektejä voidaan luoda periaatteesti ihan loputtomasti erilaisia ihan pienillä eroilla. Sen lisäksi tärkeä ero eri laitteiden välillä on niiden toiminnot: ohjelmointi, presettien ja efektien vaihtelu ja paljon paljon muuta. Jokaikinen laite markkinoilla on toisistaan poikkeava, muutenkin kuin soundiltaan.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Juicy
13.10.2009 01:40:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EI KYSYMYKSIÄ MITÄ HALUTAAN MULTIEFEKTILTÄ. Simple, ey?
 
No olisit laittanut tuon aloitusviestiin, sillä ihan normaali toimenpide on että kysytään tarkentavia kysymyksiä... Olis varmaan riittänyt pelkkä lista eri laitteista ja niiden ominaisuuksista? Thomannin sivuilta löytyy kattavasti eri laitteita, sieltä vaan summassa jotain ostamaan.
 
Olisit ostanut MARSHALL MG100HDFX, siinä on parhaat efektit sun käyttöön.
 
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
tommiot
13.10.2009 01:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Ei oo. Lukkoa. Oikeasti nyt tää menee niin saivarteluksi ja kamarunkkaukseksi ettei tässä ole mitää tolkkua.
 
Aloittelijan ei kannata kysyä täältä vaan aloittelijan palstalta.

 
Lopeta itkeminen ja osta vaikka tämä.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=358569
 
Eiköhän siitä saa irti kaiken mahdollisen, tosin todennäköisesti saundaa paremmalta jos jättää Marsun pois signaaliketjusta.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Antti1
13.10.2009 01:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Ei oo. Lukkoa. Oikeasti nyt tää menee niin saivarteluksi ja kamarunkkaukseksi ettei tässä ole mitää tolkkua.
 
Ei tämä mitään saivartelua ole. Kamarunkkausta taas hyvinkin, koska siitähän on laitteita hankkiessa juurikin kyse.
 
Aloittelijan ei kannata kysyä täältä vaan aloittelijan palstalta.
 
Niin, siellä saa hienosti aloittelijoilta "totuuksia", joista ne ei oo itsekään ihan täysin perillä. :)
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Landola59
13.10.2009 01:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei tämä mitään saivartelua ole. Kamarunkkausta taas hyvinkin, koska siitähän on laitteita hankkiessa juurikin kyse.
 

 
Niin, siellä saa hienosti aloittelijoilta "totuuksia", joista ne ei oo itsekään ihan täysin perillä. :)

 
Mutta saatiin me hieno keskustelu aikaiseksi? :)
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Antti1
13.10.2009 01:43:12 (muokattu 13.10.2009 01:44:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Lopeta itkeminen ja osta vaikka tämä.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=358569
 
Eiköhän siitä saa irti kaiken mahdollisen, tosin todennäköisesti saundaa paremmalta jos jättää Marsun pois signaaliketjusta.

 
Kyllä, tämä taitaa olla ihan yhtä hyvä vastaus, kuin mikä tahansa muukin. Todennäköisesti jopa parempi, kuin monet muut. Samaa mieltä myös tuosta Marsun poisjättämisestä. Ei tarvita siis vahvaria ollenkaan, kun ne niin kovasti ärsyttävät. :)
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Antti1
13.10.2009 01:44:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Mutta saatiin me hieno keskustelu aikaiseksi? :)
 
Antaa tulevien sukupolvien siitä vaan nauttia, turha tätä on lukottaa. Voidaan kaivaa referenssinä sit tarvittaessa esiin. :D
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Landola59
13.10.2009 01:44:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Antaa tulevien sukupolvien siitä vaan nauttia, turha tätä on lukottaa. Voidaan kaivaa referenssinä sit tarvittaessa esiin. :D
 
... Toivottavasti ei.
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Jucciz
13.10.2009 02:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antakaa mulle pizza jossa on kaikki täytteet!
 
Okei... mitäs sää yleensä haluat pizzan päälle ja onks sulla allergioita?
 
Älä tuu selittämään mulle mistään allergioista, mää haluan kaikki täytteet eli just ne, mitkä sopii mun paidan väriin.
 
Minkä värinen se sun paita sit on?
 
Älä rupee kuule vetämään mun vaatteita mukaan tähän keskusteluun, haluun vaan ne kaikki täytteet! Nyt! Heti!
 
....
 
Landola59
13.10.2009 02:31:46 (muokattu 13.10.2009 02:39:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Antakaa mulle pizza jossa on kaikki täytteet!
 
Okei... mitäs sää yleensä haluat pizzan päälle ja onks sulla allergioita?
 
Älä tuu selittämään mulle mistään allergioista, mää haluan kaikki täytteet eli just ne, mitkä sopii mun paidan väriin.
 
Minkä värinen se sun paita sit on?
 
Älä rupee kuule vetämään mun vaatteita mukaan tähän keskusteluun, haluun vaan ne kaikki täytteet! Nyt! Heti!
 
....

 
Olen pro, siispä kaikki aloittelijat, painukaa maan rakoon. En ole koskaa syöny pizzaa, ELI MUN EI TARVI SITÄ SYÖDÄKÄÄÄ!!!
 
Edit: Hoho liitty hirveesti keskusteluun.
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
Waurio_
13.10.2009 02:36:43 (muokattu 13.10.2009 02:41:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz sai plussan.
 
Ja jottei ihan ulosteenmussuttamiseksi mene, niin komppia tuolle Pod XT:lle. Täältä löytyy kyseinen kikkula, ja toimii aivan mainiosti kotosalla. Onpa ollut jopa Jarkko Martikaisella ihan livekäytössäkin YUP:n kanssa ainakin. Diablon poijjaat noilla kans muistaakseni veivaa livenä?
Soundit ovatten kelvollisia kaikin puolin, sekä löytyy kaikki perusefektit ja enemmänkin.
Voisin uskaltaa sanoa, että parasta mitä tuolla rahalla saa irti näin multikikkuloiden saralla.
Itehän iskin oman Pod XT:ni suoraan koneeseen kiinni. Tuon saa usbilla siihen tahi lyötyä suoraan äänikorttiin.
Joku M.nettiläinen on jopa tainnut vääntää kourallisen ääninäytteitä ko. laitteella?
Kirjotat hakuun Pod XT ja vähän kaivelet, niin luulis löytyvän. Mikäli miellyttää niin ärjyt tuon torin Podin sit talteen. Hoho.
 
EDIT: Huomasinpa että tuossa torin podissa on vielä muutama kunnon modelpackikin asennettuna. Kymmenkertaista komppia sille siis.
 
DirtyFingers
13.10.2009 02:39:30 (muokattu 13.10.2009 02:59:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

------------------------------
 
Watch Out, We're Mad
Landola59
13.10.2009 02:40:55 (muokattu 13.10.2009 02:43:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TSÄDÄM RÖLÖLÖÖÖ. Lukkoa.
 
Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua
pietari-poika
13.10.2009 12:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola59: Tämän takia oon yrittäny välttää tätä keskustelualuetta, koska täällä ei saa suoraa vastausta mihinkään. Erehdyin taas.
 
Multiefektejä on niin monenlaisia, että jos aikoo sellaisen ostaa, on tarpeita kartoitettava hieman ensin.
 
Tosta vahvaristasi sen verran ensin, että tässä huoneessa jossa nyt olen, kököttää samainen peli nurkassa. Ne kliinit jotka siitä lähtee, ovat ihan hyvät mielestäni, mutta säröpuoli on turhan "trankkumainen". Omasta mielestäni siis.
 
Okei. Haluatko multiefektiltäsi pelkkiä efektejä vai efektejä ja vahvistinmallinnoksia? Toisinsanoen, haluatko pitää vahvistimesi perussoundin ja siihen pistää päälle multiefektistä efektejä, kuten wahia, delayta, chorusta, phaseria, flangeria, kaikua (=reverb)... ? On myös syytä kartoittaa haluatko multiefektistä myös säröä, vai otatko säröt vahvistimesta ja muut efektit multiefektistä.
 
Mikäli haluat pelkkiä efektejä, Boss ME-50 lienee oiva valinta. Mikäli haluat myös vahvistinmallinnoksia, suosittelen Vox Tonelab ST:tä, joka tässä samaisen huoneen lattialla makaa.
 
Ton marsun kanssa suosittelen käyttämään Tonelab ST:n omia vahvistin- ja kaappimallinnoksia ja plugaamaan tonelabin vahvistimen CD-sisääntuloon. Sanottakoon vielä, että vahvari- ja kaappimallinnoksia sisältävän multiefektin etuna on se, että sillä voi soittaa plugaamalla kuulokkeet kiinni - ei välttämättä tarvitse vahvistinta. Myös tietokoneelle nauhoittelu käy kätevämmin (USB:n kautta). Vox Tonelabista saa vahvistin- ja kaappimallinnokset pois päältä, jolloin tuota voi käyttää pelkkänä efektimasiinana. Kun ottaa pelkän kaappimallinnuksen pois päältä, voi Tonelabin kytkeä esimerkiksi efektilenkin paluuseen (eli päätteeseen suoraan), mutta tossa marsussa ei taida olla efektiluuppia joten ei siitä sen enempää.
 
Tonelab ST:stä sen verran vielä, että sillä et (mielestäni) ainakaan metsään mene. (Vaikka en ole vielä kokeillutkaan), luulisin että tolla kehtaa soittaa jopa keikalla - ainakin bänditreeneissä - kytkettynä PA:han. Sitten jos (ja kun) joskus ostat uuden vahvistimen, palvelee Tonelab ainakin koneelle demottelussa sekä pelkkänä efektimasiinana ihan hyvin. Omiin korviini nuo efektit ovat täysin riittävät. Itse en tuosta "analogi"delayn tunkkaisuudesta pidä, mutta tossa on myös selkeäsoundisempi echo plus, jota tykkään käyttää.
 
Jos nyt haluat ihan suoran vastauksen ilman mitään tarpeiden kartoitusta, osta Tonelab ST. Miksi? Koska siinä on parhaat vahvarimallinnokset tuossa hintaluokassa, ja efektitkin ovat kelvollisia. Lisäksi ton luulis saavan varsin hyvin myytyä torilla mikäli joskus haluaa parempaa/tosta eroon.
 
Jucciz sai plussan.
 
Trendkeel
13.10.2009 18:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efekti on lähes poikkeuksetta mauste tai kuorrute. Sä lähdet kokoamaan reseptiä pelkästä efektistä, ei siitä toimivasta perussaundista. Sinänsä varmaan "ihan kiva" idea, etenkin kun kyseessä on monta efektiä yhdessä laatikossa halvalla. Särön kanssa, esimerkiksi, harvemmin toimii mikään muljutin (chorus, phaser, flanger jne.). Pahvisen puhtaan päälle laitetaan cheesy chorus tai muu vastaava - ei hyvä. Se kuulostaa silti pahviselta, vaikka sitä kuinka yritettäisiin kierrellä ja kaarrella.
 
Efektit eivät missään nimessä paranna huonoa saundia. Hyvällä maulla efektit ovat ihan toimiva valinta, mutta jos et tässä vaiheessa tiedä mitä haluat, kannattaa jättää väliin. Tutki, pohdi, kuuntele ja tee vasta sitten päätös.
 
Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1
Waurio_
13.10.2009 19:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö te jatkatte? Ettekö te ole huomanneet, ettei se järkiteksti nyt vaan pure ketjun aloittajaan? Te voitte jatkaa tuota tasan niin kauan kun aurinko sammuu ja maailma loppuu, mutta ketjun aloittaja ei selkeästikään muuta mieltään.
Olen kyllä täysin samaa mieltä teidän kanssa, mutta te haaskaatte aikaanne.
Eiköhän tässä nyt ole jo kaikkea hyvää suositeltukin.. meitun mielestä tämä ketju oli jo tässä.
Kävi jopa mielessä että aloittaja saattaa olla trolli, sen verran älytöntä tekstiä tuli.
 
Jollakin saattanee olla vielä sanottavana, että tehdään tästä rikas ketju muita multiefektien etsijöitä ajatellen, mutta uskoisin siihen tarkoitukseen löytävän parempiakin keskusteluja.
 
pietari-poika
13.10.2009 22:03:46 (muokattu 13.10.2009 22:04:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Waurio_: Vieläkö te jatkatte?
 
Joo. Tää on (lähes) ilmaista ja mä oon lomalla. :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «