Muusikoiden.net
03.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro Harmonix Memory Boy
1 2
Celeb
13.08.2009 12:37:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään vielä ensi käden kokemuksia EHX:n uudesta Memory Boysta? MB on ihan siistin näkönen vehje ja vois ehkä ostaa tuollaisen ekaksi delay pedaaliksi.

Muutamia klippejä löyty netistä täältä: http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2403913

Grugi
13.08.2009 13:12:45 (muokattu 13.08.2009 13:15:17)

Celeb: Onko kellään vielä ensi käden kokemuksia EHX:n uudesta Memory Boysta? MB on ihan siistin näkönen vehje ja vois ehkä ostaa tuollaisen ekaksi delay pedaaliksi.

Muutamia klippejä löyty netistä täältä: http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2403913

En usko että menee pahasti pusikkoon jos tuon ostat, itellä ei tosta kokemusta mutta ne EHX:n spedut mitä itellä on niin ei ole pahaa sanottavaa. Joskus saattaa 1# Echo vaihtua tohon Boy:hin mutta toistaiseksi 1# piisaa mulle.

SDMF
rheinone
13.08.2009 13:32:57 (muokattu 13.08.2009 14:44:04)

Jokos Memory Toy on tullut markkinoille? Se näyttää lupaavalle myös kokonsa puolesta.

e. Siis se nano-versio aiheesta.

Artist
13.08.2009 13:44:39

Onkos tuota vielä Suomessa näkynyt kaupoissa? Memory Boystahan on toki huhuttu ja huudeltu ties kuinka pitkään, mutta ei siinä mitään, voisi olla ihan passeli delay kyllä, vaikka itse olenkin suuremalla mielenkiinnolla odottanut Malekko 616:sta...

"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Numb
13.08.2009 13:55:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Kauppa arvioi saavansa kuun lopussa. Hintalappuun ovat iskeneet pikkaisen vajaan satasen, jolla hintaa tuo tekee kauppansa kuin... No, tekee kauppansa sen verran, että lanseerautuu uusi sanonta "myy kuin Memory Boy".

Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
Celeb
13.08.2009 14:03:47

Soundstorella hintana 99e ja arvioitu saapumisaika on 21.8.2009. Veikkaisin että ehkä tän kuun puolella on hyllyssä jo.

Celeb
17.08.2009 12:24:53

Äsken tuli sähköpostia, että Memory boy on noudettavissa liikkeestä. Pistän jonkinlaista kommenttia varmaan tän viikon aikana - kunhan jaksan - että millasta ääntä tällanen delay-ensikertalainen saa tosta irti.

Satu ja Tuija
17.08.2009 13:18:52

Höh, miks ne noita poikia tai leluja tekee, tai no pitäähän pojilla leluja olla, mutta iskis tohon Mäniin tap-kytkimen ja tekis siitä Memory Kingin, tai Kongin. Ei tarttis munkaan perse pystyssä konttailla pitkin lattioita jos tarvii tempoa muuttaa.
:)

Teppo2
17.08.2009 14:42:15

Grugi: En usko että menee pahasti pusikkoon jos tuon ostat, itellä ei tosta kokemusta mutta ne EHX:n spedut mitä itellä on niin ei ole pahaa sanottavaa. Joskus saattaa 1# Echo vaihtua tohon Boy:hin mutta toistaiseksi 1# piisaa mulle.

Mummielestä #1 Echo syö saundia, tai siis äänenvoimakkuutta - sama asia, päällä ollessaan. Oletko, Grugi huomannut samaa? Pitäisiköhän panostaa poikaan.

"Painoin varoitusta tällaisista typeryyksistä. Kohtalaisen idiootiksi voisi sinuakin luulla moisten lausuntojen jälkeen. Ei millään hyvällä..."
miikargh
23.08.2009 22:39:50

No jokos olet celeb kokeillut?

Let's have a ball and a bisquit.
jannu
23.08.2009 23:23:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Höh, miks ne noita poikia tai leluja tekee, tai no pitäähän pojilla leluja olla, mutta iskis tohon Mäniin tap-kytkimen ja tekis siitä Memory Kingin, tai Kongin. Ei tarttis munkaan perse pystyssä konttailla pitkin lattioita jos tarvii tempoa muuttaa.
:)

MemoryMan with Hazaraissahan on tap.

Celeb
24.08.2009 08:10:10

miikargh: No jokos olet celeb kokeillut?

Joo oon kokeillu ja kyllä tolla saa ääniä ihan laidasta laitaan. Ekaks noi ns. ufoäänet mitä sai feedbackin kanssa pelleiltyä oli hauskimpia, mutta siihen kyllästyin hetken päästä koska en oikeen osannut saada siitä niin monipuolisia settejä irti... Mulla ei ole vertailupohjaa delayn "laadulle" koska en oo käyttänyt muita delay-pedaaleita ikinä, mutta hyvältä toi kuulostaa mun korville ns. normikäytössä missä ei ole mitään modulaatiota tai feedback pelleilyä messissä. Vibrato-chorus switchi muuttaa soundin luonnetta aika paljon.. mut niistäkään en osaa sanoo enempää kun en oo chorusta ennen käyttänyt. :)

Näitten ensikosketusten jälkeen voi ainakin todeta että vähän yksinkertasempiin juttuihin mitä osaan soittaa niin toi delay tuo vähän uusia ulottuvuuksia ja saa ne yksinkertaset jututkin kuulostamaan mielenkiintosilta. 100 euroo ei tuntunu pahalta hinnalta kun ostin ton ja tuskin se tuntuu myöhemminkään kun oon oppinut lisää käyttämään. Ainoo vähän outo juttu oli volumeboosti (verrattuna kun spedu ei oo päällä) Blend-namiskan dry-wet signaalin ollessa kokonaan dryn puolella, mutta se kuuluu varmaan Blendin ominaisuuksiin eikä ole virhe.

miikargh
27.08.2009 21:50:24

Celeb: Joo oon kokeillu ja kyllä tolla saa ääniä ihan laidasta laitaan. Ekaks noi ns. ufoäänet mitä sai feedbackin kanssa pelleiltyä oli hauskimpia, mutta siihen kyllästyin hetken päästä koska en oikeen osannut saada siitä niin monipuolisia settejä irti... Mulla ei ole vertailupohjaa delayn "laadulle" koska en oo käyttänyt muita delay-pedaaleita ikinä, mutta hyvältä toi kuulostaa mun korville ns. normikäytössä missä ei ole mitään modulaatiota tai feedback pelleilyä messissä. Vibrato-chorus switchi muuttaa soundin luonnetta aika paljon.. mut niistäkään en osaa sanoo enempää kun en oo chorusta ennen käyttänyt. :)

Näitten ensikosketusten jälkeen voi ainakin todeta että vähän yksinkertasempiin juttuihin mitä osaan soittaa niin toi delay tuo vähän uusia ulottuvuuksia ja saa ne yksinkertaset jututkin kuulostamaan mielenkiintosilta. 100 euroo ei tuntunu pahalta hinnalta kun ostin ton ja tuskin se tuntuu myöhemminkään kun oon oppinut lisää käyttämään. Ainoo vähän outo juttu oli volumeboosti (verrattuna kun spedu ei oo päällä) Blend-namiskan dry-wet signaalin ollessa kokonaan dryn puolella, mutta se kuuluu varmaan Blendin ominaisuuksiin eikä ole virhe.

Memorymanissakin on tuo volumeboosti homma ilmeisesti.
Oliko ylimäärästä suhinaa paljon?

monotone
27.08.2009 23:24:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb:Ainoo vähän outo juttu oli volumeboosti (verrattuna kun spedu ei oo päällä) Blend-namiskan dry-wet signaalin ollessa kokonaan dryn puolella, mutta se kuuluu varmaan Blendin ominaisuuksiin eikä ole virhe.

No, eiks 100% dry oo sama kuin off? Niinku hei.
Celeb
28.08.2009 08:22:56

monotone: No, eiks 100% dry oo sama kuin off? Niinku hei.

Ei kuule mitään hajua. Onko?

Ylimäärästä suhinaa en oo kuullut lainkaan.

WinterMad
28.08.2009 10:48:21 (muokattu 28.08.2009 10:49:32)

Voisin opetella kyllä lukemaan...

Osta Greenin Cancer -EP tästä tai ota yhteyttä pikaviestillä.
Grugi
28.08.2009 11:01:40

Teppo2: Mummielestä #1 Echo syö saundia, tai siis äänenvoimakkuutta - sama asia, päällä ollessaan. Oletko, Grugi huomannut samaa? Pitäisiköhän panostaa poikaan.

Sanotaanko nyt näin että kyllä se syö volumea mutta hyvin vähän eli ainakaan mua se ei haittaa.

SDMF
monotone
28.08.2009 11:41:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Ei kuule mitään hajua. Onko?

Ylimäärästä suhinaa en oo kuullut lainkaan.

Kun mä haluan kuivan soundin, poljen kaikupedaalin pois päältä. Tätä mä vaan, että mitäs sitä kaiulla tekee dry-asennossa.

Deluxe Memory Manissa esmes blend-potikka on silviisii reunassa, että sitä voi jopa ajatella kengän kärjellä pyörittelevänsä lennosta. Memory Boyssahan se taas on siellä nappirivin keskellä.
Krice
28.08.2009 19:51:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miikargh: Memorymanissakin on tuo volumeboosti homma ilmeisesti.

Argh ei kai taas? Stereo Polychoruskin lisää volumea automaattisesti hieman. Ärsyttävä ominaisuus.

miikargh
01.09.2009 21:25:10

Krice: Argh ei kai taas? Stereo Polychoruskin lisää volumea automaattisesti hieman. Ärsyttävä ominaisuus.

Ei kait tuosta haittaa ole, kun blendiä ei oikeastaan tarvi sinne täysille laittaa, ainakaan memorymanissa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti