Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Class 5
1 2 3 4 5 6 7
mvirta
08.09.2012 17:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä mun modatusta Class5:stä voi nyt jopa kuunnella ääninäytettä täältä, kävin soittamassa sillä soolon oheiseen hienoon kappaleeseen:
 
http://www.youtube.com/watch?v=zYxQpOIh3Gs&feature=plcp
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Gabe
08.09.2012 18:11:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Siitä mun modatusta Class5:stä voi nyt jopa kuunnella ääninäytettä täältä, kävin soittamassa sillä soolon oheiseen hienoon kappaleeseen:
 
http://www.youtube.com/watch?v=zYxQpOIh3Gs&feature=plcp

 
Kiva pätkä :) Miten tuota on modattu?
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
mvirta
08.09.2012 19:25:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätty 2 kpl 12AU7 -putkia etuasteeseen.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Gabe
08.09.2012 19:46:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Lisätty 2 kpl 12AU7 -putkia etuasteeseen.
 
Kuullostaa hyvältä, pistetäänpä korvan taakse.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Vilpur1
04.01.2013 17:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaa olemaan vanha aihe mutta olisi hieman kysyttävää käyttäjiltä. Onko nuppi-mallista kahta versiota kuten combosta? Entä onko tuossa nupissa tätä low power-modea?
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
Vilpur1
04.01.2013 23:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Top Soundin sivut osaavat kertoa että nupissa on "Low Power" mutta mistään muusta lähteestä en tätä tietoa ole löytänyt. Ilmeisesti ainakaan ensimmäisissä nupeissa ei tätä ominaisuutta ole.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
Gabe
05.01.2013 00:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Top Soundin sivut osaavat kertoa että nupissa on "Low Power" mutta mistään muusta lähteestä en tätä tietoa ole löytänyt. Ilmeisesti ainakaan ensimmäisissä nupeissa ei tätä ominaisuutta ole.
 
Minun mielestäni tuossa nupissa ei tuota ominaisuutta ole. Mutta soittamallahan se selviäisi? Luuri kouraan ja pirauta jollekin liikkelle joka nuppia myy (vaikka sinne Top Soundiin) ei tarvi arpoa. :)
 
www.kitaramaailma.com
Vilpur1
05.01.2013 18:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli käytyä dlx-musiikissa ja mukaan nuppi lähti. On aika maukas peli.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
arska72
17.01.2013 23:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin Gabe:n artikkelia(taas!) ja siinä moitittiin 5-01 mallin äänekkyyttä kuulokkeilla,vaikka on low power päällä.
Ajatus:Toimisiko jos vahvistimesta vääntää volan mieleiselle rutulle ja hoitaa äänenvoimakkuuden kuitenkin kitaran omalla volumesäätimellä?Ja tämä sama myös ilman luureja.
Näillä ajatuksilla ei ole merkitystä omaan ostopäätökseen,koska se on jo tehty :)
 
madcow2
17.01.2013 23:23:32 (muokattu 17.01.2013 23:26:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arska72: Toimisiko jos vahvistimesta vääntää volan mieleiselle rutulle ja hoitaa äänenvoimakkuuden kuitenkin kitaran omalla volumesäätimellä?
 
Kaiketi särö puhdistuu jonkin verran, jos kitaran volumella himmailee.
 
Heräsi kyllä lisäkysymys asiaa seuraaville viisaille, toimiiko jos ensin laittaa vahvariin hönkää "ihan liikaa" ja sitten pakittelee kitaran (tai jonkun spedun) volaa? Tullaanko lähtöruutuun tai kenties vielä huonompaan tulokseen? Taitaa olla vähän unista tämä ajatuksenjuoksu mulla nyt...
 
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
Gabe
17.01.2013 23:34:02 (muokattu 17.01.2013 23:36:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arska72: Lueskelin Gabe:n artikkelia(taas!) ja siinä moitittiin 5-01 mallin äänekkyyttä kuulokkeilla,vaikka on low power päällä.
Ajatus:Toimisiko jos vahvistimesta vääntää volan mieleiselle rutulle ja hoitaa äänenvoimakkuuden kuitenkin kitaran omalla volumesäätimellä?Ja tämä sama myös ilman luureja.
Näillä ajatuksilla ei ole merkitystä omaan ostopäätökseen,koska se on jo tehty :)

 
madcow2: Kaiketi särö puhdistuu jonkin verran, jos kitaran volumella himmailee.
 
Heräsi kyllä lisäkysymys asiaa seuraaville viisaille, toimiiko jos ensin laittaa vahvariin hönkää "ihan liikaa" ja sitten pakittelee kitaran (tai jonkun spedun) volaa? Tullaanko lähtöruutuun tai kenties vielä huonompaan tulokseen? Taitaa olla vähän unista tämä ajatuksenjuoksu mulla nyt...

 
Kiitos mielenkiinnosta artikkelia kohtaan. :) Tätä arskan ideaa on kokeiltu, itse en päässyt ihan sellaiseen tulokseen mihin olisin halunnut. Kuulokkeiden kautta soitettaessa parhaimpaan tulokseen olen päässyt madcown tyylillä, tai ottamalla särön kokonaan purkista. Tosin tämäkin lienee mielipide kysymys? Yhdelle toimiva ei välttämättä ole sitä toiselle. Tuon low power moden avulla vahvistimen saa kuitenkin rutulle niin pienillä äänenvoimakkuuksilla että en kuulokkeita ole juurikaan käyttänyt. Lapsi nukkuu kuitenkin heräämättä seinän toisella puolella samaan aikaan eikä akkakaan valita, eli ei kovin lujalla voi olla.
McNulty
18.01.2013 09:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Lisätty 2 kpl 12AU7 -putkia etuasteeseen.
 
Hetkinen... siis lisätty vai vaihdettu?
 
For those who do not play along, there exists the danger of considering themselves better than others and misusing their critique of society as an ideology for their own private interest.
arska72
08.02.2013 00:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt tämä 5-01 versio,kiitos erään täällä vaikuttavan nimimerkin.
Low power-asetus on kyllä aivan huippu.Ääni pysyy järjellisellä tasolla,vaikka volan kääntäisi tappiin.No,itse asun ok-talossa.Vanhassa kerrostalossa saattaa naapurin mummo hermostua jo vessa vetämisestä klo 21 jälkeen,niin sinnehän ei sovi mikään. No,enivei...tässä tilassa tämä ei todellakaan ole äänekäs.
Oma suosikki asetukseni on kellonaikoina: Vol 12,Tre 16,Mid 10 ja Bas 9
Kokeilin tätä ilman low poweria ja meteli oli infernaalinen :)
Classic 57` mikit löytyy kepukasta ja ääni miellyttää enemmän kuin sanat voivat kuvata.
Hieno laite,suosittelen...ainakin testaamaan.
 
Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
mvirta
08.02.2013 07:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Hetkinen... siis lisätty vai vaihdettu?
 
Lisätty, nyt siis 4 etuasteputkea. Lisäsin niille 'HI' input jakin. Vanha input on nyt 'LO' ja ohittaa uudet putket joten voin edelleenkin soitella myös kantria.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Vilpur1
09.02.2013 09:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arska72: Oma suosikki asetukseni on kellonaikoina: Vol 12,Tre 16,Mid 10 ja Bas 9
 
Itse pidän volumea n. 11-14, bas 12-15 ja tre&mid kaakossa. Näillä asetuksilla haen perus AC/DC komppisoundia. Kaappina mulla on 2x12 celestion vintage 30 kajareilla varustettu marshall 1936V joka sopii omaan harrastekäyttöön kuin nenä päähän.
 
Mulla on tuo nuppi malli jossa ei ole tuota low poweria ja kuulo pitää kyllä suojata omassa treenitilassa, muuten korvissa soi paripäivää.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
arska72
09.02.2013 22:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Itse pidän volumea n. 11-14, bas 12-15 ja tre&mid kaakossa. Näillä asetuksilla haen perus AC/DC komppisoundia. Kaappina mulla on 2x12 celestion vintage 30 kajareilla varustettu marshall 1936V joka sopii omaan harrastekäyttöön kuin nenä päähän.
 
Mulla on tuo nuppi malli jossa ei ole tuota low poweria ja kuulo pitää kyllä suojata omassa treenitilassa, muuten korvissa soi paripäivää.

Kokeilin tuota sun asetusta.En tykännyt.Saundi meni jotenkin turhan tummaksi
Toki nämä ovat makuasioita,joten älä ota itseesi.Sullahan on nuppi ja kaappi,joten sekin vaikuttaa saundiin.Puhumattakaan soittimesta ja sen mikeistä.
Millä kitaralla soitat ja mitkä mikit?Olen myös suuri Ac/Dc fani ja komppailen sen minkä pystyn,eli Malcomin saundia diggaan.
 
Olisi kiva saada tähän ketjuun porukoiden suosikki asetukset,musiikki mieltymys jota äänestä haetaan ja tietenkin millä soitellaan+mikit.Mukava kokeilla ja tehdä vertailuja.
Siispä itsellä asetukset klo. 12,16,10,9 Gbson LP,Classic`57+(tämä tallassa jota pääasiassa käytän)
 
Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
Vilpur1
10.02.2013 19:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arska72: Kokeilin tuota sun asetusta.En tykännyt.Saundi meni jotenkin turhan tummaksi
 
Dodiin, kävin tänään hieman soittelemassa pikku Marsulla. Tosiaan mulla ei tuo vahvari ole kotona niin heitin vähän ulkomuistista noita asetuksia. No "treenikämpällä" totesin että volumea oon käyttänyt alueella 11-13 (14 menee jo aika rosolliksi omaan makuun), bas&mid 12 ja tre kaakossa, eli hieman erilaiset kuin aiemmin mainitsin.
 
Olisi kiva saada tähän ketjuun porukoiden suosikki asetukset,musiikki mieltymys jota äänestä haetaan ja tietenkin millä soitellaan+mikit.
 
Samaa mieltä. Oma nuppi on vielä suht uusi joten asetukset ovat vielä aika hakusessa kun soittelemaan pääsee vaan parikeetaa viikossa. Itse tosiaan soittelen pääosin 70-luvun AC/DC:tä osittain siitä syystä ettei juuri reenaan pääse ja niissä on mukavan simppelit kompit joita pystyy kivasti maustamaan kun biisi alkaa sujumaan. Soittelen tuollaisella '58 speksien mukaan rakennetulla Les Paulilla, mikkeinä alkuperäiset BB 1&2.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
Metalkallo
06.10.2015 23:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten teidän joilla on kokemusta tuosta Class vitosesta luulisitte että vertaantuis marsun 50 vuotis JTM1 nuppiin? Molemmat yksikanavaisia. Syökä tuo Class 5 tosiaan pedaaleja hyvin?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Metalkallo
12.10.2015 20:27:56 (muokattu 12.10.2015 21:50:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on teidän mielipide nykypäivinä tästä vahvarista? Vieläkö joidenkin mielestä yhtä hyvä kuin silloin kun ilmestyi/saitte käsiin?
 
Tarvitseeko muuten Class vitosta biasoida putkien vaihdossa? Jotain luin ettei tarvitsisi, mutta olisi mukava kuulla onko näin?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
hallu
13.10.2015 00:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mikäs on teidän mielipide nykypäivinä tästä vahvarista? Vieläkö joidenkin mielestä yhtä hyvä kuin silloin kun ilmestyi/saitte käsiin?
 
Tarvitseeko muuten Class vitosta biasoida putkien vaihdossa? Jotain luin ettei tarvitsisi, mutta olisi mukava kuulla onko näin?

 
Pikaisella nettihaulla löytyi muutamakin viiten siihen suuntaan, että kyse on katodibiasoidusta A-luokan kytkennästä joten eipä tarvitse basointia hän. Mulla ei ole kyseistä vahvistinta eikä siitä kokemusta, mutta muutaman youtubeklipin jälkeen tuli vahvasti tunne, että mulla ehdottomasti pitäisi olla sellainen :-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «