Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä laadukkaat kitarapiuhat?
1 2 3 4
LaXu
23.09.2009 09:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

el guitar: Itse olen miettinyt samaa.. Onko piuhaa joka ei mene säkkyrälle/häkkyrälle/solmuun/puneelle/taimitenvaan? Miten piuhaa tulisi käsitellä tämän välttämiseksi?
 
Jäykemmillä piuhoilla tätä tuntuu tapahtuvan vähemmän. Olen useamman vuoden jo käyttänyt Klotz La Grange piuhaa kitaran ja vahvarin välissä ja tuon ongelman kanssa en ole joutunut tappelemaan. Klotz on juuri sopivasti vähän jäykempää kuin useimmat piuhat, mutta silti helposti käsiteltävää. Ilmeisesti joissain piuhoissa (ei Klotzissa) oleva kangaspinta auttaa kanssa, mutta ilmeisesti myös kerää pölyt lattialta aika nätisti.
 
Klotzia sai ainakin joskus Soundatasta melko lompakkoystävälliseen hintaan. Olisiko 9 metrin piuha ollut jotain 30 euroa. Tuollaisen hommasin, pistin kahtia ja asensin Neutrikit katkaistuihin päihin, näin luoden kaksi 4.5 metrin piuhaa. Nuo onkin sitten ollut käytössä viimeiset 3-4 vuotta ilman ongelmia.
 
Thomannilta ja F-Musiikista näyttää tuota piuhaa löytyvän myös, hinta ei ole kyllä ihan niin halpa.
 
The Clansman
23.09.2009 11:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysytäämpä tässä samassa:
 
Nyt kun thomannilta tilausta teen tarvitsen uudet kitarapiuhat.
Minkälaiset sieltä kannattaa tilata kun erilaisia piuhoja on monta sataa.
pituuttaa se 5-6 metriä ja hinta alle 25 euroa/kpl.
 
Migo
23.09.2009 11:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clansman: Kysytäämpä tässä samassa:
 
Nyt kun thomannilta tilausta teen tarvitsen uudet kitarapiuhat.
Minkälaiset sieltä kannattaa tilata kun erilaisia piuhoja on monta sataa.
pituuttaa se 5-6 metriä ja hinta alle 25 euroa/kpl.

 
http://www.thomann.de/fi/cordial_cti6pp_sw.htm noi toiminut minulla, ku häkä.
 
Case hieno vaniljam tuoksuinem
mvirta
23.09.2009 11:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nää kulmamallisetkin on jossain paikoissa käteviä:
 
http://www.thomann.de/fi/cordial_cti_6_pr_sw.htm
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Lilli
23.09.2009 14:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näihin laatupiuhoihin liittyen: Kitaran perässä on laudassa viri, särö, chorus, delay ym. äänenmuokkauspedaaleja. Viri ja sörö(t) voidaan yhdistää suoraan vahvistimen inputiin ja muokkaimet efektiloopiin - mutta millaisella (laatu)piuhalla pedaalilauta voidaan yhdistää vahvistimeen ilman suurempia johtosyheröitä eli yhdellä monipäisellä letkulla? - Kuinka pelittäisi tämä:
 
http://www.thomann.de/fi/cordial_cms_4.htm
 
Vai olisiko muita parempia piuhoja?
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
oiva tumpeloinen
23.09.2009 14:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Näihin laatupiuhoihin liittyen: Kitaran perässä on laudassa viri, särö, chorus, delay ym. äänenmuokkauspedaaleja. Viri ja sörö(t) voidaan yhdistää suoraan vahvistimen inputiin ja muokkaimet efektiloopiin - mutta millaisella (laatu)piuhalla pedaalilauta voidaan yhdistää vahvistimeen ilman suurempia johtosyheröitä eli yhdellä monipäisellä letkulla? - Kuinka pelittäisi tämä:
 
http://www.thomann.de/fi/cordial_cms_4.htm
 
Vai olisiko muita parempia piuhoja?

 
Tommosen moninapaisen kaapelin yhdeksi ongelmaksi saattaa tulla sen kestävyys, jos sitä joutuu kuorimaan päistä enemmän. Mä ratkaisin tuon piuhahässäkän vetämällä kaikki tarvittavat kaapelit muovikierteen sisään. Siellä on tällä hetkellä 4 erillistä piuhaa ja toimii hyvin. Onhan se paksumpi kuin yhdellä moninapaisella kaapelilla tehty, mutta kohtuullisen pommivarma juttu ollut.
 
Lilli
23.09.2009 15:19:53 (muokattu 23.09.2009 15:20:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Tommosen moninapaisen kaapelin yhdeksi ongelmaksi saattaa tulla sen kestävyys, jos sitä joutuu kuorimaan päistä enemmän. Mä ratkaisin tuon piuhahässäkän vetämällä kaikki tarvittavat kaapelit muovikierteen sisään. Siellä on tällä hetkellä 4 erillistä piuhaa ja toimii hyvin. Onhan se paksumpi kuin yhdellä moninapaisella kaapelilla tehty, mutta kohtuullisen pommivarma juttu ollut.
 
Varmasti perusteltu näkökohta tuokin, mutta toisaalta esimerkiksi PA-laitteissa käytetään lavaäänen siirtoon todella paksuja kaapeleita ja kuuluvat ammattilaisten mukaan kestävän ;-) - Toinen seikka on se, että kitarapiuha, joka kulkee soittopelistä lautaan, voisi olla vaikka Spectraflex tms kestävä luottolaku; vahvistimelle kulkeva kaapeli ei joudu yhtä kovalle fyysiselle rasitukselle, paitti jos päälle dallailee. Onko kukaan kokeillut moninapalakua?
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
McNulty
23.09.2009 15:24:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on spedujen välissä Spectraflexin braided jumperit. Samaa Spectraflex-laatua kuin pidemmätkit johdot. "Kakkoslaudassa" on DiMarzion kangaspintaiset jumper-kaapelit. Ero Spectraflexiin on olematon... soundissa siis. Ulkoasussa eroavaisuuksia on kyllä. Spectraflexin liittimet ovat aavistuksen jämäkämmät. DiMarzioissa moiset kun ovat muovia tahi jotain bakeliittia :) Ei sillä... yksikään DiMarzio ei ole liittimestään mennyt särki, vaikka kakkoslankkuun olen jatkuvasti vaihtelemassa speduja.
 
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
marco_albertz
28.09.2009 14:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esi.m musafasulta saa ostettua erikseen George L:n liittimiä ja irtopiuhaa. Mut vastaisuuden varalta jos tarvitsee enemmän kuin yhden piuhan, voi ostaa sellaisen paketin. Sitä piuhaa on myös tosiaan eri paksuista, kandee katsoa että on sopivaa omaan tarkoitukseen. Se paksumpi on melko jäykkää tavaraa ja kitarapiuhana jopa ehkä liiankin paksua, mutta ei mene ainakaan puneelle:)
 
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
dainosaur
28.09.2009 20:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

menet musafasulle tai lähimpään kauppaan mistä niit siimoja saa! ostat halvimman mahollisen..kyllä toimii! niin minä aina teen. noh toisaalta soitan punkkia joten räkäset soundit ovat tervetulleita.
 
Hienot ja "parhaat mitä rahalla saa" -piuhat ovat todella nähty siksi siirry ääripäähän!
 
dino
TexasFlood
28.09.2009 22:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienot ja "parhaat mitä rahalla saa" -piuhat ovat todella nähty siksi siirry ääripäähän!
 
Heh, mulla on kamoja kiertänyt kovasti ja ollut ihan fiksujakin laitteita, mutta piuhat olleen aina niitä kaikista halvimpia ja koskaan ei kyllä niiden kanssa ole ollut ongelmia. Vanhimmat alkavat olla varmaan 20 vuotta vanhoja jo ja hyvin toimii edelleen.
 
Ajattelin kuitenkin sijoittaa parempaan kaapeliin ja kävin Porissa paikallisessa musiikkiliikkeessä katselemassa piuhoja ja myyjä hännysteli siihen häärimään ja sanoin, että nyt pitäs saada paras piuha mitä teillä liikkeessä on. Itse siinä samalla huomasin hyllyssä Spectraflexin piuhoja ja aloin niitä hypisteleen, niin myyjä totes, että älä eis kato noita, ota tää ja löi käteen jonkun Schulzin kaapelin. Koskaan kuullutkaan moisesta merkistä ja edelleen koitin hypistellä Spectraflexiä, kun olisi ollut niin hienoissa väreissäkin, mutta myyjä totes uudelleen kovemmalla äänellä, että jos haluat Spectraflexiä, niin ota sitä, mutta se on sitä samaa paskaa, kun noi muutkin ja ainut oikea on Schulzin kaapeli. Alkoi jo naurattaan niin paljon, että päätin ottaa Schulzin sitten kokeeksi. Kotona sitten googletin, että mitähän paskaa se myyjä myi ja huomasin, että ainakin siinä on Neutrikin plugit, joten kait se on ihan ok.
 
Kyseessä on tällainen piuha:
 
http://www.schulz-kabel.de/shop/pro … id/20d5ff443306d5af201365690f544e3b
 
rintapek
28.09.2009 22:58:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä ratkaisin tuon piuhahässäkän vetämällä kaikki tarvittavat kaapelit muovikierteen sisään. Siellä on tällä hetkellä 4 erillistä piuhaa ja toimii hyvin. Onhan se paksumpi kuin yhdellä moninapaisella kaapelilla tehty, mutta kohtuullisen pommivarma juttu ollut.
 
Nippusiteillä homma hoituu samaan malliin. Köyhän miehen multikaapeli.
 
One kind of music only - the good kind
Jucciz
29.09.2009 09:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: kaikki tarvittavat kaapelit muovikierteen sisään
 
Onko kuvaa tosta viritelmästä? Entä mistä löytyi muovikierrettä ja mihin hintaan?
 
oiva tumpeloinen
29.09.2009 09:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onko kuvaa tosta viritelmästä? Entä mistä löytyi muovikierrettä ja mihin hintaan?
 
Jonkin ankean kuvan saanen myöhemmin tänään, kun vain pääsen kameran ja kaapelin lähelle.
 
Muovikierrettä saa Etolasta tai rautakaupasta. Tai niissä olen nähnyt noita, hintaa ei noilla paljon ole per metri. Jos ei löydy, mä voin katsoa, onko mulla vielä. Mut niitä kuvia myöhemmällä....
 
oiva tumpeloinen
29.09.2009 13:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onko kuvaa tosta viritelmästä? Entä mistä löytyi muovikierrettä ja mihin hintaan?
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/64122.jpg
 
Tuossa nihkeä kuva aiheesta. Mä olen noi vielä niputtanut päistä nippusiteellä, ettei pääse liikkumaan kierteen sisässä. Tuossa kasassa liikkuu siis neljä kaapelia: input, loop ja kanavanvaihtaja. Osa tulee eri kohdasta ulos käyttötarpeen mukaan. Mittaa tuolla on kolmisen metriä. Mulla kun se on räkin ja nupin välissä, niin ei pidempää kaipaa.
 
marco_albertz
29.09.2009 15:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites muuten kandeeko pitää vahvarista kaiuttimeen stereokaapelia? Yks kaveri kovasti vannoi sen nimeen, että kannattaisi käyttää stereokaapeliä sillä välillä. Mulla ei ole mitään eroja noiden instrumenttikaapelien välillä. Käytän samoja piuhoja kitara ja vahvistimen sekä vahvistimen ja kaiuttimen välillä.
 
Ne ovat sellaisia suht asiallisia kangaspäällyisteisiä vintagehenkisiä kaapeleita, joiden päitä saa kolvailla välillä. George L kyllä toimii hyvin, kun sehän ei taitukaan mihinkään, kun on niin jäykkää (se paksumpi versio).
 
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Mandarax
29.09.2009 16:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: http://muusikoiden.net/dyn/users/64122.jpg
 
Tuossa nihkeä kuva aiheesta. Mä olen noi vielä niputtanut päistä nippusiteellä, ettei pääse liikkumaan kierteen sisässä. Tuossa kasassa liikkuu siis neljä kaapelia: input, loop ja kanavanvaihtaja. Osa tulee eri kohdasta ulos käyttötarpeen mukaan. Mittaa tuolla on kolmisen metriä. Mulla kun se on räkin ja nupin välissä, niin ei pidempää kaipaa.

 
Aivan samaa systeemiä olen itse käyttänyt - muistaakseni tuo "suojaputki" on vaan mallia IKEA ja harmaata. Kuuden metrin nippu taktisista kohdista jeesusteipillä vahvistettuna, input, luuppi ja midilankku. Parilla eurolla toimiva ja siisti ratkaisu.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kiinankeisari
29.09.2009 16:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole mitään eroja noiden instrumenttikaapelien välillä. Käytän samoja piuhoja kitara ja vahvistimen sekä vahvistimen ja kaiuttimen välillä.
 
EI NÄIN. ei niitä kaappipiuhoja syyttä myydä erikseen.
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Insane Kane
29.09.2009 16:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ratkaisin aikanaan viuhkaongelman siten että ostin puuilosta paksua nylonköyttä, joka on onttoa sisältä.
Pujottelin johdot sen läpi ja päät kiinni teipillä + koristeeksi iso kutistesukan palanen.
Värin saapi itte valita, ainakin sinisen oranssin ja vihreän väliltä ;)
 
Oisko tässä spagaatin paikka?
JeKo
29.09.2009 20:41:56 (muokattu 29.09.2009 20:42:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia kokemuksia teillä on eri kaappipiuhoista?
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «