Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bogner Shiva
1 2 3
JeKo
11.10.2009 21:21:20 (muokattu 11.10.2009 21:23:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mulla on vähän semmonen perstuntuma, että V30:t toimii mikitettyinä tasapainoisemmin kuin kaapin edessä kuunneltuna... Mulla siis pari kk vanha Orangen kaappi jossa moiset ja vähän samaa ongelmaa ylämiddlen kanssa. Vois itsekin kokeilla jotain muita ämyreitä ristiin, tai sit vaan odottaa, että tulevat sisäänsoitetuiksi.
 
Mä oon kans miettinyt tuota Orangen kaappia kun on kuulemma yleissoundiltaan vähän tummahko. Aattelin, että jos se sitten tasapainoittais noiden V30:sien piikkiä. Osaatko sanoa tuosta Orangen yleissoundista?
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Terry Pantheras
11.10.2009 21:41:13 (muokattu 11.10.2009 22:02:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Mä oon kans miettinyt tuota Orangen kaappia kun on kuulemma yleissoundiltaan vähän tummahko. Aattelin, että jos se sitten tasapainoittais noiden V30:sien piikkiä. Osaatko sanoa tuosta Orangen yleissoundista?
 
Sama piikki niissä on varmaan minkä tahansa kaapin kanssa - tiedä sitten miten muuttuvat vanhetessaan... Mut Orangeen oon yleisesti hemmetin tyytyväinen; iso ja jämäkkä soundi - selkeästi tukevampi ja mureampi yleisilme soundissa kuin aiemmin omistamassani Marsun lastulevykaapissa. Orange painaakin sen 50 kg ja Marsu jotain 35 kg. Vahvistimesta ei tartte pitää bassoja kuin jossain klo 9:ssä, kun taas Marsussa sitä piti tuutata enemmän ja silloin kärsi hieman soundin läpileikkaavuus.
 
Muox: Lastulevy, eikä liimalevy...
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
oiva tumpeloinen
11.10.2009 22:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo:
Kuuntelin nuo klipit ja yllättäen V30 kyllä kuulosti parhaalta. G12T-75 oli vähän tunkkainen ja Greenbackit taas aikamoista sirinää. Ilmeisesti samassa kaapissa noita elementtejä oltiin kokeiltu, joten jonkinlaista osviittaa noista klipeistä pitäis saada. Toki nää nettiklipit on aina vaan niin eri juttu kuin se, että pääsee ite kokeilemaan omalla kaapilla, kitaralla, asetuksilla jne. Pitäisköhän sitten miettiä sellastakin comboa, että laittais yhen V30 ja G12T-75:sen. Samaahan on kokeiltu siinä Bognerin omassa 4x12" kaapissa.

 
Mä en kyllä Shivan kanssa käyttäisi G12T-75:ä ollenkaan. Mulla oli hetken Shiva kokeilussa ja alkuun kokeilin sitä Marsun 1960-kaapilla, mikä on siis ladattu noilla. Sai kääntää kaikki presencet ja treblet pois, ja vieläkin meinäsi olla turhan kirkasta. Oli suoraan sanottuna aika kauhea niin. Greenbackeilla varustetulla samanlaisella kaapilla taas soundi alkoi olemaan huomattavasti siedettävämpi. Sai kääntää jo potikoita vähän eri asentoihinkin.
 
Tuo Bognerin oma 2x12" on kyllä ihan perskeleen kallis. Melkein sais jo 4x12" samalla rahalla...
 
Bognerin kaappia taas sitten voi suositella hyvinkin. Mulla on nykyisin V30-ladattu 4x12" komero, eikä yhtään valittamisen aihetta ole tullut vastaan.
 
vkiilako
14.01.2018 00:01:06 (muokattu 14.01.2018 00:02:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bogner Shiva-nuppi kaasuttelee vähän itellä. Kokemusta on saman firman Duende-mallista ja se on kyllä hyvä peli. Haluaisin nyt vaan vähän jytkymmän 2-kanavaisen Marshall-tyyppisen styrkkarin, jossa hyvät säröt hard rock-osastoon asti ja hyvä puhdas on yhtä tärkeä.
 
Yksi asia kuitenkin mietityttää: Olen lukenut, että Shivan efektiluupissa olisi ongelmia. Jos tämä pitää paikkansa, niin se on iso miinus.
Olen pitkään tykännyt käyttää vahvistimien omaa säröä ja laittaa reverbit, delayt ja modulaatio-efektit luuppiin.
Laitteen tuntevat: minkälaisia kokemuksia teillä on Shivan efektiluupin käytöstä?
 
Ps. Kuinka toimiva tuo Shivan Boost-ominaisuus on? Saako sillä soolot kunnolla kuuluviin?
Duendessa ei meinannut rc booster jaksaa nostaa sooloja kunnolla kuuluviin särökanavan kanssa.
 
Edit. Typot pois.
 
Jucciz
14.01.2018 13:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivumennen sanoen soolojen boostaushan on mahdollista vain, jos pääteasteessa ylipäätään on pelivaraa. Jos kone on jo niin kovalla, ettei lisää mökää ole mahdollista saada, ei siinä mikään pedaali auta. RC Booster on yksi parhaimpia pedaaleja tuohon hommaan, eli ainakaan siitä ei jää kiinni.
vkiilako
14.01.2018 14:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sivumennen sanoen soolojen boostaushan on mahdollista vain, jos pääteasteessa ylipäätään on pelivaraa. Jos kone on jo niin kovalla, ettei lisää mökää ole mahdollista saada, ei siinä mikään pedaali auta. RC Booster on yksi parhaimpia pedaaleja tuohon hommaan, eli ainakaan siitä ei jää kiinni.
 
Näinhän se on. Samalla pedaalilaudalla Mesan Nomad 55:een kytkettynä rc booster toi soolot särökanavalla selkeästi paremmin esiin.
 
Jucciz
14.01.2018 22:36:17 (muokattu 14.01.2018 22:36:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkiilako: Näinhän se on. Samalla pedaalilaudalla Mesan Nomad 55:een kytkettynä rc booster toi soolot särökanavalla selkeästi paremmin esiin.
 
Duende on sinänsä älyttömän hyväsoundinen vahvistin, mutta jos se on tarpeeksi kovalla, ei looppiin kytketty boosteri enää kasvata äänenvoimakkuutta, vaan lähinnä puskee pääteputkia särölle. Tällöin ratkaisu on pudottaa masteria sen verran, että boostausvaraa on - ja vaikka sit mikittää kone itseä/kanssasoittajia/yleisöä varten.
edgehill
15.01.2018 12:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ymmärrys Shivan "looppiongelmasta" on tämä.
 
Vanhemmissa Shivoissa looppi oli suunniteltu line-level signaalille (kuuma signaali) ja jotkin lattiapedaalit menivät murolle ko. signaalista. Tähän oli workaroundina joku spesiaalikaapeli.
 
Tämmöinen löytyi aiheesta:
http://drtube.com/modifications/bogner-shiva-fx-loop-mod
Tuon mukaan pätee 12/2005 asti tehtyihin Shivoihin.
 
Myöhemmissä Shivoissa tämä on muutettu.
Joka tapauksessa mulla käytössä oleva perus-Shiva (2010?) ja sen looppi toimii täysin ilman ongelmia.
 
vkiilako
16.01.2018 13:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Mun ymmärrys Shivan "looppiongelmasta" on tämä.
 
Vanhemmissa Shivoissa looppi oli suunniteltu line-level signaalille (kuuma signaali) ja jotkin lattiapedaalit menivät murolle ko. signaalista. Tähän oli workaroundina joku spesiaalikaapeli.
 
Tämmöinen löytyi aiheesta:
http://drtube.com/modifications/bogner-shiva-fx-loop-mod
Tuon mukaan pätee 12/2005 asti tehtyihin Shivoihin.
 
Myöhemmissä Shivoissa tämä on muutettu.
Joka tapauksessa mulla käytössä oleva perus-Shiva (2010?) ja sen looppi toimii täysin ilman ongelmia.

 
Kiiots tästä. Eli 2005 jälkeen tehdyissä Shivoissa tätä efektiloopin ongelmaa ei enää ole.
 
JPL
24.03.2018 11:28:13 (muokattu 24.03.2018 11:29:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkiilako: Kiiots tästä. Eli 2005 jälkeen tehdyissä Shivoissa tätä efektiloopin ongelmaa ei enää ole.
 
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ainakin myöhemmissä Shivan komboissa on kaksi sisäänmenoa efektilooppiin (pedal ja rack). Eli line-level vehkeille oma input. Itselläni juuri testailussa miten soundi muuttuu kun tarjoilee Strymon Timelinea jompaan kumpaan inputtiin.
 
- Tone? Gear? Less is less, more is more and much more is almost enough.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «