Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jet City Amplification Designed By Soldano. Made In China.
1 2 3 4
heviäijä
14.08.2015 11:13:07 (muokattu 14.08.2015 11:13:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhan aiheen nostaminen on älyttömän kivaa. Miten volumea säädetään jca22h nupista? Master osiossa on vain crunch ja overdrive säätimet. Onko hyvä muppi vai juuri sitä kiinassa rakennettua paskaa joka hajoaa? Halpa kun on.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
JaaGeRMaisTeR
14.08.2015 11:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Vanhan aiheen nostaminen on älyttömän kivaa. Miten volumea säädetään jca22h nupista? Master osiossa on vain crunch ja overdrive säätimet. Onko hyvä muppi vai juuri sitä kiinassa rakennettua paskaa joka hajoaa? Halpa kun on.
 
Molemmissa kanavissa oma volume. Aivan prkl hyvä nuppi. Cleanit on vähän hakusessa, mutta siitä huolimatta loistava peli.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
madu
14.08.2015 11:37:23 (muokattu 14.08.2015 11:38:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Vanhan aiheen nostaminen on älyttömän kivaa. Miten volumea säädetään jca22h nupista? Master osiossa on vain crunch ja overdrive säätimet. Onko hyvä muppi vai juuri sitä kiinassa rakennettua paskaa joka hajoaa? Halpa kun on.
 
Molemmilla kanavilla on oma master volumensa eli riippuen preamp asetuksesta niillä mastereilla saa hyvin matchattua kanavien yleisvolat halutuksi.
 
Ostin tuon nupin kuriositeettimielessä kun oli noin halpa ja vaihdoin heti päättäriputket sekä etuasteputket laadukkaampiin niin mielestäni ihan helvetin hyvä kone hintaisekseen. Crunch kanava varsinkin erittäin asiallinen kun avaa kunnolla masteria. Mitään ongelmaa ton kanssa ei ole ollut mitä nyt saapuessaan Thomannilta yksi etuasteputkista oli silppuuntunut kuljetuksessa ja joutui imuroimaan koko chassiksen lasinsiruista. Tulipa samalla modattua vähän törkeemmän näköiseksikin tuota nuppia Python Tolexilla ja Chicken Head knobeilla:
http://muusikoiden.net/dyn/users/135718.jpg
 
Ei se nyt ihan 1:1 Soldano ole eikä voikkaan olla mutta sinnepäin eikä noilla muuntajilla ja EL84 putkilla mitään SLO soundia ole muutenkaan irtoamassa. Paljonhan tuolle tehdään modauksia ja itsellä tarkoitus tehdä tuohon Depth modi jotta alakertaan tulee lisää potkua.
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-Yl9mx_u8
 
H.Corruption
17.08.2015 15:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madu: Molemmilla kanavilla on oma master volumensa eli riippuen preamp asetuksesta niillä mastereilla saa hyvin matchattua kanavien yleisvolat halutuksi.
 
Ostin tuon nupin kuriositeettimielessä kun oli noin halpa ja vaihdoin heti päättäriputket sekä etuasteputket laadukkaampiin niin mielestäni ihan helvetin hyvä kone hintaisekseen. Crunch kanava varsinkin erittäin asiallinen kun avaa kunnolla masteria. Mitään ongelmaa ton kanssa ei ole ollut mitä nyt saapuessaan Thomannilta yksi etuasteputkista oli silppuuntunut kuljetuksessa ja joutui imuroimaan koko chassiksen lasinsiruista. Tulipa samalla modattua vähän törkeemmän näköiseksikin tuota nuppia Python Tolexilla ja Chicken Head knobeilla:
http://muusikoiden.net/dyn/users/135718.jpg
 
Ei se nyt ihan 1:1 Soldano ole eikä voikkaan olla mutta sinnepäin eikä noilla muuntajilla ja EL84 putkilla mitään SLO soundia ole muutenkaan irtoamassa. Paljonhan tuolle tehdään modauksia ja itsellä tarkoitus tehdä tuohon Depth modi jotta alakertaan tulee lisää potkua.
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-Yl9mx_u8

 
Hyväsoundinen pelihän tuo on ja depth-modin jälkeen alapäätä löytyy kivasti.
 
Oliko hajonnut putki mahdollisesti niiden suojien alla ollut?
Mulla hajos niissä olleet molemmat putket vaihdon yhteydessä. Huomasin niissä olevien jousien olevan liian jäykät ja otin ne kokonaan pois, etteivät uudet putket hajoa samantien. Suojat pysyvät paikoillaan hyvin niiden suojien alareunassa olevien vaimennusrenkaiden avulla.
 
madu
17.08.2015 16:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Hyväsoundinen pelihän tuo on ja depth-modin jälkeen alapäätä löytyy kivasti.
 
Oliko hajonnut putki mahdollisesti niiden suojien alla ollut?
Mulla hajos niissä olleet molemmat putket vaihdon yhteydessä. Huomasin niissä olevien jousien olevan liian jäykät ja otin ne kokonaan pois, etteivät uudet putket hajoa samantien. Suojat pysyvät paikoillaan hyvin niiden suojien alareunassa olevien vaimennusrenkaiden avulla.

 
Jep juuri näiden suojien alla ollut oli hajonnut.
 
jonsku1
02.10.2015 11:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaas vähäsen... Onkos kenellekkään kertynyt kokemuksia tästä vintagemmasta 20w nupista? Kutkuttelisi Orangen Dual Terrorin tilalle, kun on alkanut vaivata Dual Terrorin pelkkä tone-säätö. Riittääköhän volat bändisoittoon? Dual Terrorissa mulla kyllä riittää varsin hyvin, mutta näähän on aika yksilöllisiä juttuja.
 
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_jca20hv.htm
 
Tykkään käyttää myös paljon ulkoisia säröjä ja fuzzeja ja näitä ei toi Dual Terrori aina ihan kovin hyvin syö. Ehkä tämmöinen vintage henkisempi toimisi paremmin?
käsi
03.10.2015 15:34:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaa tämän merkin omat kaapit. etenkin noi 2x12 vekottimet. Onko kokemuksia? Hinta ei vaikuta pahalta.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Corto
03.10.2015 18:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Mua kiinnostaa tämän merkin omat kaapit. etenkin noi 2x12 vekottimet. Onko kokemuksia? Hinta ei vaikuta pahalta.
 
Oli muuten ihan hilkulla, etten tilannut Thomannilta tuota Jet City 24SV-kaappia. Sitten sattuikin niin että m.netin torilta löytyi Orange PPC212 400 euroon ja Jet City jäi ostamatta. Eihän tästä kommentista mitään apua asiaan ollut, mutta kunhan lätisen lämpimikseni. Aika vähän dataa löytyy edes ulkomaisilta foorumeilta tuon 24SV:n laadusta, melkein olisi pitänyt uhrautua ja testata.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
headhead
05.10.2015 18:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonsku1: Nostellaas vähäsen... Onkos kenellekkään kertynyt kokemuksia tästä vintagemmasta 20w nupista? Kutkuttelisi Orangen Dual Terrorin tilalle, kun on alkanut vaivata Dual Terrorin pelkkä tone-säätö. Riittääköhän volat bändisoittoon? Dual Terrorissa mulla kyllä riittää varsin hyvin, mutta näähän on aika yksilöllisiä juttuja.
 
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_jca20hv.htm
 
Tykkään käyttää myös paljon ulkoisia säröjä ja fuzzeja ja näitä ei toi Dual Terrori aina ihan kovin hyvin syö. Ehkä tämmöinen vintage henkisempi toimisi paremmin?

 
Ei oo tosta kokemusta mutta multakin löytyy Jca22h. Siihen oon ollu tosi tyytyväinen, parhaimman kuulonen näistä halppisvahvareista mitä oon soittanut. Käytän lähes pelkkää crunch-kanavaa. Puhdistuu kivasti soittodynamiikalla, ottaa vastaan pedaaleita kivasti, ja leikkaa hulluna läpi bändin kanssa(kaappina harley benton 2x12 v30). Master 3:lla riittää mulle. Alapäätä ei hirveästi irtoa, mutta mihin sitä tarvii? Ja melko kirkas, presence pysyy nollassa. Saattaa johtua halvoista tehdasputkista, niin olen lukenut jenkkifoorumeilta. En ole jaksanut vaihtaa vielä, sen verran tyytyväinen olen ollut.
Mihinkään "oikeaan" en osaa verrata, luulis että Dark Terror voisi olla kumminkin laadukkaampi.
Jos päädyt ostamaan ton vintagemallin niin kerro millanen se on?
 
madu
22.10.2015 15:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Depth modilla kyllä parani JCA22h ihan helvetisti. Takapaneeliin depth säätö ja nyt irtoaa tukevaa alakertaakin säädettävissä määrin.
 
http://toboy-diy.blogspot.fi/2013/10/jet-city-jca22h-depth-mod.html
 
jhakwe
22.10.2015 22:25:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madu: Depth modilla kyllä parani JCA22h ihan helvetisti. Takapaneeliin depth säätö ja nyt irtoaa tukevaa alakertaakin säädettävissä määrin.
 
http://toboy-diy.blogspot.fi/2013/10/jet-city-jca22h-depth-mod.html

 
Je, tämä on varsin hyödyllinen lisä, pätee myös pikkuveljeensä. Helppo ja nopea homma, mutta jeesaa pirusti.
 
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
headhead
25.10.2015 16:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhakwe: Je, tämä on varsin hyödyllinen lisä, pätee myös pikkuveljeensä. Helppo ja nopea homma, mutta jeesaa pirusti.
 
Mitä musaa soittelette depth modien kanssa? Bändin kanssa vai kotona? Mulla ei oo depth modia ja bassopotikkakin taitaa olla puolessavälissä, ja toimii mulle hyvin.
 
Tällä hetkellä on mielessä jos tekisin jotain Od-kanavalle, se on mun makuun liian kirkas ja moderni, lähes käyttökelvoton pienillä gain-asetuksilla. Kelasin jos leikkaisin bright capin pois Od-kanavasta, jos sillä sais tummaa lead-soundia...
 
jhakwe
25.10.2015 18:12:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

headhead: Mitä musaa soittelette depth modien kanssa? Bändin kanssa vai kotona? Mulla ei oo depth modia ja bassopotikkakin taitaa olla puolessavälissä, ja toimii mulle hyvin.
 
Tällä hetkellä on mielessä jos tekisin jotain Od-kanavalle, se on mun makuun liian kirkas ja moderni, lähes käyttökelvoton pienillä gain-asetuksilla. Kelasin jos leikkaisin bright capin pois Od-kanavasta, jos sillä sais tummaa lead-soundia...

 
Mulla on siis toi JCA20H, joka on ollut kotisoitossa, parilla keikalla ja useammalla levyllä. Rokkihommia, ja TS:llä buustattuns ollut parilla melo-DM-levyllä. Nykyisellään tosta on etuaste modattu puhtaammaksi, stokkina kun tosta ei kliiniä käytännöss irtoa yhtään.
 
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
azlag
21.04.2016 13:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaan.
 
Tuli kotiutettua JCA22H edellispäivänä. Eilen ehdin sen kanssa tunnin verran kikkailemaan ja yhtäkkiseltään on tunne että aivan absoluuttisen-helvetillisen-mahtava vekotin. Lähes poikkeuksetta ovat putkivahvarihankintani olleet tasolla tai toisella pettymyksiä ja niitä on ollut laidasta laitaan kymmeniä, parin tonnin hevimörssäreistä muutaman satasen heräteostoksiin. JCA22H oli ensimmäinen kerta kun lähes välittömästi sormet alkoivat syyhyämään takaisin soittamisen pariin.
 
Melko perus-setup: Maxon OD808 (level, ei gain) buustaamassa, 2x12 V30-kaappi perässä. Hakusessa pehmeä mutta kevyesti keskiäänipainotteinen, selkeä paketti. Tiukkuutta mutta ei liikaa gainia. Sellainen orgaanisen tuntuinen growl-henkinen murina.
 
Ongelmana olisi kuitenkin tämä: kuulostaa aivan taivaallisen hyvältä pienillä äänenvoimakkuuksilla (noin puheääni), mutta kun kääntää masteria yli ykkösen niin homma menee persiilleen. Korkeat taajuudet korostuvat yli oman maun sietokyvyn ja soundiin tulee, paremman sanan puutteessa - metallinen klangi.
 
Yleensä luotan etuasteen luomaan säröön enkä ole juurikaan isoja merkityksiä huomannut pääteputkien vaihdolla olleen aikaisemmin. Voisiko kuitenkin tässä tapauksessa tuosta löytyä ratkaisu? Onko EL84-koneille tyypillistä (tai mahdollisesti tälle kyseiselle nupille) että jo OD-kanavan masterin ykkösen jälkeen pääteputket alkavat vaikuttamaan ääneen häiritsevän paljon? Äänenvoimakkuudessa en huomannut puutteita, pelkästään äänensävyssä.
 
Etusen putket jo vaihdoin (mitä nyt laatikosta sattui löytymään, GT:tä V1:seen, JJ:tä luuppiin, loppuihin Tung-Solia, Sovtek:ia ja EH:ta) mutta näillä ei merkittävän suurta merkitystä mielestäni ollut, kiinan putket kuulostivat jopa yllättävän hyviltä. Päätteessä edelleen originaalit kiinalaiset.
 
Depth ja Choke -modit ovat suunnitteilla, samoin kanavanvaihto nuppiin itseensä mutta nämä sitten joskus, ehkä, kun tarvetta.
 
Onko mahdollisesti joku muu Jet Cityn omistaja huomannut jotain saman suuntaista ja jos kyllä, miten olette asian kanssa onnistuneet elämään?
 
First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..."
tommiot
21.04.2016 14:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag:
 
Depth ja Choke -modit ovat suunnitteilla, samoin kanavanvaihto nuppiin itseensä mutta nämä sitten joskus, ehkä, kun tarvetta.
 
Onko mahdollisesti joku muu Jet Cityn omistaja huomannut jotain saman suuntaista ja jos kyllä, miten olette asian kanssa onnistuneet elämään?

 
Tein yhdelle asiakkaalle joskus tuon depth-modin johonkin vastaavaan nuppiin. En nyt muista oliko se tuo kyseinen malli, mutta EL84-putkilla kai sekin oli. Saundi kyllä parani mun korvaan huomattavasti ja omistajakin oli siihen käsittääkseni tyytyväinen.
 
headhead
21.04.2016 16:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag: Nostellaan.
 
Tuli kotiutettua JCA22H edellispäivänä. Eilen ehdin sen kanssa tunnin verran kikkailemaan ja yhtäkkiseltään on tunne että aivan absoluuttisen-helvetillisen-mahtava vekotin. Lähes poikkeuksetta ovat putkivahvarihankintani olleet tasolla tai toisella pettymyksiä ja niitä on ollut laidasta laitaan kymmeniä, parin tonnin hevimörssäreistä muutaman satasen heräteostoksiin. JCA22H oli ensimmäinen kerta kun lähes välittömästi sormet alkoivat syyhyämään takaisin soittamisen pariin.
 
Melko perus-setup: Maxon OD808 (level, ei gain) buustaamassa, 2x12 V30-kaappi perässä. Hakusessa pehmeä mutta kevyesti keskiäänipainotteinen, selkeä paketti. Tiukkuutta mutta ei liikaa gainia. Sellainen orgaanisen tuntuinen growl-henkinen murina.
 
Ongelmana olisi kuitenkin tämä: kuulostaa aivan taivaallisen hyvältä pienillä äänenvoimakkuuksilla (noin puheääni), mutta kun kääntää masteria yli ykkösen niin homma menee persiilleen. Korkeat taajuudet korostuvat yli oman maun sietokyvyn ja soundiin tulee, paremman sanan puutteessa - metallinen klangi.
 
Yleensä luotan etuasteen luomaan säröön enkä ole juurikaan isoja merkityksiä huomannut pääteputkien vaihdolla olleen aikaisemmin. Voisiko kuitenkin tässä tapauksessa tuosta löytyä ratkaisu? Onko EL84-koneille tyypillistä (tai mahdollisesti tälle kyseiselle nupille) että jo OD-kanavan masterin ykkösen jälkeen pääteputket alkavat vaikuttamaan ääneen häiritsevän paljon? Äänenvoimakkuudessa en huomannut puutteita, pelkästään äänensävyssä.
 
Etusen putket jo vaihdoin (mitä nyt laatikosta sattui löytymään, GT:tä V1:seen, JJ:tä luuppiin, loppuihin Tung-Solia, Sovtek:ia ja EH:ta) mutta näillä ei merkittävän suurta merkitystä mielestäni ollut, kiinan putket kuulostivat jopa yllättävän hyviltä. Päätteessä edelleen originaalit kiinalaiset.
 
Depth ja Choke -modit ovat suunnitteilla, samoin kanavanvaihto nuppiin itseensä mutta nämä sitten joskus, ehkä, kun tarvetta.
 
Onko mahdollisesti joku muu Jet Cityn omistaja huomannut jotain saman suuntaista ja jos kyllä, miten olette asian kanssa onnistuneet elämään?

 
En ikinä soita noin hiljaa ja käytän lähes pelkästään crunch-kanavaa. Joissain treeneissä yritettiin soittaa sähkörumpujen kanssa ja laskin masterin alas 1,5:teen. Seurauksena soundi oheni, kun nostin masterin takasin ylös niin tuli lisää botnea mukaan. Eli toimi aikalailla päinvastoin kuin sulla.
 
Olen soitellut tehdasputkilla jo puoltoista vuotta (pitäs vaihtaa). Jenkkifoorumeilla on kuitenkin paljon juttua siitä kuinka huonot jet cityn tehdaspääteputket ovat, aiheuttavat kuulemma "fizz"mäistä yläpäätä. Se sopii sun kuvaukseen. Mäkin oon huomannu että yläpää on välillä vähän kireä. Mutta se siis vaan pahenee masteria laskiessa mun kokemuksella.
 
Mä kokeilisin pääteputkien vaihtoa.
 
azlag
25.04.2016 08:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

headhead: ...
 
Mä kokeilisin pääteputkien vaihtoa.

 
Viikonloppuna saapuivat ja asentuivat EH:n päättärit ja kyllä, ongelma ratkesi. Tonaalista taivasta vaikka potikat vääntäisi minne. Voisin sanoa että hintaansa nähden hävettävän mahtava laitos mutta se olisi epäoikeudenmukaista, väitän sen sijaan että hävettävän mahtava laitos. Aikaisemmista ehkä eniten ovat miellyttäneet Framus Cobra ja 6505+, tämä pitää kirjoissani kevyesti puolensa ja tahtoo mennä ohi molemmista, samoin parhaista löytämistä Kemper -profiileista (ilmaiset + maksulliset, suosikkeina tällä hetkellä Diamond Nitrox, Blackstar S1 100 sekä ENGL E670). Paljonko tässä sitten on psykoakustiikkaa mukana, sitä en osaa sanoa.
 
tommiot: Tein yhdelle asiakkaalle joskus tuon depth-modin johonkin vastaavaan nuppiin. En nyt muista oliko se tuo kyseinen malli, mutta EL84-putkilla kai sekin oli. Saundi kyllä parani mun korvaan huomattavasti ja omistajakin oli siihen käsittääkseni tyytyväinen.
 
En ole oikein mistään löytänyt että miten tuo Depth Mod käytännössä toimii, eli miten vaikuttaa? Choke on suhteellisen selkeä, mutta depth? Lisää tarvittaessa alapäätä tai vaihtoehtoisesti tiukentaa?
 
Mietin vain sitä, että jos nyt olen 95%:sen tyytyväinen, olisiko parempi olla sörkkimättä kun ei ole särki. Vai pystyykö tämän hetkiset soundit palauttamaan ilman kolvailua jos depth ei miellytäkään? Pahoittelen maalaisuuttani, elektroniikan perusteet ovat jotenkuten hallussa mutta eivät sillä tasolla että pystyisin kytkennästä ja sen arvoista päättelemään lopullisen vaikutuksen.
 
First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..."
tommiot
25.04.2016 08:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag:
En ole oikein mistään löytänyt että miten tuo Depth Mod käytännössä toimii, eli miten vaikuttaa? Choke on suhteellisen selkeä, mutta depth? Lisää tarvittaessa alapäätä tai vaihtoehtoisesti tiukentaa?
 
Mietin vain sitä, että jos nyt olen 95%:sen tyytyväinen, olisiko parempi olla sörkkimättä kun ei ole särki. Vai pystyykö tämän hetkiset soundit palauttamaan ilman kolvailua jos depth ei miellytäkään? Pahoittelen maalaisuuttani, elektroniikan perusteet ovat jotenkuten hallussa mutta eivät sillä tasolla että pystyisin kytkennästä ja sen arvoista päättelemään lopullisen vaikutuksen.

 
Lisää alapäätä vähentämällä takaisinkytkentää. Vähän eri asia kuin ruuvata tonestackista lisää bassoa. Jos sen tekee potikalla säädettäväksi, niin eihän sitä tartte poistaa kun kääntää potikan nollaan vaan.
 
Mulle toi choke nyt ei oo niin selkee. Millä perusteella virtalähteen suodatus ei oo riittävä, että sitä kannattais lähtee muuttelemaan? Lähtökohtaisesti joku kuristimen laittaminen push-pull EL84-koneeseen kuulostaa aika turhalta kun elektrolyytit on halvempia ja kevyempiä.
 
JuSu
25.04.2016 08:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonsku1: Nostellaas vähäsen... Onkos kenellekkään kertynyt kokemuksia tästä vintagemmasta 20w nupista?
 
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_jca20hv.htm
 
Tykkään käyttää myös paljon ulkoisia säröjä ja fuzzeja ja näitä ei toi Dual Terrori aina ihan kovin hyvin syö. Ehkä tämmöinen vintage henkisempi toimisi paremmin?

 
Vähän vanha, mutta nyt vasta huomasin...
 
Mä tilasin tuollaisen pari kuukautta sitten. Aivan mainio peli muuten, mutta omassani oli sitten kuitenkin jokin vika, koska etuaste ei tuottanut overdriveä kuten pitäisi. En tätä heti tajunnut, koska syötin tuolle pedaaleja ja etuaste meni nätisti ruvelle boostaamallakin. Vasta palautusajan päättymisen jälkeen ymmärsin, että sitä gainia pitäisi olla tapissa enemmän ilman ulkopuolista apuakin. Gain -potikan alue (min-max) oli todella suppea.
 
Tällä hetkellä vempele siis seikkailee siis takuupalautuksena jossain. Muuten soundi oli terve ja laite asiallisen tuntuinen.
 
JuSu
 
"Aina kun mietin, mikä sana kuvaisi JuSua parhaiten, se ois 'levoton'." - Jucciz
azlag
25.04.2016 09:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Lisää alapäätä vähentämällä takaisinkytkentää. Vähän eri asia kuin ruuvata tonestackista lisää bassoa. Jos sen tekee potikalla säädettäväksi, niin eihän sitä tartte poistaa kun kääntää potikan nollaan vaan.
 
Mulle toi choke nyt ei oo niin selkee. Millä perusteella virtalähteen suodatus ei oo riittävä, että sitä kannattais lähtee muuttelemaan? Lähtökohtaisesti joku kuristimen laittaminen push-pull EL84-koneeseen kuulostaa aika turhalta kun elektrolyytit on halvempia ja kevyempiä.

 
Loistavaa, kiitos infosta! Tämä oli ilmeisesti liian aloittelijatason arvuuttelu että olisin mistään foorumeilta löytänyt suoraviivaista vastausta. Ehdottomasti lähden depth modia kokeilemaan.
 
Jo parin vastauksen perusteella olisin valmis uskomaan sinua ennen omia uskomuksiani, omilleni kun ei ole mitään kokemuspohjaa. Tuon perusteella olisin ymmärtänyt että siitä voi olla pientä hyötyä: https://youtu.be/hLHRtN7hRbU?t=84 . Kuristinkin pöytälaatikosta löytyy mutta turhaan sitä sitten alan paikoilleen kolvaamaan jos ei EL84-vermeissä mitään hyötyä. Vai olisiko siitä yhtään mitään hyötyä? Jonnekin haluaisin kuristimen kuitenkin survoa, jos ei muuten niin tekemisen itsensä vuoksi.
 
JuSu:
...
Mä tilasin tuollaisen pari kuukautta sitten. Aivan mainio peli muuten, mutta omassani oli sitten kuitenkin jokin vika, koska etuaste ei tuottanut overdriveä kuten pitäisi. En tätä heti tajunnut, koska syötin tuolle pedaaleja ja etuaste meni nätisti ruvelle boostaamallakin. Vasta palautusajan päättymisen jälkeen ymmärsin, että sitä gainia pitäisi olla tapissa enemmän ilman ulkopuolista apuakin. Gain -potikan alue (min-max) oli todella suppea.
...

 
Omastani ainakin löytyy aivan witullinen määrä gainia. Käytän OD:ta tiukentamaan soundia mutta tämä on niitä harvoja vahvaimia joissa ei ole käynyt mielessäkään overdrive -kanavan gainin kääntäminen yli puolenpäivän. Sääli että kohdallesi osui viallinen, ymmärtääkseni noissa(kin) on jonkin verran ollut laadunvalvonnan kanssa ongelmia mutta ymmärsin myös että suurin osa ongelmista olisi jo saatu korjattua.
 
First I was like "what the fuck?". That developed into "what the actual fuck??" and soon turned into "WHAT the ACTUAL giggly-fuckity-fuck???!". Now, I'm just like "...fuck..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «